Inspired HEX 2011 / 2021

Přidat foto

Osazení 2024

Váha 2024

ZTTO JT-01 vs nové JT-03

ZTTO JT-01 vs nové JT-03

ZTTO JT-01 vs nové JT-03

ZTTO JT-03

Přes hodinu práce, ale stálo to za to! Asi 120g dole, guma se chová na šutrerch super! :-)

Předchozí streetovej bajk CZAR Ion 24" byla fajn hračka, ale začaly mi chybět větší 26“ kola a víc trialový ježdění, chtěl jsem něco v podobném duchu, na čem jsem začínal před 18ti lety. Kratší, hravej bajk, s kolmější hlavovkou, nízkým středem, ale krátkou zadní stavbou a se sedačkou! :-) Dnešní trh nabízí snad jen jedno, dvě kola s těmito specifiky. Jedno z nich je nedostupné (CZAR Neuron 26") a druhé (Inspired HEX) za šílené peníze. Sháněl jsem nějaký starší kousek všude možně, až mi kamarád z TrialSection nabídl samotný, fungl nový rám Inspired HEX, archivní kousek z roku 2011, první série, který se neprodal a zrál na půďě 10 let jako víno! :-) Rozhodnuto, starého streetového 24“ CZARa jsem prodal a budu si stavět novej „retrotrialbajk“!

Rám jsem osadil ověřenými, kvalitními, ale zároveň lehkými díly, výjimku tvoří ráfky, které jsou oproti dnešním trialovým jednostěnným klasické dvoustěnné konstrukce. Těžší, ale pevnější řešení. Napletl jsem je ovšem na lehké, osvědčené náboje ECHO :-) Dál klasická trialová volnoběžka vepředu JITSIE 108.9, přední mechanická kotoučovka Avid BB7, kterou jezdím k velké spokojenosti už přes 10 let a tohle je již čtvrté kolo, na kterém ji mám. :-) Rám bohužel nemá navářku na kotouč, takže zadní brzda musela být ráfková. A když už mám přední brzdu mechanickou, vytáhl jsem ze šuplíku další 10 let starou brzdu – klasické lankové Véčko se špalkama Rockman! Stará škola! :-) Nesmí chybět kvalitní lineární bowdeny a kotva je to nesmírná! Ale taky dost uřvaná a dávkovatelnost nic moc, v tomhle mi kotouč na zadku dost chybí…

Geometrie je hrozně příjemná, „posez“ je podobný jako na MTBčku, je to „streetový“ model z roku 2011, který je ale geometricky podobný spíše trialovým speciálům tak z roku 2001. :-) Není to moderní trialová mašina, ala „pogotyč“, ale kolo s kratším rozvorem (1035mm), nízkým středem (+20mm), kolmou hlavou (73°) a krátkou zadní stavbou (385mm), která je právě na starších trialových kolech bohužel mnohdy delší. Hmotnost samotného rámu je 2,067 Kg, takže až o půl kila těžší, než dnešní trialové mašiny v hlíně.. Ale ta tuhost a masivnost trubek je sakra znát! Materiál je hliník řady 7005, oproti dnešním masovkám z hliníku řady 6061…

Přikládám pár pěkných fotek již kompletně sestaveného, odlazeného a otestovaného bajku… ;-)

