Kameru nemám, tak aspoň trochu umění :-)
Hezky za tepla se tady vypovídám a to ze strany řidiče.
V Chocni u zámku na kruháč celkem riskantně vjel od VM vedoucí pelotonu, když už jsem tam nějakou chvilku jel. Gestem mě v rychlosti zabrzdil asi těch 1.5m od jeho boku, za ním samozřejmě po vzoru stáda frčelo dalších cca 10 lidí.
Kluci já chápu, že to byl trénink a zřejmě zrovna na maximální tepy, ale kdyby jel někdo méně chápavý a nedejbože magor, tak letíte jak kuželky až do Pelin (park).
Tímhle výblitkem chci říct, že bysme se měli chovat na silnici tak, jak chceme aby se ostatní na silnici chovali k nám. Jinak nemá tahle kampaň smysl a budeme akorát za voly.
(vloženo 29.8.20)
Taky mne fascinuje přesvědčení žiletkářů, že by se na jejich peloton mělo pohlížet jako na kompaktní vozidlo. Tedy, že když ti na začátku pelotonu můžou vyjet z vedlejší, tak už můžou jet všichni a ostatní provoz jim musí jít z cesty.
Honza: Chocen-Brandys je v pohode. To je kratke, ale dal na Perne je to horsi. :-) Brandys- Kerhartice je vzdycky cil pivaru. I Hejlik uz tam byla na klobase a na pivku. :-D Ja proti tomu nic nemam, ale at je to teda na to urcene a nazve se to ja nevim pivni stezka a cau.
Závody na silnici za provozu komentovat nebudu, kdo zná Rychlé šípy, tak si jistě vzpomene, že tahle problematika se řešila už tehdy…
Nicméně si dovolím koment na cyklostezku mezi Chocní a Brandejsem (a dál až do Letohradu). Koukněte na to třeba z pohledu rodinky s dětma – pro tu je to ideální terén. Hezký okolí, zajímavý výhled na vlaky, po cestě hřiště, skoro nulový převýšení.
Fakt číslo jedna tím pádem je, že tam ty rodinky prostě za hezkýho počasí budou (my tam z Mejta jezdíme taky).
Fakt číslo dvě je, že i vycepovaný dítě, který je schopný se docela obstojně pohybovat v provozu, se prostě občas zapomene, zakouká se na krávy nebo vlak a třeba vybočí. S tím prostě člověk na takovýmhle místě MUSÍ počítat.
Když si přečtu znova příspěvek od JFT níže, tak můžu nabýt pocit, že ta stezka mezi Chocní a Brandejsem se jen hemží ožralcema, ale nezlobte se na mě, tak to není. Je to úplně normální cyklo/koloběžko/bruslo/pěšostezka v hezkým údolí, takže tam holt jsou za hezkýho počasí lidi. Kdo s tím má problém, musí holt jít jinam.
31.8.20 02:16
No, hlavně sem po tom z tý vyjížďky dejte report, ať víme, jak to dopadlo :-D
Hele, kluci, nechteli byste spolu jet na vyjizdku? Treba byste si nakonec padli do oka.;-)
30.8.20 14:50
lazza: rozdím mezi JF a Tr35 je dost podstatný. JF je někdo a Tr35 je nikdo. Asi tak.
Tr35: Jo, JF je typickej hobik, ktery ti svym mladim pripomina, kde tys kdysi byl a jednou mohl bejt :)
Zirecek akorát to dost zabíjí zážitek ze silniční cyklistiky. Pak taky v UAC je naproste minimum závodu jako dřív, točit se na 5 až 10km okruhu nebo ty rádoby rallye do vrchu kdy se počítají jen časy v segmentech … ani se nedivím že nejsou pořadatelé ani to nechtějí povolovat policajti neb každý ví, že to je skoro vždy o hubu.
Ad stezky – někam se člověk odnaučí jezdit , stejně to mám i s nějakými úseky silnic a nechce se mi ani jezdit ve skupině neb intenzita dopravy u Prahy silniční cyklistice moc nenahrává
Kuba78: Závod za plného provozu je normálka. Proto je vhodné udělat okruhy ve směru hodinových ručiček na pravou ruku.
29.8.20 20:44
Tr35: Tak to ti fakt gratuluju. Ale ja mam za poslednich 6 let najeto 100K na kole a 250K v aute, takze obcas tusim jak to v provozu vypada. Na tehle stezce jezdim od jejiho vzniku a znam tam kazdou sparu na silnici.
29.8.20 19:55
Ja opravdu mam problem zastavovat kvuli kazdemu splasenemu diteti, psovi nebo bruslarum roztahanym po cele stezce, kteri jedou 15 km/h nebo nachmelenym jezdcum na kolech. To je bezohledne chovani a nepatri do provozu. Zaklad je nikoho neohrozit a neomezit a to se opravdu nedeje, protoze tyhle stezky jsou neco jako dopravni hriste a naprosty punk. :-) Proto tam nelezu a kdyz, tak fakt davam pozor.
