Norek

Přidat foto

Tenhle ebike je první v naší rodině, je koupen primárně pro manželku, abych jí dostal víc na kolo, nicméně jsem neodolal a vyzkoušel a ........ krása střídá nádheru.

Jezdím dlouho, za svý, nicméně jsem stále jateční jezdec po dvou infarktech / jo, můžu si za to hlavně sám / a poslední rok, dva mi to už nešlape jako dříve a vyjížďky pro mě byly skoro víc trápení, než láska.Vybíral jsem trasy krátké, s malým převýšením a každý kdo se mnou jel, se musel přizpůsobit mé šnečí průměrce okolo 17 km/h a končil jsem vždy vyjíždkou do 30 km.

Byl jsem také v minulosti zapřísáhlým odpůrcem elektriky a projíždějící ebikery jsem zdravil odplivnutím si..... No a netušil jsem, jak moc se tohle jednou změní.

Začali jsme hledat ebike někde okolo 60–70K , ale po zděšení, že i na takhle naceněných kolech jsou komponenty jako acera , alivio a pod. jsme koukali výš a dráž a na poslední chvíli objedvili tohle. Je pravdou, že by tomu v té ceně rozhodně slušely třeba lepší brzdy, nebo pohon gx, ale to bych chtěl v současné době asi moc. Po koupi někdy v únoru jsem vyměnil gripy, nasadil blatníky, osvětlení, zamaskoval se do kukly, aby mě nikdo nepoznal, že se jedu flákat na ebiku a vyrazil jsem. Po pár kilometrech se mi na hubě vytvořil rohlík a ten nezmizel než jsem kolo uklidil zpět do sklepa. Nebudu hodnotit jak se kolo chová v terénu, jaké jsou jeho jízdní vlastnosti, to asi ani pořádně nejde, jen napíšu, že je to ukrutné těžítko a dostat ho přes překážku ještě s mou váhou je vcelku výkon a ještě znovu zmíním tragické brzdy, které na kole za 100K + za mě nemají co dělat.Již je objednaná přední Saintka…Po dlouhé době musím brzdit dvěma prsty a brzdit s velkým předstihem. Taktéž levná teleskopka je již demontovaná, jelikož se rozpojila v ovládací páčce po asi třetím zmáčknutí / asi nedotažený červík / .

Na norkovi mám za měsíc najeto cca 300 km a nemůžu se ho nabažit, objevuju nové traily a cesty, kam jsem se dříve vůbec nepouštěl, protože kopce atd atd..... fouká hnusnej vítr ? nevadí… trasa je samej kopec ? nevadí… jedu s rychlejším jezdcem ? nevadí.....mám na kolo jen hodinu a půl ? nevadí.......

Jsem prostě nadšen, tenhle stroj ze mě zase udělal normálního jezdce.Jezdím převážně na eco, max trail mód, který jsem ještě v etube apce upravil níž a i dle záznamu tepu se člověk nemusí na ebiku flákat. Ve výsledku jezdím častěji, dál a užiju si cyklistiky mnohem víc.

Jedinou obavu mám z toho, co až bude chtít jezdit i manželka ???

Á propos, to rychlostní omezení na 25 km/h je fakt opruz, ,, čipování´´ na 45–50 km/h pro nezkušené je druhý nebezpečný extrém, ale doufám že s tou rychlostí do budoucna legislativně maličko hnou.

Fotky nejsou asi nic moc, nějak se mi nepodařilo zkloubit čistý bike a hezké počasí a světlo.....

(vloženo 24.3.21)

bajkondra
Ohodnoť bajk: (3.6  / 58 hlasujících)
Značka Norco
Model Fluid VLT 1
Modelový rok 2020
Velikost M
Hmotnost 22.27
Rám z Humpolce
Vidlice RockShox 35 Gold, 120mm Travel
Hlavové složení Acros block lock, sealed bearing
Kliky Shimano, to fit E-8000 motor, 165mm
Středové složení Motor Shimano STEPS E8000
Přesmykač baterie In-Tube 630 Wh
Měnič SRAM SX RD
Řazení SRAM SX Eagle Trigger, 12 speed, Single Click
Kazeta SRAM PG 1210 Eagle
Řetěz Sram SX Eagle
Náboj přední Shimano Deore 15x110mm Boost
Náboj zadní Shimano Deore Boost
Brzda přední SRAM Guide T Hydraulic, 200mm
Brzda zadní SRAM Guide T Hydraulic, 200mm
Brzdové páky SRAM Guide T
Ráfek přední Alex EM30, 650B-Plus, 30mm inner width, E Rated
Ráfek zadní Alex EM30, 650B-Plus, 30mm inner width, E Rated
Pedály Force platformy plast tvrzený
Řídítka Norco 6061, 800mm, 20 mm rise, 35mm bore
Představec Norco alloy, 50mm, 35mm bore
Sedlovka force 400 mm alu / TranzX YSP-23JL dropper, 31.6mm, 100mm (S), 125mm (M), 150mm (L), 31.6mm, 1x lever
Sedlo WTB Volt Sport
Pláště WTB Trail Boss Comp, 650B x 2.6", kola 27.5

