Stromeček
Tak dárek mi už dnes přišel a hned jsem ho i rozbalil. Uvnitř byl kompletní stromeček, ale takový od pohledu jiný.
Zkusil jsem co je to zač a naštěstí je to ten správný matroš, drží na něm magnetky :-)
Pěkné svátky všem…
(vloženo 15.12.20)
Jardo, venkovní vedení jsem ještě opravdu ještě nedělal :-) Bude to pro mě velký skok do historie. Ale tak snad to zvládnu :-)
P.S.: pustil jsem se do úpravy mufen na tom svém kole.
Cio: SSCX Kanada, na to se rád občas kouknu, je to taková prdel no :-)
22.12.20 09:30
ta vanilka je nádherná. Singl do terénu byl fajn, co člověk nevyjel, to tlačil. Pak i blízké okolí dostalo další rozměr..
TK75: Já tíhnu k této vanilce.
TK75: Jo, něco podobného to bude, jen to bude mít kantíky a dvourychlostní převodovku. Jenom tak, pro radost :-)
Kamaro: aha, nejlepší by bylo nemít nic, jen torpédo :-)
A ještě s tím „chladičem“ jak se dává na torpédo, jestli pamatuješ
TK75: Jo, některé náby se na pevnou osu nedělají. Nebudu mít kazetu :-)
Brzdy chápu, bowden bych bral jako plus, ale proč rychloupínák?Má nějakou výhodu o které nevim?
jIrI__: Taky mě to napřed udivilo, ale majitel ví proč to tak chce a vysvětlil mi to. Nakonec jsem si řekl proč vlastně ne, začal jsem mu to kolo už předem závidět a tak jsem se rozhodl, že si postavím něco podobného – také na kantíky. Prostě se mi ten koncept zalíbil tolik, že si kvůli tomu postavím další kolo. Jen ho z hlediska vybavení budu mít ještě jednodušší (a levnější). Ostatní kola mám na kotouče, toto bude prostě „jiné kolo“.
Ráfkové brzdy v dnešní době? To bude cyklokroska pro nějakého retro milovníka :)
Jardo, pod pojmem gravel si představím moderní kolo s kotoučovými brzdami, slopingem, pevnými osami, nábou MTB standardu, rozšířenými řidítky a širšími gumami (nad 40mm). Ne všechny parametry musí být splněny, ale rozhodně jich bude splněna většina.
Toto bude spíše jako kolo před dvaceti lety – relativně tenké trubky do mufen, ocelová tenká vidlice, ráfkové brzdy, klasická řidítka, silniční náby s rychloupínáky, vnější vedení (pro mě novinka, tuto specialitu jsem ještě nedělal). Pláště 40mm, takže širší než by na správné krosce měly být. Ale to je tak jediný rozdíl oproti tomu dvacet let starému kolu.
TK75: Zrovna Jarda je si toho rozdílu moc dobře vědom, to on jen tak prudí… že jo Jardo :-)
Povedz mi Kefalín a aký je rozdíl mezi tím gravelbikem a kroskou? :)
Vyloženě tedy cyklokrosove kolo?
Kadel: jedna kroska (ne gravel) pro místního uživatele a jedna kroska pro mě, protože jsem po něčem podobném taky zatoužil :-)
Co z toho bude?
No byl by to poměrně drahý stromeček, kdybych to jen tak svařil. Pro vaši představu, na zemi leží 32 tis. Kč. Jedna trubka je tam z řady Zona a Spirit, většina je z řady Life, něco je XCr a R953. Dvě sady mufen, patky a nějaké drobnosti. Spousta věcí je tam v nerezu.
Dalo by se říct, že tam je jeden komplet rám do mufen v kombinaci Life/Spirit/XCr/R953 (matroš cca 20 tis. Kč), jeden rám do mufen čistý Life (cca 10 tis. Kč) a potom zbytek co mi chybělo na fulla (HT 44mm, ta sedlová trubka ze Zony).
16.12.20 09:17
Pěkné . Také přeji krásné svátky.
Matbiker: Nedávno tu takový byl… Nějaký 3D tisk spojek a rovné trubky mezi tím. Celé spájené dokupy. Nic pro mě, vypadalo to jak karbon od Číňana.
Navíc by to bylo za víkend hotové, já se s tímto budu mazlit celý rok…
Ty, ale ty mufny nevypadají na toho tvého fulla. Ale byla by to prda, udělat mtb fulla do mufen, co?
15.12.20 22:09
15.12.20 21:59
Hele, v tvém případě spíš „Pěkné sváry všem“ :-)