Tenhle ebike je první v naší rodině, je koupen primárně pro manželku, abych jí dostal víc na kolo, nicméně jsem neodolal a vyzkoušel a ........ krása střídá nádheru.
Jezdím dlouho, za svý, nicméně jsem stále jateční jezdec po dvou infarktech / jo, můžu si za to hlavně sám / a poslední rok, dva mi to už nešlape jako dříve a vyjížďky pro mě byly skoro víc trápení, než láska.Vybíral jsem trasy krátké, s malým převýšením a každý kdo se mnou jel, se musel přizpůsobit mé šnečí průměrce okolo 17 km/h a končil jsem vždy vyjíždkou do 30 km.
Byl jsem také v minulosti zapřísáhlým odpůrcem elektriky a projíždějící ebikery jsem zdravil odplivnutím si..... No a netušil jsem, jak moc se tohle jednou změní.
Začali jsme hledat ebike někde okolo 60–70K , ale po zděšení, že i na takhle naceněných kolech jsou komponenty jako acera , alivio a pod. jsme koukali výš a dráž a na poslední chvíli objedvili tohle. Je pravdou, že by tomu v té ceně rozhodně slušely třeba lepší brzdy, nebo pohon gx, ale to bych chtěl v současné době asi moc. Po koupi někdy v únoru jsem vyměnil gripy, nasadil blatníky, osvětlení, zamaskoval se do kukly, aby mě nikdo nepoznal, že se jedu flákat na ebiku a vyrazil jsem. Po pár kilometrech se mi na hubě vytvořil rohlík a ten nezmizel než jsem kolo uklidil zpět do sklepa. Nebudu hodnotit jak se kolo chová v terénu, jaké jsou jeho jízdní vlastnosti, to asi ani pořádně nejde, jen napíšu, že je to ukrutné těžítko a dostat ho přes překážku ještě s mou váhou je vcelku výkon a ještě znovu zmíním tragické brzdy, které na kole za 100K + za mě nemají co dělat.Již je objednaná přední Saintka…Po dlouhé době musím brzdit dvěma prsty a brzdit s velkým předstihem. Taktéž levná teleskopka je již demontovaná, jelikož se rozpojila v ovládací páčce po asi třetím zmáčknutí / asi nedotažený červík / .
Na norkovi mám za měsíc najeto cca 300 km a nemůžu se ho nabažit, objevuju nové traily a cesty, kam jsem se dříve vůbec nepouštěl, protože kopce atd atd..... fouká hnusnej vítr ? nevadí… trasa je samej kopec ? nevadí… jedu s rychlejším jezdcem ? nevadí.....mám na kolo jen hodinu a půl ? nevadí.......
Jsem prostě nadšen, tenhle stroj ze mě zase udělal normálního jezdce.Jezdím převážně na eco, max trail mód, který jsem ještě v etube apce upravil níž a i dle záznamu tepu se člověk nemusí na ebiku flákat. Ve výsledku jezdím častěji, dál a užiju si cyklistiky mnohem víc.
Jedinou obavu mám z toho, co až bude chtít jezdit i manželka ???
Á propos, to rychlostní omezení na 25 km/h je fakt opruz, ,, čipování´´ na 45–50 km/h pro nezkušené je druhý nebezpečný extrém, ale doufám že s tou rychlostí do budoucna legislativně maličko hnou.
Fotky nejsou asi nic moc, nějak se mi nepodařilo zkloubit čistý bike a hezké počasí a světlo.....
(vloženo 24.3.21)
Značka | Norco |
Model | Fluid VLT 1 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 22.27 |
Rám | z Humpolce |
Vidlice | RockShox 35 Gold, 120mm Travel |
Hlavové složení | Acros block lock, sealed bearing |
Kliky | Shimano, to fit E-8000 motor, 165mm |
Středové složení | Motor Shimano STEPS E8000 |
Přesmykač | baterie In-Tube 630 Wh |
Měnič | SRAM SX RD |
Řazení | SRAM SX Eagle Trigger, 12 speed, Single Click |
Kazeta | SRAM PG 1210 Eagle |
Řetěz | Sram SX Eagle |
Náboj přední | Shimano Deore 15x110mm Boost |
Náboj zadní | Shimano Deore Boost |
Brzda přední | SRAM Guide T Hydraulic, 200mm |
Brzda zadní | SRAM Guide T Hydraulic, 200mm |
Brzdové páky | SRAM Guide T |
Ráfek přední | Alex EM30, 650B-Plus, 30mm inner width, E Rated |
Ráfek zadní | Alex EM30, 650B-Plus, 30mm inner width, E Rated |
Pedály | Force platformy plast tvrzený |
Řídítka | Norco 6061, 800mm, 20 mm rise, 35mm bore |
Představec | Norco alloy, 50mm, 35mm bore |
Sedlovka | force 400 mm alu / TranzX YSP-23JL dropper, 31.6mm, 100mm (S), 125mm (M), 150mm (L), 31.6mm, 1x lever |
Sedlo | WTB Volt Sport |
Pláště | WTB Trail Boss Comp, 650B x 2.6", kola 27.5 |
26.3.21 13:33
26.3.21 11:55
psbiker: svatyho jsem nazval srandistou proto, že by chtěl určovat, kdo si jaké kolo může pořídit, že má být označen apod. Z toho asi vyplývá, že jako zdravý a nehendikepovaný si nemůžu pořídit ani „hadbike“, nebo elektrokolo? A co svoboda? Každý ať si pořídí co se mu líbí. Nemohu přeci zatracovat vše, co není podle mne.