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Svaty

26.3.21 13:33

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
capis
capis

26.3.21 12:49

Svaty: Doby temna jsou pryč, ač se mi to někdy nezdá.

Reagovat
Svaty

26.3.21 11:55

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
bajkondra
bajkondra

26.3.21 11:12

Ještě bych doporučil maják na palici :-))

Reagovat
capis
capis

26.3.21 10:26

psbiker: svatyho jsem nazval srandistou proto, že by chtěl určovat, kdo si jaké kolo může pořídit, že má být označen apod. Z toho asi vyplývá, že jako zdravý a nehendikepovaný si nemůžu pořídit ani „hadbike“, nebo elektrokolo? A co svoboda? Každý ať si pořídí co se mu líbí. Nemohu přeci zatracovat vše, co není podle mne.

Reagovat
Svaty

26.3.21 07:39

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
TK75
TK75

26.3.21 07:09

Bajkondra: vyznavači živého pohonu nejsou konzervativní v rámci cyklistiky :-)

Reagovat
bajkondra
bajkondra

26.3.21 07:02

orm: vloudil se šotek, to nebylo pro tebe pardoon, nicméně, to se mám nazývat, když pojedu na éčku ecyklista a když pojedu na kole bez, tak se můžu hrdě nazvat cyklistou ? Aha, mno tak dobrá. Á propos, za co bych se měl stydět ? Že 3–4 týdně vyjedu na 30+ km a dělám tak něco užitečného pro své tělo a něco, co mě baví ? Nemyslím si. Tudíž- ne, nestydím se jako ecyklista vůbec za nic. Jen na vysvětlenou – (a to prosím nepíšu v zásadě pro tebe), jsem HLAVNĚ cyklista a najeté km na kolech bez motoru jsou za těch x let co jezdím zcela někde jinde, než zřejmě kdy budou na éčku. Vím, jak a kde jezdit s tím, či jiným kolem a ekolem, takže zde přítomní ortodoxní vyznavači živého pohonu můžete být v klidu, rozhodně na tomhle nemám v plánu drtit ilegály a lesy, na to mám jiný bike. V klidu si vystačím s jízdou po cyklostezkách, zpevněných cestách a silnicích.

Ale dobře mi tak, to je prostě karma, když jsem osedlal EKOLO, dostávám štosy a to je boží trest za to, že jsem měl zprvu velmi podobný názor na věc a byl jsem proti tomuhle fenoménu dost vyhraněný.

Jinak k těm rozdílům – když si sednu na kolo bez, či s motorem, osobně v tom nevidím rozdíl ani pro okolní přírodu, ani pro cyklisty okolo mne, ani pro jiné účastníky silničního provozu. Jezdím adekvátně rychle, či pomalu v dané situaci, ve které se zrovna nacházím, nikoho neotravuju, jsem myslím i vcelku ohleduplný, takže jediný rozdíl vidím v tom směru, že díky tomuhle stroji jezdím častěji a více. A samozřejmě taky neplánuju, že bych se již nikdy nesvezl na normálním biku, na to mám své další dva stroje příliš rád. Tohle beru jako momentální zpestření, kterého se myslím nabažím a dál ho budu používat čas od času.I když, kdo ví ?

Reagovat
psbiker
psbiker

26.3.21 01:58

Capis: Svaty je nejspíš ortodoxní cyklista, dnes už asi rentiér. Nechápe, že e-bike je to trošku jiná kategorie a pořás to srovnává ze svými zkušenostmi z dávných let, kdy byl možná závodník nebo reprezentant. Taky plánuju ečko do garáže, ale cyklistika tomu říkat nebudu.

Reagovat
capis
capis

25.3.21 18:14

Svaty: Za sebe mi elektrokola nevadi, pokud jej budou pouzivat uredne uznaní invalide a budou mit sve stroje i takto viditelně oznaceny.

