2022
2022 květen - výhled na Trosky
2022
2022
2022
2022
2021
2021
2021
2021
Edit 23.11.2022 – vyměněn prasklý rám, který byl na reklamaci.
Protože tato zlatá už nebyla k dispozici, dostal jsem zpět rám jiné barvy.
Stejně tak jsem záručně reklamoval prasklé csu, tudíž i vidlice obdržena nová.
Vzhledem k tomu, že jsem koupil teleskopku a samozřejmě vyměnil kazetu, pláště, řetěz i pedály, tak jsem se rozhodl toto kolo zde uzavřít a vytvořit nové.
Edit 2022:
Vzhledem k tomu, že jsem byl na nastavení posedu, tak sedlo posunuto dozadu a trochu níž, upravena pozice kufrů; utažení spd, doporučen delší představec, jiné gripy, tudíž vše upraveno.
Mohu jen doporučit :-)
Vyměněn v roce 2022
- pedály SPD – koupeny Garmin XC 100 kvůli měření Wattů a kvůli přehazování na jiné kolo
- řetěz, koupen Sram GX (původní zlatý řetěz jsem vyměnil po 3950 km :-) )
- sedlo: použito Selle Italia z fullu.
- sedlovka: hliníková Ritchey
- zadní plášt zase Maxxis: prostě defekty, oježdění
- Garmin cyklocomputer
- Echowell – tachometr s měřičem tepu, kadencí
- gripy – ESI Extra Chunky do barvy kola
- představec – Merida Al 120 mm –17° – 2 cm dělají velký rozdíl na posedu kvůli mým 194 cm
Najeto zatím přibližně 5700 km.
2021:
Přemýšlel jsem o koupi hardtailu.
Na cyklobazaru mě zaujal v prosinci tento model inzerovaný cyklopointem. Vzhledem k tomu, že jsem hledal hlavně full, myšlenku na koupi tohoto jsem odložil. Po nějaké době ovšem inzerát z cyklobazaru zmizel. Posléze po třech měsích jsem jej ale viděl na stránkách cyklopointu ještě o 10 tisíc korun levnější. Jelikož stále čekám na full a všechny svá kola jsem do té doby prodal, chtěl jsem na něčem jezdit. Vzhledem k současným cenám a dostupnosti, nakonec toto kola byla jasná volba.
Jedná se sice o dva roky staré kolo, ale nikdy nejeté. S původní zárukou.
Byla jen jedna velikost k dispozici, naštěstí právě ta pro mě ideální :-).
Zatím najeto 300 km. Kolo je opravdu lehké, pohon funguje bez problémů :-)
Odkaz na kolo zde: https://www.cyklopoint.cz/…_d62380.html
(vloženo 6.4.21)
Značka | Ex Merida(vyměněný prasklý rám) |
Model | Big Nine Team |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 8,53 (dle katalogu), 8,95 v reálu |
Rám | BIG.NINE CF5 |
Vidlice | Rock Shox SID World Cup |
Tlumič | N/A |
Hlavové složení | FSA NO.47/50CF |
Kliky | Sram XX1 Eagle, 34 teeth |
Přesmykač | N/A |
Měnič | Sram XX1 Eagle |
Řazení | Sram XX1 Eagle |
Převodník | Sram 34 tooth |
Kazeta | Sram XG 1299 Eagle, 10-50 teeth, 12 speed |
Řetěz | Sram GX Eagle |
Brzda přední | Sram Level Ultimate |
Brzda zadní | Sram Level Ultimate |
Brzdové páky | Sram Level Ultimate |
Ráfek přední | Fulcrum Red Passion 3, 110x15mm 6 bolt |
Ráfek zadní | Fulcrum Red Passion 3, 148x12mm width, 6 bolt, Sram XD |
Pedály | Garmin XC 100 Rally |
Řídítka | MERIDA Team CC, 720mm width, flat |
Představec | MERIDA Team, 120 mm length, -17° stem angle |
Sedlovka | Ritchey Aluminium, 30.9mm diameter |
Sedlo | Selle Italia |
Pláště | Maxxis Ikon, 29x2.2" Exo TR (back), 3C Speed (front) |
Díky, ten rám u původního kola byl zelený, proto ráfky, vidlice, řidítka jsou laděny do zelené barvy:-).
KOlo jezdí rychle, ale paradoxně Canyon je v terénu i přes svojí vyšší hmotnost lepší…
Tohle je tak krásné kolo, že jsem se musel na BF přihlásit, abych ti to tu mohl napsat.
Jsem prostě ztracenej, někdy bych si chtěl „šáhnout“ :-D
Jen trochu bojuju s tou zelenou, ale to je jen nepodstatnej detail…
7.4.21 11:44
Hezké, takové surové…
Na tu váhu bych se chtěl jednou dostat(reálnou tj. XL s nášlapy)
Polepy sundám.
Tuhost rámu je super, velký pozitivní rozdíl oproti karbonovému Sup 969 hardtailu.
Zlatá na řetězu a kazetě postupně zmizí po zajetí tisíce km a výměně za cenově dostupnější kazety / řetězy.
Vymenit polepy na vidlici, sundat zelene polepy z rafku a bude to dle me mooc pekne. Takhle me to bije do oci. Kazdopadne pokud sedne velikost a geo, tak jiste super stroj! :)
Nejsem fanda zlatých retězkov, ala Rytmus, ale celkově to kolo moc hezký.
6.4.21 13:16
Samozřejmě váha je udávaná v vel. M bez pedálů. Jen pedály nyní mají přes 400g. Takže to bude jak píše Lachtis.
Uvažoval jsem i o MONDRAKER PODIUM CARBON R 2021 v XL (jež je stále dostupné) pomocí Mondraker Racing Program, ale ten je hůře osazený a musel bych několik komponent vyměnit (kazetu, řazení, řetěz minimálně) a navíc není možné na něj dát teleskopickou sedlovku a ještě bych musel pro něj do Plzně a kdoví jak by sedla specifická geometrie rámu.
Zde cyklopoint dovezl kolo z centrály přímo do Jičína, což bylo také plus.
Za 120 si ho také pamatuji :-)
Ty zelené polepy bych z ráfků a vidlice sundal, byly k původnímu rámu. Hned by to i vypadalo jinak.
Máš to krásný a ultimátní, váha bude samozřejmě jiná, s pedály odhaduji, že přes 9 kilo bude určitě.
Hakkinen1: za tyhle peníze je to super. Pamatuji si ho na pár shopech za akčních 120
Váhu nyní bohužel nemám k dispozici.....řádově necelých 90 t (původní inzerovaná cena 165 t.) . Ano, dá se snížit výměnou za karbonové ráfky přes 300 gramů, lehčí SPD jsou objednané (vzal jsem jen ty co byly doma) :-) .
Pekny a jeste je tam docela velky prostor pro snizeni vahy vymenou zapletu.
Hakkinen1: jaká byla řádově cena, jestli se můžu zeptat. Výbava pěkná;)
Solidní, není sice moc na krásu, ale možná je to naživo lepší ;) jezdit bude asi rychle, to každopádně!
Zasloužilo by si to zvážit.. Sice dizajnově je to docela kolotoč, ale funkční raketa to bude.
Meridy se tady moc často nevidí.