Trocha oceli

Přidat foto

Komplet rám

Zadní monostay

Hlavovka a vstup lanka

Upínání sedla

Hmotnost bez laku 16

Dlouho tu nebyl kousek železa, takže jedna kroska z vlastní zahrádky. Taková klasika s pár modernějšími prvky a zároveň můj první rám do mufen.

Trubky jsou Columbus Life (31,7/28,6/28,6), sedlové vzpěry monostay vlastní výroby z Cr-Mo trubek (zeslabení až na profil 9×0,5). Integrovaná sedlovka a vnitřní vedení k brzdě. Zadní posuvné patky se štelovátkama a štelovátko na trase brzdy.

Představec je už taky hotový, o víkendu snad zvládnu vidlici (či vidlice).

Hmotnost komplet 1692g. Tak jak je na fotkách, včetně upínání sedla.

Ověřil jsem si, že bych mohl zvládnout rám vč. sedlovky kolem 1500g. Mufny jsou cca 150g navíc, na vnitřním vedení se bude dát také něco ušetřit (pouze vstupy a výstupy z rámu pro hydrauliku a elektriku). Samozřejmě že to bude na modernějších standardech (T47, 44mm hlava) a bude to komplet v nerezi natupo pájené. Už se začínám těšit…

Fotky jsou zatím narychlo z mobilu, lépe nafocené bude až s vidlicí.

(vloženo 4.2.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kiwaf
kiwaf

8.2.21 22:56

Nadhera.

Reagovat
Hogy
Hogy

8.2.21 21:19

Ten vstup lanka je slušný steampunk (=ne). Logo na hlavovce také rozhodně ne. Jinak moc fajn.

Reagovat
cioran-m

7.2.21 00:08

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

6.2.21 20:52

Krasny remeslo vaha uzasna a hodnotit ze je ten malej cudlik je velkej nebo ze zadni tenoucky monostay a la English neni muj salek kavy mi prijde nejak nepatricny. Krasna prace.

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

6.2.21 17:36

Vím že to musí dát spoustu času a práce ale ty tenký trubičky na zadní stavbě jsou fakt ošklivý

Reagovat
miťo
miťo

6.2.21 06:12

jecnak: na krosce mi piskala předni brzda. Na bajku za mokra obě. Krosku bych teď stejně jako při pořizování TCXka preferoval na canti. Jenže výrobci nedávají na výběr.

Reagovat
jecnak
jecnak

5.2.21 23:19

miťo: Neviděl, ale vím, co myslíš. Jsem s Kamarem v kontaktu, takže to bylo spíš takové soukromé popíchnutí.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

5.2.21 21:35

miťo: to byl ten pisek z plaze, to u nas asi nehrozi :-{)

Reagovat
miťo
miťo

5.2.21 20:45

jecnak: viděls MS v cyklokrosu minulý týden? Jak jim tam vřískaly kotoučový brzdy?

Reagovat
Nimrod
Nimrod

5.2.21 20:26

hezký to máš, romane. monostay se mi líbí moc, mufny jsou supr. jinak na limit také nic nedostanu, výkonnostně budu na tom hůř jak ty a váhová kategorie jsme prakticky stejná :-) kolik přidá barva s lakem? zatím je ta hmotnost fakt supr. a kdyby se ti povedly přes víkend vidlice dvě, bylo by to úplně dokonalý :-)

Reagovat
jecnak
jecnak

5.2.21 20:18

Pak poreferuj, zda budeš členem klubu jen s přední, nebo i se zadní. Každopádně vizuálně moc pěkně.

Zrovna včera jsem nad záznamem seděl asi hodinu. Musím to už přes víkend dotáhnout.

Reagovat
cioran-m

5.2.21 19:36

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
KUBULA
KUBULA

5.2.21 19:26

TJK: ja si ale myslim ze o kamarovo konstrukci tu prece nikdo nepochybuje. Resi se tu spis dojmy. Jo a ta „lefty“ mi uplne subtilni neprijde.

nooski: to na te krosce vypada trochu silnejsi

Reagovat
nooski
nooski

5.2.21 18:50

Á, tak si sypu popel na halvu, taky to má https://www.englishcycles.com/…s-race-bike/ mno jak jsem psal, jsem zvědav :-)

Reagovat
nooski
nooski

5.2.21 18:48

TJK: Ale co jsem se díval, tak má ty monostaye buď u silničních ráfkových brzd nebo u kotoučů, takže namáhání je úplně jinde než u cantíků, které budou stavbu zároveň roztahovat. Ale nechme se překvapit :-)

Reagovat
TJK
TJK

5.2.21 18:22

ad konstrukce, vaha a matros.. vzhledem k tomu ze Rob stavi ty monostay jeste kousek subtilnejsi a ma to pocitane, tak si myslim ze vi co dela… dam jeden priklad… 1010g pajene oceli a titanu.. vozeno 90kg i v terenu a ze by to nefungovalo nebo bylo naprd se fakt rict neda :-) takze ja ty konstrukci co ma Kamaro verim :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

5.2.21 15:59

kamaro: já to mám na ALANu v galerii úplně bez štelování na obou brzdách a je to bez problémů. Krok se dá krásně štelovat na trojúhelníku kterým je spojené hlavní lako se spojovacím. Nijak nechci kritizovat štelování navíc, naopak mě baví tvoje inovace. Jen mě prostě překvapilo že se to štelování vůbec řeší.

