Korunka vidlice standardní, CX provedení
Vlastní falešná mufn
Přebroušené muf
Přebroušené mufny
Skoro z profilu
Protože jsem se zavázal ke stavbě kola do mufen, tak jsem musel na něčem potrénovat. Takže z toho vzniklo další kolo do rozrůstající se sbírky.
Dárcem orgánů bylo mé kolo s výrobním číslem 001. Pohledem zpět jsem se již za toto kolo styděl, bude využito na destruktivní pevnostní testy :-)
Kolo se postupně vyvíjelo, největší problém byly náby s 36 dírama. Nedá se sehnat tubeless ráfek s tímto počtem děr, takže původní plán na osazení plášti šířky cca 40mm šel do kopru. Nakonec to skončilo CX galuskama.
Náby nemají uchycení na kotouče, takže jsem musel jít do ráfkových brzd. Ještě před půl rokem bych nevěřil tomu, že si pro sebe budu ještě někdy dělat rám na ráfkové brzdy. Člověk míní, Honza mění.
Potom co jsem si přečetl výhružný článek o cantilever brzdách, začal jsem se těšit na ten ryk. První zabrždění, kravál neskutečný. Lekl jsem se tak, že jsem málem spadl z kola. Což mě velice potěšilo, kolo bude bez zvonku :-) Bohužel si brzdy hned při první vyjížďce sedly a zadek teď neryčí vůbec a předek jen trochu. Předek naopak brzdí více než zadek. Takže nemohu potvrdit skutečnost, že čím víc tyto brzdy ječí, tím méně brzdí.
A toe overlap? No jistě že tam je i s dostatečnou rezervou. Takže i tady se předpoklad splnil. Ono u rámu s TT 52cm a 73 stupňovou hlavou to ani jinak vyjít nemůže.
Další data z geometrie: ST 73 stupňů, zadní stavba 408–425, BB drop 33mm, HT 100mm, představec 100mm. Kola jsou opravdu 28", není to nic většího :-)
(vloženo 31.3.21)
Značka | kamaro frameworks |
Model | sranda kroska |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | na míru (mírně kratší oproti silnici) |
Hmotnost | 9.8 |
Rám | kamaro frameworks, Columbus Life |
Vidlice | kamaro frameworks, Columbus SL |
Hlavové složení | KCNC, přelakované |
Kliky | Campagnolo Veloce (r. 2000) |
Středové složení | Campagnolo Veloce (r. 2000) |
Měnič | dvourychlostní zadní náboj |
Řazení | nožní :-) |
Převodník | Campagnolo 42z (připraven ještě 39z) |
Kazeta | pastorek Sturmey-Archer, 23z (připraven ještě 20z) |
Řetěz | KMC Z1 |
Náboj přední | Sturmey-Archer HBT30-F |
Náboj zadní | Sturmey-Archer S2, kick shift 2 speed |
Brzda přední | Tektro CR710, špalky Koolstop |
Brzda zadní | Tektro CR710, špalky Koolstop |
Brzdové páky | Tektro |
Ráfek přední | Mavic Open Pro T |
Ráfek zadní | Mavic Open Pro T |
Dráty | přední DT comp. 1.8/1.6/1.8, zadní DT champ. 2.0 a comp. 2.0/1.8/2.0 |
Pedály | Shimano PDM520 |
Řídítka | BMC, hliník |
Představec | kamaro frameworks, ocel do mufen |
Sedlovka | integrovaná, upínání vlastní |
Sedlo | Brooks Swift |
Pláště | galusky Tufo Cubus a Primus |
3.4.21 00:25
Krásná sranda kroska. Sice by to člověk vytáhl tak 2X do roka, ale měl by z toho obrovskou radost.
1.4.21 18:52
Pecka, kombinace bílá a zlatá s perfektními detaily je povedená. A nebyl by detail vedení lanka k přední brzdě?
Libores…Řidítka se dají přece vyměnit ;-)
Celý je to tak moc pěkný, že ty řídítka jsou prostě neodpustitelný, achjo.
Pěkné detaily… moc pěkné.
Rám, vidlice, představec je naprostá lábuž a absolutní pecka. Palec nahoru za galusky a cantilever brzdy.
Škoda jen, že tam není klasické řazení. I kdyby 1×10, protože ty kliky jsou prostě krásný!
Zlaté náboje mě tam nějak nesedí, ale zlatý řetěz mě nevadí.
mum: ja to ani nevztahoval k tobe. Slo jen o to ze kamaro je proste mensiho vzrustu. Ja se 183cm a 95kg bych si ale presne tohle pro sebe umel predstavit a citil se na tom desne drsne a chlapsky.
Kubulo, vůbec jsem nemyslela sebe! Nesplňuju ani jeden z těch tří atributů :-D Viděla bych to na mírně sportovnější vydání paní správcové z Postřižin :-)
Mně by tam taky chyběly převody a celkově bych si na té kráse připadala nepatřičně. Ale né, že by se mi nelíbilo mít ho doma… šlo by na zeď :-)
Tyjo… bílá se zlatou je příšerná, ale to je asi tak jediný, co bych tomu vytkl! :D
Né fakt, vymazlený! Ty mufny! Ten tvůj motiv 3 dírek, co se všude opakuje, na klikách, asymetricky na představci, atd… No úplný blaho! 5! ;-)
KUBULA: To už dávno není pravda, do jemné dívky bych potřeboval shodit fousy a tak 5kg na váze :-)
mum: kamaro je svou postavou mnohem jemnejsi divka nez ty a neber to nijak zle :-D
BTom1: se slabší podráźkou je noha níž v dolní úvrati a sedlo bez nastavení se zdá být výš. Psal jsem o výměně treter bez doladění sedla.
