Dvojkové kolo a tak je prostě na vše. Těžší, ale je opravdu pohodlné a moc dobře se na něm jezdí. Na zimu samozřejmě s blatníky, ale v sezóně bude jezdit jako gravel a kolo na blbnutí. Super je úložný prostor v rámu a že ty kraviny nemusí člověk tahat po kapsách:)
(vloženo 19.11.20)
Značka | "EX" Trek |
Model | Domane SL5 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | Tak jak je s hrazdou, blatníky, compem, košíky, světly, pedály 11.18 kg |
Rám | OCLV |
Vidlice | Carbon |
Kliky | Shimano 105, 170mm |
Středové složení | Praxis T47 |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano 105 |
Řazení | Shimano 105 |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | Ultegra 11-28 |
Náboj přední | Bontrager |
Náboj zadní | Bontrager |
Brzda přední | Shimano 105 |
Brzda zadní | Shimano 105 |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Bontrager Affinity Disc |
Ráfek zadní | Bontrager Affinity Disc |
Pedály | Shimano SPD |
Řídítka | 40cm |
Představec | Bontrager Elite 90mm |
Sedlo | Bontrager Arvada Comp |
Pláště | Bontrager AW4 TLR |
nimrod: Myslim, ze se oba bavime o necem uplne jinem, ale to je fuk.
honzis: Hele vsechno tohle naprosto chapu a souhlasim. Jenze ja jezdim pro zabavu, na silnici me bavi, jak to zataci, zrychluje atd. Jak si s tim muzes pod sebou pohazovat. A tam proste citim ten rozdil. nerikam, ze to pak ma vliv na nejaky vykon, ale proste je pro me prijemnejsi tam ty dva plne bidony navic nemit.
me zmastti vetsina lidi, protoze prave ten hrubej vykon nemam :)
Jinak nejvic znat byla hmotnost na CX. A hodne rotacni hmotnost kol, protoze casto v terenu jsem potreboval prudce zrychlit abych neco vyjel apod a tam se to pocitalo jak svina .)
A tim ze naky KOMy me nezajimaji a nezavodim, tak si muzu dovolit jzdit jen na pocit :)
Ano jiná geo, stejné gumy ;-) Jde jen o pocit. Jen mě překvapilo, že dojmy z reálné jízdy a z válců jsou stejné. Samozřejmě TCR je raketa, tuhý nekompromisní rám a TCX si taky nevede špatně.
TCX a TCR má ale jinou geo a taky tam asi nemáš stejná kola, ne? Hledal bych spíše rozdíl v tomto než ve váze a ještě k tomu na válcích.
Mně přijde o kilo těžší Giant TCX línější i na válcích oproti lehčímu TCRku :D
já bych pochopil když by Trek třeba za pár let lehce zeštíhlil sortiment, ale když má teď odbyt na vše, třeba to i sype a teď se prodá i další rok asi úplně všechno tak není o čem :-) taky záleží na marketingu jak se to pojme, určitě neprodávají jen zhýčkaným b-foristům.
deekay – o pocitu mám já sám kolo taky hodně, realita je pak leckdy bohužel taková, že 2kg nejsou zásadní problém a když to neumím, tak mě zmastí člověk s nadváhou co má najeto čtvrtinu s klidem, ale to už tak beru. V Krkonoších jsem 8kg karbon vs. 10,5kg cross trochu poznal, ale paradoxně největší hendikep jsou vždy roviny a šlapavé sjezdy. Tady u Prahy je pak váha kola celkově tak nějak buřt, neb rozhodující faktor je vítr a „hrubá výkonnost“.
deekay: nejde jen o vnímavost, ale i o výkony. na trialu víš velmi dobře, alespoň když ničíš zídky v městě, v lese to tak zjevný není, co ještě dáš a co už ne, jak rychle ti dojde síla na kamenech, když po nich poskakuješ jen tělovkou atd. tam bych opravdu čekal, že se promítne jakákoli úspora hmotnosti, či naopak ztěžknutí. a ono prd, těch zhruba 370 gramů na 10 kilech je zanedbatelných. a tohle není o hlavě, mnohé z toho jsou měřitelné výkony
21.11.20 00:08
Tak Forester je vicemene nazdvihana Impreza :) (aspon ty stary byly teda, ted uz ty moderni auta tolik nesleduju)
Jezdilo to paradne a redukovanej prevod byl pecka .)
