Můj pocit z FELT IA lze popsat asi i jednou krátkou větou: S tímto kolem jsem nadmíru spokojen, opravdu překročilo všechna moje očekávání.
Chtěli byste zkusit podobné kolo a ušetřit? Začnětě u FELT IA, jelikož u něj i skončíte a nebudete chtít jinam.
Pravděpodobně není třeba psát, že FELT IA patří do velmi úzké skupiny nejrychlejších triatlonových speciálů a rám je i relativně dobře cenově dostupný. Marketingem bych se tu nechtěl zdržovat a ani tím co je drahé či levné. Kolo bylo možné pořídít za 95tis Kč.
Krátký popis osobního pocitu z kola bude možná zajímavější, a nebudu se snad ani věnovat jednotlivým komponentům ale spíš celkovému pocitu z kola a jízdy na něm. Vycházím tedy z toho, že výrobce FELT instaluje pouze kvalitní komponenty na své rámové sady.
Rám FELT IA (Integrated Aerodynamics) je dostupný v největší velikosti 58 a vzhledem k mému vzrůstu 192 cm, hmotnosti 81 kg a nulové praktické zkušenosti s triatlonovým kolem/posedem jsem byl dost skeptický ohledně dlouhodobého setrvání v aero pozici na celé trati dlouhého závodu (180km) především v rámci komfortu který je schopné časovkářské/triatlonové kolo poskytnout, a to i v případě perfektního nastavení/bikefitu. Pořizovat podobné kolo s tím, že ho nebudu využívat na 100% by nebyl správný krok. Teoreticky jsem toho nastudoval opravdu hodně, praktická zkušenost s takovým kolem chyběla.
Komfort v aero pozici: rotace těla dopředu, značný drop loketních opěrek, pohodlnost posedu v sedle (ISM sedlo je značně specifické), relativně malý setback sedla v porovnání s klasickým silničním kolem to vše byly parametry hovořící pro nekomfortní pocit v průběhu jízdy, kde výška společně s vyšší váhou jezdce (192 cm / 81 kg) situaci nezlepší, obzvlášť pokud pak člověk na podobném „stroji“ nikdy pořádně neseděl. To vše mě tak trochu odrazovalo od pořízení triatlonového speciálu, co když si na kolo nepůjde zvyknout?
Možná znáte ten nepříjmený pocit po cca 20 min jízdy na silničním kole, na které jste si právě nainstalovali řídítka s loketníma opěrkama a zkoušeli něco na způsob aero? Dost vás z toho rozbolelo to co vás nikdy předtím nebolelo? Přesně tohle ovšem nechce člověk zažít na kole za které utratil větší sumu peněz.
Vyzkoušet? „Zkoušení“ podobného kola odpadá a těžko se realizuje. Úskalí zkoušení by vydalo na celý příspěvek, obecně ani nevím jak zkoušení takového kola probíhá. V případě kola jako je Felt IA je člověk rád, když je kolo dostupné, lze objednat, a také obdržet v relativně krátké dodací lhůtě. Kolo jsem tedy nakonec objednal v prosinci 2019 a dodáno bylo v dubnu 2020.
První jízda? Nebyla to sranda a rozhodně jsem se necítil jako doma. Je potřeba získat určitou pohybovou koordinaci a na kolo a posed si přivyknout. Bolestivé to ovšem onebylo, již po odjetých pár set kilometrech jsem byl přesvědčen o tom, že to byla správná volba, s každám kilometrem jsem se na kole cítil lépe a lépe. FELT IA mě opravdu po všech stránkách velmi příjemně překvapil. Především zadní stavba rámu velmi dobře přispívá ke komfortu jízdy, dobře žehlí terén.
Perfektně řešené řízení (FELT Bayonet 3.1) umožňuje velmi dobře nastavit loketní opěrky (stack) včetně celkové délky kokpitu, horizontální vzdálenost od sedla (reach) včetně jejich rozteče. Sedlo ISM PS 1.0 velmi dobře drží jezdce a umožňuje správnou podporu oblasti kyčlí, která je opravdu nutná v aero pozici kdy je jezdec rotován směrem dopředu. Sedlo nemá nos, netlačí tak na měkké tkáně rozkroku. Setback jsem nastavil na minimální možný a opravdu nebyl problém si na tento posed a setback rychle zvyknout. V průběhu 1 měsíce (cca 1000 km) jsem se na kole cítíl velmi komfortně a prakticky neopouštěl loketní opěrky.
První opravdový test přišel na Slovakmanovi 01.08.2020 a Felt IA prošel na výbornou, praktický celou trať bylo možné absolvovat komfortně v aero pozici, a to ve watech které byly jasně dané pro tento závod.
V srpnu 2020 jsem se vydal na trať Olomouc – Děčín (318 km) po silnici kde jsem si zkusil vydržet v aero posedu přes 10 hodin. Musím potvrdit, že rám je neuvěřitelně rychlý především v bočních a zadobočních větrech na které je stavěn. Ano, je nutné si zvyknout na to, jak rám reaguje na vítr a především na poryvy větru, to vše ovšem k cyklistice patří.