26.3.21 07:39
Bajkondra: vyznavači živého pohonu nejsou konzervativní v rámci cyklistiky :-)
orm: vloudil se šotek, to nebylo pro tebe pardoon, nicméně, to se mám nazývat, když pojedu na éčku ecyklista a když pojedu na kole bez, tak se můžu hrdě nazvat cyklistou ? Aha, mno tak dobrá. Á propos, za co bych se měl stydět ? Že 3–4 týdně vyjedu na 30+ km a dělám tak něco užitečného pro své tělo a něco, co mě baví ? Nemyslím si. Tudíž- ne, nestydím se jako ecyklista vůbec za nic. Jen na vysvětlenou – (a to prosím nepíšu v zásadě pro tebe), jsem HLAVNĚ cyklista a najeté km na kolech bez motoru jsou za těch x let co jezdím zcela někde jinde, než zřejmě kdy budou na éčku. Vím, jak a kde jezdit s tím, či jiným kolem a ekolem, takže zde přítomní ortodoxní vyznavači živého pohonu můžete být v klidu, rozhodně na tomhle nemám v plánu drtit ilegály a lesy, na to mám jiný bike. V klidu si vystačím s jízdou po cyklostezkách, zpevněných cestách a silnicích.
Ale dobře mi tak, to je prostě karma, když jsem osedlal EKOLO, dostávám štosy a to je boží trest za to, že jsem měl zprvu velmi podobný názor na věc a byl jsem proti tomuhle fenoménu dost vyhraněný.
Jinak k těm rozdílům – když si sednu na kolo bez, či s motorem, osobně v tom nevidím rozdíl ani pro okolní přírodu, ani pro cyklisty okolo mne, ani pro jiné účastníky silničního provozu. Jezdím adekvátně rychle, či pomalu v dané situaci, ve které se zrovna nacházím, nikoho neotravuju, jsem myslím i vcelku ohleduplný, takže jediný rozdíl vidím v tom směru, že díky tomuhle stroji jezdím častěji a více. A samozřejmě taky neplánuju, že bych se již nikdy nesvezl na normálním biku, na to mám své další dva stroje příliš rád. Tohle beru jako momentální zpestření, kterého se myslím nabažím a dál ho budu používat čas od času.I když, kdo ví ?
Capis: Svaty je nejspíš ortodoxní cyklista, dnes už asi rentiér. Nechápe, že e-bike je to trošku jiná kategorie a pořás to srovnává ze svými zkušenostmi z dávných let, kdy byl možná závodník nebo reprezentant. Taky plánuju ečko do garáže, ale cyklistika tomu říkat nebudu.
Svaty: Za sebe mi elektrokola nevadi, pokud jej budou pouzivat uredne uznaní invalide a budou mit sve stroje i takto viditelně oznaceny.
Tak ty jsi opravdový srandista.
25.3.21 14:27
@bajkondra: Nevim proc reagujes na me, kdyz ja jsem o mopedu nic nepsal, ikdyz tvoje ekolo motor a pedaly ma. Ja psal, ze to neni kolo. Myslim, kdyz uz jsi poslal odkaz co je ekolo, ze bys i ty mel pouzivat spravnou terminologii a nepsat o tom co vlastnis jako o kole, ale spravne to titulovat ekolem. Podobne si nerikat cyklista, ale, kdyz uz, ecyklista. Tu utkvelou potrebu ekolistu nazyvat svuj stroj kolem a sebe cyklisty nechapu. Se za to stydite?
Jinak nic proti, je to povolene a pokud se pohybujes v zakonnych limitech, tak se s tim musim naucit zit.
V lese zatím moc nejsou, ale bacha na ně, mopedy jezdí traily směrem nahoru pekelně rychle a elektrolemra nemusí být schopená adekvátně reagovat.