Reagovat
scalar
scalar

5.2.21 13:36

Když bude nejhůř, dají se čelisti spojené podkovou.

Reagovat
kamaro
kamaro

5.2.21 13:20

easyrider: Nezapomeň, že já mám 65kg a výkon limitně se blížící k nule. Pro Honzu budu dělat rám z trubek 35/31,7/31,7 do mufen. Takže z hlediska poměřování tuhosti – já nejsem ten, kdo to dostane na limit.

Nebude tam rohlík, bude tam 2r Sturmey-Archer nába (z růžové „silničky“ 001). Bude to taková sranda kroska na CX galuskách s kantíkama.

Upínací mechanismus sedla je vlastní výroby, opět z 001, akorát jsem ho trochu upravil a ostrouhal zvenku i vybral zevnitř a snížil tak jeho hmotnost na polovinu. Sedlovka je bez možnosti nastavení, takže kdybych potřeboval se sedlem kousek nahoru či dolů budu strouhat nový upínák s určitou excentricitou. Nyní je to v ose.

Je to pájené stříbrnou pájkou (45%Ag). Krásně zatíká, ale ovládá se hůře (hodně teče) než moje oblíbena 34%Ag obalená pájka.

Štelovací kolečko má nyní 10mm v průměru, můžu ho stáhnout na 8mm (to je průměr vstupu do rámu) a udělat tam znovu drážky. I zkrátit by asi šlo.

Kubula: Titěrná monostay je zkouška, co mě ještě unese a co už ne :-) Jinak než pokusem to nezjistím… Budou tam kantíky, čili potřebuji je někde štelovat. U pák to nejde a u brzd taky ne (lanko bude vycházet přímo z rámu a přední z představce). Jak se to bude chovat pod brzdama teprve uvidím, možná bude jízdní test ještě před lakem.

Reagovat
vili
vili

5.2.21 12:53

poslušně hlásím, že štelovátko na vstupu bowdenu vypadá seshora asi o 10 % líp, ale pořád je to hnusný :-D

Reagovat
KUBULA
KUBULA

5.2.21 12:32

Musím hodnocení rozdělit na 2 části.

  1. design je úplně mimo můj vkus takže tam ti pochválím integrovanou sedlovku, standardně povedenou hlavu a mufny, slabá monostay včetně vzpěr mi ke zbytku vůbec nesedí
  2. konstrukce – takto slabá monostay je asi použitelná jen pro opravdu lehké váhy a jak píše TJK tak bych se bál vibrací, štelování bowdenu je konstrukčně super ale designově mohlo být jemnější, vzhlede k typu brzd by to mohlo být i bez něj.

Jsem zvědavý na osazený celek protože pak to dostane úplně jiný rozměr, každopádně opět zajímavý a velice slušný počin.

Reagovat
easyrider
easyrider

5.2.21 12:19

Dodně dobrý. Mě by zajímala tuhost týhle kombinace trubek. Já mám připravenou tuhle kombinaci na svůj testovací rám do mufen, ale dostanu se k tomu tak za rok :) Bude tam rohlík? To vibrování by mě zajímalo. Je to pájený stříbrem? Upínací mechanismus jsi si dělal sám? To štelovací kolečko mít o 2 mm menší průměr a bejt trošku kratší, tak by to bylo nice…

Reagovat
kamaro
kamaro

5.2.21 11:52

K tomu hnusnému vstupu bowdenu doplňuji horní pohled. Ten předchozí byl z dost nelichotivého úhlu, kdy to vypadalo jako kanón na vrabce.

Každopádně se to dá ještě upravit a můžu tam jen skončit s bowdenem a štelování umístit třeba za výstup bowdenu zpod omotávky…

Reagovat
JSt
JSt

5.2.21 11:02

moc dobre.

Reagovat
nooski
nooski

5.2.21 09:57

Hodně zajímavé a rozhodně klobouček k zemi. Ten titěrný monostay je inspirován Englishem ne? Jinak nemáš strach, že ty tenké trubky budou vibrovat vibrovat při brždění v kombinaci s ráfkovou brzdou? Hmotnost je parádní, ale ten vstup bovdenu se fakt krutě nepovedl :-) Těsím se na výsledek!

Reagovat
kamaro
kamaro

5.2.21 08:36

matbiker: Ty jo, jakou to má ráži a úsťovou rychlost?