Tak ty jsi opravdový srandista.

Reagovat
hawrda
hawrda

25.3.21 16:31

Jaká byla zima v okolí Žitavy, Svatý(Tr35)?

Reagovat
Svaty

25.3.21 14:27

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
orm
orm

25.3.21 12:52

@bajkondra: Nevim proc reagujes na me, kdyz ja jsem o mopedu nic nepsal, ikdyz tvoje ekolo motor a pedaly ma. Ja psal, ze to neni kolo. Myslim, kdyz uz jsi poslal odkaz co je ekolo, ze bys i ty mel pouzivat spravnou terminologii a nepsat o tom co vlastnis jako o kole, ale spravne to titulovat ekolem. Podobne si nerikat cyklista, ale, kdyz uz, ecyklista. Tu utkvelou potrebu ekolistu nazyvat svuj stroj kolem a sebe cyklisty nechapu. Se za to stydite?

Jinak nic proti, je to povolene a pokud se pohybujes v zakonnych limitech, tak se s tim musim naucit zit.

Reagovat
psbiker
psbiker

25.3.21 10:54

V lese zatím moc nejsou, ale bacha na ně, mopedy jezdí traily směrem nahoru pekelně rychle a elektrolemra nemusí být schopená adekvátně reagovat.

Reagovat
TK75
TK75

25.3.21 07:11

Kubánec: to máš pravdu, potkávám je jen po silnicích.

V lese zatím nula.

Reagovat
hawrda
hawrda

25.3.21 07:00

mum- pokud jde o lokality např v podhůří, kde se pohybuješ i ty, tak máš jistě pravdu.

Horší už to bude v samotných našich horách, kde vedou asfaltky až do horních partií(např. Poledník, Luční bouda aj.).

Na takových místech byl přetlak již loni, a éčka to jen zhoršují.

Myslím, že regulace přijde záhy, protože budou konflikty.

Reagovat
bajkondra
bajkondra

25.3.21 06:09

bajkondra
bajkondra

25.3.21 06:01

JBC: moc ti toho zasvěceně bohužel neřeknu, za prvé nejsem člověk, co při své váze pozná jak vidle ,,zobe", nebo jestli chodí spíš lineárně, či progresivně :-)) Měla by to být slušná vidle, co něco vydrží za dobrou cenu. Navíc jsem ji zatím jen nafoukal tak nějak */- na správný sag a víc si nehrál.

Reagovat
bajkondra
bajkondra

25.3.21 05:46

kovar : sedlovka je momentálně pevná a počítám že to tak i zůstane, teleskopka odmontovaná, jak píšu v textu a jak je vidět v popisu kola. První foto je foceno jiný den, kdy na biku ještě byla, nicméně jsem neměl potřebu ji použít a proto jsem nahodil brašnu na telefon a klíče místo batohu.Na tomhle biku pro mě teleskopka nemá moc význam, do lesa jezdím na fullu, když už teda jedu do lesa. A když už bych chtěl nakrásně vozit teleskop na tomhle stroji, pořídil bych něco normálnějšího, bez vaklu 1,5 cm z výroby. Navíc kolo je pro ženu a mě a vcelku časté měnění polohy sedlovky pro teleskop není to úplně nejlepší myslím.

Reagovat
kovar
kovar

25.3.21 00:41

Zaujala mě pouze podsedlová brašnička připevněná na kluzáku teleskopky, na kole by mi to přišlo trochu bizarní, na mopedu nikoliv.

Reagovat
JBC
JBC

24.3.21 23:16

Jo a máš za 5, hlavně za tu upřímnost, to se tady moc nenosí, ale bajk je taky fajnový.

Reagovat
JBC
JBC

24.3.21 23:01

Hezky napsáno, dokud člověk nepojezdí, tak nepochopí, je to zkrátka malinko jiná disciplína.

Jak funguje Gold 35? Já ji právě objednal taky pro manželku na éčko.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

24.3.21 22:18

Motto: Nikdy neříkej nikdy :-)

Moc pěkně napsáno, moc ti přeju to cykloznovuzrození. Ty jsi skalní a v pohodě cyklista a to, že tě trochu postrkuje motor, není lenost, ale nutnost, a nic to na podstatě věci nemění. Z přelidněnosti na lesních pěšinkách strach nemám, lenoši zůstanou na asfaltu, protože jezdit v lese není jenom o výkonu, ale i o technice.