Kubánec: to máš pravdu, potkávám je jen po silnicích.
V lese zatím nula.
mum- pokud jde o lokality např v podhůří, kde se pohybuješ i ty, tak máš jistě pravdu.
Horší už to bude v samotných našich horách, kde vedou asfaltky až do horních partií(např. Poledník, Luční bouda aj.).
Na takových místech byl přetlak již loni, a éčka to jen zhoršují.
Myslím, že regulace přijde záhy, protože budou konflikty.
JBC: moc ti toho zasvěceně bohužel neřeknu, za prvé nejsem člověk, co při své váze pozná jak vidle ,,zobe", nebo jestli chodí spíš lineárně, či progresivně :-)) Měla by to být slušná vidle, co něco vydrží za dobrou cenu. Navíc jsem ji zatím jen nafoukal tak nějak */- na správný sag a víc si nehrál.
kovar : sedlovka je momentálně pevná a počítám že to tak i zůstane, teleskopka odmontovaná, jak píšu v textu a jak je vidět v popisu kola. První foto je foceno jiný den, kdy na biku ještě byla, nicméně jsem neměl potřebu ji použít a proto jsem nahodil brašnu na telefon a klíče místo batohu.Na tomhle biku pro mě teleskopka nemá moc význam, do lesa jezdím na fullu, když už teda jedu do lesa. A když už bych chtěl nakrásně vozit teleskop na tomhle stroji, pořídil bych něco normálnějšího, bez vaklu 1,5 cm z výroby. Navíc kolo je pro ženu a mě a vcelku časté měnění polohy sedlovky pro teleskop není to úplně nejlepší myslím.
Zaujala mě pouze podsedlová brašnička připevněná na kluzáku teleskopky, na kole by mi to přišlo trochu bizarní, na mopedu nikoliv.
Jo a máš za 5, hlavně za tu upřímnost, to se tady moc nenosí, ale bajk je taky fajnový.
Hezky napsáno, dokud člověk nepojezdí, tak nepochopí, je to zkrátka malinko jiná disciplína.
Jak funguje Gold 35? Já ji právě objednal taky pro manželku na éčko.
Motto: Nikdy neříkej nikdy :-)
Moc pěkně napsáno, moc ti přeju to cykloznovuzrození. Ty jsi skalní a v pohodě cyklista a to, že tě trochu postrkuje motor, není lenost, ale nutnost, a nic to na podstatě věci nemění. Z přelidněnosti na lesních pěšinkách strach nemám, lenoši zůstanou na asfaltu, protože jezdit v lese není jenom o výkonu, ale i o technice.
Tak hodně rohlíků přeju :-)
@capis: Sorry, ale tohle neni kolo, proto to ani nemuze byt evoluce kola :-). Proste je to jina kategorie.
capis : souhlasím, já sám jsem byl, jak jsem psal na přítomnost ebiků taky nevraživej, chápu, co takové skalní cyklisty a bikery na éčkařích sere, všude jsou lidi, celá republika se během pár let stala cyklisty, stejně tak jako celá republika běhá a nebo se otužuje, trendy a sociální sítě jsou prostě peklo.Sám si ještě dobře pamatuju proč mi jízda na kole učarovala, když jsem před dvaceti, dvaadvaceti lety jezdil po hřebenech Jizerek a za dobu 3 hodinové projížďky jsme potkali 5–6 lidí na kolech, nebo když jsem jezdil do práce z Proseka do Podolí na mém Authoru traction a na křižovatkách jsme se s občasně projíždějícími bikery zdravili. Holt máme se povětšinou dobře, máme navíc poslední rok hromady času, vývoj jako v jiných oblastech se nevyhnul ani cyklistice a některým lidem to prostě trvá déle se s tím srovnat.
Kamator: Je to silnice od Vltavy nahoru k Bohnickému blázinci, minulý rok tam to jezírko ještě nebylo, nebo jsem byl slepej jak patrona :-)
Kolo hezké, ať slouží. Prosím o info, v které lokalitě je foceno – č.8, vypadá to zajímavě.
Děkuji
Názor k negativním příspěvkům – Pokrok nelze zastavit, každá věc má svá plus a mínus. Ale nevím, jestli měli kdysi skalní cyklisté výhrady k zavedení volnoběžky, posléze k přehazovačkám. Kdysi bylo trojkolečko, dnes i desetikolečko. Každý má na věc svůj názor, ale nelze si myslet, že jen ten jeho je správný. Domnívám se, že správné je rčení, že cyklistika je jen jedna. Je jedno na jakém kole vyrazím, hlavně neležet na gauči. Jak říkával můj kamarád, je lepší pro zdraví kolo do kopce tlačit, než zůstat stát.
