3 dny po nákupu
Dnes první jízda na nových kolech a jedou pekelně rychle a lehce, jsem úplně nadšen :-) Mavic Cosmic Pro UST carbon + kotouče Ultegra 160mm + Continental GP5000 TL 25mm + kazeta 105 11speed 11-30
Dnes první jízda na nových kolech a jedou pekelně rychle a lehce, jsem úplně nadšen :-) Mavic Cosmic Pro UST carbon + kotouče Ultegra 160mm + Continental GP5000 TL 25mm + kazeta 105 11speed 11-30.
Men in black. Teď to dilema, kterého bajka vzít na švih :-)
7 let jsem jezdil na MTB, poslední 2 roky jen po silnici, tak jsem MTB prodal a začal hledat silničku na české silnice, nějakou endurance. Vzhledem k COVID-19 byly zásoby hodně omezené a nakomex se mi podařilo koupit tento stroj, mám na něm 2000km a je to super. Přes zimu bude upgrade zapletených kol, ultegra kotouče a kazeta 30–11 a přechod z 32mm plášťů na 28mm.
Upgrade 2020 10: koupena nová karbonová kola Mavic Cosmic Pro UST disk 2020, kotoučové disky Ultegra 160mm a kazeta Shimano 105 11speed 11–30. Obuto na bezdušové Continental GP5000 TL 25mm. Oproti originálním kolům Giant jsem ušetřil 1000g na váze.
Upgrade 2020 08: koupeno nové sedlo Specialized Power, nesrovnatelně lepší než originál Giant.
Upgrade 2020 06: koupen Varia radar od Garminu, na silnice s větším provozem je to hooodně šikovná věcička.
(vloženo 29.9.20)
Značka | Giant |
Model | Contend AR1 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 8.5 |
Rám | ALUXX Aluminum |
Vidlice | Advanced Composite, karbonový sloupek OverDrive, 12mm pevná osa |
Kliky | Shimano FC-RS510, převodníky 50/34 zubů |
Středové složení | cartridge |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano 105 |
Řazení | Shimano 105 |
Převodník | Shimano 105 |
Kazeta | Shimano 105, 11-30 zubů |
Řetěz | Shimano CN-HG701 |
Náboj přední | Mavic 12x100 |
Náboj zadní | Mavic 12x142 ID360 |
Brzda přední | Ultegra 160mm centerlock |
Brzda zadní | Ultegra 160mm centerlock |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Mavic Cosmic PRO carbon UST DISC 2020 |
Ráfek zadní | Mavic Cosmic PRO carbon UST DISC 2020 |
Dráty | Mavic, ocel, přímé, ploché, dvakrát zeslabované |
Pedály | Shimano PD-R550 |
Řídítka | Giant D-Fuse SL |
Představec | Giant Contact |
Sedlovka | Giant D-Fuse, karbonová |
Sedlo | Fizik Arione R3 |
Pláště | Continental GP5000 TL 25mm |
Tak Zbyšek dostal nové papuče, jak jen bude počasí, hned bude test day :-) zatím jen krátké dojmy, kola jsou daleko více točivější, o kilo lehčí a ten zvuk cvrčku je parádní.
Jo, na 100% to budou 28mm pláště. Tady okolo Pardubic jsou silnice docela v pohodě a kousek od tud máme Orlické hory a Železné hory a tam se jezdí pěkně. Navíc co jsem si koupil radar od Garminu, tak se nějak nebojím ani silnicích, kde je velký provoz.
ja bych se tech 28nebal 80kg je porad slusna hmotnost ,navic karbonovy bezduse budou tlumit velice slusne a nejaka uspora ve watech tam bude taky :) ale castecne zalezi jaky mas v okoli silnice,neveril sem tomu ale skoro vsude jsou lepsi nez okolo brna no :)
Jo, z kola jsem nadšený moc, ale tím že jsem prodal MTB, tak bych se chtěl přiblížit silničce ;-)
Mám Contend AR 2, takže pouze tiagru a hnusnou semihydraulickou brzdu, která, ale funguje za mě velmi dobře. Jinak mám stejný obutí a za menší bych neměnil, naopak časem dám možná 38mm, u AR 1 jsem koukal, že se vleze až 42mm. Za mě super pohodlný/rychlý kolo a rámová sada je fakt povedená, srovnávám s klasickou silničkou, kterou jsem díky tomuto prodal.
Jo, měřil jsem je, mají 32mm, jsou to all ground pláště se vzorkem a jsou o cca 200g těžší než plánované Continental GP5000 TL 28, takže s novejma lehčíma kolama od toho čekám hlavně rychlejší švihy.