Honzis, race za plneho provozu je fakt nornalni? i s vyuzitim protismeru? no myslel sem ze ten pripad s tim motorkarem byl jen nezvladnuty zavod ze strany poradatelu, ale pokud je to fakt normalni tak to sem netusil.. to prece neni normalni! az takhle banda ziletek nekde ve sjezdu v zatacce vleti treba pod auto a zabijou se.. co ten chudak ridic? trauma do konce zivota, videt jak zabiji lidi.
race s autama za plnyho provozu kdyz nekdo dela a havaruje, tak vsichni svorne ho lyncuji a povesili by ho za koule do pruvanu (a celkem spravne), ale race cyklistu za plnyho provozu je v poradku? jaci regulovcici? na zaklade ceho? jake vyhlasky, zakona?
A tyhle ty případy cyklistů „nadbohů“ se dle mne budou množit mediálním tlačením na akci 1,5 m. Někteří žiletkáři se prostě cítí jako nejvíc na cestě a já to nazývám jako bezohlednost z jejich strany. Všechno je potřeba to vnímat individuálně a konkrétně. Zajímal by mne počet zranění z důvodu blízkého předjíždění. Protože akce 1,5 m metrů mi připadá jako bouře ve sklenici vody. Ano, je nepříjemné blízké předjíždění, ale kolik lidí umřelo, bude výsledek 1,5 m vlastně přínos pro bezpečnost v širším slova smyslu? Obávám se, že pak vyvstanou další problémy. A budeme řešit dál a dál…
Já to cítím, jako tu hyperkorektnost dnešní doby, kdy se minority domáhají práv majorit. To je cesta do pekel.
Race za provozu je normální, to prostě organizátoři nemaj šanci ošéfovat s zajistit, se řekne dodržujte pravidla, pár regulovciku na křižovatky a jinak doufejme … Problém je že dřív byl provoz minimální a teď se drží balík často pospolu. Já už to řešit nemusím když roky nezávodím, ale uac před pár lety se jezdil prostě často s využitím protisměru, pak byly občas sanitky, vrtulník apod
Však v pohodě, není to o vybavení na kterém jedeš, ale o rozumu a ten ty asi podle toho co píšeš máš.
29.8.20 19:08
race za plneho provozu? vyborny napad.. pred par lety tu byl pripad, kdy v novinach lyncovali motorkare, ktery udajne agresivne na masine srazil cyklisty. A pak se z toho nakonec vyklubal veteranista na stare motorce, ktery v zatacce potkal peleton strelcu, co jeli neoznaceny zavod za plneho provozu a rezali neprehlednou zatacku v protismeru a narvali to do nej a pak ho jeste malem umlatili..
minuly tyden sem potkal bandu ziletek na uzke horske silnicce v protismeru. pribrzdil sem, uhnul ke strane, zadny velky problem nenastal, ale ze by jevili nejaky extremni zajem na tom, zaradit ze z toho svyho baliku a trojstupu pekne za sebe, to se rict neda.. no doufejme ze za dalsi zatackou nepotkali nekoho rychlejsiho a vetsiho.
@ doubeq+JFtryall – kluci, nechci vyvolat flame, ale hele to je jen úhel pohledu. Nejezdím jenom na kole, mám rád koloběžku i kolečkové brusle, a právě když jsem jel na silniční koloběžce, tak mne borec v podjezdu u Ekofarmy Perná před dvěma roky sestřelil protože měl naložíno a byla tam kaluž, tak on vjel do protisměru. Právě na koloběžce a kolečkových bruslích (myslím, že bruslím dobře, do vojny jsem hrál hokej, takže se po stezce nepotácím od kraje ke kraji) setkával s tou bezohledností a pokřikováním. Koloběžku mám silničního Wolfera, má nízkou světlou výšku, takže na ni mimo stezku se nejsem schopný za jízdy uhnout. Teď už na koloběžku ani na brusle na tuto stezku nechodím, mám strach, maximálně občas na kole. A právě, že to není jen cyklostezka, ale pohybují se tam i turisti „pěškobusem“, pejskaři, běžci, bruslaři, maminy s kočárky, takže to co jsem popsal, já nezažíval na kole a ani dnes když už tam jedu, tak to neslyším, ale myslím, že jakmile vytáhnu koloběžku, nebo brusle, tak když ne na první jízdě, tak určitě na druhé na mne někdo bude halekat, že se mu pletu i když jedu rozumě u kraje, ale průměr 22 km/h na koloběžce z pohledu borce jedoucího na kole průměrem segment Choceň (od přejezdu) – UnO (konec stezky) s parametry průměr 37.9km/h – 286W jsem překážka. Ale pokud JFtryall nemáš problém kvůli těmto „překážkám“ zastavit a netlačit na pilu, tak Tobě patří velký dík, že tento průměr si prostě zajedeš jiný den, ale to každý prostě neumí a ještě jednou není to flame, ale pohled z jiného druhu sportu, díky za pochopení
Tam jsem jezdil hlavně na mtb, pak hned zmizet na Oucmanice a dál do lesů a pak zpět až z Brandejsa směrem zpět, kolem Mítkova bylo skokově husto :-D
doubeq: Pribylo spousta stanku a ti trousici se skupinky od zradla a pivka k dalsimu. Neni to tak hrozny jako v HK, ale tenhle trend je fakt peklo pro lidi, kteri tam nejezdi dvacitkou. I kdyz jsou plne v pravu a hledi si sveho. Uz tam jezdim minimalne a kdyz, tak za spatneho pocasi, kdy se to jako zazrakem vylidni. :-) Jasne, ze se najde i nekdo agresivni, ale opravdovych cyklistu tam projede za den uplne minimum.
