Prvních dojmů je zatím málo (když večně sněží že jo), ale už teď vím, že je naprosto boží.
Trochu jsem se bál přechodu ze Sparka (120mm, 27.5") na vyskokozdvihovou 29, že to bude moc tankoidní, nevejdu se s tím do zatáčky a ty zdvihy ve spojení s Minionama mě na asfaltu zabijou, ale na druhou stranu jsem celou dobu strašně moc chtěl přesně takový kolo a byl jsem připravenej, že to holt nějak překousnu. O to víc mě překvapilo, že to jede naprosto parádně, do kopce a přísahal bych že i po rovině se mi šlape mnohem líp než na Sparkovi, sedí se na tom pohodlně, ve sjezdu je to stabilní a přitom dostatečně obratné a žehlí to nesmyslně.
Co se týče jízdy v terénu, zatím ladím odpružení (GRIP2 je pro mě zatím docela věda), ale už při nastavení na doporučené hodnoty Foxem/Canyonem je to skvělý. Teď ještě zjistit, jestli to nemůže být ještě lepší :-)
Zatím přehozeno na bezduše, což šlo naprosto hladce a polepeno fólií Invisiframe, se kterou jsem se jebal nějakých 7 hodin a stejně tam pár bublinek uvízlo. Jinak je opravdu skoro neviditelná a ze dvou metrů bych ani nepoznal, že tam je.
Už aby začlo to jaro! :D
Doplněn upgrade pár komponent – po věčném rozebírání, čištění a mazání hlavového složení, které po každých 100 km nebo vniknutí vlhkosti (co nastane dřív) začlo brutálně křupat a praskat, jsem se rozhodl pro upgrade samotného hlavového složení i celého kokpitu (OEM řídítka a představec byly docela kotvy).
Spodní ložisko vyměněno za CaneCreek 110, vršek včetně top capu je Ritchey Comp (jediné sériově vyráběné komplet hlávko s tímhle atypickým rozměrem), plastové spacery za normální hliníkové a za odměnu za všechno to ****** s tím jsem si udělal radost OneUp karbonovýma řídítkama a lehoučkým krásně zpracovaným představcem Race Face Turbine-R. Od té dobý ticho po pěšině a na hlávko už jsem nesáhl :-)
(vloženo 19.4.21)
Značka | Canyon |
Model | Spectral 29 CF8 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M |
Hmotnost | 14,5 |
Rám | Canyon Spectral 29 CF |
Vidlice | Fox Float 36 Performance Elite GRIP2 160mm |
Tlumič | Fox Float DPX2 Performance Elite, 230x60mm, 150mm zdvih vzadu |
Hlavové složení | CaneCreek 110 / Ritchey Comp |
Kliky | Shimano XT FC-M8100, 170mm |
Středové složení | Shimano XT BB-MT800 BSA, Hollowtech II |
Měnič | Shimano XT RD-M8120 SGS, 12 sp. |
Řazení | Shimano XT SL-M8100, I-spec EV |
Převodník | Shimano 12s 32z |
Kazeta | Shimano XT CS-M8100-12, 10-51z |
Řetěz | Shimano SLX M7100 12-speed |
Náboj přední | DT Swiss 350 StraightPull Boost 15/110mm (Thru Axle), 28h, 6-bolt |
Náboj zadní | DT Swiss 350 StraightPull Boost 12/148mm (Thru Axle), 28h, 6-bolt, 36t |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8120 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M8120 |
Brzdové páky | Shimano XT BL-M8120 |
Ráfek přední | DT Swiss XM 1700, i30 |
Ráfek zadní | DT Swiss XM 1700, i30 |
Dráty | DT Swiss Competition StraightPull (black) |
Pedály | Crankbrothers Stamp |
Řídítka | OneUp Carbon Bars 35x770 |
Představec | Race Face Turbine-R 35 40mm |
Sedlovka | Canyon Iridium 170mm |
Sedlo | Ergon SM10 Enduro Comp |
Pláště | Maxxis Minion DHF 2.5" WT EXO TR 3C MaxxTerra, Maxxis Minion DHRII 2.4" WT EXO TR 3C MaxxTerra |
Díky moc všem :-)
@RichP – na Neuronovi jsem neseděl, nemůžu tedy porovnat, ale samozřejmě že pojede líp než tohle, už jenom kvůli jezdivějším plášťům. Myslím si, že spousta lidí zvyklých jezdit na XC kolech obutých na XC šlupkách by řekla, že Spectral je kotva, jenom mně to tak nepřipadá, protože jsem to čekal mnohem mnohem horší vzhledem k určení kola a jsem příjemně překvapenej :D
Kupoval som Spectral CF8 a o mesiac vysiel Spectral 29er. Mal som chviku pockat, ale uz sme sziti. Jede nam to oproti Neuronu lepsie. Nech ti to jezdi
Edwin – jo, v pohodě, jen jsem se nechal trochu „unést“. Právě když vidím váhy většiny EN, tak tahle váha mi přijde celkem slušná – kámoš má nějaké GT force v hliníku na 27,5 kolech z kategorie AM a váží mu to lehce přes 16.