Monostay je taková titěrná schválně. V podstatě zkouším, kam až se dá jít. Jinak než pokusem na sobě to bohužel nezjistím…

Reagovat
matbiker
matbiker

5.2.21 08:29

Evidentne mame kazdy jiny pristup. Ty odlehcujes a ja tam peru zesileni, bo se bojim, ze se to pode mnou rozlozi......

Ta monostay se mi taky moc nelibi, jak je titerna, ale je mi jasne, proc to tak je.

Reagovat
scalar
scalar

5.2.21 08:16

Jsem zvědavý na celé kolo, takhle si mi to ani nelíbí, trubka na monostay má moc malý průměr.

Reagovat
jkcz
jkcz

5.2.21 07:19

Krásná práce. Já bych tedy ten štelovací čurament u hlavovky mít nemohl, při jízdě ze sedla šmrdlám těsně kolem rámové trubky. Ale každý jsme trochu jinak stavění, tak Ti to třeba nebude vadit. Těším se na finále!

Reagovat
vili
vili

5.2.21 07:13

Hmotnost teda paradni. Jen ten vstup lanka je teda hodne nepekny.

Reagovat
miťo
miťo

5.2.21 05:39

Moc pěkný, jsem zvědav na finální stavbu!

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

4.2.21 22:17

Dobře ty chlape moc pěkná prace:-)

Reagovat
doubeq
doubeq

4.2.21 22:08

Tjk…štelováky na řazení na bovden mají i jiné stoupání závitu a nemusí pokrýt potřebu napnutí lanka. Mě se to potvrdilo na kombinaci miniV a 4700 Tiagra pák. S bazmekem od Shimana přímo určeným na brzdy je to jiná liga. Ale není to hezký :-D

Reagovat
TJK
TJK

4.2.21 21:58

jasne jasne, me se to sice moc nelibi designove ale texhnicky je to lahudka! libi se mi jak premyslis o tehle detailech a jak si s tim vyhrajes!

Reagovat
kamaro
kamaro

4.2.21 21:48

Lucase: Ne, to je moje. U sebe si můžu dovolit trefit výšku sedla bez možnosti nastavení. To bych si u zákazníka nedovolil. V podstatě je to trénink na Honzovo kolo.

Reagovat
kamaro
kamaro

4.2.21 21:45

TJK: určitě ano, ale na bowdenu by to nebylo taky nic moc a ty běžné jsou na štelování řazení – čili jiný průměr lanka i bowdenu. Navíc u přední brzdy bych to už na bowden nedostal, tam bowden vstupuje do představce a z něj je přímo tažená brzda. Je tam na to málo místa.

Reagovat
TJK
TJK

4.2.21 21:40

takovej ten stelovaci valecek na bowden by nefungoval?

Reagovat
kamaro
kamaro

4.2.21 21:38

Vrazdit: on to není jen vstup do rámu, ale současně i štelování délky lanka. Proto je to takové větší. Mezi silničními pákami a cantilevry s přímým tahem z rámu bych jinde neměl možnost úpravy délky lanka.

Barva ještě není jistá, ale nějaká myšlenka už je.

Reagovat
TJK
TJK

4.2.21 21:38

sedim z toho na prdeli a zase ziram, strasne moc dobry, je tam hafo vexi ktere se mindesignove uplne nelibi ale to nic nemeni na to. ze to je parada !!!

Reagovat
kamaro
kamaro

4.2.21 21:34

Fazzy: Trubky se prodávají s různým prohnutím. Toto je CX prohnutí. U všech sad nejsou k dispozici všechny druhy prohnutí, ale dá se to v případě potřeby kombinovat.

Reagovat
vrazdit
vrazdit

4.2.21 21:33

Dobrý počin, přestože nemusím monostay se mi to docela líbí… hlavovka s logem je krásná, ale ten vstup za ní je dle mého hrozně humpolácký oproti ostatním detailům… v laku to bude vypadat určitě parádně, jakou barvu plánuješ? :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

4.2.21 21:31

Moc pekny, tesim se na finale. Ten spodek zadni stavby si nejak profilujes a ohybas sam nebo je to z nejakyho darce organu?

Reagovat
Lucase

4.2.21 21:30

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

4.2.21 21:11

moc se nevyznam, ale ta vaha na ocel je hodne dobra ne? bych tipoval tak 2kg, kdyz vemu ze to je se sedlovkou vlastne …

Reagovat
cioran-m

4.2.21 20:54

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
TK75
TK75

4.2.21 20:44

To bude krásný kolo, už to úplně vidim.:-)

Monostay se mi na kolech moc líbí, vypadá to dobře

Reagovat
šlapatko
šlapatko

4.2.21 20:38

Zajímavé

Reagovat

Další galerie z kategorie

Concorde 12
Barcak 25
hovado_cz 6
alinceb 7
Janouch 36
orm 9