Píše se rok 1975, když se v malém městečku Suna ležícím v prefektuře Minami sejdou u kalíšku dobře teplého saké a kusu tuňáka modroploutvého obaleného rýží a kusem chaluhy namočeného do tradiční sojové omáčky, tři kamarádi. Dalo by se říci, že to je takový klub 3H. Han, skvělý konstruktér a jezdec. Hattori, vynikající kovář a nástrojař. A nakonec Hikaru, vynikající jezdec. Jako při každém setkání debatují nad všedními problémy, řeší každodenní dění a také plánují jak změnit svět. Při jednom takovém rozhovoru došlo i na jejich společnou vášeň, kterou byla cyklistika. Rozebírala se kola, jejich přednosti a neduhy a jak skvělé by bylo mít vlastní silniční stroj, který by splnil vše, co chtějí. Tato debata se několikrát opakovala, až jednou padlo rozhodnutí. Postavíme kolo! Neznamenalo to ale koupit rám a osadit jej podle sebe. Jednalo se o výzvu mnohem větší. Začít pěkně od rámu. Koupit trubky, vymyslet geometrii, spájet, a osadit tím nejlepším co místní výroba nabízí. Začalo se tedy plánovat a shánět. Protože kolo mělo vyřešit neduhy, padla volba na trubky Columbus, které měli odlišné vlastnosti od místních trubek Tangen. Cílem bylo postavit tuhý a rychlý rám, ale zároveň pohodlný aby na něm jízda po místních silničkách byla pohodlná. Po měsících příprav a několika omylech spatřil v roce 1978 světlo světa první použitelný rám. Osazení komponent bylo ponecháno výhradně v místní provenienci. Řízení Sakae/Ringyo, řazení, brzdy, náboje Dura-Ace Crane, ráfky Araya a pedály Kyokuto. A protože mělo kolo zaujmout, bylo zvoleno výrazné lakování a hlavně poutavý název Honetto (sršeň). Kolik bylo celkem vyrobeno kusů a jak splnily představu svých majitelů není známo. Důležité ale je, že tento konkrétní se zachoval a dá se z něho odvodit, jak to asi bylo. Váha není nijak úchvatná 10kg +, zpracování je spíše průměrné (ukončení zadních vzpěr u patek z vnitřní strany), povrchová úprava (rám byl velmi zkorodovaný). Dbáno bylo spíš na design, dvoubarevné lakování, detaily na mufnách, černá sada, “zlacené“ detaily. Jízdní vlastnosti jsou přes to všechno obstojné. Kolo se nekroutí, na svou dobu dobře zrychluje, a je pohodlné. Oproti původnímu stavu je jiná sedlovka, originál SR byla příliš krátká a v děsném stavu, sedlo nahrazeno osvědčeným Rollsem, abych neměl ze zadku harakiri a nalepeny nové osvědčené galusky Tufo. Jinak stačilo vyčistit komponenty, promazat náboje, vyměnit v nich pár kuliček a obnovit lakování (původní loga byla jakási forma obtisku pod lakem).
(vloženo 18.9.20)
Značka | HONETTO |
Model | MAJI |
Modelový rok | 1978 |
Velikost | 58cm |
Hmotnost | 10 Kg+ |
Rám | Columbus Tretubi |
Vidlice | Columbus Tretubi |
Hlavové složení | Dura-Ace |
Kliky | Dura-Ace |
Středové složení | Shimano |
Přesmykač | Dura-Ace |
Měnič | Crane Black Edition |
Řazení | Dura-Ace |
Převodník | Dura-Ace vrtaný 52-42 |
Kazeta | Dura-Ace 6sp. |
Řetěz | Shimano HG40 |
Náboj přední | Dura-Ace |
Náboj zadní | Dura-Ace |
Brzda přední | Dura-Ace |
Brzda zadní | Dura-Ace |
Brzdové páky | Dura-Ace |
Ráfek přední | Araya |
Ráfek zadní | Araya |
Dráty | 2mm |
Pedály | Kyokuto Top-Run |
Řídítka | Sakae/Ringyo |
Představec | Sakae/Ringyo Custom |
Sedlovka | Sakae/Ringyo nahrazena Selcof |
Sedlo | Selle San Marco Rolls |
Pláště | galusky Tufo 24mm |
3.10.20 15:31
tromboonen: Chaluha nebo rasa, je to stejny. Mel jsem to 1× v zivote a nechytlo me to. A Japonsku jsem nebyl, chtel jsem letet na olympiadu, ale nastesti to nevyslo.
Hmm, zajímavé, příběh fajn, v Japonsku jsem strávil asi jen 36+ hodin, většinu toho na letišti nebo v tamním metru v Tokiu po cestě za kamarádama, ale vypadá to impresivně, nástrojář to evidentně uměl s vrtačkou, akorát za zmínku chaluh místo řas v souvislosti se sushi by ti asi 3 Háčka doporučili seppuku, nebo minimálně buy si klepali prstem na čelo jestlis místo saké nedal něco ostřejšího:)
learita: No jak se to vezme, já myslím, že neprásknul :-D. Jsem rád, že se ti kolo líbí a ještě víc mě těší, že ani ty by si to lépe nenafotil. To mě hřeje dvojnásobně :-D. KK mě mrzí doufal jsem, že tam se Sršánem zaujmu :-P. Ale zase mě to nakoplo k tomu, že bych něco podobného uspořádal u nás, ať je těch akcí víc.
