Můj první FULL
Ke kolu jsem přišel docela náhodou, bylo za dobrou cenu (hlavně nebyly finance na nic co by třeba mělo vyšší zdvihy nebo třrba kola27,5) , a tak jsem se rozhodl že ho koupím na prohlídce a projížďce vypadalo vše ok, o některých nedostatcích jsem věděl ( nejde zamknout vidlice) ale to mi nevadilo.
Postupem času jak jsem na něm jezdil jsem zjistil že se nedá seřídit na tlumiči (Rockshox monarch 3.3) tlumení páčka open/mild gate/max gate, ale při přepínání páčky se nic neděje. Je tam odskok, ale ten mi taky přijde, že ať s tím kolečkem točím jak točím, tak se nic nemění. Při šlapání se pořád pohupuje a i když sjedu z patníků a snažím se kolečkem rebound seřídit tlumení tak se to pořád houpe. A dnes jsem dokonce zjistil, že mi uchází asi vzduch z tlumiče, cestou jsem asi dvakrát foukal na cca 180psi a padalo to tak na 100–120, takže buď oprava/repase nebo výměna za jiný.
Co se týká brzd, mohly by brzdit lépe, jsou to Shimano br-m315 a musel jsem vypálit zadní desky asi zamaštěné a trochu očistit kotouč absolutně to nebrzdilo. Přední brzda pořád pískala, tak jsem ji podle návodu seřídil a pár zabrzdění bylo ticho a pak jsem zjistil že je ve vidlici stržený závit pro uchycení držáku/redukce třmenu (post mount). Takže mě čeká asi oprava závitovou vložkou.
To je tak asi všechno co jsem zatím zjistil, takže nakonec asi cena odpovídala kvalitě prodávaného kola.
___________________________________________________
Do budoucna : pořešit tlumič(repase nebo nový), silnější brzdy asi Deore nebo nějaký SLXka, jiné sedlo, protože na tom co tam je se absolutně nedá sedět, kratší představec a asi i trochu širší řidítka a možná víc prohnuté, taky mě čeká kazeta a řetěz, a pak asi ješte nové pneu a bude to zase voňavka.
(vloženo 7.3.21)
Značka | Author |
Model | A-Ray 2.0 |
Modelový rok | 2010 |
Velikost | 19 |
Rám | alloy 6061 |
Vidlice | ROCK SHOX Recon SL Solo Air air, lock out 20 mm thru axle (100 mm) |
Tlumič | oil-air shocker ROCK SHOX Monarch 3.3 lock out 165 / 38 mm (rear travel 100 mm) |
Hlavové složení | RITCHEY Zero Logic Integ Comp 1-1/8" (ahead) |
Středové složení | FSA MegaExo BB unit |
Přesmykač | Deore |
Měnič | Shimano SLX RD-M767 |
Řazení | Shimano |
Převodník | Shimano |
Kazeta | 10s |
Náboj přední | AUTHOR Xenon Disc 20 mm thru axle 32 holes |
Náboj zadní | AUTHOR Xenon Disc 10 mm thru axle 32 holes |
Brzda přední | Shimano BR-M315, kotouč 180mm |
Brzda zadní | Shimano BR-M315, kotouč 180mm |
Brzdové páky | Shimano |
Ráfek přední | AUTHOR Argon Pro 32 holes |
Ráfek zadní | AUTHOR Argon Pro 32 holes |
Dráty | black stainless steel 2.2 mm triple butted |
Pedály | platformy (no-name) |
Řídítka | EASTON EA50MB riser 20 mm 31.8 mm 720mm |
Představec | BBB |
Sedlovka | Zoom 31,8,mm |
Pláště | Maxxis CrossMark 26x2,10" |
Ono tlumení můžeš poladit i bez patníku, prostě se prudce posadíš a tlumič by se neměl při vrácení zpět znovu propadnout do zdvihu. Tlumič bych koupil nový, nebo si dej poptávku do vlákna daruji, vyměním.
v návodu stálo že se má sjet z klasického obrubníku(patníku) v sedě a tlumič by se měl seřizovat tak dlouho, až po sjetí z patníku se jen jednou zhoupne.
bovdeny mám koupené nové i s lankama řazení , už je to jen na výměně :-)
7.3.21 14:09