Zimnička - ZIMní silNIČKA

Přidat foto

V plné výbavě, tak jak jezdí - 13 kg.

Původní sestava.

Původní sestava.

Asi jeden z největších prasopsů na B-F:

Rám treking, silniční berany, 3×9 dualy, klasická „véčka“, bajkový dvojtác 36 / 22, devítková kazeta s osmi pastorky na sedmičkovém ořechu.


Když jsem vloni o prázdninách začal jezdit na 29", tak přesednutí na starýho zimáka Merida 26" bylo, jako jezdit na kole mladšího bráchy. Malá kola už jsem nějak nemohl.

Měl jsem starou ocelovou silničku, jenže s blatníky byl problém i s 23 mm plášti – stačilo trochu mokrý asfalt s troškou posypu a už to drhnulo.

Koupil jsem trekingový rám a udělal z něj ZIMní silNIČKU – zimničku / šichťáka.

Ze začátku, protože mně chyběly dualy, jsem na ni dal rovná řídítka s rohy a trojtác 42–32–22. Zjistil jsem, že převod 42 – 11 téměř nepoužívám, tak jsem jej vyměnil za dvojplacku 36–22. Na můj slabý biomotor je to akorát. 30+ na rovině ušlapu a dolekopcom se vezu.

S dualy s „V“ nemám problém, asi 17 let jsem jezdil na HT přední véčko s canti pákou.

Smyk XT chodil blbě na trojplacce, SLX na dvojplacce funguje v pohodě.

S rovnými řídítky jsem najel cca 950 km, s berany zatím cca 400 km a zůstanou tam. Na rovině, a zvláště v protivětru, jsou k nezaplacení. Jezdí se mi s nimi celkově líp. 80 % asfalt, 20 % šotky, polňačky zpevněné lesní cesty. Hlavně jízdy do / z práce.

Pláště 37 mají na 13 mm ráfcích reálnou šířku 35. Překvapilo mě, jak dobře se ten levný semislick odvaluje. Jedou lépe, než slicky, od Schwalbe, které jsem měl doma a ze začátku jezdil.

(vloženo 22.3.21)

Lišák Lišák
Ohodnoť bajk: (4.3  / 24 hlasujících)
Značka Author
Model Reflex
Velikost 22 / 560 mm
Hmotnost 12,46
Rám Author, 7005
Vidlice ocel
Hlavové složení závitové
Kliky Point Void Tech
Středové složení 4hran
Přesmykač SLX
Měnič XT
Řazení Tiagra 3x9
Převodník 36 / 22
Kazeta 11 - 30
Řetěz SRAM PC 850
Náboj přední Sh Exage 300
Náboj zadní Sh Exage 300
Brzda přední Tektro
Brzda zadní Tektro
Brzdové páky Tiagra
Ráfek přední Bayer
Ráfek zadní Araya
Pedály Sh 515
Řídítka Italmanub, dvojitá omotávka
Představec Bontrager
Sedlo Selle Italia
Pláště Kenda 37 - 622 K 879

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
bara2
bara2

23.3.21 22:26

Konečně hezky zpřevodované kolo na silnici :-)

Pěkně udělané, na zimu dokonalé. Líbí se mi to a inspiruje.

Reagovat
TK75
TK75

23.3.21 20:06

Miťo: no a přesně proto jsem zatím neufikl z rámu držák na přesmykač (ale chtěl jsem)Možná časem malou placku oceníme no..se uvidí:-)

Reagovat
miťo
miťo

23.3.21 19:56

40/28 mám teď na prasopsu a spokojenost!

Reagovat
Lišák
Lišák

23.3.21 18:32

Honzis: 36 / 11 na kolech 35 / 622 dá při frekvenci 80 ot/min 34 km/h. Pro mě naprosto dostačující převod. Na silnicích jezdí (s výjimkou nějakých městských extrémně prudkých uliček) vše na velkou. Malou dávám většinou v blátě, nebo v terénních výjezdech.

Na silničce budu měnit placky (i s klikama) z kompaktů 50 / 34 na 40 / 28. Uvidíme, jak se mně to bude zamlouvat.:-)

Reagovat
TK75
TK75

23.3.21 13:40

Hezký kolo a převody ti celkem závidím :-)

Reagovat
Svaty

23.3.21 12:24

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
HT Adam
HT Adam

23.3.21 10:32

Sympatické kolo

Reagovat
Honzis
Honzis

23.3.21 09:35

stejný rám mám taky, na silniční přestavbu se mi nelíbí příliš vysoko umístěný střed (3cm nahoru proti silnici). Škoda, že v té době ještě nedělali Ahead a člověk si musí pomoci redukcí nebo dát klasiku představec. Kliky 36/22 si teda osobně moc nedokážu představit, ale jestli jezdíš kopce v terénu, tak asi jo. Myslím, že cena dualů a šaltru překonává celý zbytek kola :-)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

23.3.21 01:17

Tyhle kola mám rád. Pro lapky nezajímavé a přesto zcela funkční. Nepotřebují moc údržby. Když něco upadne, stojí to pár korun a je k sehnání v každém krámě.

Reagovat
Lišák
Lišák

22.3.21 23:36

P.S. Tu osmičkovou kazetu taky bez jednoho pastorku :-)

Reagovat
Lišák
Lišák

22.3.21 23:35

odik: Jak píše miťo – sedne to tam akorát. Na staré silničce jsem jezdil osmičku kazetu na tom sedmičkovým ořechu a k tomu sedmičkový řazení. Všechno chodilo dobře. Stejně, jako teď, jen mám o jeden převod víc.

Reagovat
vpa007
vpa007

22.3.21 23:16

Super dělník a vyladěnej, tohle mě baví. A samože poctivej profil a vyrovnaný ventilky, klobouček! ;-)

Reagovat
Cen da H
Cen da H

22.3.21 23:14

Taky jsem sel podobnou cestou, pekne. At to jezdi.

Reagovat
miťo
miťo

22.3.21 22:25

odik: jo pasuje to tak akorát, taky jsem to dělal ;-) Horší je napasovat 11 speed kazetu na 8–9–10s nábu, ale i to lze :D

Zimák super, tyhle stavby se mi líbí.

Reagovat
odik
odik

22.3.21 21:46

Tož tos to opravdu vytunil – devítková kazeta s osmi pastorky na sedmičkovém ořechu – by mě zajímalo jak jsi to vykoumal.

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 14
krus 6
Jurgennn 7
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 12