V sedm ráno, soutok Labe a Orlice
Pohled na Loučeň
Au...
Benátky nad Jizerou.
Mělník
...zavřeno :-(
Lidová tvořivost
Brandejs
Fotka pro BF
Realita
Kamarád
Lysá nad Labem
Nymburk
Poděbrady
Volání přírody :D
Lázně Bohdaneč
Večer
Slunce zapadá
Měsíc vychází
Studený tříkilo. Den jako malovaný, vcelku minimální rozdíly mezi ranní a odpolední teplotou. Lehčí zimní strojení to jistí. Zimní tretry, nowind lehká bunda, čepice na uši a ráno dvoje rukavice. Auta jsou namzrlá, ale Garmin ukazuje kolem 1°C. Cílem dnešní cesty je omrknout trasu do Mělníka jako příprava na léto. Až do Loučně je to super, ale pak jsou nutné korekce trasy. Moc dlážděných úseků a jedna hliněná cesta s pravými koňskými výkaly. Z Benátek nad Jizerou to trochu stoupá a na 100.km ve Vyšším Slivně dávám pauzu. Coca Cola, Mana a obložený chleba. Kupuji gumový medvídky, na který jsem jel poslední kilo. Před Mělníkem z důvodu husté dopravy ještě jeden kopec. Na protažení zad dobrý. Mělník je krásné město. Kochačka, pár fotek a frčím na Zálezlice. Most přes řeku je uzavřen, takže malá objížďka proti proudu. Do Kostelce nad Labem dost tankodrom. Protože na jedné křižovatce nebylo možné odbočit pro hustý provoz doleva, namísto podél řeky jedu s jedním borcem do Brandejsa po silnici. Provoz hustý. Ve Staré Boleslavi nezbytná fotka u MiGu a frrr do Lysý. Do Nymburka zkouším novou trasu bokem přes Stratov. Pak se motám podél řeky po dvojce. Na slunci je teplo, spousta lidí na kole v krátkejch. Mám dojem že potkávám TCRko z BF. Pokračuji přes Libice nad Cidlinou. Od 60.km cítím volání přírody, ale nemaje kapesníčky oslovuji cestou tři kolemjdoucí s prosbičkou o papíráček s výmluvou na očištění brýlí. Na 226.km už bylo volání tak silné, že to nešlo více odkládat. Pochopil jsem, jak těžké to mají ženy na kole. I odskočení na malou je pro ně oříšek s výběrem vhodného místa :D Protože to je dnes rozjeté na cca 275km uvažuji nad třístovkou. Natahuji to přes Lázně Bohdaneč, ale jak to tak u mě bývá, kolečko na Hradečnici mě neminulo. Slunce zapadlo, vyšel měsíc v úplňku. Po osmé jsem doma. Véča, vana a spát. Byl to nejdelší švih v zimních tretrách.
Ještě text pro Zirecka: Celý to je jen sebeprezentace. Na nic jinýho jsem nemyslel. Při každém cvaku fotky jsem si lebedil, jak se to bude na BF a FB vyjimat. Vyzbrojen kamerou a zásobou náhradních baterií vyrážím na lov neukázněných řidičů pro sociální sítě a PČR. Ale jsem zklamán. Chování řidičů se zlepšilo s chystanou úpravou legislativy. Jsem flustrován prodám kolo a končím s cyklistikou :D
(vloženo 26.4.21)
Pepa +1 Někdy to prostě jede hůř, někdy líp. No a? :-)
Když to tady čtu, tak jsem rád, že mě stačí jedno kolo a jedny rafky :-)
Včera jsem si dal cca 110km transfer, celou dobu proti větru. Tady by mohly mít trochu vyšší ráfky kladný efekt. Přeci jen jízda třeba 20km/h proti větru 10m/s je v součtu rychlost proudění vzduchu 56km/h. A tady už ta aerodynamika hrát roli bude. Samozřejmě rozhodující bude pozice těla a spousta dalších drobností…
Člověče to vlastně ani netuším, páč já jsem si Mig21 nikdy moc neoblíbil. Mně přirostly k srdci spíš vrtulníky, tohle byla taková sprostá trubka, která dělala strašný kravál a celkem nic neuměla. Myslím ve smyslu vybavení
PLATYPUS3: díky. Vkládal jsem tu link na video z vyjížďky a na jeho konci mávám řidiči, co za mnou čekal, až projede auto proti. Slušnost od řidičů je třeba ocenit. Poděkovat. Možná se u nás dočkáme lepších časů.
