V plné výbavě, tak jak jezdí - 13 kg.
Původní sestava.
Původní sestava.
Asi jeden z největších prasopsů na B-F:
Rám treking, silniční berany, 3×9 dualy, klasická „véčka“, bajkový dvojtác 36 / 22, devítková kazeta s osmi pastorky na sedmičkovém ořechu.
Když jsem vloni o prázdninách začal jezdit na 29", tak přesednutí na starýho zimáka Merida 26" bylo, jako jezdit na kole mladšího bráchy. Malá kola už jsem nějak nemohl.
Měl jsem starou ocelovou silničku, jenže s blatníky byl problém i s 23 mm plášti – stačilo trochu mokrý asfalt s troškou posypu a už to drhnulo.
Koupil jsem trekingový rám a udělal z něj ZIMní silNIČKU – zimničku / šichťáka.
Ze začátku, protože mně chyběly dualy, jsem na ni dal rovná řídítka s rohy a trojtác 42–32–22. Zjistil jsem, že převod 42 – 11 téměř nepoužívám, tak jsem jej vyměnil za dvojplacku 36–22. Na můj slabý biomotor je to akorát. 30+ na rovině ušlapu a dolekopcom se vezu.
S dualy s „V“ nemám problém, asi 17 let jsem jezdil na HT přední véčko s canti pákou.
Smyk XT chodil blbě na trojplacce, SLX na dvojplacce funguje v pohodě.
S rovnými řídítky jsem najel cca 950 km, s berany zatím cca 400 km a zůstanou tam. Na rovině, a zvláště v protivětru, jsou k nezaplacení. Jezdí se mi s nimi celkově líp. 80 % asfalt, 20 % šotky, polňačky zpevněné lesní cesty. Hlavně jízdy do / z práce.
Pláště 37 mají na 13 mm ráfcích reálnou šířku 35. Překvapilo mě, jak dobře se ten levný semislick odvaluje. Jedou lépe, než slicky, od Schwalbe, které jsem měl doma a ze začátku jezdil.
(vloženo 22.3.21)
Značka | Author |
Model | Reflex |
Velikost | 22 / 560 mm |
Hmotnost | 12,46 |
Rám | Author, 7005 |
Vidlice | ocel |
Hlavové složení | závitové |
Kliky | Point Void Tech |
Středové složení | 4hran |
Přesmykač | SLX |
Měnič | XT |
Řazení | Tiagra 3x9 |
Převodník | 36 / 22 |
Kazeta | 11 - 30 |
Řetěz | SRAM PC 850 |
Náboj přední | Sh Exage 300 |
Náboj zadní | Sh Exage 300 |
Brzda přední | Tektro |
Brzda zadní | Tektro |
Brzdové páky | Tiagra |
Ráfek přední | Bayer |
Ráfek zadní | Araya |
Pedály | Sh 515 |
Řídítka | Italmanub, dvojitá omotávka |
Představec | Bontrager |
Sedlo | Selle Italia |
Pláště | Kenda 37 - 622 K 879 |
Konečně hezky zpřevodované kolo na silnici :-)
Pěkně udělané, na zimu dokonalé. Líbí se mi to a inspiruje.
Miťo: no a přesně proto jsem zatím neufikl z rámu držák na přesmykač (ale chtěl jsem)Možná časem malou placku oceníme no..se uvidí:-)
Honzis: 36 / 11 na kolech 35 / 622 dá při frekvenci 80 ot/min 34 km/h. Pro mě naprosto dostačující převod. Na silnicích jezdí (s výjimkou nějakých městských extrémně prudkých uliček) vše na velkou. Malou dávám většinou v blátě, nebo v terénních výjezdech.
Na silničce budu měnit placky (i s klikama) z kompaktů 50 / 34 na 40 / 28. Uvidíme, jak se mně to bude zamlouvat.:-)
23.3.21 12:24
stejný rám mám taky, na silniční přestavbu se mi nelíbí příliš vysoko umístěný střed (3cm nahoru proti silnici). Škoda, že v té době ještě nedělali Ahead a člověk si musí pomoci redukcí nebo dát klasiku představec. Kliky 36/22 si teda osobně moc nedokážu představit, ale jestli jezdíš kopce v terénu, tak asi jo. Myslím, že cena dualů a šaltru překonává celý zbytek kola :-)
Tyhle kola mám rád. Pro lapky nezajímavé a přesto zcela funkční. Nepotřebují moc údržby. Když něco upadne, stojí to pár korun a je k sehnání v každém krámě.
odik: Jak píše miťo – sedne to tam akorát. Na staré silničce jsem jezdil osmičku kazetu na tom sedmičkovým ořechu a k tomu sedmičkový řazení. Všechno chodilo dobře. Stejně, jako teď, jen mám o jeden převod víc.
Super dělník a vyladěnej, tohle mě baví. A samože poctivej profil a vyrovnaný ventilky, klobouček! ;-)
odik: jo pasuje to tak akorát, taky jsem to dělal ;-) Horší je napasovat 11 speed kazetu na 8–9–10s nábu, ale i to lze :D
Zimák super, tyhle stavby se mi líbí.