Na stezce z Chocně do Brandejsa mě nejvíc srali bruslaři a tlupy letňáčků, co dvakrát za léto vyjedou. Nikdy jsem tam teda neměl problém s tím, co popisuje badys. Ale už jsem tam pět let nejel, takže třeba nový nešvar…
29.8.20 18:00
Porad do kola tyhle diskuze:) uz si proste pripustte ze 80% lidi jsou dementi. Za volantem i za beranama
badys: Ja na te stezce mam najezdeno hodne tisic kilometru a zavodici cyklisti tam jsou opravdu nejmensi problem. :-)
Souhlas, já upozorňuju na cyklisty i když sedím na místě spolujezdce a vysvětluju, že tam nějaká ta mezera prostě být musí, i kdyby to znamenalo zpomalit, počkat a předjet až to půjde. A když jsem na kole a slyším za sebou auto, tak mu klidně ukážu, že má jet když je tam místo, že budu na kraji…
29.8.20 17:12
u nás v Chocni je tak nějak všechno špatně. Jezdí tu velká spousta cyklistů turistů i sportovců, ale bohužel nejhorší jsou právě většinou Ti registrovaní sportovci ve věku, kdy jim ještě dle zákona nemohou natočit při pauze pivo. Jezdí vedle sebe na silnici i stezce a odmítají se uhnout na stranu i protijedoucímu cyklistovi a ten má co dělat, aby se na tu stezku vešel a neskončil ve škarpě, ono 2 HT se širokými řidítky vedle sebe a stezka zas tak až široká není. Když už sednou na žiletky, tak protože jedou na tepy, tak na ostatní akorát halekají „uhni jedu“ někdy to vypadá i tak, jako by na kole neměli ani namontované brzdy a to co je popsáno od kolegy doubeq mne vůbec nepřekvapuje. Takže ač jsem cyklista, tak chápu místní řidiče a jejich averzi na nás cyklisty. Nedávno jsem se vracel domů na žiletce a protože byl hic, tak jsem se vracel právě po stezce a dojel jsem k železničnímu přejezdu, kde se akorát zvedly šraňky a na kole tam jela mamina s malou holčinkou, která na to svém dětském kolečku začala za přejezdem akorát sjíždět docela prudký (krátký) kopeček, za kterým je prudká pravá zatáčka. Měli jste vidět tu maminu, jak ztuhla, když mne viděla, honem jsem na ni zavolal, že je předjedu až právě za zatáčkou, že nikde nespěchám a ať si hlídá malou dcerku. Za zatáčkou jsem je pěkně pomalu předjel mamina hezky poděkovala a ještě stačila prohodit, že jak vidí upnutý dres, tak má hrůzu, protože ti se většinou chovají tak, jako by byly závody a nikdo jiný je nezajímá.
29.8.20 16:47
S tvým výblitkem naprosto souhlasím. A musím říct, že se z naprosté většiny potkávám se slušnými řidiči (nakonec, taky se jim nechce měnit nárazníky, utírat z nich krev a tak :-D) a těch pár řidičů-pitomců budou pitomci dál, ať bude zákon, jaký chce. Myslím, že slušnost a ohleduplnost se prostě nedá nařídit zákonem… ale to je celkově daleko širší a obecnější problém i jinde…
Kdybych měl rozepisovat každou příhodu s řidiči, tak nedělám nic jiného. Jedno jestli za řídítky nebo volantem.
Kruháčům se snažím s kolem vyhýbat, no a v autě to je taky někdy sranda, většina řidičů na nich automaticky zrychluje. Jednou mě na kruháči, přimo na vjezdu začal předjíždět biker (zprava), taky humor, koukáš doleva a do kruháče najíždíš "poslepu – periferně), dle jeho gest jsem mu moc místa nenechal.))
29.8.20 15:13
Hele to byla spis Holicka 100 casovka. Zavod za plneho provozu je vzdycky risk a popravde to moc nechapu.
29.8.20 14:00
Volove jsou na obou stranach… Cykliste i ridici. Verim, ze cesta je osveta. Nechci dalsi zakony a represi. Kampan 1.5m ma za cil novou legislativu, proto ji nepodporuji.
Úhel doubku úhel, nepřemejšlej co udělá cyklistika pro tebe, ale to co uděláš ty pro ni.