  • Červenec 2021 – Tak jsem pořídil nové obutí. Pláště MAXXIS Holy Roller jsou na street fajn, negativum je u nich absence boční ochrany, pouze drátová patka a celkem vyšší váha. Jelikož s kolem jezdím drtivou většinu času v trialparku, nasadil jsem plástě více vyhovující klasickému trialovému ježdění. Na předek přišel MAXXIS Ikon 26 × 2,2 směs dual, kevlarová patka, super váha 557g, na zadek pak MAXXIS Ardent 26 × 2,4 EXO/TR také kevlarová patka a směs dual, váha pěkných 823g. Celkově jsem dolu sundal 250g a funguje to skvěle, hlavně ten zadek, tužší boky jsou sakra znát oproti předchozím papírovým bočnicím…
  • Srpen 2021 – Pořízeny nové páčky – Avid Speed Dial 7 :-) Na zadní Véčko to chtělo větší sílu, prsty mám již zesláblé..:-D Nastavitelné přepákování je fajn věc ;-) Navíc vypadají pěkně! :-)
  • Září 2021 – Nové zadní Véčko Shimano Alivio BR-T4000. S novým zadním pláštěm jsem občas škrtal o lanko brzdy, furt jsem pootáčel vodítkem, aby to nedrhlo. Nakonec jsem pořídil Véčko od Shimana, páč má delší ramena = nad pláštěm je najednou dostatek místa, plášť o lanko nedrhne a díky delšímu ramenu je větší větší páka = větší brzdný výkon! Přepákování na páčce díky tomu nemusím nastavit tak velké, abych dosáhl stejného brzdného účinku jako u předchozí Avid brzdy. A jako další pozitivum díky většímu přepákování na samém konci brzdné soustavy je to, že tolik nezatěžuji lanko a bowden = méně to v tomhle místě pruží, neztrácí se mi tady drahocená síla a vše přenáším až na samotnej brzdič! :-) Teprve teď je to to pravé ořechové…:-)
  • Květen 2022 – Tak jsem trochu zainvestoval a pořídil originální vidlici Inspired Flow. Oproti Echu Urban je o 5mm delší a má o 3mm kratší offset. Celkově je masivnější a asi o 100g těžší.:-) Taky jsem vyměnil trialovější představec Comas 100×25 za víc streetově nakoplej a znatelně pevnější Trialtech 110×35, všude M6 šrouby, kokpit je teď kratší a vyšší, kolo je hravější, paráda.:-)
  • Září 2022 – Koupil jsem si na zkoušku na fulla gripy ODI Elite Motion, tenké 30mm gripy s extra lepivou směsí, co mi padly do ruky, kde se mi líbila i měkká příruba na konci, o kterou jsem si pěkně opřel dlaň. No jenže tyhle gripy jsou oproti Deity Slimfit co vozím na fullu i na pevňáku znatelně tvrdší… Jakože o dost…Úchop je fakt krásně pevnej, odezva maximální, ale tlumení vybrací nulové… Vnitřní skořepina gripů je prostě moc silná a na ní je jen minimální tloušťka gumy. Nepomůže ani věhlasnej offsetovej nános oné gumy. Takže jsem je na zkoušku dal na HEXe a tam fungují skvěle! Skálopevnej pocit spojení s kolem, krásně lepí, nekloužou a na trialu tlumení vibrací nemusím řešit.:-) Po X letech na trialu jsem zahodil klasické pěnové gripy…:-)
  • Říjen 2022 – Staré pláště mě přestaly bavit, chtěl jsem to kolo oživit pláštěma s hnědými bočnicemi, taky jsem chtěl ideálně předek a zadek stejnej, nemám moc rád moderní trialové užovky aneb klasická pogotyč – 2,5 vzadu, 2,0 vepředu. Líbil se mi od Maxxisu IKON TanWall 2,2, super váha jednoho pláště 676g, na street ideální varianta, ale jako zadní plášť celkem malej objem a taky malá odolnost bočnic, musí se vozit vyšší tlaky a to na přírodnější ježdění není zrovna ideální… Navíc nikde nebyly skladem, tak jsem hledal dál, až jsem narazil na SCHWALBE Nobby Nic 26 × 2,40 Super Ground ADDIX SpeedGrip EVO SnakeSkin TLE Bronze-Skin, delší název už snad ani nejde vymyslet… Vzorek je víc agresivní, než bych potřeboval, ale vypadaj prostě zatraceně dobře! :-) Váha solidních 780g, na zadku jsem trochu ubral (oproti Maxxis Ardent EXO TR 2,4 DC), ale na předku dost přibral (oproti Maxxis IKON TR 2,2 DC) v součtu jsem celkově na kole nabral 180g, celková váha 10,4Kg. Drží moc hezky, maj oproti Maxxisu EXO dokonce tužší bočnice, člověk nemusí oproti předchozímu obutí tolik foukat, hlavně teda na předku, přední objemnější plášť je moc příjemnej, kort když rád jezdím po obou kolech, tak uvidím, jak dlouho mě tam bude bavit, každopádně mám teď dost prostoru sundat váhu až skoro o 300g dolů.:-)