Miťo: pěkně! Si vzpomenu když mě ňáký auto oprasí 30cm na prázdné silnici jak tady bojuješ za cyklisty.
Díky za MiGa Radime. Stejně to bylo zajímavý éro viď ;-) Drak letounu prý bez únavových jevů.
Marťas dnes jsem si na tebe vzpomněl a zastavil se vyfotit jednoho Miga pro tebe
Jsi neskutečný pako, smekám
Tak já původně měl taky nízký hliníkáče (respektive ještě mám na chalupě v Čechách), ale vzhledem k tomu, že silnicu mám takovou celou aero a ty hliníkáče maj plochý dráty, tak se mi do toho občas taky slušně opíral větér, nemyslím, že mezi tím byl nějaký zásadní rozdít v tomto ohledu, takže rozdíl byl akorát ve váze (hliníkáče lehčí) a v setrvačnosti (lepší samozřejmě u karboňáků). Vysoký prostě sluší a po rovině to odsejpá, ale opravdu záleží hodně na povětrnostních podmínkách. A taky je to o nohách, nezáleží na čem jedeš, i když někteří civilisté si myslí, že dražší kolo jede prostě samo. Miťo, ty to prostě odbušíš třeba na ukrajině :-)
mito: No to jsem prave psal, ze s prumerama kolem 25 nevim, zda je to nejake xtra znat.
Jinak s 25mm carbon prednim rafkem jsem chytal bocak mnohem vic nez s 38. Ta lehoucka 25 uz nema gyroskopickej efekt vubec. I s moji nizkou hmotnosti nemam nejak problem.
A ano, hlinikovy nizky Aksia pruzi vic nez 38mm galuskove carbony, ale to pro me zadouci neni. Preferuju odezvu od povrchu nez jizdu na polstari. Ale ja nejezdim vytrvalostni jizdy nad 200km.
@miťo Ale s těma vysokejma je to kolo prostě hezčejší a do nějakých větších akcí s oblečením se za jízdy radši obecně nepouštím, obzvlášť na výletě není přece problém na chvíli zastavit :-)
deekay: (k výšce ráfků) myslím, že 28mm výška mi na moje šnečí průměry stačí bohatě. Mám doma WH RS 50tky (50mm), typově Ultegra. Jedou lépe, ale do 30km/h fakt nepoznám rozdíl. V časovkách ano, ale při výletu ne. Naopak, vysoký ráfek chytá vítr a protažení, sundání či navléknutí vrstvy oblečení je problém. Na první jízdě na 400km jsem je měl, ale naposledy. Kámoš mi tvrdil, že nízké ráfky lépe tlumí otřesy. Mít nějaká nízká plášťová Ambrosia na 32d, jdu do nich jako do kol na dlouhé jízdy.
Je vidět, že to v tobě bují velice silně a přes emoce už nevnímáš původní kontext:
Kdybys to nevytrhával z kontextu, tak by jsi mohl taky uvést, že to byla diskuze k článku na Idnes, kde někdo pronesl, že je tam drsná diskuze. Tak jsem vybral, zkopíroval z Idnes dva zajímavé, protichůdné až extrémní názory pro představu, jaké to vyvolává diskuze na obou stranách názorového pole. Bylo to pro pestrost, abychom si uvědomili, jak se dá jakýkoliv problém zneužít, když se na to dívají dva tvrdé tábory a jak se může původní myšlenka bezpečnosti cyklistů zvrtnout. Aneb cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly.
Co tam máš dál?
Ještě tu pohádku, thriller o kamiónu. Ta je tvá oblíbená.
Pak taky ten akčňák o dávné lásce a bráchovi.
Nebo jsi vymyslel, zbastlil něco nového, dalšího?
Končím.
Když zase vyvoláš akci, adekvátní reakce přijde.
McBlacky, Aduldinho: Diky panove, takze zustavam u 38, jezdi se mi na nich dobre a nemam s nimi zadny problem, ale vitejak, za kopcem je trava zelenejsi :D
Zkuste se zamyslet, co jsem sdělil ve svém komentáři a že jsem reagoval na flame od Míťa. Trollicí rysy má jeho příspěvek, který je úplně zbytečný. Spíše dokazuje, že mám částečně pravdu, protože ho něco žere a stále to má v hlavě. Po několika týdnech nekomunikace má potřebu rýpat. Odpovídá to jeho nutkání vynucovat si svůj pohled na silniční provoz otevíráním dveří auta důchodci na křižovatce.
