coffee rider;)
S novými záplety ji to sluší.
Překopáno na 105 Di2.
Nedalo mi to a udělal jsem aspoň kolečko kolem komína.
Podzim CX sluší:)
Šikovně integrované nářadí. Sedlovka carbon 27,2 mm. Sedlo pro paní Radovou:o)
Prostor pro těch 42 mm tam teda nevidím.
Integrovaný imbus v zadní ose.
Kokpit
105ka neurazí. Oproti Soře (nerad to říkám, protože se mi zdálo, že to řadí hezky) je to dost posun.
Zimní setup v trenažeru. Pro srovnání designu ultralight sedlo a sedlovka. Na trenažeru nechám ten originál - tam se stejně gramy neřeší:)
Koupeno jako náhrada za první silničku co jsem měl (Izalco race). Má to být doplněk k fullu. Spíše odolnější silnice, která se nezalekne občasného průjezdu šotolinou.
Nebyla to volba srdce (to by byl spíš Willier), ale poměr výkon/cena je zde výborný. Prakticky je to CX kolo, kam v Meridě přidali komín podložek pod představec a ejhle- endurance silnice je tu:o)
Kolo je svým CX rodokmenem schopné zvládat cyklostezky bez uzardění. Nazuté 32 mm Continentaly splní svoji službu na našich silnicích druhé a třetí třídy. Stejný plášt v rozměru 25 mm a 28 mm jsem jezdil na Izalcu a nedám na něj dopustit. V rámu a vidlici je dle materiálů Meridy místo na 42 mm plášť. Teoreticky lze osadit Di2 – příprava tu je. Barva je decentní – přeci jen už mi není dvacet (ani třicet). Překvapila hmotnost. Kolo jsem převážel v autě bez sedla a nainstaloval jsem svoje ultra light combo karbonového sedla a sedlovky. Hmotnost se zastavila na neuvěřitelných 8,05 kg bez pedálů. Po výměně za původní sedlo (sedlovku a nářadí, které je hezky integrováno pod sedlem) vzrostla hmotnost o 450 g na deklarovaných 8,5 kg (což jsem čekal, že reálných 9 kg bude OK). Myslím, že tímto si Merida dost škodí. To jejich kombo sedlo, sedlovka a nářadí je prostě mega těžítko. V zadním kole je integrován v ose imbus 4 a 6 mm- taky fajn. Kolo umožňuje montáž blatníků při šířce pláště do 35 mm. Hydraulické brzdy brzdí nesrovnatelně s véčky. Je to prostě zase trošku posun. Silničář ze mě asi úplně nikdy nebude – proto zrovna tato volba. Kolo je pojetím někde mezi silnicí a Silexem. Pokud se zařízne vidlice a zmizí ten komín to bude vypadat spíše jako silnice než jako hardtail (nic proti Silexu, je to fajn kolo). Na kole na jaře asi vyměním záplety za něco karbonového a lehčího pro silniční setup. Stávající kola budou řekněme gravelová. Zvažuji přechod na silniční tretry a pedály. Kolo bude většinu zimy na trenažeru a tam by se to asi hodilo:o) Časem sem hodím další postřehy nebo fotky. Prozatím velká spokojenost.
(vloženo 12.11.20)
Značka | Merida |
Model | Mission road 4000 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | XL |
Hmotnost | Aktuální setup s 40 mm plášti (bez pedálů) 8,30 kg. |
Rám | MISSION CX CF3 |
Vidlice | MISSION CX CF |
Tlumič | vlastní |
Hlavové složení | Merida M2331 Neck |
Kliky | GRX 815 - wattmetr Inpeak |
Středové složení | Shimano Pressfit BB71 |
Přesmykač | Shimano GRX 810 |
Měnič | Shimano 105; GS, R7000 |
Řazení | Shimano 105, R7000 |
Převodník | 48/31 |
Kazeta | Sram Force 11-36, 11 speed |
Řetěz | KMC X11-1 |
Náboj přední | něco od Zippu |
Náboj zadní | běco od Zippu |
Brzda přední | Shimano 105; Hydraulic disc 160 mm |
Brzda zadní | Shimano 105; Hydraulic disc 160 mm |
Brzdové páky | Shimano 105; Hydraulic disc, R7000 |
Ráfek přední | Zipp 303 S |
Ráfek zadní | Zipp 303 S |
Dráty | Sapim |
Pedály | Force na průmyslových ložiscích |
Řídítka | Merida Expert SL; 31.8 D |
Představec | MERIDA Expert CC; 31.8mm diameter; -5° stem angle |
Sedlovka | Merida Comp CC; 27.2 D; 12 SSB |
Sedlo | CN full carbon |
Pláště | Tufo thundero/ speedero 700x40, bezduše |
Přední plášť vyměněn ta Tufo Thundero 44 mm. Snad nižší tlak přinese trochu víc komfortu při jízdě.
Ty podložky tam jsou od koupě. Takto Merida „vyrobila“ z CX rámu endurace silnici. Dvě až tři půjdou pryč. Je to zbytečně vysoké. A taky jsem zvyklý na kratší kolo, tj. půjde tam asi karbonka bez offsetu. Scultura endurance je do 35 mm a hlavně není skladem (a bude za jiné peníze). Tohle byla nejlevnější 105 na karbonu s průchodností +40 mm na trhu:o) Ještě si s tím pohraju – karbony, možná silniční pedály a powermetr, ale postupně.
Kolo pěkný, díval jsem se na stránky Meridy (sám mám Ride) a přišla mi zajímavá Scultura Endurance, protože má výšší hlavovou trubku (vzhledem k těm Tvým podložkám pod představcem).
Nevím ale, jakou max. šířku pláště Scultura Endurance umožňuje.
Ahoj, jestli můžu poradit, tak si nalep nějakou ochrannou samolepku pod bowden od přední brzdy. Mám taky Meridu, ale Sculturu a nepěkně se mi to tam prodřelo :-(
Pěkná barva
Jo, je to fajn, za 5*
Moc hezký, nemám sice srovnání s vyššími řadami ale 105 funguje skvěle.