To TJK a Kubánec: už máte na cestě ty Ripma V2 v karbonu? ;0) jsem zvědavý…ZEB tomu bude slušet…
Slash 21 je teprve porno :) A Ripmo AF jsem měl dřív já než Tomáš :) Mě se tohle líbí.
K velikosti XL, dávám za pravdu TJK, jakožto prvního majitele XL RIPMA tady na BF. Na fotkách ty XL vypadají divně, teď jak jsem také XL poskládal, tak v reálu je to kolo souměrné, nepřijde mi, že by to trpělo bývalými neduhy, že všechna XLka vypadala děsivě…holt se to prodávalo tak málo, že konstruktéři tomu nedávali takový význam jak teď, kdy do XLka zapadá hodně lidí kteří dříve jezdili L, podle REACH. Třeba TREK SLASH 2019 v XL je porno :o) geo opravdu nevzhledná…
Mě teda to vedení bowdenů neuráží. Dělal jsem si stavbu kompletně sám, předtím všechna má kola měla vedení venkem. Měl jsem z toho trochu obavu, ale no problemo i bez speciálního nářadí ( systém strun s magnetem ). Obyčejný 1mm svářečský drát, zahnout háček, čelovka a krásně šel bowden navést do výstupu s průchodkou. Tato bowden docela solidně fixuje a je na šroubek, není to jen nasunutý kus pryže. GT ty vyřešilo vytvořením tunelu-prolisu na spodní rámovce, někdo to schovává do plastového krytu spodní rámovky…Nevím, nepřijde mi toto mimo … bowden pro sedlovku je jasný a zbylé dva , hazka a brzda by možná mohly jít uplně pod středem, ale předpokládám že se výstupy řeší přes FEM analýzu ve 3D CADu a každý otvor na rámu nějak ovlivňuje pevnost a kritické místa na rámu, navíc vůči poloze svaru apod.
scret: toho vyvodu hadic jsem si ani nevsiml, to fakt vypada hrozne. To uz je lepsi vest je klasicky venkem.
bavi me, jak cpou dneska vsichni kabelaz do ramu, aby pak hnusne vylezla nad stredem:)) Ne, Ripley a ani Ripmo v hline se mi nikdy libit asi nebudou…:)
DVO nedělá vhodný tlumák, proto Ibis zůstal u Foxu. Jinak ve své třídě bude tohle kolo v poměru cena/výkon hledat konkurenta jen těžko. Stejně jako Rimpo AF.
A taky jde vidět, že mají uvažující produkt manažery…Kombo NX/GX kvůli XD ořechu a zároveň nové Deore 1×12 s micro spline ořechem…tleskam… Žádný prvoplánový počin stylu dáme tam XT hazku, zbytek Sram SX nebo Shimano M series…a Tektro brzdy… Třeba Santa Cruz má na AL Hightower Sram SX a RS GOLD 35, k tomu Guide T. Taky kombo za 3000€. To jsou všechno věci zralé hned na výměnu…
Jako majitel nového Ripma musím říct, že barvy a design jsou u Ripley AF hezčí…odebrali ty zvláštní tři linie a na horní rámové trubce je grafika. Taky vahadlo je jiné … líbí, ač na první pohled to od Ripma AF odlišuje jen tlumič bez expanzky. Stejně jako TJK bych měl klidně ve stáji jak Ripmo AF, tak Ripley AF. Já teda bych ale preferoval DVO, když už to osazují od začátku. Nebo Cane Creek…Ten Fox mi k tomu nejde…Na Fanatik bike je recenze a mají na tom fajnový Helm MKll 140mm…
Hrb na spodni trubce maji kola minimalne uz tak 7 let :) zajimave ze jste si toho vsimli zrovna tady :D
Ale asi tomu rozumim, tomu ramu totiz neni co jineho vytknout. Coz je divne vzhledem k tomu, ze je to Ibis :)
Za mě pěkný, jezdil bych na tom klidně :)
Lepší hrb na spodní trubce než nemít místo na bidon – k čemu takový kolo je? :D :D kor trail bike… Nicméně SC tohle má dotažený mnohem lépe a i ten bidon mají na správném místě :) váha odpružení dole už je jen bonus
22.1.21 07:42
Ten spodek je nějaká příprava na ebajk nebo co? Plus ta hromada kabelů okolo středu…
pekny, jeste ze to ma hodne zdvihu :) uz bych to mel doma… Ripmo AF a Ripley AF :-D