A zkuste to srovnat s vašimi úsudky: idiot, eliminace, ignorace, moderátor.
Na jednu stranu se oháníte svobodou slova. Na druhou stranu si pokrytecky vynucujete, že druhý by neměl číst a reagovat. Takže akce je v pořádku, ale reakce být nemá.
Mamko, Miťo: Mám Vás oba moc rád a chci aby to tak zůstalo, proto většinu svých výletů nechávám právě na Stravě, ne jako Miťo proto aby mi to dělalo statistiky, ale proto abych mohl komunikovat s těmi, kdo jí mají taky a ty a několik dalších dalších mi tam prostě schází, musíš se polepšit ;-) Na samotnou statistiku mám software od Sigmy a ta je na to, co potřebuju a chci zcela dostatečná.
Doubku: máš pravdu, jen nemám ve zvyku to komentovat takto přímo, nikdo nikoho nenutí sem přidávat, nebo komentovat reporty, tak bych to asi shrnul a je tady několik trollů, kteří prostě neunáší fakt, že jejich reporty, pokud vůbec nějaké jsou, nikdo nekomentuje, nebo se prostě baví tím, že tady prudí, ale na jejich eliminaci tady je moderátor, my ostatní je můžeme jen ignorovat.
Samá slušná argumentace…no, shrnu to po svém…zirecek je idiot, který si vždycky najde cestu, jak poprudit, tady ho miťo jenom předběhl a celkem vtipně :-) . Zato vy jste zireckovi skočili na špek :-D
Miťo, teď mi sem skočil tvůj koment… já to vážně nepochopila jako vtip, pokud je to OPRAVDU tak, pak beru vše zpět a omlouvám se. A že ty bys miťo končil s cyklistikou, tomu jsem neuvěřila ani na vteřinu, vždyť ty tím žiješ! :-))
Oldo, máš v mnoha ohledech pravdu a jsem ráda za tvou věcnou a slušnou argumentaci. Jen mi to prostě připadlo jako zbytečné vzájemné osočování tady a takovýchto projevů je mi vždycky líto a vždycky mám nutkání zastat se těch, kteří byli podle mého názoru nespravedlivě napadeni. Miťo má na to právo, to je pravda. Ale tím, že svůj názor sdílí zde ve veřejném prostoru, mám i já právo se k tomu slušně a věcně vyjádřit. Ale jak říkám Oldo, vážím si tvé korektnosti, díky :-)
Tak tedy proč jsem na Strave. Od roku 1995 si zapisuju všechny vyjížďky. Nejdřív na papír, pak do Excelu a od roku 2015 do Stravy. Ona to Strava vlastně dělá sama, je to pohodlný.
Mamka asi nepochopila, že druhý odstavec v popisu je vtip. Nebo proboha si mamko fakt myslíš, že končím s cyklistikou a že jediný důvod proč jezdím je udávání PČRce? Vždyť jsem jen opakoval zirečkova slova :D
Mamko: vážím si všech názorů, které jsou k věci. Nechci se pouštět do hlubších rozborů, nebo polemizací, ale je každého „svaté“ právo si do svého reportu dát cokoliv, co uzná za vhodné, myslím si, že byť Miťo sice Zirecka přímo zmínil, je to jeho právo, stejně tak je právo všech, reporty a fotky určitých lidí nečíst, nebo je komentovat, od toho tady jsou moderátoři fóra, kteří mají právo dotyčného napomenout. Já osobně vnímám celou věc jako oprávněnou, pramenící z podložených faktů a tudíž není důvod k tomu, aby kdokoliv, kdo nechce reporty číst, aby na ně reagoval. Pokud moderátor fóra nezasáhne, znamená to, že je vše v pořádku a jsme u původního materiálu, že nikdo nikoho nenutí reporty číst, či prohlížet, ať už je to kdokoliv.
Oldo, bohužel miťo zirecka komentuje, aniž by k tomu měl nějaký zjevný důvod, a to rovnou ve svém reportu.
Miťo, je škoda, že své bezpochyby úžasné výkony degraduješ takovýmito projevy. Ten poslední odstavec v Tvém reportu tam opravdu nemusel být..
Miťo:
Prášky nekonzumuji, o můj spánek neměj péči.
O debilitách jsi začal Ty – viz poznámka v samotném příspěvku s fotografiemi. Když nebudeš zbytečně prudit, není důvod, aby druhý reagoval na Tvé prvoplánové pošťuchování. I když je zřejmé, že ono pošťuchování jsi myslel vážně.
