Merida Mission road 4000 2020

Přidat foto

coffee rider;)

S novými záplety ji to sluší.

Překopáno na 105 Di2.

Nedalo mi to a udělal jsem aspoň kolečko kolem komína.

Podzim CX sluší:)

Šikovně integrované nářadí. Sedlovka carbon 27,2 mm. Sedlo pro paní Radovou:o)

Prostor pro těch 42 mm tam teda nevidím.

Integrovaný imbus v zadní ose.

Kokpit

105ka neurazí. Oproti Soře (nerad to říkám, protože se mi zdálo, že to řadí hezky) je to dost posun.

Zimní setup v trenažeru. Pro srovnání designu ultralight sedlo a sedlovka. Na trenažeru nechám ten originál - tam se stejně gramy neřeší:)

Koupeno jako náhrada za první silničku co jsem měl (Izalco race). Má to být doplněk k fullu. Spíše odolnější silnice, která se nezalekne občasného průjezdu šotolinou.

Nebyla to volba srdce (to by byl spíš Willier), ale poměr výkon/cena je zde výborný. Prakticky je to CX kolo, kam v Meridě přidali komín podložek pod představec a ejhle- endurance silnice je tu:o)

Kolo je svým CX rodokmenem schopné zvládat cyklostezky bez uzardění. Nazuté 32 mm Continentaly splní svoji službu na našich silnicích druhé a třetí třídy. Stejný plášt v rozměru 25 mm a 28 mm jsem jezdil na Izalcu a nedám na něj dopustit. V rámu a vidlici je dle materiálů Meridy místo na 42 mm plášť. Teoreticky lze osadit Di2 – příprava tu je. Barva je decentní – přeci jen už mi není dvacet (ani třicet). Překvapila hmotnost. Kolo jsem převážel v autě bez sedla a nainstaloval jsem svoje ultra light combo karbonového sedla a sedlovky. Hmotnost se zastavila na neuvěřitelných 8,05 kg bez pedálů. Po výměně za původní sedlo (sedlovku a nářadí, které je hezky integrováno pod sedlem) vzrostla hmotnost o 450 g na deklarovaných 8,5 kg (což jsem čekal, že reálných 9 kg bude OK). Myslím, že tímto si Merida dost škodí. To jejich kombo sedlo, sedlovka a nářadí je prostě mega těžítko. V zadním kole je integrován v ose imbus 4 a 6 mm- taky fajn. Kolo umožňuje montáž blatníků při šířce pláště do 35 mm. Hydraulické brzdy brzdí nesrovnatelně s véčky. Je to prostě zase trošku posun. Silničář ze mě asi úplně nikdy nebude – proto zrovna tato volba. Kolo je pojetím někde mezi silnicí a Silexem. Pokud se zařízne vidlice a zmizí ten komín to bude vypadat spíše jako silnice než jako hardtail (nic proti Silexu, je to fajn kolo). Na kole na jaře asi vyměním záplety za něco karbonového a lehčího pro silniční setup. Stávající kola budou řekněme gravelová. Zvažuji přechod na silniční tretry a pedály. Kolo bude většinu zimy na trenažeru a tam by se to asi hodilo:o) Časem sem hodím další postřehy nebo fotky. Prozatím velká spokojenost.

(vloženo 12.11.20)

Deadlift Deadlift
Ohodnoť bajk: (4.1  / 41 hlasujících)
Značka Merida
Model Mission road 4000
Modelový rok 2020
Velikost XL
Hmotnost Aktuální setup s 40 mm plášti (bez pedálů) 8,30 kg.
Rám MISSION CX CF3
Vidlice MISSION CX CF
Tlumič vlastní
Hlavové složení Merida M2331 Neck
Kliky GRX 815 - wattmetr Inpeak
Středové složení Shimano Pressfit BB71
Přesmykač Shimano GRX 810
Měnič Shimano 105; GS, R7000
Řazení Shimano 105, R7000
Převodník 48/31
Kazeta Sram Force 11-36, 11 speed
Řetěz KMC X11-1
Náboj přední něco od Zippu
Náboj zadní běco od Zippu
Brzda přední Shimano 105; Hydraulic disc 160 mm
Brzda zadní Shimano 105; Hydraulic disc 160 mm
Brzdové páky Shimano 105; Hydraulic disc, R7000
Ráfek přední Zipp 303 S
Ráfek zadní Zipp 303 S
Dráty Sapim
Pedály Force na průmyslových ložiscích
Řídítka Merida Expert SL; 31.8 D
Představec MERIDA Expert CC; 31.8mm diameter; -5° stem angle
Sedlovka Merida Comp CC; 27.2 D; 12 SSB
Sedlo CN full carbon
Pláště Tufo thundero/ speedero 700x40, bezduše

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Deadlift
Deadlift

11.9.22 13:22

Přední plášť vyměněn ta Tufo Thundero 44 mm. Snad nižší tlak přinese trochu víc komfortu při jízdě.

Reagovat
Deadlift
Deadlift

16.11.20 12:08

Ty podložky tam jsou od koupě. Takto Merida „vyrobila“ z CX rámu endurace silnici. Dvě až tři půjdou pryč. Je to zbytečně vysoké. A taky jsem zvyklý na kratší kolo, tj. půjde tam asi karbonka bez offsetu. Scultura endurance je do 35 mm a hlavně není skladem (a bude za jiné peníze). Tohle byla nejlevnější 105 na karbonu s průchodností +40 mm na trhu:o) Ještě si s tím pohraju – karbony, možná silniční pedály a powermetr, ale postupně.

Reagovat
RUSH
RUSH

16.11.20 08:53

Kolo pěkný, díval jsem se na stránky Meridy (sám mám Ride) a přišla mi zajímavá Scultura Endurance, protože má výšší hlavovou trubku (vzhledem k těm Tvým podložkám pod představcem).

Nevím ale, jakou max. šířku pláště Scultura Endurance umožňuje.

Reagovat
Mikicz
Mikicz

14.11.20 18:19

105 je dostačujíci / cena výkon super. Kolo pěkný.

Reagovat
Deadlift
Deadlift

13.11.20 09:00

Díky – nalepím tam něco.

Reagovat
rob7
rob7

13.11.20 07:50

Ahoj, jestli můžu poradit, tak si nalep nějakou ochrannou samolepku pod bowden od přední brzdy. Mám taky Meridu, ale Sculturu a nepěkně se mi to tam prodřelo :-(

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

13.11.20 01:25

Pěkná barva

Reagovat
perceptio
perceptio

12.11.20 20:59

Parádní kolíčko. Merida to udělala hezky. Za 5*

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

12.11.20 20:48

Jo, je to fajn, za 5*

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

12.11.20 20:30

Moc hezký, nemám sice srovnání s vyššími řadami ale 105 funguje skvěle.

Reagovat
Deadlift
Deadlift

12.11.20 18:48

Pro srovnání :o)

Reagovat
miťo
miťo

12.11.20 18:36

Vypadá skvěle! Tohle by se libilo i mně. Bonus je kulatá sedlovka. Za mě plnej počet.

Reagovat

Další galerie z kategorie

juricmir 6
Aviatik 20
Greyhound 27
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3