Po asi 13letech provedena výměna staré hliníkové Meridy na Ultegře cca z r. 2006. Když už se začal ten nájezd v posledních letech trochu zvyšovat, řekl jsem si, že si „udělám radost“. Postup nákupu byl hodně složitý – nejprve padl výběr v prosinci 2020 na Giant TCR (Shimano 105). Do konce března jsem byl udržován v očekávání a nakonec na Velikonoce oznámeno, že „nic nebude“ :o) V mezidobí jsem zvažoval Meridu Sculturu 5000 Bahrain-Mclaren Team Replica (vlastně jako jedinou dostupnou možnost v mé velikosti), ale ve skrytu duše jsem si stále říkal, že to TCRko by bylo lepší. Nakonec kamarád oslovil svého známého a vše se v dobré obrátilo. Posed není ještě poladěný.
A v neposlední řadě patří dík zdejším bike-foristům DaD a miťo. Takže díky moc pánové za užitečné informace!!!
(vloženo 13.4.21)
Značka | GIANT |
Model | TCR ADVANCED PRO DISC 1 KOM |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | S |
Hmotnost | :o) Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci, a uvedené hmotnosti jsou často nepřesné. Pro zjištění přesné hmotnosti kola v dané velikosti |
Rám | Advanced Composite |
Vidlice | Advanced Composite, karbonový sloupek OverDrive 2, 12mm pevná osa |
Kliky | Shimano Ultegra, převodníky 50/34 zubů, wattmetr Giant PowerPro |
Středové složení | Shimano, press fit |
Přesmykač | Shimano Ultegra |
Měnič | Shimano Ultegra |
Řazení | Shimano Ultegra, převody 2x 11 |
Převodník | Shimano Ultegra |
Kazeta | Shimano Ultegra, 11x34 |
Řetěz | KMC X11SL-1 |
Náboj přední | Giant SLR-1 42 Carbon Disc WheelSystem, 12mm pevné osy |
Náboj zadní | Giant SLR-1 42 Carbon Disc WheelSystem, 12mm pevné osy |
Brzda přední | Shimano Ultegra hydraulic |
Brzda zadní | Shimano Ultegra hydraulic |
Brzdové páky | Shimano Ultegra hydraulic |
Ráfek přední | Giant SLR-1 Disc Composite WheelSystem 42mm |
Ráfek zadní | Giant SLR-1 Disc Composite WheelSystem 42mm |
Dráty | Giant SLR-1 Disc WheelSystem |
Pedály | Look Keo Classic |
Řídítka | Giant Contact SL |
Představec | Giant Contact SL |
Sedlovka | Giant Variant, karbonová |
Sedlo | Giant Fleet SL |
Pláště | Giant Gavia Course 1, 700x28mm, bezdušové |
Ono se to blbe popisuje. Takovy tupejsi, dutejsi jizdni projev. Ne, ze by sly hur za pedalem, ale proste takova dutost… A ne ve smyslu vetsiho komfortu.
@TheJD Mně se momentálně líbí hlavně designově Orbea Orca M30 2021 i vzhledem k ještě přijatelné cenovce, ale je fakt, že jsem nikdy tuto značku kol nesedlal, ale doposud jsem vybíral kola hlavně kvůli designu, nepočítám tedy Tribana, kde se jednalo hlavně o ekonomickou a testovací volbu, zda mi druh tohoto kola bude sedět. A pak si to kolo prostě vyladil trošku k obrazu svému a hlavně zvykl. Jak se řiká, není to o kole, ale o hnátách a design jede :-)
Aduldinho: Ja na nove Orce OMX jel a vubec me nepresvedcila teda, ale je pravda, ze to bylo dost podobne jako SL7 a Venge. Kazdopadne 2020 TCR je vyrazne jine.
@spider111 Po hejtu zdejších soudruhů doplněna u hmotnosti obvyklá formulace, palec nahoru za šalamounské řešení a 5* za kolo!
@kacerek75 Já osobně bych šel do Orbey už jen proto, že je teď všude přeGiantováno a přeSpešlováno :-)
TCR parádní, nicméně pokud chce vědět člověk váhy kola Giant, stačí mrknout na německý stránky Giantu, kde mají u kol uvedenou i váhu. Mají tam 7,4kg, ale to je jedno n detail, ať ti to lítá!