Jo a mě ty fotky přijdou super, dokonce ani já bych lepší nezvládl :-))
Tak jsi to na sebe prasknul :-) tohle jsem nečekal, kolo vypadá mnohem lépe, než bych si kdy uměl představit. Vlastně se mi hrozně líbí. Jak je odlišné a tím zajímavé. Nemůžu si pomoct, ale když sem někdo dá staré Colnago, tak jaksi čekám, že bude krásné, že na něm bude Campa a super detaily. Jenže tvé kolo je pro mě mnohem zajímavějším překvapením. Mě tyhle maloseriovky přijdou super!
Tak to KK setkání snad hned příště. Já využil čas a dnes prohnal karbona.
Scalar: Tak ten vlastnim pouze jede :-D a uz ma sve umisteni. A upřímně, vypada tam lepe nez by vypadal zde. To az ale v dalsi galerii.
Scalar: Sedis je super, ale uz to tu bylo u veteranu reseno nekolikrat. Retez, lanka a bovdeny jsou spotrebak a nijak nedegraduji hodnotu kola. Navic kdyz chces na kole jezdit.
Ciki: vzhledem k najezdu a hlavne mnozstvi ktere potrebuji je HG40 za 189Kč uplne idealni.
Nádhera, ale dej řetěz hg 71, vypadá mnohem líp a taky mnohem víc vydrží, ale jinak fakt PECKA za 5 bludišťáků.
Hroch: lodi, jak jinak :-D 3 mesice bzucel v kontejneru. Me by spis zajimalo jak se dnes letalo tobe. Mrzi me ze jsem se s tebou nemohl potkat.
By me zajimalo jak pak srsen doletel az do Pisku :-) Vymazlene.
To mě baví, velká paráda.5*
19.9.20 13:35
Jardalee: nechces snad nejzapadnejsi mesto v asii porovnavat s cimkoli v Japonsku :-D
Fotopolicie pobavila.
Tohle je hodně nadstandardně udělaný profil kola.
19.9.20 12:17
19.9.20 12:09
19.9.20 11:57
Tobyfree: Tome já jsem úplně v klidu, fotím jak umím a vím, že mám na fotkách chyby. No a co se chyb které Samuel zakroužkoval týká, tak souhlasím s tím sedlem to mi opravdu uteklo. Jinak je to spíš jen hledání, něčeho na kritiku. Nicméně si stojím za tím, že to člověk v oku buď má nebo nemá, protože když nad každou fotkou budu přemýšlet tak se ze zábavi stane vopruz.
Kouba: já bych to viděl na toho tuňáka se kterým tedy Mamka nesouhlasí :-D.
cio: Vážně? Nic víc? Žádný detail neshoda…? Teď nevím jestli mám být šťastný nebo smutný.
Všem díky a slibuji, že si na příštích fotkách dám záležet víc.
19.9.20 10:48
Parádní stroj, moc povedené. Z toho příběhu je toho kolik % pravda?
Prej kompozice, mě jebne… :)))) Pecka super, Kubulo 5*!
A btw…buzici co nemaj zadne foto v profilu, ale podle nich kazdej foti spatne, me vazne dokazou pobavit :D
Ty voe PECKA!!! to jsem si z toho sedl na prdel. A ser na nejakou kompozici…fotky jsou SUPER! Ne kazdemu se zavdecic :D
19.9.20 10:11
Doom Bananový: jak to myslis? Jako ze to chce doladit ve fotoshopu? To neumim! No a jestli je problem v kompozici tak to uz asi nedoladim, protoze to bud mas nebo nemas :-P
19.9.20 09:15
zajimavy,pobavilo me aby bylo pohodlny na mistnich silnicich ,v japonsku jsou silnice a chodniky po kterych je tam dovoleno jezdit cyklistum naprosto fantasticky,oproti koli brna teda :D
Jsi si jistý, že to suši, u kterého se sešli, bylo s tuňákem modroploutvým? Já mám za to, že v něm byl losos… :-DDD
Néé, skvěle napsáno, skvěle nafoceno a těmto reinkarnacím a vůbec nadšencům Tvého ražení já moc fandím.
Skvělé, Kubulo! :-)
DejfSejf: Chodi to dobre, protoze to je hojne pouzivane reseni. U starsich ramu lanka klouzou bud primo po stredive trubce a nebo v techto kluzacich, ktere jsou bud primo soucasti ramu a nebo se tam sroubuji pres objimku na sedlovou trubku.
miťo: Musis na to koukat jinak. V roce 1978 musela byt cerna dura jako zjeveni mezi zaplavou stribrnych komponentu. Ale kdyz se podivas na dalsi roky tak bych rekl ze svet mel stejny nazor jako ty, protoze cerna se objevila az zase po roce 2000.
vojtechposmourny: Ano je, protoze nema vubec nic spolecneho s eskou co vyrabela kola. Puvodne tam byl jakysi nevzhledny orezly a ozvykamy sestihrany, tak jsem jej nahradil timto „cyklo-stylovym“
Hmm slušný počin a zajímavě řesení vedení lanka pro smyk jak to v tom chodí? 5*
Hele pecka, přehltal jsem to jedním dechem. Ale! Už tehdy začal dnešní nešvar lakovat komponenty na kolo černým lakem. Achjo :D
Je to hezký. Ten šroub s nápisem ESKA v objímce je tam schválně?