Tak hodně rohlíků přeju :-)

Reagovat
orm
orm

24.3.21 21:18

@capis: Sorry, ale tohle neni kolo, proto to ani nemuze byt evoluce kola :-). Proste je to jina kategorie.

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 20:40

capis : souhlasím, já sám jsem byl, jak jsem psal na přítomnost ebiků taky nevraživej, chápu, co takové skalní cyklisty a bikery na éčkařích sere, všude jsou lidi, celá republika se během pár let stala cyklisty, stejně tak jako celá republika běhá a nebo se otužuje, trendy a sociální sítě jsou prostě peklo.Sám si ještě dobře pamatuju proč mi jízda na kole učarovala, když jsem před dvaceti, dvaadvaceti lety jezdil po hřebenech Jizerek a za dobu 3 hodinové projížďky jsme potkali 5–6 lidí na kolech, nebo když jsem jezdil do práce z Proseka do Podolí na mém Authoru traction a na křižovatkách jsme se s občasně projíždějícími bikery zdravili. Holt máme se povětšinou dobře, máme navíc poslední rok hromady času, vývoj jako v jiných oblastech se nevyhnul ani cyklistice a některým lidem to prostě trvá déle se s tím srovnat.

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 20:23

Kamator: Je to silnice od Vltavy nahoru k Bohnickému blázinci, minulý rok tam to jezírko ještě nebylo, nebo jsem byl slepej jak patrona :-)

Reagovat
hawrda
hawrda

24.3.21 18:58

Tr35 je zpět ve své další mutaci.

Reagovat
kamator
kamator

24.3.21 18:57

Kolo hezké, ať slouží. Prosím o info, v které lokalitě je foceno – č.8, vypadá to zajímavě.

Děkuji

Reagovat
capis
capis

24.3.21 18:24

Názor k negativním příspěvkům – Pokrok nelze zastavit, každá věc má svá plus a mínus. Ale nevím, jestli měli kdysi skalní cyklisté výhrady k zavedení volnoběžky, posléze k přehazovačkám. Kdysi bylo trojkolečko, dnes i desetikolečko. Každý má na věc svůj názor, ale nelze si myslet, že jen ten jeho je správný. Domnívám se, že správné je rčení, že cyklistika je jen jedna. Je jedno na jakém kole vyrazím, hlavně neležet na gauči. Jak říkával můj kamarád, je lepší pro zdraví kolo do kopce tlačit, než zůstat stát.

S přibývajícími léty a nemocemi by se mi také hodilo elektrokolo, bohužel na něj nemám, ale to neznamená, že ho budu hanět. To by bylo jako s těmi hrozny a liškou.

Reagovat
Svaty

24.3.21 17:00

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
esmo
esmo

24.3.21 13:38

Kubánec
Kubánec

24.3.21 13:27

Tak u nás v lese je zatím více MX než e-biků. Ještě jsem u nás na trailech nebo těžších cestách a cetičkách nepotkal jediného ebikera. Myslím si, že téměř všichni jezdí po asfaltu a zpevněných cestách. Alespoň u nás v Jizerkách. Ale třeba máte jiné zkušenosti.

Kolo je moc pěkné. Ať dobře a dlouho slouží :)

Zrovna si pohrávám s myšlenkou poladit si E-Calibra :) Jsem po covidu nějakej chabrus :)

Reagovat
RomanH
RomanH

24.3.21 13:15

Na E-ckach (legalnich) mi vadi, ze jsou legislativne v jedne kategorii s klasickymi koly, ale za to uzivatel nemuze.

Kazdopadne toto je jedno z mala elektrokol, ktere se mi libi. Fakt pekny.

Reagovat
kiwaf
kiwaf

24.3.21 13:14

orm: Myslim, ze to uz davno narusily osobni automobily, lidi se tak dostanou a rozlezou temer vsude.

Reagovat
orm
orm

24.3.21 12:58

@Pedro404: On tim myslel, ze dosud fungovala ± samoregulace poctu lidi v lese, proste jen ty co na to maji za sve, coz nastup ekol narusil a to, ze mohou prijit restrikce je pravdepodobne.

Reagovat
Pedro404
Pedro404

24.3.21 12:47

šlapatko: Tpč to je názor. Čuráci líný budou jezdit častějc, objevovat nový cestičky a ještě se u toho usmívat? No to teda né!