  • Listopad 2022 – Tak u původního předního náboje Echo TR se mi podařilo utrhnout celou přírubu – holt lehký, hodně odvrtaný trialový náboj ve spojení s kotoučovou brzdou na 26" kole a častým skákáním do předku nebyl moc dobrej nápad a po skoro dvou letech ten hliník povolil.:-) Takže jsem si udělal radost a nechal si naplést celé nové přední kolo na bytelnějším náboji Crewkerz Desire, ráfek jsem zvolil osvědčenej, pevnej a znatelně lehčí SPANK Spike Race 33, dráty klasika 2.0 Sapim Leader a hliníkové niple s podložkama Sapim Polyax 14mm. Přední kolo má 884g, celková úspora oproti předchozímu kolu je 90g. Dál jsem obul nový přední plášť SCHWALBE Billy Bonkers 26 × 2,10 ADDIX Performance Bronze-Skin (490g!), Nobby Nic od Schwalbe byl na předku dost overkill jak váhově (780g), tak hlavně vzorkem, i ten objem byl nakonec zbytečný… Takže jsem celkově na předním kole shodil 380g, což je sakra znát! Dál jsem vrátil zpět více trialivej představec COMAS 100×25, Trialtech 110×35 byl super pevnej a masivní, ale kokpit byl na kasickej trial hodně vysoko… COMAS je navíc o 50g lehčí, takže jsem teď s váhou bajku na 10,0Kg, což je sakra super! :-)
  • Červen 2023 – Vyměněno středové složení… Trialtech Sport LITE 128mm byl super lehkej, ale vždy po roce se odporoučely jeho malá ložiska. Již druhej kousek a opět nepřesně vyrobená rozpěrka mezi nimi, při dotažení středu se netočí volně kvůli zvýšenému axiálnímu zatížení a ložiska brzo odejdou, navíc věčné pazvuky ze středu už jsem přestal dávat… Takže jsem zakoupil FIRST MP-61 v kratší 122mm verzi, řetězová linka je ve větší rovině, jeho ložiska jsou více než 2X tak velká – jsou použita dvouřadá kuličková ložiska 511021, po dotažení se střed točí zcela volně, bohužel je o 50g těžší. Lehoučkej představec COMAS 100×25, jsem vyměnil za streetovej BONZ 100×35 Bonz je stejnej typ jak Trialtech, takže masivní víko, všude M6 šrouby, tuhost je oproti Comasu sakra znát, poslední kousek v prodeji.:-) Jen je kokpit teď trochu vyšší a kratší, takže jsem klopil řidítka více dopředu, s váhou jsem na 10,1Kg… :-)
  • Prosinec 2023 – Přestaly mě bavit hnědé boky na pláštích, zároveň mě mile překvapil Billy Bonkers na předku, jak vahou, tak i gripem, takže jsem jej pořídil v širší verzi 2,25 jak na předek, tak na zadek, na obou kolech stejné pláště, tak to mám rád.:-) Plášť váží 600g, takže úspora oproti předchozímu kombu 50g. Dál jsem na Alíčku ještě pořídil ultralehké duše, dalších 100g dolů! Nyní váha konečně pod magickými deseti kily – 9,95Kg! :-D
  • Leden 2024 – Tak jsem pořídil parádní lehké, decentní sedlo Inspired Pivotal Lite – úspora 56g. Taky jsem objednal nová řidítka Inspired Team, původní Inspired Arcade jsem vozil již tři roky, tak preventivní výměna… Nová řidítka Team mají totožnou geometrii, totožný materiál, ale mají zeslabované stěny, takže úspora 36g. Aby to bylo celkově dalších jistých 100g dole, uřezal jsem nepotřebné 2cm sedlovky – 13g a sundal jsem neoprenový chránič rámu – dalších 18g dole! :-D Celkově nyní historicky nejnižší váha 9,85Kg! To je už pěkný.:-)
  • Březen 2024 – Pořídil jsem z Ali nové pedály ZTTO JT-03 nahrazující starší model JT-01. Rozměry šířka vs délka jsou totožné, profil pedálů je totožný, ale mají větší plochu, jsou více čtverhranné, vepředu je o jeden pin více, jako velkej bonus je, že se nyní dají piny vyměnit za piny šroubované zespodu. A jsou asi o 15g lehčí :-D
  • Květen 2024 – Začala zlobit původní volnoběžka Jitsie 108.9, tak jsem si udělal radost a pořídil jsem si z nové generace volnoběžek již na ložiskách, se 135 polohy – Jitsie RACE 135.9! Přesný chod, bez vůle, paráda.:-) Taky jsem si pohrál s předchozím pláštěm Nobby Nicem a ucvakal jsem mu všecky špunty, které na trialu nepotřebuji… Šíleně času jsem nad tím strávil, ale nakonec guma funguje parádně a jako bonus přes 120g dole! Aby to ladilo, nasadil jsem na předek ultralehkého Billy Bonkerse 2,1 taktéž v Brozne Skinu, takže to chvíli povozím, než zase nahodím černé kombo.:-)

