I kola si zaslouží klidný odpočinek. A tak se stalo, že když můj šéf a kámoš přišel s tím, že mám najít kupce na tohohle krasavce, který absolvoval mnoho marathonů vč. Epicu, musel jsem ho nejdřív vyzkoušet. A po prvním švihu nebylo o čem se rozhodovat. Tak asi stráví zbytek života na výletech po Jizerkách a Českém ráji.
Omluva:
- za popis. Něco nevím a kolo bylo přestavěno z 2×11 Di2 na 1×12 XX1
- nešel mi vložit popis, protože jsem tam měl smajlíky, proto duplicita
(vloženo 9.3.21)
Značka | Specialized |
Model | S-Works Epic FSR |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,2 kg |
Rám | S-Works FACT 11m, full carbon |
Vidlice | RockShox RS-1 Brain, Solo Air spring, Spike Valve, top-mount Brain Fade adjust |
Tlumič | Fox/SBC Epic remote Mini Brain w/Auto Sag and Spike Valve |
Hlavové složení | 1-1/8" upper, 1-1/2" lower, threadless, Campy style, cartridge bearings |
Kliky | Sram XX1, 12 sp |
Středové složení | SRAM, PF30, OS press-in bearings |
Řazení | SRAM X01 Eagle 12 sp |
Převodník | SRAM XX1 32 Eagle |
Kazeta | Sram Eagle XG-1299 12sp 10-50 |
Řetěz | Sram Eagle PC XX1 12sp. Hollowpin |
Náboj přední | Roval Control SL, Torque Tube, 15mm end caps |
Náboj zadní | Roval Control SL 142+, Torque Tube, SRAM XX1 XD driver body |
Brzda přední | Shimano XTR, hydraulic disc, Ti-metallic pads, 160mm Ice-Tech rotor |
Brzda zadní | Shimano XTR, hydraulic disc, Ti-metallic pads, 160mm Ice-Tech rotor |
Brzdové páky | Shimano XTR, carbon lever, I-spec |
Ráfek přední | Roval Control SL 29, carbon, disc |
Ráfek zadní | Roval Control SL 29, carbon, disc |
Dráty | DT Swiss Revolution |
Pedály | Shimano XTR SPD PD-M9100 |
Řídítka | Specialized FACT carbon, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm, 31.8mm |
Představec | Syntace F109, 6-degree rise, 31.8mm clamp |
Sedlovka | S-Works FACT carbon, 20mm offset, 27.2mm |
Sedlo | Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails, 143mm |
Pláště | Mitas Scylla Td Tubeless Supra Textra 29x2,25 ", MAXXIS Rekon 29 x 2.35 kevlar EXO TR |
To je na velkou diskuzi o brainu. Poslední 2 kola byly Sparky, takže taky 7 hadic na řidítkách. Dnes 3. Zadek mám nastavený nastálo a předek si dokážu před sjezdem lehce překlapnout. Na XC to je asi ideální. A na FR s tím asi nepojedu.
@jarda65. No jo, ale pak furt jezdíš na otevřenym kole a když přijde kopec, musíš slézt, utáhnout braina, znovu nastoupit a pokračovat. Jiné xc fully mají zamykání dostupné za jízdy nebo přímo páčku z řídítek…
Lachtis:
Di2 mu kdysi vyměnili po pádu. Odešla baterka a přehazka. A když se vypočítala cena opravy, tak raději přestavěl na 1×12.
jonti
S brainem se teprve seznamuju. Ale pokud to přepnu úplně doleva (5.klik z 5) , tak mi přijde, že se úplně vynechá jeho funkce.
Předpokládám, že to bylo za dobrý peníz a pak není o čem. Kolo bude raketa ještě dlouho. Osobně bych, ale asi nechal Di2, ačkoliv jsem zastánce 1×, tak ale mít Di2 asi by zůstala.
Zajímavé, jak jen 4 roky staré špičkové kolo už působí nezajímavě a není u něj skoro žádná diskuze. Jediná úprava co bych udělal by bylo vyhození Brainu z vidlice, ale někomu může vyhovovat. Jinak může jezdit ještě hodně dlouho.
O RS1 se toho už napsalo hodně. Za vznikem stála asi snaha udělat něco nového. SID Ultimate by zřejmě fungoval stejně (možná lépe) a byla by lehčí a levnější. Ale já to asi nepoznám.
Kolo parádní, jak to prezijou ty otočené vnitřní nohy? Když si uvědomím jak mám posekanou vidlí ve spodní části…
5*