Reagovat
šlapatko
šlapatko

24.3.21 12:35

Ahoj, je fajn že ťe kolo zase víc baví, dojedeš dále a dáváš i kopce. Na druhou stranu si přesně popsal situaci proč nemusím éčka. Najednou nevadí počasí, kopce, vítr. Objevuješ nové cestičky v lese. Éček přibývá a lidí s rohlíkem na tváři taky. Dostanou se dál a výše. To je ten problém. Doufám že nezačnou padat zákazy. Tvých 17km/h je v pohodě. Zdravá skupina se pohybuje vždy jako nejpomalejší člen. Přeju hezky strávený čas na kole a dej se do kopy. Neber to jako útok, ale pohled druhé strany.

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 12:04

a já děkuji :-)

Reagovat
MadMaf
MadMaf

24.3.21 12:00

super barva, ať slouží. Dávám plný počet.

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 11:55

Zoidberg: OK, domluveno, až pojedu do Jedovnic a Mariánského údolí, budu čekat na ,,dobré´´ flusance :-))

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 11:46

Elwing : nikterak se neobhajuju, jen přidávám související fakta, protože pokud bych je nepřidal, zřejmě bych se dočkal jen hejtů, nikoliv normálních komentů, aspoň tedy myslím :-))

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 11:38

jo průměrka 17 v terénu, to by byl můj vlhký sen :-) to je maximální rovina, cyklostezka, bezvětří

Reagovat
Elwing
Elwing

24.3.21 11:18

Kolo je hezké, i odpružené ebiky od Norca se mi líbí. Nechápu teda, že si to člověk musí obhajovat a psát o svém zdravotním stavu, ale budiž.

Reagovat
Lišák
Lišák

24.3.21 11:17

Já mívám v terénu standardně tak 12 km/h. :-)

Reagovat
adam320
adam320

24.3.21 11:00

Jj s tou prumerkou to moc nechapu, pripada me uplne vpoho:) Ale samozrejme nevime jakej teren. Kolo je hezky, tak hlavne uzivej!

Reagovat
JachymP
JachymP

24.3.21 10:48

17 kmh průměrka v terénu není vůbec zlá, jestli máš takovou výkonnost tak můžeš v pohodě jezdit i bez motoru. Já mám vyšší průměr málokdy a nepřipadá mi že bych se na kole nějak trápil ;)

Reagovat
psbiker
psbiker

24.3.21 10:43

Většina mopedů je tak hnusných, že pro ně není ani hodnocení. Tady ★ za barvu a za dojemnou mopedstory jako z mopedžurnálu.

Reagovat
abel
abel

24.3.21 10:34

barva parádní, at slouží.

ale zarazilo mě – ve 44 letech máš za sebou 2 infarkty?? tak to je síla.

Reagovat
Zoidberg

24.3.21 10:20

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kiwaf
kiwaf

24.3.21 10:17

Vypada to dobre, na elektro :)

Reagovat
dedek55
dedek55

24.3.21 10:14

Hezký :-) Vítám do klubu . Taky mi to vrátilo pár let života :-)

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 10:03

Díky, ta rychlost je k diskuzi a je pravda, že pro většinu éčkařů je to až až, ale pro normálního myslícího jedince by třeba us norma 32 km/h byla super. Nicméně i takhle se to dá, jen jakmile dosáhnu těch 25 , tak rozjet to rychleji na těhle gumách s váhou biku a s mými kily je úkol vpravdě sisyfovský :-))

Reagovat
Gaper
Gaper

24.3.21 09:59

Všechno cajk, mě éčka nevadí, jediný co: těch 25k/h zachovat. Už tak je to pro některé uživatele nebezpečná rychlost, opravdu.

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 09:59

Také díky, takový je plán :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

24.3.21 09:57

Pěkný. Tady je pěkně vidět, že když na kole jezdí člověk s mozkem, tak je to společensky únosný. Tak ať baví a je nástrojem k zlepšení kondice pro případný přesun na člověkomotor ;-)

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 09:50

Díky !

Reagovat
esmo
esmo

24.3.21 09:49

S tím co jsi o sobě napsal, nemám vůbec problém s ebikem. Pět dávám velice zřídka, ale tady dám :)

Ať to šlape !

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 09:49

Díky, když na ní zasvítí sluníčko, je to fakt pecka .....

Reagovat
bajkondra
bajkondra

24.3.21 09:48

Díky, když na ní zasvítí sluníčko, je to fakt pecka .....

Reagovat
HT Adam
HT Adam

24.3.21 09:47

Nádherná barva, ať dělá radost

Reagovat

Další galerie z kategorie

Fildazmoravy 2
nomecz 13
Lišák 10
Kolobezkar 68
benobiker 39
Jančovička 16