Juniorovi s láskou, tentokrát na 20 palcích

Přidat foto

Konfigurace srpen 2021

Konfigurace duben 2021

Konfigurace duben 2021

Konfigurace duben 2021

Konfigurace duben 2021

Konfigurace duben 2021

Konfigurace duben 2021

AKTUALIZACE SRPEN 2021

Už nějaký pátek jsou (oproti tabulce) instalované kliky Frog délky 127 mm (o stavbu pořád neškrtají) a čínská karbonová sedlovka s 2 mm offsetem. Vše funguje bezvadně – zatím nejdelší denní nájezd je cca 30 km. Jezdec je už nicméně adeptem na větší stroj (od příští sezóny) – bude vyřešeno o Vánocích. Stavbou, jak jinak…

DUBEN 2021

Není to žádný stavařský velepočin, nicméně bylo to poprvé a proto nejhezčí :-D A taky jsem se toho na tom hodně naučil. Takže teď k věci:

  • Hmotnost zápletů (bez pásků a RU) je 700g přední a 950g zadní. Tady zjevně zároveň největší prostor pro váhovou úsporu, nejlépe tak o 1/3. Na takhle malých kolech není přes těch 32 drátů skoro vidět skrz :-)
  • Pohon jsem cíloval 28 zubů vpředu a 34 vzadu, přičemž jsem nechtěl použít 9st. přehazovačku. Volil jsem mezi Shimano Claris SS, která sice oficiálně vezme max jen 32 zubů, ale s jednopřevodníkem a správnou řetězovou linkou jí 34 zubů problém nedělá (podle některých na BF by pobrala i 36 z.), a Shimano RD-M310-Smart. Zvolená hazka je za mě ideál.
  • Nevolil jsem za každou cenu nejlehčí variantu. Priorita byla funkčnost. Proto jsem vybral kliky Frog (32z, 548g), ačkoliv byly oproti dalším dvěma možnostem – 127 mm 28z Max1 (492g) a 114 mm 32z Kaniabikes (362g) – nejtěžší (kliky mají minimální vybrání a převodník je ocelový). Důvod byl nejmenší Q faktor klik Frog – jak je vidět z fotky, jsou naprosto rovné.
  • Z kombinace klik Frog a čtyřhranu délky 107mm (stejná délka, kterou montuje na svých kolech Frog) vychází řetězová linka, která nedělala s kazetou dobrotu. Byla příliš daleko od středu rámu, řetěz nezněl na největším pastorku moc hezky a občas padal. To vyřešil na zakázku vyrobený převodník Gebhardt, kterým jsem také snížil počet zubů z 32 na 28, podpořený prstencovou podložkou vyrobenou stejným výrobcem na zakázku. Ten jsem přimontoval na původní převodník, který jsem před tím zbavil flexou ozubení a tak z něj udělal ‚pětipacku‘. Akci vrtání otvorů pro šrouby v ruce do toho ocelového převodníku bych si do budoucna už rád odpustil. Každopádně s 28 zuby vepředu se už sporadicky vyskytnou momenty, kdy mladý využije 11 zubů vzadu. Vše sichruje antipadač KUbikes. Takto za mě ideál, na kterém lze těžko rozumně něco vylepšit.
  • Pláště Rubena se už asi nevyrábějí, kupoval jsem je před lety pro dříve narozeného potomka a zde zrecykloval. Za mě ideál pro univerzální použití.
  • Parametry jezdce, když přešel na toto kolo z 16-palcového: výška 109,5cm, výška k rozkroku 44cm, věk 4,5 roku. Na šesté narozeniny (za rok) ho už vidím na 24 palcovém kole.

Proměnné komponenty

Bylo:

  • Představec MAX1 30/25,4/0°
  • Sedlo Frog „small“ (262g naváženo)

Bude:

  • Kliky Frog 127mm
  • Sedlovka s 2 cm offsetem (čínský karbon)

(vloženo 13.4.21)

PatRyck
Ohodnoť bajk: (4.6  / 13 hlasujících)
Značka Juniorovi s láskou, tentokrát na 20 palcích
Modelový rok 2020
Hmotnost 8,2 kg (se zvonkem)
Rám Core Nipper Ultralight (Alu, 1290 g dle dodavatele)
Vidlice Pevná Core Nipper (Alu, 470 g dle dodavatele)
Hlavové složení Feimin FP-801S (dodáno spolu s rámovou sadou)
Kliky Frog 114 mm (Q-faktor 140 mm)
Středové složení Čtyřhran Shimano BB-UN55B 68/107mm
Měnič Shimano Claris RD-R2000-SS, 8 rychlostí
Řazení RevoShift SL-RS47 8 rychlostí
Převodník 28z BCD 5x74 (Gebhardt), antipadač KUbikes
Kazeta Shimano Claris CS-HG50 8-rychlostní 11-34
Řetěz 9-rychlostní Shimano CN-HG53
Náboj přední Shimano HB-TX500
Náboj zadní Shimano FH-RS300
Brzda přední Shimano Deore BR-T610
Brzda zadní Shimano Deore BR-T610
Brzdové páky FORCE MTB "V" Al PRO 2.0
Ráfek přední Remerx Dragon Line 406x19, 32d. (350 g dle výrobce)
Ráfek zadní Remerx Dragon Line 406x19, 32d. (350 g dle výrobce)
Dráty 2 mm pozink
Pedály Xpedo KCF01AC
Řídítka TRUVATIV XR 25,4 rovná, 520 mm (zkráceno z 580 mm)
Představec UNO 70/25,4/7°
Sedlovka WOOM Alu 27,2/250 mm, 0 mm offset
Sedlo DDK D2004V černo-žluté (287 g dle výrobce, naváženo ± totéž)
Pláště Rubena X-Caliber Racing Pro 20x1,75 kevlarová patka

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Miles90

31.7.21 12:31

Parádní a musím říct, že jsi mě motivoval. Večer nahodím.

Reagovat
Edwin
Edwin

15.4.21 12:15

Paráda, barva super – prcek na tom bude dobře vidět a to je důležitý. Trošku divočina ty bovdeny a to vodítko se mi tam nelíbí. Hlavně ať dělá prckoj radost.

Reagovat
sorak
sorak

15.4.21 08:24

pěkný! i ta barva za mě cajk.. děcka mají radši výrazný barvy většinou :) a taky jsou na nich více vidět.. jen bych malinko kritizoval za chybějící odrazky/prvky bezpečnosti, ale možná máš v úmyslu doplnit posléze..

Reagovat
VladaC
VladaC

13.4.21 20:02

5* a palec nahoru za promyšlený výběr komponent. Barva mi přijde praktická, je dobře vidět.

Reagovat
gersa
gersa

13.4.21 18:43

Za mě barva hrůza, ale pokud se pilotovi líbí, tak jako bych nic neřekl ;)

Reagovat
couffy
couffy

13.4.21 14:55

Junior má krásný kolo,sice tuhle barevnou kombinaci bych si na kolo nedal,ale na detském kole super,at´ slouží a dělá radost

Reagovat
vpa007
vpa007

13.4.21 11:09

Pěkně hezky! Jasně, není to nějaká ultra/top stavba, ale přesto poctivej a zvládnutelnej tunning. Fakt pěkný. Nejvíc stejně je, že je to vlastníma rukama a o tom to je. Tak ať dělá radost staviteli i pilotovi! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 15
Greyhound 27
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5