Na druhou stranu je fakt, že i já bych si přál u takto nabombeneho biku váhu aspoň o kilo nižší. Ale to je jen sen :)
Moc pěkný bajk! By mě zajímalo srovnání s Neuronem. Jak to popisuješ, tak to zní, že to jede srovnatelně a přitom je to větší žehlička :)
Moc pěkný, celkem jsem ho dost taky zvažoval, ale zkušenosti se starším modelem a dostupnost nakonec rozhodla a vzal sem Ripmo.
Jo lepení Invisiframe jsem měl na dva dny jeden den vidlice, druhý rám a na konci jsem si říkal že teď už to umím a další rám bych už měl bez chyb. :D
Krásný bajk. Ještě štěstí, že ten LTD je v podstatě nedostupný. O to jednodušší je si namlouvat, že mi straší geo a 27,5 vyhovuje :-D. Ať to jezdí!
Tohle je super poskládaný bike který nemá slabé místo, topka by byla čirá rozmařilost, ale topový karbony od DT, kashima, XTRko…víš jak :-). Jinak osobně bych vyměnil rodla za karbon a představec za něco hezčího. Sedlovku bych nechal, dokud bude fungovat, je super, že tam dali rovnou 170ku. A možná bych dal řetěz Eagle X01 kvůli výdrži, ale nevím, jak by si rozuměl s tímhle pohonem…
Boby, je to karbonový super osazený kolo v M, tak mě to zarazilo, když moje hůř osazený XXL má o víc než kilo míň. Dál jsme si to vysvětlili ;)
@Rybička – o zelený jsem taky přemýšlel, ale nebyl jsem si tou barvou úplně jistej a v rozhodování mi dost pomohlo to, že zelenej se dá objednat až v červenci :D I topku jsem chvíli zvažoval, ale pak jsem si říkal, že u CF8 je fakt super ten poměr cena/výkon a na to moje ježdění to bohatě postačí. Až si budu chtít udělat radost, dám tam karbonovej kokpit a Transfer sedlovku, ale v tuhle chvíli jsem totálně nadšenej tak jak to je :-)
Fakt pekny. Za 5*. At slouzi.
Co je na to těžkého? Prosím? 14,5kg na AM/EN full mi těžké vážně nepřijde.
Jinak je to parádní střela, za mě plnej a ať dělá radost!
Moc pěkné. Osobně bych teda koupil tu zelenou (a v topu :-)). Ale kupovat teď nový kolo, tohle by byl jeden z kandidátů.
V reálu je to celkem pohoda, jak jsem tam psal, nepociťuju oproti Sparkovi až takovej úbytek hravosti a obratnosti (i přes 64° HA) a ostatní vlastnosti jsou jen lepší :-)
JJ, ty gumy asi budou znát, to mě nenapadlo. Za 55k si můžeš dopřát i opravdický porno :D
19.4.21 13:28
@Edwin – myslím že hodně dělá hliníkovej kokpit a ráfky, ty pláště taky nejsou úplně šlupky a těžko říct, jak je na tom s váhou Iridium sedlovka oproti třeba Fox Trasnferu, neřešil jsem. Top model LTD má o 850g míň, ale nedokázal jsem si těch 55k navíc obhájit, ikdyž pak by to bylo terpve porno. I tak si nemyslím, že by to na 29er se 160mm zdvihu bylo nějak extra hodně :-)
19.4.21 12:44