Poslední upgrade na převodník Sora 50-34
Dnes koupeno, náhoda, zajímavé kolo se zajímavým složením komponentů, krásný stav. Neznáte ho někdo? Nevíte o něm něco víc?
(vloženo 6.1.21)
Značka | Fort |
Model | Road |
Modelový rok | 1990 |
Velikost | 22 |
Hmotnost | 10 |
Rám | CrMo |
Hlavové složení | Italmanubri |
Kliky | Shimano 105 |
Přesmykač | Shimano |
Řazení | Shimano 105 |
Převodník | Sora |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Shimano 600 |
Náboj zadní | Shimano 600 |
Brzda přední | Shimano RSX |
Brzda zadní | Shimano RSX |
Brzdové páky | Shinano 105 |
Ráfek přední | Remerx |
Ráfek zadní | Remerx |
Řídítka | Italmanubri Super Racing |
Představec | Italmanubri |
Sedlo | RavX RaceX |
Pláště | Continental |
nooski: Myslíš jistě dresy v divokých vzorech, pokud možno jen od pasu dolů a pěknou tvářičkou, že jo? :)
Mělo být na Duře , já vozím 105ku 5500, jiný silniční Octalink 109mm se už sehnat ani nedá.
Rekord na alpe de huez zajel Pantani s Octalinkem na Dítě 7700 -) mně drží tak 25.000 a víc tisíc km, nemůžu si stěžovat.
nooski: nejvíc se vymačkal Octalink, který byl dovezen do Duratecu na reklamaci spolu s rámem. To tam se dělo :D
@bernie, 105 se sytičema funguje parádně i po 25 letech co mám Bareše (viz profil)
nikdy to nebylo moje jediné kolo, těžko říct kolik má vlastně najeto, ale nějaký ten tisíc ročně jsem si na silničce pravidelně dal
vždycky mne dostane jak přesně funguje a pěkně lehce se na tom jede po přesednutí z mého poskladaného štěrkoletu (přestože převody jsou na mne již příliš přísné)
Octalink je blbost, která přinášela marginální výhodu v tuhosti ale mikro ložiska snižovala životnost a ještě se některé verze vymačkávaly. Kliky s integrovanou osou a ložisky vně rámu jsou neskutečný posun vpřed hlavně do tuhosti.
Děkuju za opravu, Honzo, jak jsem neviděl čtyřhran, tak jsem automaticky napsal octalink. Do těch rozdílů mezi Octalink a Hollowtech se dostanu časem. Zatím to se servisama v okolí na upgrade vypadá bledě…
Ta Sora z fotky není Octalink ale Hollowtech II, každopádně velký posun vpřed a mnohem praktičtější do budoucna.
Jinak převodníky mam vyřešený, sice bude trocha práce, jelikož je to Sora na octalink, ale tak se alespoň hned udělá servis. Teď je ten mix komponentů ještě zajímavější ;o) Nakonec jsem vybral 50–34 oproti 53–39. Radši lehčí převod do kopců, než pilu.
Já tam mam RO.78.DB, ale.těžko říct. Kolo mi přijde lehounký, já ho zvážim, ať mam představu, ale je to vlastně jedno.
Co si pamatuji, tak Forty bývaly Ro.78, Ro.78.DB a Ro.90.DB. Tady je to označení takové zvláštní, taky nepoznám jestli je to zeslabované nebo ne.
Pěkný to máš a určitě tě hřeje, jak výhodně jsi pořídil :) Tak ať ten pocit protáhneš, jak se pěkně povozíš. Co se údržby a nastavení týče, ideální materiál pro samostudium. A pádla /sytiče/ bych rozhodně nedával pryč, pokud to je indexové řazení, tak jsem byl velmi mile překvapen, jak to chodí, když jsem si z těchto „zbytků“ nedávno postavil něco podobného a v jednoduchosti je možná krása, ale určitě radost :)
Na kliky se ti podívám a něco ti nafotím a pošlu SZ
Pěkný, tu 105 nebo o generaci mladší jsem jezdil, ale čistě převody a sytiče, na brzdy a čelisti nezbylo tenkrát, mám pocit, že to někde furt mám (házku, smyk, sytiče), stříbrné, jen Shim 105 nápisy, převodníky furt používám, šišatý :)
Jinak jsem teď zjistil, že na velkým převodníku chybí jeden zub úplně, a ostatní jsou dost jetý, takže se budou měnit převodníky 53–39. Kdybste měl doma někdo něco zánovního nebo slušnýho, tak dejte vědět. Díky
na tom nebude co vymýšlet a kontrolovat – rozebrat náby/hlávko, vyměnit lanka, možná zpuchřelé pláště, kontrola řetězu, taková klasika, spíš pro dobrý pocit, aby nebyl pořádný servis v prodejní ceně kola. Na zimu vřele doporučuji minimálně zadní blatník!
Děkuju za info, neměl jsem tušení o žádným d.b., atd. Samozřejmě vim,že je to jen obyč ocelák,ale já mam na ty žlutý kola prostě slabost. Necham ho někde v Lysé nebo Milovicích seřídit a prohlídnout a budu jezdit,jako doplněk k běhání
Hoši tak odvolávám co jsem řekl, na tom svém 78 DB mám stejnou nálepku. To ale dle mé angličtiny znamená nezeslabované trubky. Otázka tedy která nálepka lže a z čeho ty Forty byly vlastně svařené :-)
na samolepce je 78 db, možná něco ještě staršího. Základní železo co tě přežije, ale žádnej šlágr to není, 36děrové náby, mix komponent, takovej pracant do nepohody
miťo: jednat tam chybí na rámu popis D.B. a i na tom štítku je Plain Gauge Tubes = nezeslabované trubky. DB by měl být můj bývalý zimák https://www.bike-forum.cz/…ort-ro-78-db
Tohle je verze DB (double butted, ne disc brake), základní verze byla bez zeslabování trubek. Hezkej veterán, ať jezdí.