Tripol cyklobal, 1949

Přidat foto

bicykel, ktorý síce nie je Favorit, no predsa s ním má niečo spoločné… staré povesti a legendy hovoria, že v novovzniknutom podniku Favorit v Rokycanoch tesne pred výrobou prvých Favoritov (12/1949–03/1950) vyrábali športové špeciály pre cyklobal a krasojazdu. Tento Tripol je jedným z nich.

(vloženo 22.11.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
noelgabriel
noelgabriel

25.11.20 21:57

Žiaľ pamätnika na rok 1949 asi už ťažko zoženiem. Možno skúsiť nájsť nejaké staré cyklistické časopisy

Reagovat
tromboonen
tromboonen

25.11.20 20:36

Jasně, chápu a bohužel nepomůžu, pamatuju akorát jak skoro každou neděli v zimě dávali po obědě přenos (nebo záznam?) z nějakého utkání v kolové, ale to bylo asi tak early 80's, od té doby netuším a před tou dobou taky ne… 1949 nebo možná o rok dřív byl tata coby prostřední syn po za války popraveném odbojáři na skoro rok odeslán do Británie na zotavení… můj věk byl tehdy –23 :)

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

25.11.20 18:10

toto je na kolovou – cyklobal. Neviem kto na tom jazdil, pretože je z roku 1949. Ale rád by som sa k tomu dopátral

Reagovat
tromboonen
tromboonen

25.11.20 14:26

Hmm, a byl teda pre bratov Pospíšilových a jejich předchůdce/nás­ledovníky, nebo pro krasokolotanečníky? Podle balónu a rodel asi spíš na tu kolovou, pěkný kousek jako vždy.

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

24.11.20 16:39

vpa007 kolo úplne rozoberiem, jediné čo nerozoberám je stredové zloženie, pokiaľ dobre funguje, je lepšie do neho nerýpať. Všetky hrdzavé komponenty dám do lázne s kyselinou citrónovou na 8–12 hodin, ťá uvoľní hrdzu. Potom ich vybrúsim s oceľovým kotúčom na vŕtačke a vyleštím pastou Unipol. Komponenty ktoré sú hrdzavé ale majú ešte zachovaný chróm, treba v lázni mať len 2–3 hodiny. Detaily čistím priamou brúskou s rôznymi hlavicami, oceľovou vatou a šmirglom. Špinavý rám odmasťujem prostriedkom na sporáky a truby, ak je silnejšia špina, tak v nafte.Špice na kolesách robím oceľovým kotúčom, ručne so šmyrglom. Plášte čistím rwkutým práskom na riad a potom ošetrím glycerolom a penou na pneumatiky. Lak oživím tiež leštiacou pastou Unipol. Posledné kusy už striekam priehľadným autolakom, lebo komponenty majú tendenciu opäť hrdzavieť z vlhkosti. rámu to zas dodá stratený lesk. Štítky oživujem tiež pastou Unipol, ten je celkovo výborný na všetky kovyvaj oživenie laku. Celý proces je dosť detailná práca, ku každému centimetru bicykla treba pristupovať rôznym spôsobom a intenzitou. To už zistíte len skúsenosťou.

Reagovat
vpa007
vpa007

24.11.20 11:40

Paráda, to srovnání! Prozradíš svůj obvyklý postup renovací? ;-)

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

23.11.20 20:56

díki :) tú loptu som musel vyrobiť, lebo zohnať originál bolo nemožné. Prikladám aj fotky pred reštaurovaním, bola tu taká požiadavka, nech je na porovnanie

Reagovat
learita
learita

23.11.20 19:57

Jo a ta mičuda to parádně dokresluje. Oceňuji tvou snahu a dokonale nafoceni.

Reagovat
learita
learita

23.11.20 19:55

Jako vždy parádně nafocene. A výběr kulisy je super. Jsem ani netušil že Tripol vyráběl takové sportovní speciály. Je to hnusné až to má svou krásu :-)

5*

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

23.11.20 10:23

športovú minulosť sa mi nepodarilo zatiaľ vypátrať, je to už 70rokov, pamätníci asi už nežijú a ak áno, nie sú na sociálnych sieťach. Ale budem pátrať

Reagovat
vpa007
vpa007

23.11.20 09:39

Krásný…!

Reagovat
mojcek
mojcek

23.11.20 09:39

Zrovna včera jsem to kolo prohlížel na VeloCechoslovakia . Pěkný kousek ,má třeba nějakou sportovní minulost?

Reagovat

Další galerie z kategorie

bmx20 49
zbyslavjak 35
kamator 3
zbyslavjak 21
Sulka 19
bmx20 7