Miťo: nevšímej si ho, je to nějakej provokatér a jezdec tvé třídy se nemá potřebu s takovýmto lidmi bavit, nebo je komentovat. Za mě seš borec a nikdo a nic na tom pro mě nezmění.
Pane zirecek, o debilitách s vámi začínat debatu fakt nebudu. Vemte si prášek a dobrou.
A proč máš tedy potřebu sebeprezentace na sportovním facebooku Strava? Proč děláš činnost navíc, když jsi „jen“ cyklista?
Podle mě 38–40 ideál volba, 50 už je moc. Na rovinky dobrý, ale do kopců nic moc = vlastní zkušenost. Navíc já mám „těžitka“ s hliníkovou bzrdnou plochou :-)
deekay – podle testů je největší rozdíl nízkej ráfek a 35mm aero, pak už ten efekt výrazně klesá.
28.4.21 11:32
sheenecek: jsem trochu bezednej, pravda.
McBlacky: Strava ve wattech trochu kecá
Zirecek: nickname ti opravím. Oběť Stravy…to bych chápal u everestingu, maratonech na trenažeru. Já viděl kus krásnýho světa. Mimochodem v roce 1997 jsem jel svou první třístovku, v roce 1999 max.nájezd 21800km a žádná Strava nebyla ;-) To bude jinde chlape, to je diagnóza: cyklista.
McBlacky: Jasny, je fakt e na ty dlouhy strece se to asi nascita. Ja vozim 38 a budu ptoreboval druhy kola, tak premyslim, jestli zase 38–40 nebo 50.
Deekay na rovine s 200w jedes za bezvetri urcite 30 a to uz je rychlost kde to znat bude. Klidne bych si tipnul ze to bude kolem 5% minimalne. Jasne ze ve finale drobnost, ale kazda pomoc se hodi. Kdyz pak jedes nejaky mirny klesani kolem 40–50 v obloucich, bude to vyrazne vice. Tam pak nizke rafky jsou smrt.
mito, solidni vysledek na duben :) na fotkach pocasi vypada luxusne, asi lepe, nez bylo v realu. Minimalne ve stinu a kdyz foukne.
McBlacky: Hele myslis, ze by mu vysoka kola s timhle prumerem vyrazne pomohla? Nema to smysl az od vyssich rychlosti?
Jinak s rovinkama souhlas, nebavi. A kdyz uz to neni dokopce a z kopce, at sou tam aspon porad nejake zatacky :)
Devler: Hlavne, ze se umis pochvalit jak jsi kreativni. Taky budes asi hrozne skromny a ani trochu narcis vid? :)
Myslim, ze spousta lidi leze na trenazer z uplne jineho duvodu, nez je nedostatek kreativity tvl…
Míťo: Stále komolíš můj nick. V textu Ti chybí: „Jsem oběť Stravy“.
Ale samozřejmě klobouček, klobouček.
paw_jh: ano, kousek dál je most. Budu střihat video z jízdy, tak ho tam najdeš.
Tyjo, když jsem viděl zavřenou lávku, tak jsem se chtěl zeptat jestli jsi jel přívozem … pro jistotu kouknu na mapu a co nevidím … on je tam místo toho v Lužci postavenej most?
@miťo Kuks by připadal v úvahu, jen když bude úplně nejlíp :-) Přece jenom nesázím 3kila na počkání jako ty :-)
Aduldinho: místo klus jsem poprvé přečetl Kuks :D Když je nejhůř, mám válce.
V zimě kolo, když to nejde, tak klus nebo prochajda a když je nejhůř tak lehká posilka a i gaučink není špatnej, na trenažér mě nikdo nedostane :-)
LM: jo u tý Babrory tam fakt byla ledová tříšť. Na 200km v lednu mají termo lahve malý objem a po hodině to je stejně ledový.
Taky jsem si říkal, že mi to ježdění v zimě už moc nesvědčí.Trenažér by to mohl vyřešit..
D3VL3R: Je to ujetý, ale když máš kolem baráku 4–5 měsíců sračky a sníh tak rychle změníš názor. Za mě trenažer nejlepší věc hned po AXS :)
D3VL3R: chápu tvůj názor na jízdu na trenažéru. Možná proto, že se na to díváš z jiného úhlu pohledu. Já to beru tak, že na kole nejezdím jen a pouze kvůli jízdě samotné, kvůli pocitu z jízdy, podívat se někam, poznat nová místa. Ano, je to primární motivace. Ale ta druhá, u mě nezanedbatelná, že je to prostě také způsob, jak si budovat nebo alespoň udržovat fyzičku, která se pak neztratí při běhu, v zimě na běžkách, na skialpech apod.
