Chtěl jsem relativně lehké kolo pro synka, kterého to prostě baví a občas si i zazávodí. Říkal jsem si, že zase pořídíme nějaké další KUbikes (po 16" a 20" tentokrát 24“), že to celkem lehká a kvalitní kola jsou a byli jsme vždy spokojeni (naše aktuální 20“L váží cca 7,9kg celkem). Ale nedalo mi to… A začal jsem pátrat a počítat… A psát si s několika zdejšími členy… Viděl i zkusil jsem tolikrát, jak umí lehčí kolo jet… A pak jsem tomu klasicky propadl a nešlo to zastavit. Koupil jsem různé váhy a začal shánět a vážit. Vymklo se mi to z rukou a peněženka hubla..
Koupil jsem zde na fóru celé kolo s potřebným rámem RB, ale to bylo stavěné na trochu většího kluka, zejména bylo s moc vysokou vidlí (o cca 3cm než je ta VPACE), dlouhými klikami atd atd (jenže rám RB 260 sehnat jinak nešel a byla to moje podmínka kvůli geometrii). Takže jsem původně chtěl jen vyměnit vidli a kliky, jenže pak to dohromady nesedělo technicky nebo esteticky a už to jelo. Rám jsem po odstrojení několikrát přeleštil, aby zaniklo pár šrámů, a pak jsem to tedy postavil od nova.
Zaplaťpánbůh za některé německé firmičky a jejich vychytávky: VPACE – vidle – takto nízká a na kotouče se v Číně prakticky nedala sehnat a orig RB má o 250g více a není tak sexy (zkoušel jsem); Kaniabikes – úžasné kliky, celkem levné a v praktických délkách, chystám se objednat do foroty 140mm na výměnu; od nich jsou i lehoučké titanové RÚ; 52Parts – Kubikes – sedlo (má totéž na 20“ a je na něj zvyklý).
Pedály jsou s titanovými osami na ložiskách – Čína, ale zdají se kvalitní. Totéž sedlovka a řídítka. Gripy ESI Racers Edge zkrácené. Představec lehký a nejkratší, co jsem sehnal, plus komínek nad ním, aby bylo časem kam hýbat.
Kola jsou samostatná kapitola. Koupil jsem to s pěknými Remerxy 24“ (ano, byly osazeny v 26“ rámu) obuté na RoRo a dal do nich lehčí duše s tím, že během letošní sezony tam hodíme 26“. Ty jsem chtěl pořídit předem, abychom byli připraveni. Uniklo mi tady v bazaru postupně několik sad lehkých kol (Crossmaxy apod.) a nakonec mě Kouba_2005 přivedl na myšlenku kol TUFO, o kterých jsem neměl předtím ani tucha. 14 dní přemýšlení a byly doma. A nakonec mi to nedalo, nahodil jsem je rovnou a uvidíme, menší Remerxy zůstávají v záloze (+355g). A v záloze je pak i celé kolo KUbikes 20“, takže si vždy může vybrat.
K váze – dalo by se ještě ubrat na pár věcech. „Nejhorší“ je rám (aktuálně holý s patkou 1365g), ale vhodnější nástupní geometrii na lehčím rámu jinde neseženu (kromě custom rámu, viz VladaC..). Pak sedlo, tam by šlo i 100–150g dolů, ale zůstala by karbon skořepina nebo Vertu a moje podmínka byla, aby měl alespoň nějak polstrované sedlo. Dále by šly lehčí brzdy (plastové Magury apod, –30 – –80g), přehazovačka XTR (-50g) atd atd.
Když teď vidím, jak to klukovi jede a jak je na tom šťastný, co vyjede a sjede, nelituju a šel bych do toho zase. Časem předpokládám, že budeme nějakou dobu jen „zvětšovat“ rám..
Rád bych tímto poděkoval za cenné rady zdejším členům Kouba_2005, nzg, VladaC, vpa007!