(vloženo 24.2.21)

benobiker benobiker
Ohodnoť bajk: (3.3  / 62 hlasujících)
Značka Inspired
Model HEX
Modelový rok 2011
Hmotnost 9,85
Rám Alu 7005-T6
Vidlice Inspired Flow, Alu 6061-T6, 410mm, 30mm offset
Hlavové složení ECHO TR
Kliky Clean X1 ISIS, 170mm, Alu 7075-T6, kované, Rockring Crewkerz Desire
Středové složení ISIS FIRST MP-61, 68mm BSA, 122mm
Měnič Napínák řetězu Trialtech Sport
Převodník Volnoběžka JITSIE RACE 135.9 18t
Kazeta ECHO splined 15t
Řetěz KMC Z1 EHX Narrow, 3/32"
Náboj přední Crewkerz Desire Disc 100x9mm
Náboj zadní ECHO TR 135x10mm
Brzda přední Avid BB7, 180mm kotouč ECHO
Brzda zadní Shimano Alivio BR-T4000 V-Brake, ROCKMAN Alu špalky
Brzdové páky Avid Speed Dial 7, koncovky Alligator, bowdeny Alligator LY-186
Ráfek přední Spank Spike Race 33, 32 děr, vnější šířka 33mm
Ráfek zadní Inspired Team, 32 děr, vnější šířka 36mm
Dráty Sapim Leader - předek, DT Swiss - zadek
Pedály ZTTO JT-03 (AliExpress)
Řídítka Inspired Team, 730mm šíře, 31,8mm, 75mm rise (101mm total), 5° Up 9° Back, Alu 7050-T6
Představec BONZ Pro Light 31,8mm 100mm x 35°, kovaný Al 6061-T6
Sedlovka Premetec Pivotal, 27,2mm
Sedlo Inspired Pivotal Lite
Pláště SCHWALBE Billy Bonkers 26 x 2,10 ADDIX Performance Bronze-Ski předek, SCHWALBE Nobby Nic 26 x 2,40 Super Ground ADDIX SpeedGrip EVO SnakeSkin TLE Bronze-Skin

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Ondrejst
Ondrejst

26.2.21 22:07

Super Ti to frčí. Nechápem jak dokážeš tak ďaleko preskakovať zo zadného ;) No nič musím trénovať :)

Reagovat
benobiker
benobiker

26.2.21 21:26

scottrussell: Tak jste mě hecli:-D První testovací jízda čerstvě sestaveného HEXe u nás v Budějovickém triaplarku..:-) https://youtu.be/1Rm_itEgcFE