Kolo je opravdu dobře a kvalitně stavěné, dobrá geometrie, pořídíl jsem jej na sadě Ultegra, to byla možná jediná „chyba“, již teď se poohlížím po Di2 řešení.
Na příští sezónu 2021 bych ještě rád kolo mírně odlehčil pomocí instalace Tririg AlphaX řízení, které je kompatibilní s FELT IA.
(vloženo 19.11.20)
Značka | FELT |
Model | IA Advanced Ultegra |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 58 cm |
Hmotnost | 9.85 |
Rám | IA Tri Disc UHC Advanced + TeXtreme carbon fiber |
Vidlice | Dagger Disc UHC Advanced carbon fiber monocoque construction |
Tlumič | --- |
Hlavové složení | Felt Dagger 31.8 Cold Forged |
Kliky | Shimano Ultegra 175mm |
Středové složení | Shimano Hollowtech BSA threaded |
Přesmykač | Shimano Ultegra R8000 |
Měnič | Shimano Ultegra R8000 |
Řazení | Shimano Microshift |
Převodník | Shimano Ultegra R8000 |
Kazeta | Shimano 11-speed, 11-28T |
Řetěz | Shimano 11-speed |
Náboj přední | Enduro Ceramic |
Náboj zadní | Enduro Ceramic |
Brzda přední | TRP HD-T910 hydraulic disc, 140mm rotor |
Brzda zadní | TRP HD-T910 hydraulic disc, 140mm rotor |
Brzdové páky | TRP |
Ráfek přední | Deda Elementi SL 88 DB |
Ráfek zadní | Deda Elementi SL 88 DB |
Dráty | 24 rear spoke count, Aero profile |
Pedály | Garmin Vector 3 |
Řídítka | Felt Bayonet 3.1 |
Představec | Integrated |
Sedlovka | Felt VariMount Aero Tri UHC Advanced carbon fiber, 300mm length |
Sedlo | ISM PS 1.0 |
Pláště | Tuffo Elite S |
Triatlon
PLOUTEV: https://feltbicycles.com/…e-spare-part
BTSPAC – na naradi
Na co je ta ploutev nad zadnim kolem? Piti, jako u Shivu? Je mi jasne, ze by to melo zaroven i zlepsit aerodynamiku.
Jako tempař můžu jedině za 5* To musí být pecka na tom letět!
Ohledně Di2 Ultegra máte hoši pravdu. Je rozhodně hlučnější než předchozí řady. A přitom nová 105-tka je krásně tichá.
timebuster: po prechodu z campy mi prisla hlucna 105ka, pomohlo experimentovani s b-screw
jj, Di2 je supr vec, ale taky neco stoji, navic na techto kolech se az tak casto neradi, vzhledem k predpokladanemu profilu trate – flat course :D – me spis trochu zklamala nova Ultegra, nevim proc, ale prijde mi hlucna … neni to nic sileneho, ale nekoho to muze zlobit.
Pekny! Co se tyce nastaveni, je tam jeste rezerva pro vetsiho jezdce – 198cm?
10 hod v aero pozici. Naše světy nemůžou být vzdálenější :) Tak hlavně vždy ve zdraví dojed.
Na Czechmanovi se jelo dobre, planovane waty splnene na 100%, ovsem pocasi ‚snedlo‘ z kola cca 15min. No a samozrejme to bylo neprijemne, nizka teplota, vitr a dest.
Krása, jednoznačně za 5. Jak se ti jelo na Czechmanu 2020. Za mě to byla pecka…
Nějak není čas, a taky jsem nevěděl, že se ‚můj bike‘ přidá formou příspěvku. Zkusím to tedy mírně napravit.
Můj pocit z FELT IA lze popsat asi i jednou krátkou větou: S tímto kolem jsem nadmíru spokojen, opravdu překročilo všechna moje očekávání.
Chtěli by jste zkusit podobné kolo a ušetřit? Začnětě u FELT IA, jelikož u něj i skončíte a nebudete chtít jinam.
Pravděpodobně není třeba psát, že FELT IA patří do velmi úzké skupiny nejrychlejších triatlonových speciálů a rám je i relativně dobře cenově dostupný. Marketingem bych se tu nechtěl zdržovat a ani tím co je drahé či levné. Kolo bylo možné pořídít za 95tis Kč.
Krátký popis osobního pocitu z kola bude možná zajímavější, a nebudu se snad ani věnovat jednotlivým komponentům ale spíš celkovému pocitu z kola a jízdy na něm. Vycházím tedy z toho, že výrobce FELT instaluje pouze kvalitní komponenty na své rámové sady.