UPDATE: Kliky vyměněny za 140mm Jiankun z Číny (viz nové foto na konci), jsou dokonce o 20g lehčí,, než původní 127mm. Opravdu parádní kliky. A současně máme na střídání nášlapné pedály. Shimano XT byly i na nejnižší odpor pružin příliš neochotné se vycvaknkout nohou 6-letého kluka, tak jsem je vyměnil za SQlab 511 ve verzi S, která má o 5mm kratší osu a tak má kluk svoji úzkou nohu blíže ke klice a současně odpor pružin jde regulovat tak, že při úplném povolení to bylo zase až příliš „volné“. S nimi tedy maximální spokojenost a jako bonus váží méně, než XTR pedály :)
(vloženo 30.3.21)
Značka | RB - vlastní stavba |
Model | CRR KID XXS (KID 260) fluo orange |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 12 |
Hmotnost | 7,05 (bez pedálů) |
Rám | RB |
Vidlice | VPACE MAX 24 karbon (výška 410mm) |
Hlavové složení | Mortop HI-65 |
Kliky | Jiankun Hollowtech II Directmount 140mm |
Středové složení | Shimano XTR SM-BB93 |
Měnič | Shimano XT M8000 GS 11s |
Řazení | Shimano SLX M7000 11s |
Převodník | SRAM XX1 Eagle 32T 6mm offset |
Kazeta | Garbaruk 11s 11-46 |
Řetěz | SRAM XX1 Eagle black |
Náboj přední | DT Swiss 190 Ceramic CL, titanový RU |
Náboj zadní | DT Swiss 190 Ceramic CL, titanový RU |
Brzda přední | Shimano XT M8000, kotouč NOW8 160mm |
Brzda zadní | Shimano XT M8000, kotouč NOW8 160mm |
Brzdové páky | Shimano XT BL-M8000 |
Ráfek přední | TUFO Colibri karbon 25mm, 24 děr |
Ráfek zadní | TUFO Colibri karbon 25mm, 24 děr |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | AEST Titanium - Čína (platformy) / SQlab 511 S (SPD) |
Řídítka | Karbon - Čína |
Představec | Aerozine XEN 35mm |
Sedlovka | Karbon - Čína |
Sedlo | 52Parts (KUbikes) |
Pláště | TUFO XC2 Plus - galusky 2,0" |
Syn na něj poprvé usedl při cca 122cm, aktuálně měří odhadem 125 – 128cm a podle všeho se mu ovládá skvěle a byl od první chvíle nadšený. Je potřeba dodat, že kolo ovládal již předtím výborně a od 3 let chodí na cyklistickou přípravku. Kdybyste manžela nechala kolo stavět, klidně poskytnu více poznatků..
Nádherně postavené kolo!!! Mohu se zeptat, jak vysoký je syn na ten RB rám 260?
Takové by se mi také líbilo pro dceru:-) Že bych nechala propadnout manžela peklu, aby pro ni něco podobného postavil:-)
Opravdu super!
D.
Parádička, moc hezký to máš. Ať dělá prckoj radost!
Hlavně bacha na pěněženku, až si budeš stavět kolo pro sebe :D
Díky všem za tu chválu, vážím si toho! Rozpočet tuším, ale raději bych to snad nerozmazával :) Tabulku bych rád, ale tak hezkou a bohatou, jako dělá VPA, stejně nevytvořím a pokud nějakou budu dělat, tak nejspíš až během dlouhých zimních večerů zase.. Pokud někoho zajímá nějaká konkrétní hmotnost dílu, můžu samozřejmě sdělit klidně hned. Toho, jak dopadne další budoucí stavba, případně „zvětšování“ tohoto kola, aby nezůstalo vyloženě ve stínu, se taky bojím (resp. jak dopadne peněženka potom).
Pěkné, pěkné, ale jak píše VPA obávám se, že příště budeš sahat do peněženky ještě mnohem hlouběji.
Ať to jezdí !
… a jak píše Toník … chceme tabulku!!!
Tak to je pecka!!! Pěkně tě to pohltilo, ale výsledek fantastickej! Rozpočet víš nebo raději ne? :-)))
Moc pekny. Nemas nejaky rozpis dilu v excelu s hmotnostmi? Na to bych se rad podival
prejze relativne lehky kolo pro synka :) sest z peti
Tak jedno vím jistě, takovouhle raketu sokolíkovi nikdy nepostavím. To je fakt ultimátní masakr.
Tady asi neni co dodat, paradni kombinace funkce/vahy a i vzhledu – je to krasne sladene. Jen kdyz vidim, jak u nas 2× za vyjizdku leti kolo mezi kameny, bylo by mi ho takoveho klenotu asi lito :)
Tak jsem zvedl dolní čelist ze země, nasadil na původní místo, uklidnil třas v rukách a mohu konečně reagovat. Tohle je opravdu TOP stavba. Ovšem i finančně – ceny z těch speciálek zaměřených na lehká dětské kola znám a někdy je dokonce i platím.
No a dopadlo to skvěle! To je skoro takový to když žák předčí učitele, což je naprosto super zvlášť proto, že já rozhodně nejsem žádnej učitel :D. Né fakt, mám z týhle stavby obrovskou radost, je tu krásně vidět, kam až se člověk může dostat, když má cíl, vůli (a kreditku, bez tý to nejde ;-)).
Každopádně škoda, že RB přestalo vařit malý rámy KID240. Myslím, že by to potom lidi i sáhli. Byť pro ně je ekonomicky lepší prodat celý kolo, ty rámy byly super. Ale možná je k tomu teď situace dotlačí......
vpa007 – Díky za tu chválu! První impuls byl právě Tvůj bike „Mini Yeti – KID240“, nad tím jsem slintal, ale nakonec nikde nesehnal 24" RB rám.. Takže to dopadlo takto :)
No teda!!! Tak to je naprostej TOP kid bike! 5! A ta váha, ta je pro mě teda z říše snů, to musí letět. Co víc dodat. Snad aby kolo bavilo synka minimálně tolik, co bavilo tátu to celý vymýšlet a kompletovat…
A tobě gratuluji, páč jsi propadl peklu, a pokud jsi už nezačal, tak tvé skříně se pomalu začínají plnit použitelnými díly na další stavby. :D