A když se teď obloukem vrátím k tomu trenažéru, tak jízda na něm je pro mě způsob, jak si tuhle aktivitu udržet pohodlně i přes zimu. Jak jsi zmínil, moderní technologie tomu dávají zase jiný náboj. No a na jaře to na tom kole jede lépe, takže, kruh se uzavřel.:-)
Jakékoliv ježdění na trenažéru je podle mě ujetý masochismus. Leda by byl venku armageddon. Ale tak to vnímám já a nikomu to nechci zakazovat. Jen s tím pro sebe nejsem ok. Jsem dost kreativní na to, abych si vymyslel něco jiného venku.
Na druhou stranu se mi líbí vývoj technologií, kam se to posunulo a posouvá. Jen ten prožitek nikdy nebude takový, jako při reálné jízdě. Analogie – Jídlo v prášku ok, ale taky to nebude chutnat a nebude prožitek jako z čerstvých dobře připravených surovin. Jdu na oběd.. :D
McB: přestěhuj Morava je Morava, tady je nám fajn Beskydy, Jeseníky, Hostýnky, všechno v dojezdové vzdálenosti. Pivovarů těch tu je taky dost : )
27.4.21 11:00
Mohli by jsme tady zavést hodnosti a Miťo by byl jedním z adeptů na Kinga BF!
mito – to je jasný no, už mám i ty roviny odjetý :)
mě to i štve, protože když chci jet někam dál (na pivo), tak se prostě nevyhnu rovinám. Pivovary kolem Prahy mám už všechny objetý a nejbližší kde jsem nebyl už jsou cesty 200+km. To bude letos bolet prdel. A co příští rok, se asi budu muset přestěhovat na Moravu :)
@D3VL3R Zlatý miťovo 3 kilo v relativně méně zvlněném profilu, tohle je fakt masochismus :-) Ono to ani po tej rovině není zadarmo, hlavně, když fučí, to já taky radši do kopce než na ufókané rovině :-)
D3VL3R: jo fotky z trenažeru, to by bylo pokoukáníčko :D Hele to je na budku. V tom nevidím žádnou radost.
Kamarádi rádi jezdí tyhle výlety a jeden je extra gurmán, když si dá 600 km na trenažeru jako 24 hodinovku. Takže nic překvapujícího, lidi tohle prostě jezdí, jen se o tom neví.
Zkrátka plochodrážník, něco jako ten rekordman ze Slovenska. Miťo se ale na rozdíl od něj nebojí vzdálit se od domu :)
Samozřejmě krásný výkon, ale mám taky raději 100km/3000m než 300km po placce…
Ty bláho to je síla, to nedám ani v létě. Fakt respekt. Alespoň ti nefoukalo jako v neděli…
McBlacky: roviny jsou vražda na zadek. Příliš jednotvárná jízda. Často musím ze sedla.
palec nahoru, že takový porce po rovině dáváš bez vysokých kol a bez hrazdy.
já to mám podobně jako Hanka, roviny beru spíš jako zlo.
Pěkná práce, souhlasím s Bárou, co budete dělat v létě, když teď sázíte 3kila, válet se u bazénu?? Zase je fakt, že radši 3kilo v chládku než v ukrutném horku :-)
Upřímně víc než vzdálenost obdivuju jak to jedeš po placce. To musí bejt na palici:) Aspoň mě nikdy nebavilo a když jsme na ultra jeli v kuse třeba 500 po rovině tak to byl pro mě neuvěřitelný očistec. Zlaté Alpy či další pohoří.
Dobře sis dal do těla! Gratuluju ;-)
Ty krávo! To snad ani není možný. Tohle fakt nechápu :D
Miťo , obdiviji takovéhle borce . Já dal nejvíc 148 na horáku tedy . S deseti kily na kole a s deseti na zádech. Ale vyspal jsem se z toho :-)
No dnes už jen vzpomínám a „nabíjím“ baterku :-))
:-) Tedy Pane , ta Mamka Vás tady pěkně pobláznila ! Od teď bude točit kde kdo třístovku :-))) Vy jste „blázni“ Ale budiž Vám přáno :-) (obdiv)
Kvalitka při pondělku , GJ :-)
26.4.21 21:16
Zřejmě dobrý oddíl. Miťo Říp jsem z Ještědu viděl, ale Mělník ne . Takže já Ti nemával:-)
Ty jo