20.11.20 22:05
deekay: Naprosto rozumím a chápu. Jo a Subaru jsem také pojezdil. Měl jsem tři a Outback 3.0i H6 180kw mě bavil fakt hodně. Pecka auto!
DaD: jenze ja to vidim jinak. Suberu BRZ taky dostane ciste na cas naklepano od Golfu R32, ale rozhodne bych si, vzhledem k zabavnosti vybral kdykoliv to subarko. Stejne tak bych si kdykoliv zvolil jako CX lehci kolo s lehcima zapletama.
20.11.20 21:48
deekay: ale jo, tohle já naprosto chápu, ale pokud chceš mít jistotu, zda to tak je, či není tak je potřeba to nějak změřit. No a nebo také ne a spíše si to užívat. To druhé je pro mne rozhodně lepší řešení:)
miťo: je to váženo s plnou polní a tak to vypadá takto divoce, ale jede fakt hezky. Až se mnohdy divím, jak jede ten náklaďák:)
Nimrod: Kazdy jsme jinak vnimavy.
DaD: hele, ja zastavam nazor, ze i subjektivni pocit je dulezity. Specialne u lidi co nezavodi. Pro me je mnohem dulezitejsi „pocit“ z kola nez to, jestli zajedu segment rychleji neboi pomaleji. Hlava je svine.
TK75: Mi ted pripomnelo komentar pod youtube videem jednoho indoor treningu od GCN. Typek psal poznamku: „Ten posledni interval byl tak brutalni, ze jsem i zahodil bidon“ :D
DaD: jízdně ani cenově to nesrovnávám. To nejde. Jen ta váha je nějak nahoře no.
Deekat: :-D ano, když vím že tak za půl hodiny už budu doma a mám pořád hromadu vody, tak ji vyleju a nechám jen jeden hlt :-)
Přece nepotáhnu váhu zbytečně, konce jsou nejhorší :-)
Přesně, valivý odpor a setrvačnost bych třeba řešil já. Jsem tempař a na silnici jezdím nejradši mírně zvlněný terén. Švih odsejpá a tak mě to baví nejvíc. Švihy 300km nad 30km/h průměr. Proto kupuji aero kola a moc si to užívám. V zimě je to ale jiné a čím je kolo pohodovější, tím lepší.
TK75: ten pocit je velmi subjektivní a si by to chtělo nějak změřit. Wattmetr a nebo alespoň tepák a průměrkou na stejném okruhu pro orientaci. Pokud jsou kola lehčí, tak by to, teoreticky, mělo jet lépe do kopců, ale na rovině a z kopce naopak můžou ztrácet.
to celkem čumim. když jsem jezdil trial, nepoznal jsem, když přibralo bezmála 400 gramů… na trialu! změnila se jen vidlice, přední kolo a brzda, na geometrii se nezměnilo zhola nic
Tak pro tempare je hmotnost asi jedno. Pro brzda/plyn jezdce jako ja je to znat. A na CX bylo kuurevsky znat plny vs prazdny bidony na tom, jak si s tim kolem clovek mohl pekne pohazovat a jak to reagovalo.
TK75: osobně poznám hmotnost kola většinou až když ho nesu do schodů, při jízdě vlastně vůbec… narozdíl od valivýho odporu
Dad: váha je divná věc, já si dal na grevl lehoučký S-works pláště a měl jsem silnej pocit, že musím pořád točit nohama, dokonce i z kopce jsem měl pocit že to zpomaluje.Těžší wtb naproti tomu jedou jak z praku, nechápu
jecnak: Diky, to je fajn. Tovarni specifikace me stejne zpravidla nezajimaji, shanel bych ramovku. Ja nejsem na pohodli nejak zatizenej, naopak nemam rad zvejkacky. Vim ze isospeed je neco jine, ale treba speslacky futureshock jsem zkousel a prijde mi to naprosto otresne :) Ja jsem rad kdyz vim, po cem jedu.
Boone by se mi libil, ale uplne se me nechce platit na kolo, ktery bude jezdit hlavne pres zimu drahy carbon ram. A s pruchodnosti je na tom udajne hur nez crockett.
dolomiti: Jasne, ja tim chtel rict, ze kdyby domane neexistoval a udelali specifikaci checkpointa vic silnicni, tak by se prd stalo. Ale pokud byl domane levnejsi tim lepe.
miťo: a nechceš to doufám srovnávat i jízdně, že? Srovnávat váhu na papíře je hezká věc, ale v reálu je to zcela o něčem jiném. Já třeba kilo na kole vůbec nepoznám. Když budu jezdit horské průsmyky v Alpách tak asi ano, ale ve středních Čechách na to dlabu a to z vysoka…
20.11.20 20:18
20.11.20 20:15
Jinak isospeed doporucuji zkusit. Ja kvuli nemu presel z Crocketta na Boone.
