Původní sest
Bikepacking tuning
Ritchey Venture max
Ritchey Beacon
Touha a zvědavost nasadit široký gumy a jezdit delší bikepackový trasy na pohodlno mě vedla k prodeji karbonovýho Supa a pořízení nového Qayrona. Základní model je výbavou dostatečný, barevně seděl zdaleka nejvíc a když se objevil u Basamy s dopravou zdarma až před barák, nebylo co řešit.
Velikost M pro 181 cm je hraniční, má to výhody i nevýhody, Lko by zase bylo moc velký. Sedlo bylo nutný posunout trošku dozadu a dobrý.
Původní sedlo Fizik bylo pro mě nepoužitelně úzký, zkusil jsem prohnutýho Fabrika a není to dobrý, chce to normální plochý a dlouhý sedlo. Šel tam Ergon sundanej z bika, časem asi pořídim Brookse.
Řídítka to mělo tradiční, silničářská s nulovým flarem, tak jsem nahodil širší Ritcheye, která jsou pohodlnější pro hrudník, paže a záda, ale méně pro dlaně. Chybí jim zploštělá horní část. Snad vyřeším podložením zbytkem omotávky, docela mě ta kulatá trubka tlačí v nejčastějším úchytu těsně před pákama. Drop je parádní a šířka vyhovuje.
Tenhle typ gravelu má blízko k bikepackingovým speciálům, absence insertů vespod rámu nebo větší počet na vidlici tomu ale příliš neodpovídá. Škoda, i když nic neřešitelnýho.
Velká spokojenost s brzdama, mechaniky už nikdy ani vidět. RX400 už jsem jezdil na Supovi, měly ale výrazně gumovější projev než tyhle..zvláštní.
Zvědavost byla na záplety, na levnějších kolech bývají achillovou patou. Tady jsou hmotnostně v rozumný hladině a náby od Shimana hezky točí. 50 mm Venture šly bez duší v pohodě nasadit a drží velmi dobře. V základu jsou pláště Schwalbe G-one, skvělý univerzály, i se vzorkem slušně letí na asfaltu, ovšem jsou s drátem, takže pokud chce člověk bezduše, musí měnit.
Edit. Kolo padlo za oběť moji posedlosti a bylo nahrazeno karbonovým Grizlem. Ten je sice dál, ale kdybych se znova rozhodoval nad Al gravelem do 50 tisíc, Qayron bude volba, je to dobré vybavený a jezdivý kolo. Rozhodně lepší než Kellys, Cube a podobný, rádoby levný značky.
(vloženo 19.3.21)
Značka | Qayron |
Model | One.Dr 1 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M - 56 |
Hmotnost | 11 |
Rám | alu |
Vidlice | carbon |
Hlavové složení | spec |
Kliky | Shimano GRX RX600 / 30 - 46 T |
Středové složení | Shimano RS500 |
Přesmykač | GRX RX400 |
Řazení | GRX RX400 |
Převodník | GRX RX600 / 30 - 46 T |
Kazeta | Shimano HG50 11 - 36 T |
Řetěz | KMC X10-73 |
Náboj přední | Shimano RS470 |
Náboj zadní | Shimano RS470 |
Brzda přední | Shimano GRX RX400 |
Brzda zadní | Shimano GRX RX400 |
Brzdové páky | Shimano GRX RX400 |
Ráfek přední | Rodi Blackrock 23 mm |
Ráfek zadní | Rodi Blackrock 23 mm |
Řídítka | přehozeno na Ritchey Venture Max Comp 46 cm |
Představec | Race Face Ride100 mm |
Sedlovka | Race Face Ride XC 30,9 |
Sedlo | teď Sella Italia Flite 143 |
Pláště | postupně Panaracer SS 43, pak Rambler 40 a nakonec WTB Venture 50 mm |
Ty Venture 50 vypadají bezvadně…mám je taky v plánu.Mohl bych tě poprosit kolik měří?Četl jsem že 47 mm reálně.....Ď
Kolo moc pekne (s puvodnima riditkama). Venturemax jsem vozil rok a vzhledove se mne to nikdy moc nelibilo a nakonec ani uchop :-). Dole je to moc siroke, takze se s tim prakticky neda jezdit na silnici ve spodnim uchopu, napr. rychly sjezd z kopce kde se slape. Ja mel 44cm a dole to bylo siroke asi 56cm. Presel jsem na kompromis Easton AX70.