S přibývajícími léty a nemocemi by se mi také hodilo elektrokolo, bohužel na něj nemám, ale to neznamená, že ho budu hanět. To by bylo jako s těmi hrozny a liškou.
24.3.21 17:00
Tak u nás v lese je zatím více MX než e-biků. Ještě jsem u nás na trailech nebo těžších cestách a cetičkách nepotkal jediného ebikera. Myslím si, že téměř všichni jezdí po asfaltu a zpevněných cestách. Alespoň u nás v Jizerkách. Ale třeba máte jiné zkušenosti.
Kolo je moc pěkné. Ať dobře a dlouho slouží :)
Zrovna si pohrávám s myšlenkou poladit si E-Calibra :) Jsem po covidu nějakej chabrus :)
Na E-ckach (legalnich) mi vadi, ze jsou legislativne v jedne kategorii s klasickymi koly, ale za to uzivatel nemuze.
Kazdopadne toto je jedno z mala elektrokol, ktere se mi libi. Fakt pekny.
orm: Myslim, ze to uz davno narusily osobni automobily, lidi se tak dostanou a rozlezou temer vsude.
@Pedro404: On tim myslel, ze dosud fungovala ± samoregulace poctu lidi v lese, proste jen ty co na to maji za sve, coz nastup ekol narusil a to, ze mohou prijit restrikce je pravdepodobne.
šlapatko: Tpč to je názor. Čuráci líný budou jezdit častějc, objevovat nový cestičky a ještě se u toho usmívat? No to teda né!
Ahoj, je fajn že ťe kolo zase víc baví, dojedeš dále a dáváš i kopce. Na druhou stranu si přesně popsal situaci proč nemusím éčka. Najednou nevadí počasí, kopce, vítr. Objevuješ nové cestičky v lese. Éček přibývá a lidí s rohlíkem na tváři taky. Dostanou se dál a výše. To je ten problém. Doufám že nezačnou padat zákazy. Tvých 17km/h je v pohodě. Zdravá skupina se pohybuje vždy jako nejpomalejší člen. Přeju hezky strávený čas na kole a dej se do kopy. Neber to jako útok, ale pohled druhé strany.
Zoidberg: OK, domluveno, až pojedu do Jedovnic a Mariánského údolí, budu čekat na ,,dobré´´ flusance :-))
Elwing : nikterak se neobhajuju, jen přidávám související fakta, protože pokud bych je nepřidal, zřejmě bych se dočkal jen hejtů, nikoliv normálních komentů, aspoň tedy myslím :-))
jo průměrka 17 v terénu, to by byl můj vlhký sen :-) to je maximální rovina, cyklostezka, bezvětří
Kolo je hezké, i odpružené ebiky od Norca se mi líbí. Nechápu teda, že si to člověk musí obhajovat a psát o svém zdravotním stavu, ale budiž.
Jj s tou prumerkou to moc nechapu, pripada me uplne vpoho:) Ale samozrejme nevime jakej teren. Kolo je hezky, tak hlavne uzivej!
17 kmh průměrka v terénu není vůbec zlá, jestli máš takovou výkonnost tak můžeš v pohodě jezdit i bez motoru. Já mám vyšší průměr málokdy a nepřipadá mi že bych se na kole nějak trápil ;)
Většina mopedů je tak hnusných, že pro ně není ani hodnocení. Tady ★ za barvu a za dojemnou mopedstory jako z mopedžurnálu.
barva parádní, at slouží.
ale zarazilo mě – ve 44 letech máš za sebou 2 infarkty?? tak to je síla.
24.3.21 10:20
Díky, ta rychlost je k diskuzi a je pravda, že pro většinu éčkařů je to až až, ale pro normálního myslícího jedince by třeba us norma 32 km/h byla super. Nicméně i takhle se to dá, jen jakmile dosáhnu těch 25 , tak rozjet to rychleji na těhle gumách s váhou biku a s mými kily je úkol vpravdě sisyfovský :-))
Všechno cajk, mě éčka nevadí, jediný co: těch 25k/h zachovat. Už tak je to pro některé uživatele nebezpečná rychlost, opravdu.
Pěkný. Tady je pěkně vidět, že když na kole jezdí člověk s mozkem, tak je to společensky únosný. Tak ať baví a je nástrojem k zlepšení kondice pro případný přesun na člověkomotor ;-)
S tím co jsi o sobě napsal, nemám vůbec problém s ebikem. Pět dávám velice zřídka, ale tady dám :)
Ať to šlape !