Na to že je to skoro pohřebák, je to fakt pěkný kolo. Tak ať ti pěkně jezdí!
Prevody jsou v klidu, na vrcharinu do Krkonos ideal. Hogy to je stara skola, rvat to tam na velkou a co boli to sili. :-)) Spis bych na foceni vyhodil ten nedustojny plast za to tou kazetou pro decka. :-D
Hogy – proč takto? Proč dětské převody? Prostě to tak je poskládané. Proč tak hanlivě?
Tohle není již potřeba znovu vážit. Stačí napsat do kolonky – Hmotnost- údaj 5,5 KgBF, nebo 7,5 Kg.
Dobře jsi vybral, kolo je to pěkné a hodně dobré.
Hmotnost 5,5 kg je pochopitelně blbost a jen majitelova vizitka, že mu tu to pořád takto visí. Ale dost na hmotnosti by se dalo ušetřit třeba jen jinou kazetou a zrušením těch dětských převodů.
A už asi vím, kde jsi si dal dvě kila! Ty jsi tam nedal ty těsnící/přechodové gumičky na bowdeny/hadice.
No upřímně té váze nějak nevěřím. Sám mám TCR, není to tak dlouho co jsem psal článek/unboxing (link: https://www.bike-forum.cz/…ec-komu.html), ale byl jsem na váze cca 7.5 kg. Kde jsi shodil cca 2kg?
Tak s váhou je to lehký, zkus zvážit balík vod, kdyžtak jednu vyndej a uvidíme jak daleko od 7,5 kg budeš ;)
Kdyby ta vaha byla jedno, tak to nevazis a nepises sem…
Tipuju 7,5.
Kolo krasny, at dela radost:)
Prosimte Ty se hodně vyznáš rozhodují se mezi Tcr a Orca Omx? Nevíš jak si proti sobě stojí tyto dvě kola? Dekuji
Tak to by se mi líbilo i jako sériovka. Ale v nějaké veselejší barvě…
5,52 kg s diskovou Ultegrou a vyššími koly + pedály Look Kéo Classic? To snad ani není možné…
Hm. Pěkný. Přečtu to: pěkný. Projíždím fotky: pěkný. Objevím fotku s váhou: ⊙_⊙! Mazec. Tak ať to lítá! ¬‿¬
Jinak se připrav, že udržovat a mýt tento lak je očistec:) Mám ho na Scottovi. Vypadá nádherně ale aby tak vypadal furt je šichta. Když tak napiš řešila jsem čím leštit a tak.
Nádhera! Máš to za 5*
Váha – jasňačka, dle chuti případně ještě převážím.
V reálu má krásnou barvu, nádherný zpracování, nejsem moc schopen zachytit na fotkách. Děkuji za pozitivní reakce!
S TCR-kem nejde šlápnout vedle. Je to velmi povedené kolo! V malé velikosti je to ještě lepší. Jen bych to trochu učesal a nemá chybu. Ať slouží jen a jen ke spokojenosti.
5,5 kg je mimo realitu. Můj odhad je 7,5kg. Jinak moc hezky kolo akorat to vnitřní zavedení bovdenů je za mne ošklivý. Takový nedodělaný.
Nejvyssi model vazi cca 6.7 kg, tech 5.5 kg je fakt minimalne o 2 kg vedle.
Jinak pekny kolo, co suprove pojede.
Tu vahu zahod :) , mam to stejne kolo ve velikosti ML a vazi 7,5 kila :)
Presne tak, je to jedno, poleti to tak, jako tak :) Ale ta hmotnost je fakt blbost.
Můžu zkusit zvážit ještě jiným mincířem, ale … ono je to vlastně jedno :o)
Tipuju 7,7 kg tak, jak je na fotkách.
Zkoušel jsem na tatíkovo mincíři na ryby, jelikož se mi to zdálo taky jako „hloupost“. Ale pytlík mouky měřil 1,01kg. Tak to asi tak bude :o)
5,5 kg je tak o 2 kg vedle. Ale jinak TCR, takže cajk. 5 *
Jenom si uprav pár detailů – vedení lanka u přesmykače, samolepky na kotoučích a plast za kazetou dej pryč, a doplň do rámu a vidlice průchodky u vstupů hadic.