Viděli jste?
Karbon ram, Reynolds kola, Sid vidle a tlumič , AXS řazení, karbon kliky
Váha v Mku 11,4 kg
Cena 3300 eur
(vloženo 28.3.21)
29.3.21 09:55
TK75: tohle je fajn řešení, jak zabít dvě mouchy jednou ranou – zmíněné bowdeny a otřískání spodní rámovky od odletujících kamenů. Jen teda tu hmotnost navíc by každý nemusel překousnout.
Zatím jsem nezažil nějaký rám, kde by vedení vnitřkem bylo vyloženě peklo (netvrdím, že takové nejsou), takže já s vnitřním vedením mám dobré zkušenosti. Někdy instalace znamenala chvilku „rybaření“, ale vždy to bylo únosné. No a naopak u slušných rámů je výměna bovdenu rychlejší s vnitřním vedením než s venkovním. Jediné mínus je zadní brzda, nutnost stříhání olivy při výměně. Nutnost stříhání hadice už jsem ale zažil i u venkovního, takže za mě je to hlavně o návrhu a provedení.
TK75: To se mi taky hodně líbí a myslím, že s tím přišel jako první Neuron od Canyonu.
Za ty prachy je to super osazené a prodávat se to bude jako rohlíky, obzvláště v dnešní době, kdy je mega poptávka po kolech. A k těm bowdenům, sám mohu porovnat, kdy vlastním jedno „modernější“ kolo s komplet vedením bowdenů uvnitř a „starší“ kolo s komplet vedením venkem po spodku rámovky (pominu-li určité části vedené vnitřkem).
Na servis je pochopitelně lepší venkovní vedení, ale jako uživatele mě to až tak netankuje. Zrovna minulý týden jsem prvně měnil bowden hazky uvnitř rámu a když člověk přemýšlí, tak to není peklo. U venkovního je to jednodušší. Vedení vnitřkem je hezčí, venkem o něco praktičtější na výměnu. Můj subjektivní pohled je:
vnitřkem: + je to „hezčí, čistší“, lépe se čistí kolo, teoreticky nehrozí poničení bowdenu třeba kamenem apod.
– může to uvnitř klepat, složitější výměna
venkem: + jednodušší výměna, může to ochránit rám, ano, mně bowden zachránil spodní rámovku od šutru, nic neklepe
– je to „ošklivější a nemoderní“, může se bowden poškodit vlivem terénu, špatnou manipulací apod., hůř se kolo čistí (tam, kde jsou bowdeny uchyceny na rámu)
Shrnu-li to, tak já, jakožto uživatel obojího, neupřednostňuji ani jedno. Oba mají svoje + a – a já nepodléhám módní policii, takže estetika u mne nehraje takový prim, spíš praktičnost a proto to mám 50/50.
Hnoj ví o čem píše. Výměna lanek a bovdenů se zbytečně protahuje. Hlavně že je to hezké. Zákazníci nechtějí platit dvakrát tolik než u staršího kola.
Já ti nevím… jako cena a komponenty nemají chybu. Ale ta věc kolem středu je příšerná a to samý kolem tlumáku. Jak ze legendární reklamy na sýr.. „příliš extravagantní“! :D
Pokud jsi mechanik a měníš na 5 kolech denně všecky bowdeny vnitřkem, tak tě ujišťuju, že to nenávidíš :-D
28.3.21 19:04
Já problém s vnitřním vedením nemám.
Reagoval sem na srovnání instalace na baráku/autu s těma na kole z hlediska frekvence výměn.
lazza: A jak casto menis brzdovy hadice ? Bovden od sedlovky neni taky treba furt menit – nejsou tam zadne naroky na presnost. No a zbyva jen jedinej bowden k hazce – i kdby jsi ho menil kazdej rok ( coz snad neni treba ), tak to neni takovej horor aby to stalo za kabely venkem.Takze kabely venkem jsou jen o usetreni penez na vyvoji a vyrobe ramu.
Prezentovana vyhoda ze to je strasnee super na servis je za mne nesmyne precenovana.
Wildo, jenže kolikrát za život měníš v autě elektriku a v baráku vodu? A kolikrát naopak lanka/bowdeny v rámu? Tenhle příměr není úplně nejpřesnější…
Zadni stavba hlinik. Ofiko cena uz je 79990 kc. Uz je na Cz strance Decathlonu.
Těch zas bude vyrobených tak 800 pro celý svět. Aby se na lákali lidi a ve finále se jim proda neco jineho…
Vy milovníci venkovního vedení. Dráty v autě byste taky raději volně pohozené na palubce a priheftnute stahovackou na kastli? Voda po baráku by se taky mohla vést po zdi…
AD vedení. Vnitřní vedení je největší kravina, co kdy na kolech byla. Je to úplně k hovnu, jen je s tím x hodin úplně zbytečný práce…
Mě by spíš zajimalo jak chodí ta zadní stavba. Efektivita, citlivost atd… i třeba ve srovnání s jinými koly.
Jako že by někdo při závodě měnil bovdeny nebo brzdový hadice ? Lanko snadno ptotáhneš i bovdenem který je v rámu …
Za 85tis LUXUS! Hlavně až na závodech natrhne prdel nějakému spešlu, cannonu apod. :))
Lanka venkem pry kvůli rychlejší výměně při závodech. Někde jsem četl.
Jen si rikam, proč nemají vlastní OEM karbon rodla. Sedlovou svoji maji
Rám moc krásy nepobral a nejvíce mě v dnešní době zarážejí lanka vedená venkem, působí to pak dojmem nějakého několikaletého ležáku ze skladu v Číně. Ale vzhledem k osazení cena pěkná. Jsem zvědavý, zda se bude na bazarech objevovat nerozbalený a s patřičnou přirážkou, jako tomu bylo v případě toho top HT :)
Hnoj: Osobně nemám problém s Decathlonem (několik Rockrideru jsem i jezdil), jen s jejich „karbonem“.
To vedení bowdenu k tlumiči to je hnus. Design taky žádná hitparáda.
Určitě si to ale své zákazníky najde
JachymP. Tak jako nešel, protože jsem socka no. Ale kdybych chtěl XC a ty love měl, proč ne.
Me se to kolo jako takový líbí. Proč mají všichni stále potřebuhe hejtit dekac?
Za tyhle peníze už radši něco značkového.
Rám vypadá stejně jako před rokem! Design se moc nepovedl!
A ten rám je z karbonu nebo furt používají recyklovaný plast s lepidlem?
Hodil jsem si to na papír za prodejní cenu. Vychází mi to následovně:
vidle – 10k
tlumič – 5k
kola – 20k
řazení + hazka – 18k
kazeta – 3k
kliky – 8k
brzdy + kotouče – 2k
plaště – 1k
sedlovka – 1k
sedlo + řidítka + gripy – vlastní 0 ,–
Suma sumárum: 68k kč bez rámu… takže rám vychází na nějakých 18k