Po dlouhé době pozitivních zkušeností s celoodpruženým Canyonem jsem vyzkoušel chuť silničky v podobě Superioru brandovaného do barev Škoda. Silnice mě bavila, ale chyběla možnost občasných polních cest, lehčího terénu, lesa. Začalo hledání, čtení recenzí, videa, rady s kamarády (a především těm děkuji za nasměrování a utvrzení ve věrnosti značce :o) ). Volba padla na základní model gravelu od Canyonu, a to Grail AL 6.0. Od objednání po doručení jsem čekal přesně 3 měsíce. Dodání vyšlo na konec léta, ale počasí letos přeje (r.2020), tudíž seznamovačka i následné cesty vychází dobře. Kolo je bezvadné, jsem mile překvapen, co je schopno projet, s relativně dobrým komfortem (na divočení po lese mám celopéro). Pláště, rám a možná i vidlice a sedlovka v komfortu pomáhají. Velikost sedí jako ulitá (mám 175cm), časem to bude chtít akorát jiné sedlo.
(vloženo 19.9.20)
Značka | Canyon |
Model | Grail AL 6.0 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | S |
Hmotnost | 9,5kg bez pedálů, váženo |
Rám | Canyon Grail AL 6.0 hliník 6061, rozměry osy: 12 x 142 mm, uchycení brzdy Flat Mount |
Vidlice | Canyon FK0070 CF Disc, karbon, sloupek 1 1/4", rozměry osy :12 x 100 mm uchycení brzdy Flat Mount |
Kliky | Shimano RX600 |
Středové složení | Shimano Pressfit BB72 |
Přesmykač | Shimano GRX RX400 |
Měnič | Shimano GRX RX400 GS |
Řazení | Shimano GRX RX400 |
Převodník | Shimano RX600, 46/30 |
Kazeta | Shimano HG500 11-34 10s |
Brzda přední | Shimano GRX RX400, kotouč Shimano RT70 160mm |
Brzda zadní | Shimano GRX RX400,kotouč Shimano RT70 160mm |
Brzdové páky | Shimano GRX RX400 |
Ráfek přední | DT Swiss C 1850 Spline db, výška ráfku: 23 mm, vnitřní šířka: 22 mm, hmotnost: 804 g |
Ráfek zadní | DT Swiss C 1850 Spline db SH11, výška ráfku: 23 mm, vnitřní šířka: 22 mm, hotnost: 941 g |
Pedály | Shimano SPD PD M520 |
Řídítka | Canyon HB 0050 Ergobar AL |
Představec | Canyon V13 |
Sedlovka | Canyon SP0043 VCLS CF, karbon, seatback: 20 mm |
Sedlo | Selle Italia X3 |
Pláště | Schwalbe G-One Bite 40 mm |
Pěkný, ty pláště to oživujou. Jen bych alespoň tu úvodní fotku oříznul aby líp vyplnila BF okýnko a nebylo to v náhledu tak malinký. Myslim, že ten květináč je tam celkem zbytečnej, když už teda se skřípěním zubů přehlídnu absenci pedálů a řetez na malý placce :)
Chválím výběr, foto i profil. Za mne…velmi povedený stroj, vyvážený poměr koukatelnosti a funkce. Za plný počet a ať to šlape chlape!
nepotkali jsme se rano a pak kupodivu i odpoledne nekdy predminulej tejden a cyklostezce u zlutaku?
to kolo vypada na prvni pohled tak trikrat drazsi nez je, velmi pekny.
Parádní kolo. Na ty drobnosti se vykašli, důležité je jezdit a mít zážitky – s tímto strojem určitě budou.
Děkuji všem za reakce a pěkné hodnocení, dělá mi to samozřejmě radost. :)
jardalee: musím s Tebou (ač nerad :))) ) souhlasit. V těchto částech spojení se mohli více vynasnažit, alespoň zahlazením svárů. Vidět to při zaměření se je nejen na fotkách, při pohledu na kolo ale tato místa vynechávám. :) Na jízdu to naštěstí vliv nemá.
APEiRON: když jsem porovnával předchozí základní silničku Superior v barvách Škoda, tak velikost 52 od Superior až na pár výjimek (co si pamatuji, tak úhel hlavové trubky a délka horní rámové trubky) seděla na velkost S od Canyon.
kolo urcite v pohode ale chvalit ho ze je pekny :) jako nic ve zlym na zivo asi v pohode ale v tehle velikosti a kdyz si priblizim treba tuhle fotku tak to moc krasy nepobralo,ten podivnej trojuhelnik u sedlove trubky a to napojeni na hlavovku :)
Moc se mi líbí. Ať jezdí ku spokojenosti a vyrábí endorfiny. Díky za reálnou váhu. Dávám pět hvězd.