Crockett i Boone jdou i s presmykem, bohuzel ale ne v to arni specifikaci. Boone se da postavit pod 8kg. Viz muj kus.
DaD: U toho crocketta uz tam nejde presmyk ani namontovat? :( Jestli ne tak jsou to pekny kokoti :( Jendoplacku na takovy kolo fakt ne. To ma smysl fakt na ten CX zavod.
dolomiti: Tak samozrejme vim co s peneznma a posledni co chci je vysolit nesmysl za to, abych odlehcil kolo, ktere je z principu tezke a obsahuje pro me nesmysly (isospeed napriklad).
Jedno už vím jistě. Jednoplacka na silnici či gravel už ne. Mám to i jako zimáka a tam se to prostě s převodem 1× něco nedá rozumně skloubit. A i když byl Revolt, jako kolo, fakt super, tak předělávat to nemělo smysl. Mechanický Sram mi nesedí a dávat to celé do Shimana? To radši koupím jiné kolo.
Muzu se zeptat? Ten Giant co mas by nesplnil Tvoje pozadavky na endurance/ pseudogravel kolo? Myslim, ze by sel uzpusobit za zlomek ceny co stoji ten Doma e:)
TK75: No jo no, znám. To zase bude šok vlézt po zimě na jednici v podobě aero kola. Jenže ještě stále nevím, které to bude…
20.11.20 15:16
Dad: ten isosoeed bych se ani nedivil, prostě to víc klepe na rozbitym asfaltu, než na lesních stezkách a šotolině.Jak teď jezdím bez fšoku tak mi kupodivu nejvíce chybí na silnici, znáš ty okrsky :-)
Jj, je to trochu postavené na hlavu. Pokud chceš svižné CX tak jedině toho Crocketta. Bohužel už to nedělají s dvouplackou a pro mě tudíž nestravitelné.
DaD: No ja prave vubec nechapu tu trekovu logiku. To je o co mi jde. Pochopil bych kdyby Domanem nahradili checkpointa. Nebo kdyby domane byla lehka rychla endurance silnice (jako byl drive domane – special na kostky). Uprimne receno jsem i myslel ze Checkpointa vypusti pro dalsi rok, prave kvuli Domane. A ono ne.
dolomiti: Hele narovinu, Supersix silnicka co mam je super letni zihadlo, ale vzdy kdyz zacne byt takhle hnusne, tak zase nabyvam chute si postavit nakou CX. Klidne prave toho Crocketta, nebo Checkpoint (Ale asi alu verzi, ISOspeed nepotrebuju a k smrdi nesnasim ten trekacky seatmast). Akorat bych potreboval sehnat nekde ram v 52 a nikde nic :)
20.11.20 14:56
deekay: tohle je prostě endurance silnice. Nehraje si to na gravel. To jen mě jeblo a zkusím na těch 40 gumách jezdit. Nevím proč, ale tohle má Isospeed vzadu i vpředu a Checkpoint pouze vzadu. Tu logiku moc nechápu. Kolo je na rozbité silnici velmi pohodlné, geo je na najíždění km velmi povedená a má úložný prostor v rámu! To je na tom kole prostě super a dost se tam toho vejde. Jo a ta váha je s původními plášti s drátěnou patkou, dušemi a vercajkem v rámu včetně rezervy…
dolomiti: No a otazka je, jestli by ti na tohle neposlouzil i Checkpoint? Nebo v cem ma byt vyhoda Domane vuci Checkpointu?
Tak ty všecky serepetičky tomu na váze přidají… já to pořád považuju za silničku a vidět to na tlustých gumách je dost nezvyk :). Letos udělali 105 verzi barevně o dost hezčí než Ultegrovou…
To je v pohodě:) Sám moc dobře vím jak to blbě vypadá na endurance kole jako je Domane a ještě blběji to vypadá na endurance kole s blatníky. Kdybych to sem dal jako nafocenou voňavku, tak by se to možná i líbilo víc, ale tohle kolo musí makat a také maká. Mám pohodlný rám, hrazdu, blatníky, dobrá světla a nic jiného nepotřebuji. Možná to ještě přezuji na ta karbonová kola, aby to pocitově lépe jelo, ale spíše ne a nechám to na zimu jak to je.