Drobeczech: u mě marketing značky Specialized rozhodně nezabere, jako první gravel jsem od nich koupil kolo s vadou a důvěru jsem rozhodně ztratil.Taky jsem se zařekl, že je to šunt a už nikdy.. a pořídil jsem jiné kolo.Potom mi byl v rámci reklamace poslán Diverge 2020, který jsem chtěl obratem ruky prodat.Nejdřív jsem se ale svezl a bylo to právě jízdníma vlastnostma nejlepší kolo co jsem měl.Tož tak :-)
20.3.21 16:45
20.3.21 15:00
Macebo: jo, je to tak… základní Diverge kupuješ skvělej rám s vidlicí a to je vše.Komponenty leda prodat na bazar.
Já to tak třeba udělal, protože jsem věděl co přesně chci a že mi ten rám za to stojí a nemá chybu
@macebo To vis, tady ti reknou, ze ram je svatej a nem si muzes postavit uplne jiny kolo. Ale tohle bude tak resit clovek, co moc nehledi na penize. :) Ja jsem se nastesti na prvni pohled zamiloval na Gianta Revolta a mel jsem kliku, ze jsem si zavolal do kramu a do tejdne mi ho sehnali :) A jeste s 10% slevou :) Takze brat to, co se cloveku libi no :)
Ten Diverge bude mit vychytanou geometrii, ale ta výbava na Clarisu je proti Qayronu teda úplně jinde… Z mýho hlediska je takový kolo nepoužitelný.
Tak třeba tady mají taky skladem :
Kozisek: kdyz jsem sel pro rubecko, tak nejaky diverge na krame meli. Ale to je uz par tydnu zpet.
Zajímavé až na to, že mění barvy podle světla, ať nevyhoříš s dalším hangárem tam na kopečku…
19.3.21 19:27
TK75: tak prozradím- máš pravdu, sice už něco najel, ale je jak novej. Ve finále jsem uvažoval i o Giant nebo Cannondale, ale náhodou se mě podařilo zjískat Diverge. Třeba Model 2021 se prakticky nedá sehnat ani na Clarisu.
O tomto Qayronu jsem chvíli uvažoval jako o i jiných kolech typu gravel, člověk kolikrát musí brát to co je a ne to co chce. Ale já co jsem chtěl, to jsem si sehnal. Uvidíte, tak do měsíce v našich bajcích. Prvně se na tom projedu, když už jsem to zjískal. Uvažoval jsem mimo jiné o Giantu a Cannondale, ale u mě je to jasný.
Skvelej popis- ve finale si rekl vic infa, nez kdejaka „recenze“.
Kolo at doladis ke spokojenosti a lita to jak ma:)
Karbonovej SUP měl o dvě kila míň, karbon sedlovku a sportovnější geo, to bylo znát. Ale jednopřevodník mi úplně nesedl a kola měl relativně těžký, nejspíš těžší než tenhle Qayron, takže čerstvě po přesednutí mi přišlo, že ten upaluje líp. Až vychytam posez a úchop, myslím že budu s Qayronem spokojenější.
Přejít z karbonu na hliník, to už muselo chtít hodně sebezapření :). Jak to oproti Supu jede?
Dobrý, ušetřím focení a nemusím sem dávat svý kolo :) (stejný, jen XL). Já měnil jen ráfky, abych mohl mít bezduše, váhově jsem si polepšil o půl kila.