Prosím o rychlou konzultaci.
Potřebuju na rychlo koupit odolnější Gravel pláště.
Parametry:
- Rozměr ideálně 35–622 maximálně 38–622
- Bezdušový provoz (tubeless ready)
- Odolnost proti defektu
Potřebuju, aby byly pláště odolné a zároveň hezky jely na asfaltu. Nejde mi o ježdění v terénu, takže nemusí mít grip v blátě, hlavně abych je nepíchnul nebo neříznul při sjetí z asfaltu na šotolinu nebo kamenitou cestičku.
Aktuálně mám Schwalbe G-One Speed 35–622 na bezduších, ale množí se mi na nich řezné rány od štěrku a kamínků, takže potřebuju pláště, kde to nebudu muset řešit.
Mí aktuální favorité jsou:
- Hutchinson Overide 35–622 TLE kevlar
- Schwalbe G-one Allround TLE
- Giant Crosscut AT 1 38–622 TLR
Prosím o rady, postřehy a doporučení.
Děkuji za všechny konstruktivní příspěvky.
(vloženo 5.5.21)
Na plečkogravelu mám vzadu Schwalbe G-One Allround Performance 35 mm bezduše s ZeroCUC 30 mm gravel vložkou a defekt jsem na tom zatím řešit nemusel.
Vepředu se mi ji podařilo ještě předtím bez vložky nadvakrát proseknout mezi ráfkem a šutrem (ráfek/bočnice/běhoun/šutr), ale to byla čistě moje chyba :-)
A ze silničních 28 mm Triban ResistPROTECT+ jsem před výměnou gumových duší za plastové duše z Ali vytahal toto (bez defektu, byť je v jenom místě jeden plášť trochu naseknutej na běhounu):
Zdar,
tak odolnost Tufo by mne opravdu zajimala s odstupem casu tohoto vlakna, protoze:
Moje zkusenosti:
Koupil jsem je pred 6 mesici ve velikosti 36. Jezdim s nima pouze do prace po asfaltu po praze.
Prvni defekt hned prvni tyden po nazuti. Za cca 4 000 km to bude urcite 10 defektu , za posledni tyden 3 a pujdou z domu. Staci maly ostry kamynek co nasypali kvuli ledovce a tmel strika jak o zivot a ani se to nechce zalepit (notubes).
Vzorek je OK ale rezne rany vsude …
Tak si rikam ze zkusim ty schwalbe v cyklokrosovy verzi 33 s race protection a nebo nejaky silnicni v 32 …
TK75: máš pravdu, chtěl jsem maximálně 35 mm a nakonec šel do 40 mm a jsem nadšený, už mám projeto skoro vše pro reálné porovnání a musím uznat, že to byla trefa do černého – jede to parádně, drží, nehučí, všechno super – jen tedy to nahození bylo strašné.
Tictac: no vidíš a to jsi chtěl úzký 35…oni ty širší pneumatiky nejedou o nic hůř.Vypadají opravdu dost objemný a to je fajn.
:-)
Super! Když na to koukám, tak mi to vlastně připomíná mý první kolo Merida Matts Lx, který mělo nasazený gumy Ritchey Speedmax α/Ω 26×1.95"… :)
Přidávám slíbené postřehy.
TUFO Gravel Thundero – super univerzální pláště, hezky zpracované, krásně zabalené.
Montáž – nahodit bezduše byl tedy ořech, oproti Schwalbe G-One to bylo peklo, ale povedlo se a tlak držely i bez mlíka.
Vlastnosti – krásně sedí na ráfku, nehážou vůbec, beží rovně, vypadají skvěle a šířka 40 mm je do mého rámu úplně v pohodě.
Jízda – Jedním slovem super! Jedou, drží, nehučí, tlumí – prostě paráda.
Tlak – aktuálně mám 2.0 / 2.5 a vyhovuje mi to.
za mě Tufo top rychlej a celkem odolnej, jen je širší. Schwalbe jsou pro mě podobný papír jako wtb. Když chci fakt odolný a celkem rychlý pláště, tak mám Spešl Sawthoot 38mi a mám klid. Krásně kulatý, super odolný a když na to máš koule, tak zajedeš i kvalitní čas ve srajdách na gravelblinduru z kopcce :D
Děkuji všem za rady – už jsem to rozlousknul a objednal TUFO Thundero.
Sice 40mm (víc než jsem původně chtěl), ale bezproblémový bezdušový provoz, velká odolnost (pro mě rozhodující), pěkný design a česká výroba mě přesvědčily. Na ryzí silnici a pod blatníky si nechám stávající Schwalbe G-one Speed 35–622.
Jakmile dorazí přidám do galerie fotku.
Pěkné recenze třeba tady:
https://www.roadcycling.cz/…ufo-thundero
https://www.ridinggravel.com/…ravel-tires/
Tady se dá najít spousta informací od jezdců a i fórum
Waters: máš pravdu, vyvinula se z toho zajimavá diskuse plná informací – nechám to tady.
Ahoj vůbec bych se nebál ani 40mm plastu i ty jezdí skvělé ale chce to trochu vybírat a budeš spokojen Tufo, Schwalbe, wtb, panaracer
Díky za zajímavou diskuzi. Poučné. Jezdím roky na cyklokrosce Racing Ralphy 35C a nikdy žádný defekt a jak už je zadní sjetá, tak to i jede :-)
TicTac135: tohle nemaž je tu dost informací, které se hodí:)
Za sebe mohu doporučit Challange Gravel grinder 38c /dušová verze/
Aktuálně plánuji Hutchinson Overide na bezduše, až budou k dispozici.