Jinak, 20" kola mi nikdy nesedly… Začal jsem třema 26"… A-Gang 2002, Polskej speciál MIELEC, pak od ECHA GU LE z roku 09, pak zkusil čistě trialovou ECHO 24" pogotyč, pak 24" CZAR streeta a pak tohle a sedlo mi to ze všeho nejvíc..:-) Takový nejuniverzálnější, nejzábavnější trialový kolo, co jsem kdy měl..:-)

Reagovat
scottrussell
scottrussell

26.2.21 18:28

Jsem příznivcem 20" kol (takže spíše klasického trialu), na 26" bych si připadal jako na tanku, ale moc pěkná stavba, za mě za 5*, krásná práce! Hlavně cenim vlastní invenci ve stavbě, hned bych si ho vyzkoušel a poskočil :)) A je teda pravda, že roky běžej, geo se viditelně mění, každopádně věřim, že to má svý plusy, který asi XC a dolekop.com jezdci nedokážou docenit, proto tak málo hvězd v hodnocení :))

Jo a taky bych se kouknul na nějakou foto v akci!

Reagovat
benobiker
benobiker

26.2.21 13:11

Marek.Kv: Heh, tak zdejší hodnocení je mi víš kde…:-D Mám to tady, páč jsem se chtěl pochlubit vlastní stavbou, ale holt trialový bajky nejsou každýmu po chuti..:-) Uměním bych to nenazýval, prostě mě to hopsání jen baví, už od patnácti..:-) Nepotřebuji to zase za každou cenu někam cpát… Až v průběhu roku natočím něco dívatelného, lupnu to třebas na Youtube..:-)

Reagovat
Marek.Kv

26.2.21 10:01

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
benobiker
benobiker

25.2.21 10:54

saintjv: není problém, občas něco lupnu na instagramy..:-)

Tulipanek666: Jj, napínák a vertikální patky jsou super, už bych nechtěl horizontální… :-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

25.2.21 10:29

benobiker: jo, cenově je to hodně jinde, hmotnostně nevím, nezkoumal jsem

aha, tak arcade, děkuju… no, je to už nějaká doba, co jsem měl triala :-)

Reagovat
saintjv
saintjv

25.2.21 09:10

CHtel bych videt nejaky videjko co na tom vyvadis:)

Reagovat
Foose

25.2.21 07:29

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
benobiker
benobiker

25.2.21 07:11

Díky chlapi!

Nimrod: Ten zadní Hope jsem uvažoval, ale pak bych byl právě limitovanej výběrem klik, rockringu, celý by to vyšlo dráž a to jsem nechtěl… Sáhl jsem po osvědčených věcech, co vím, že fungují a ve výsledku to má nižší váhu. HEX byl vždy hliníkovej, první model vyšel roku 2011. Ocelová byla Inspired ARCADE, ale to je 24" bajk.:-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

25.2.21 05:38

hodně pěkný. také mi o moc víc sedí klasická geo než ty moderní. i proto jsem měl na 24" skoro stejnou geo, jako máš tady ty (1029mm rozvor, zadek 375, střed +25, 73° hlava). v tý době jsem hodně koukal na leesony a prakticky nic jinýho nebylo, co by se mi líbilo

osobně by mi tam hodně seděly middleburny a vzadu hope/chris king, ať to ctí to retro :-)

a jetě jedna hloupá. myslel jsem si, že hex je ocelový. to byla jen nějaká první generace, nebo si to s něčím pletu?

Reagovat
Tulipanek666
Tulipanek666

24.2.21 23:44

Ten napinak je bozi !

Reagovat
Ondrejst
Ondrejst

24.2.21 22:16

Super. Hneď pri fotkách som vedel že je to Tvoj bike.

Fajn pokec, fajn hračka. Tak nech dobre slúži.

Reagovat

Další galerie z kategorie

juricmir 6
Aviatik 19
Greyhound 27
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3