Dad: Na velkejch kolech to paroží zaniká, ale já mám takový na Messnerovi a musím to aspoň opticky kompenzovat brašnou za sedlem. Kolo má být vyvážený.
Ale jak píšou jiní, ten rám je krásnej :-)
vpa007: Fotky neumím, ale to už tu lidi ví. Dostávám na to ceres každou chvilku:) a ano, lak je famózní a když na to svítí slunce, tak je to fakt pecka! Díky.
bara2: Tohle kolo na klasických brzdách nejde sehnat, dělají se pouze na kotoučích. O tom křoviňáku radši taktně pomlčím:)
Mně se to kolo líbí. Tohle je rozumná velikost, kde vidím, jak ten rám asi vypadá. Určitě se to dá sehnat i s normálíma brzdama :-) Teď se začínám zaměřovat na řidítka a to šílené paroží se mi nelíbí, to jsou madla jak u křovinořezu :-(
20.11.20 10:12
20.11.20 10:01
Teda za ty fotky bys zasloužil dělo, ale vím jaký je počasí i období roku… každopádně ten lak na pěkným světle musí být pornostickej :D. Paráda! Ať dělá jen radost. ;-)
Parádní a za 5*
Blatníky, hrazda a světla něco váží. Samotné kolo s pedály má 9.8kg což je tedy taky mazec:( Záplety jsou váhově tragické a proto jsem pořídil ty Pro3V kola. Jo a hrazda musí být, já na ni odpočívám
Kolo moc pekne, premiovy ram, spousta vychytavek, ta vaha je fakt peklo :)) …Zajimala by me odezva kdyz to toho clovek slapne, aby to nebylo jak kdyz se rozjizdi tahac…Hrazdu bych zahodil :) 4*
Třeba v Treku nikdo netušil, že to místo co má Domane na blatníky, vyplní v ČR Nano balónama :-D
Deekay: 1000 lidí, 1000 chutí. Nakonec si svého kupce najde i fitnessbike :)
20.11.20 08:07
TK75: Nezapomnel. Crockett je odzacatku cyklokroska :) Jako fakt chapu mit vedle sebe Crockett/Boone i Checkpoint, nechapu jen ten Domane, k cemu to ma byt no…
Kolo moc pěkné. Hmotnost přesahující slušného fulla už moc ne. Tohle byl důvod proč ksem hledal gravel tak dlouho- je to obyčejně dost těžká @mrch”. Na Trek jsem se taky díval. Dodání příští květen mě ale odradilo. Každopádně barva nádherná až se ni zdá škoda to mít jako zimák:)
TK75: Jenze ja nemyslim gravel bike! Tam je to jasne a zbytecne mi to neprijde. Prave ze trek ma jeste Checkpoint… to je jejich gravel bike. Domane nejak nevim, co je :) Trek ho ma zarazen mezi gravel biky, v popisu je psane, ze je to silnice.
Deekay: tak gravel bajky jdou čím dál více směrem do terénu a tak tohle je místo toho.Klasika gravel před pár lety, prostupnost max 38 atd
Tak mi tohle kolo přijde
Víc se mi líbí s blatníkama :-)
Stale si trvam na svem, ze mi to prijde takovy zbytecny typ kola (furt jsem nepochopil komu je to urcene), ale kdyz se ti na tom dobre jezdi :) A Jako zimaka bych to klidne bral taky, lepsi takovej zimak enz zadnej :D
Moc pěkný stroj:-)
Karbon a taková váha, já měl hliníkovou 1500 a s výbavou compagnolo i kola a mělo 9,2kg, co je tady tak těžkého?
Jinak za 5***** honosná barva.
Super stroj. Jen nahodit nějakou lehkou bagáž a vyrazit na nějaký vícedenní gravel závod :) Ať slouží!
miťo: ***** na to. Na biku 1× něco, se to jezdí velmi často a nic se neděje. A tohle křížení, ve chvilkovém režimu ničemu nevadí…
19.11.20 17:07
To je normální španěl, ty ho nejezdíš? Má to dětské převodníky 50/34 a tak ho tam občas loupnu. Blatník je alu profil s hranami a tak je to tiché a neklepe… naštěstí :)