Rám FELT IA (Integrated Aerodynamics) je dostupný v největší velikosti 58 a vzhledem k mému vzrůstu 192 cm, hmotnosti 81 kg a nulové praktické zkušenosti s triatlonovým kolem/posedem jsem byl dost skeptický ohledně dlouhodobého setrvání v aero pozici na celé trati dlouhého závodu (180km) především v rámci komfortu který je schopné časovkářské/triatlonové kolo poskytnout, a to i v případě perfektního nastavení/bikefitu. Pořizovat podobné kolo s tím, že ho nebudu využívat na 100% by nebyl správný krok. Teoreticky jsem toho nastudoval opravdu hodně, praktická zkušenost s takovým kolem chyběla.
Komfort v aero pozici: rotace těla dopředu, značný drop loketních opěrek, pohodlnost posedu v sedle (ISM sedlo je značně specifické), relativně malý setback sedla v porovnání s klasickým silničním kolem to vše byly parametry hovořící pro nekomfortní pocit v průběhu jízdy, kde výška společně s vyšší váhou jezdce (192 cm / 81 kg) situaci nezlepší, obzvlášť pokud pak člověk na podobném „stroji“ nikdy pořádně neseděl. To vše mě tak trochu odrazovalo od pořízení triatlonového speciálu, co když si na kolo nepůjde zvyknout?
Možná znáte ten nepříjmený pocit po cca 20 min jízdy na silničním kole, na které jste si právě nainstalovali řídítka s loketníma opěrkama a zkoušeli něco na způsob aero? Dost vás z toho rozbolelo to co vás nikdy předtím nebolelo? Přesně tohle ovšem nechce člověk zažít na kole za které utratil větší sumu peněz.
Vyzkoušet? „Zkoušení“ podobného kola odpadá a těžko se realizuje. Úskalí zkoušení by vydalo na celý příspěvek, obecně ani nevím jak zkoušení takového kola probíhá. V případě kola jako je Felt IA je člověk rád, když je kolo dostupné, lze objednat, a také obdržet v relativně krátké dodací lhůtě. Kolo jsem tedy nakonec objednal v prosinci 2019 a dodáno bylo v dubnu 2020.
První jízda? Nebyla to sranda a rozhodně jsem se necítil jako doma. Je potřeba získat určitou pohybovou koordinaci a na kolo a posed si přivyknout. Bolestivé to ovšem onebylo, již po odjetých pár set kilometrech jsem byl přesvědčen o tom, že to byla správná volba, s každám kilometrem jsem se na kole cítil lépe a lépe. FELT IA mě opravdu po všech stránkách velmi příjemně překvapil. Především zadní stavba rámu velmi dobře přispívá ke komfortu jízdy, dobře žehlí terén.
Perfektně řešené řízení (FELT Bayonet 3.1) umožňuje velmi dobře nastavit loketní opěrky (stack) včetně celkové délky kokpitu, horizontální vzdálenost od sedla (reach) včetně jejich rozteče. Sedlo ISM PS 1.0 velmi dobře drží jezdce a umožňuje správnou podporu oblasti kyčlí, která je opravdu nutná v aero pozici kdy je jezdec rotován směrem dopředu. Sedlo nemá nos, netlačí tak na měkké tkáně rozkroku. Setback jsem nastavil na minimální možný a opravdu nebyl problém si na tento posed a setback rychle zvyknout. V průběhu 1 měsíce (cca 1000 km) jsem se na kole cítíl velmi komfortně a prakticky neopouštěl loketní opěrky.
První opravdový test přišel na Slovakmanovi 01.08.2020 a Felt IA prošel na výbornou, praktický celou trať bylo možné absolvovat komfortně v aero pozici, a to ve watech které byly jasně dané pro tento závod.
V srpnu 2020 jsem se vydal na trať Olomouc – Děčín (318 km) po silnici kde jsem si zkusil vydržet v aero posedu přes 10 hodin. Musím potvrdit, že rám je neuvěřitelně rychlý především v bočních a zadobočních větrech na které je stavěn. Ano, je nutné si zvyknout na to, jak rám reaguje na vítr a především na poryvy větru, to vše ovšem k cyklistice patří.
Kolo je opravdu dobře a kvalitně stavěné, dobrá geometrie, pořídíl jsem jej na sadě Ultegra, to byla možná jediná „chyba“, již teď se poohlížím po Di2 řešení.
Na příští sezónu 2021 bych ještě rád kolo mírně odlehčil pomocí instalace Tririg AlphaX řízení, které je kompatibilní s FELT IA.
Od 06/2020 jsem se stal sales agentem výrobce FELT pro Českou a Slovenskou republiku. Tato činnost mě neživí a dělám ji především proto, že sám na kolech FELT jezdím a chci aby byla zajištěna dostupnost a prodej těchto kvalitních kol v ČR, a to stejným způsobem jako je tomu v jiných evropských zemích.
na tom bych se chtěl někdy projet po cyklostezce nebo po letišti. Na silnici bych se asi nedovážil
jak píše VPA, takový „krutokolo“ a profil tak ze zadele… neni to škoda? :-)