Nádherný kolo, až do posledního detailu. Jen bych si na něm spíš uměla představit nějakou pěknou jemnou dívku :-)
Campa kliky jsou luxusní
Shrnu odpovědi:
BTom1: Ano, BB drop je jen 33mm. Vyšlo to tak z úhlu spodní mufny, původně jsem plánoval 50mm a počítal že ta mufna bude mít nějakou drobnou volnost. Neměla. Pokud by to kolo bylo delší, tak se ten střed postupně posouvá níže, ale toto kolo je navíc krátké. Ale nevadí mi to, akorát při naskakování musím tedy skákat o kousek výš. Se stabilitou problém nemám. Je zajímavé sledovat jak se dají tou geometriií ovlivňovat jízdní vlastnosti. Mám několik kol a každé se chová úplně jinak. Toto je takové živé, otočí se to na místě. Oproti tomu ty cestovní gravely jsou takové líné, ale oproti tomuhle pooohooodlnnééééé.
KUBULA: Tato Vanilka byla inspirací, takže jsem rád že jsi to v tom poznal.
miťo: Řazení mám na jiných kolech. Toto mám jen pro radost, když najdu trochu času na kolo a vyrazím si na dvě hodinky zablbnout. Mám to kousek na trail kolem Morávky, tady to kolo budu nejspíš většinou větrat. Je to po rovině, tam mě ty převody nechybí. Sedlo mám nastavené tak jak mi vyhovuje. Střídám více kol a trater, každé má úplně jiný posez a charakter. Kdybych měl pokaždé podle treter a kola měnit posez tak nedělám nic jiného. Kdybych do toho potřeboval sáhnout, tak si musím vyrobit nové upínání, nyní je to na osu, takže nové by mělo mírnou excentricitu a reálné je jít o 3mm na každou stranu.
dodoslovensko: Hej, těmi kolečky se oddaluje zadní osa, čili napíná řetěz. Převodovku mám na jiném kole a nemám s ní zrovna dobré zkušenosti. Navíc by to ztratilo tu jednoduchost tohoto řešení.
Foto 11 .Tie mosadzne kolieska [pri 3 dierach ] su na nastavovanie kolesa v rame ? A co tak dozadu dajaky rohloff ? Na vyrobu take ramu treba fakt majstra . 5* .
Renesance je zpět :-) vážně Papa mobil vlastně Papa bicicletta. Za mě plný počet…kdybych si stavěl pro sebe, tak bych nechal kantíky a převody bych dal třeba 1×11…nádherná práce.
Miťo:když budeš mít tenší podrážku tak se v dolní úvrati klika prodlouží přeci-budeš mít tedy sedlo níž než se silnéjší podrážkou.Nenapsal jsi to obráceně?
Krásná práce. Vím, že toho nejsem hoden, ale kritizuji chybějící řazení. Velká škoda, těšil jsem se na plnohodnotnou cyklokrosku.
Jinak super počin. Malý dotaz: jak nastavuješ výšku sedla? Já třeba teď odložil (podle předpovědi asi na pár dní) zimní tretry a v letních mám sedlo výš (tenčí podráźka). Jde s výškou sedla nějak hýbat?
Moje představa gravelu je trochu jiná. 2×11, canti a průchod 50mm pneu. To by se mi moc líbilo a s ocelí to není nereálné. Možná bych přistoupil i na disky, ale canti mi na bývalé krosce fakt vyhovovaly. Třeba si to někde někdy nechám postavit (napadá mě návrat ke kořenům a Kovařík).
Jo a vidle se stejnou technologií jako rám se mi moc líbí. Kdo dá na ocel humpolácký uhlí, tvoří vizuálně pěst na oko :D
Těším se na tvůj další výtvor pane ;-)
Tak tohle je bomba, naprosta bomba, utiram zavistivou slinu. Velikou zavistivou slinu. Nebudu ted hodnotit zrucnost, protoze ta je uzasna, ale vzhledove tomu z meho pohledu chybi jen malinko k dokonalosti jako je tomu u Vanilky.
https://www.thespoken.cc/…-cream-cross
Kuwa, jak ja bych neco takoveho chtel, strasne moc chtel. Straaaaaasne mooooc chtel.
dost pěkné, ale až moc „papežský“ design a těch trojteček už je tam na mě moc… zato je super ta geo s nízkou hlavou a neslopingem, ty trubičky vzadu mi taky moc nehoví, ale krásná práce! samozřejmě za 5!
To jsou krásné detaily!
Tedy mám osobní proporční problém s tenkým monostayem, asi mám moc nakoukané ty mohutné. Ale to jsou mé limity, kolo je famózní.
je to hrozně šampónský, ale jinak je to paráda :-) a kantíci tomu neskutečně slušej :-) jen bych si dovolil tvrdit, že nohy vidlice jsou sl, nikoli life
Krása. Obdivuju lidi, co jsou něco takového schopni realizovat. Dávám 5 hvězdiček, ale jezdit bych na tom nechtěl :-)