Ono taky 32 gumy nemusí být vždy 32. Když to srovnám se svými GP5000, které v reálu mají 31 mm, tak se mi ty Tvé podle fotky zdají nějak širší. A pokud jsou navíc se vzorkem, tak je jasné, že nepojedou tak dobře. Změř si je šuplerou, abys pak nebyl překvapený, že ty vytoužené 28 nejsou užší o 4 mm, ale třeba o 8 :-)
1.10.20 20:45
80 kilo jenom svalů :-) :-) :-) tak to vypadá na 90% na Spinollo aero karbon 45mm a Continental GP5000 28 TL ;-)
u te sirky plastu taky rozhoduje hmotnost teda co se tyce toho pozdejsiho komfortu,pokud ses nejaky 65kg pirko tak muzes i ty 28 pripadne napumpovat na mensi tlak pro lepsi komfort :) jinak je tady jeste jeden aspokt kdybys mel aero vyplety tak tam je dulesity aby byla ta boula plaste co nejvic v zakrytu s tim aero rafkem ,ty mozna na vyslednou rychlost muze nejakej vliv mit :) treba na ty rafky na obrasku je doporucenej plast i 25c ,prave kvuli tomu aero efektu
Dobrý postřeh, 25mm jsem již zavhrnul, takže to budou 28mm. 32mm mám teď a chci zkusit změnu, pokud to bude hodně velký drncadlo, půjdu zpět na 32mm ;-)
Já jsem sice totální amatér, ale můžu porovnat pláště 25mm a 35mm, 25mm jedou lépe leda na úplně nové silnici, do kopce z kopce, ale jelikož naše silnice jsou jedny z nejhorších na světě, tak ve finále jezdím na 35mm rychleji, protože se nebojím, že kdejaký hrbol ze mě vytřese duši nebo mě pošle do pangejtu :) Ten rozdíl v komfortu je skutečně obrovský. Jinak krásný kolo 5*
grafik: ano a taky s klikou „ve čtvrt“, s ventilkama dole, bez brašen, bez tachometru, s popiskama pláště u ventilku, bez pumpičky, atd. atd. Nemá cenu se třeba na tyhle blbosti vykašlat? Pořád je na fotce stejné kolo
To nastavení z prodejny mi přijde dobrý, hodně záleží, z jakého úhlu se kolo fotí. Jinak budu laborovat s pootočením beranů dolů a snížení kokpitu. Díky za rady.
Osobně na nastavení pák mám takovou šablonu (viz. obrázek). To nastavení je opravdu o osobních preferencích, ale tímto natočením oblouků dolu a posunutí pák nahoru se dá zkrátit dosah klidně i o 3cm, bude to pohodlnější na zápěstí a při dolním úchopu ti nebudou sjíždět ruce dolu.
30.9.20 18:01
Je to nastavený z prodejny, sám jsem s tím nic nedělal, teď plánuji odebrat podložky z hlavového sloupku a posunout kokpit níž o cca 2 cm. Jinak zkusím ten úchop, zatím jsem to neřešil, jak by to mělo vypadat na 175cm?
30.9.20 17:43
Vše je stejné, jen je to na dalších fotkách foceno z jiného úhlu, horské kolo se dá vyfotit jakkoliv, silniční ne, jak jsem zjistil :-)
30.9.20 17:32
30.9.20 17:26
30.9.20 16:47
Jednoduchý, účelný, čistý a pěkný. A ty fluo doplňky tomu dávají šmrnc. Líbí! ;-)
Jsi mě pobavil: „něco mezi silnicí, kroskou a gravelem.“
Skoro jako Favoritka :-))
Rush: jojo, mají tuto řadu psanou jako ideální na české silnice, něco mezi silnicí, kroskou a gravelem.
Moc pěkné kolo, vůbec jsem nevěděl, že u Giantu existuje tato řada. Za 5!
Miťo: určitě, budu rád za společný švih se silničkama z okolí Pardubic.
Ha, Seč! Tak až si zase dáme sraz s Kotewem a Doubkem, pozvem i tebe chlape ;-)
MateSP: nevím o čem mluvíš, ale jestli o těch věcech, co plavou na vodě, tak je to focený na přehradě Seč.
Fazzy: máš pravdu, je to jen o nohách. Na šířce gum asi závisí i vnitřní šířka ráfků, takže na každém kole je stejný plášť trochu jinak široký. Uvidíme, napíšu Ježíškovi o kola a pláště a uvidím, co donese.
na ty druhy fotce je uprostred pod persenikem sedma nebo fin? Na mobilu nepoznam, k cemu patri ta hanebne narolovana kosatka, ale asi to je az neco za tim. Kazdopadne Laser a zda se peknej Pirat. Kde to je foceny? :-)
jirka: No podle mýho měření měl Conti 5000 32 mm reálně 31 mm a Conti 4000 28 mm reálně 29 (jen pár km po nahození, možná se časem roztáhly. nevím).. Pouhým okem rozdíl nepatrnej. Ale rozumim ti, jen je škoda se připravit o nějakej komfort jen kvůli rychlosti, která se hmatatelně nedostaví. Taky čím „závodnejší“ pláště na endurance silničce, tím víc vzniká kolem pláště místa a tím míň závodně to začíná vypadat. Už se z toho opticky začíná stávat kroska, ale to je subjektivní :) Osobně teda na tý krosce a 32 mm pláštích odjedu i silniční sranda závody, ale to už jsem tam trochu divnej, uznávám.. Nakonec je to ale stejně pořád o nohách :)
Díky za názor, něco na tom bude. Jen ty 32mm jsou na silničním kole takový balóny, takže asi teda prubnu ty 28mm.
25 je zbytečný, pokud fakt nejsi nějakej lovec KOMů co řeší každej watt. Nijak tě to neporychlí a zbytečně zhoršíš komfort. Osobně bych taky zůstal u 32 pokud jezdíš i horší asfalty. Já jezdím horší asfalty celkem často, takže pro moje použití je třeba 32 rychlejší než 28.. Jinak sympatický kolo.
Jo, po těch Continental GP5000 TL pokukuju, jen si nejsem ještě jistý jestli 25 nebo 28, asi si hodím korunou
Mám na krosce TCX Advanced na silničním páru kol Conti GP 5000 32mm a jedou dobře. Předtím tam byly Tufo Comtura 28mm, tohle je lepší. Comtury 28mm vozím na silničce.
Tím, že budu kupovat nová lehčí kola, tak bych na to chtěl hodit 25 nebo 28 za cílem získání větší rychlosti ma švihu.
Jé, to je pěkné kolo. A konečně kousek, co má normální velikost, hned to vypadá lepší :-)
https://www.giant-bicycles.com/cz/plaste
Mají svoje, sice nemám porovnání, ale jede se na nich dobře.
29.9.20 20:05