Pirelli, pláště pro ně dělá hutchinson a přijdou mi super.
Miťo: jeden pár kol – zase tolik toho nenajedu, abych užil dva páry.
TK75: to mě taky napadlo, na RBčku jsem to tak měl – tady bych mohl dát Grandero/Speedero.
Paw_jh: díky, asi do nich půjdu.
DaD: díky, rozhodnuto, Giant vyřazuju.
Wilhelm: díky, super recenze.
Jezdím nyní Hutchinson Overide 38, nahození bez problémů, tlak drží i bez mléka. Překvapilo mě, jak „tlustá“ je to guma, tak snad bude odolnost v pohodě, zatím bez defektu. Jezdím 70 % asfalt a tam jedou dobře, tak jak by člověk od tohoto vzorku očekával … ale tohle je už o tlaku, pokud mám v plánu pohodu a hodně lesních a polních cest, upustím tlak a naopak. Vybíral jsem ještě mezi níže zmíněnými Tufo Speedero, ale nebyl jsem si jistý, jestli se mi vejde 40 mm (Overide mají 38 a šířka reálně souhlasí). Speedera zkusím příště. Pojede to asi oboje stejně …
Pokud akceptuješ šířku, tak Speedera jedou dobře – není rozdíl jestli jedu po asfaltu nebo lesní cestě, furt jedu stejně rychle bez nějaký větší námahy. Mám nasazenej třetí plášť a nehází ani jeden.
TicTac..tak se neupejpej a dej na předek pneumatiku se vzorkem a na zadní hladkou.Třeba Gravelking SK a SS nebo podobně.
@TicTac135: hele jasný, úplně chápu… já točím na svým RX právě ty GravelKingy (na všechno) a Zaffira (na léto na silniční švihy). Gravelkingy mě nijak nelimitujou, kolo mám aktuálně jako „šichťáka“, jezdím na něm do práce a z práce si dycky udělám švih cestou/necestou. Do budoucna bych koupil ty Gravelkingy SS jako naprostý univerzály a už nic neřeším…
vpa007: je to se mnou složitý, já totiž vůbec nevím jestli je moc zubatý nebo ne. Do teď jsem gravel používal jako silničku a pláště moc neřešil, ale včera jsem přišel o své RBčko a potřebuju do zítra udělat z gravelu stroj na všechno. Chci, aby pořád valil po silnici, ale zároveň musí zvládnout úplně všechno ostatní.
https://www.roadcycling.cz/…ufo-thundero Pěkný test Tufa
Mito : Mám je na Gravelu a hazivost žádná točí se nádherně ale mám Thundera
Poznámka k Tufo Speedero. Obě mi vykazovaly házivost, kterou jsem už nebyl ochotem akceptovat. Po dohodě zaslány výrobci. Zatim nemám ani prachy, ani gumy :D
@TicTac135: hele, ještě mě napadlo, když by na tebe ten GravelKing SK (Small Knobs) byl moc zubatej, tak mají nově i verzi Panaracer GravelKing SS (SemiSlick), na kterou si brousím zuby, až sjedu letos ty prvně zmíněný SK. Ale otestovaný je nemám. Nicméně Panaracer tuhle kategorii gum defakto založil a vymyslel, tak budu věřit, že si parametry drží. Jinak přes léto jezdím hladší Vittoria Zaffiro Pro III, 700×32C a taky neřeším terény a defekty. Tam ale asi nebude 35c…
bluma: díky.
vpa007: díky za komplexní review, přidávám do seznamu
miťo: díky za zkušenosti.
Malinko převracím, koukal jsem se víc na ty TUFA a musím říct, že ve mně zanechaly hluboký dojem – jsou sice 40c, ale jsou to české gumy a vypadají fakt dobře. Asi bych šel spíš do Speedero než Thundero, ale přidávám je do seznamu.
TicTac135: než jsem je sjel nadoraz, tak za celou dobu dva defetky. První byl střep ten to vzal skrz, druhý byl při poslední jízdě, když to byly šlupičky taky střep, asi se prostě časem prokousal až k duši. Rozřezaný sezén jako jsem měl u Challenge Chickane jsem na Overidech neměl. Pokud chceš něco spolehlivého, tak Schwalbe Marathon, ale ty asi moc nepojedou.
Na fotce je ex zimák na zmíněných Overidech 38mm
mám dobrou zkušenost s Pirellkama, Gravel H i M… na zimu dávám M 700×40, na léto H 700×45, jezdím s tím jak na asfaltu, tak do lesa, zatím bez jedinýho problému
Olda Suk: Díky, na ty jsem se taky díval, ale rád bych zůstal na 35–622.
Jezdím na Revoltu Tufa ale ty jsou jen 40–622 ale jsou výborné a celkem i lehké
Díky!
Miťo: Působí na mě rychle, ale co odolnost, nebude to stejné jako moje stávající „speedy“?
MajkyMajk: Díky, aktuální „speedy“ jsou silnice/rychlost a nechám si je, odolnější potřebuju na přechodnou dobu.
Mám ty Gianty nazutý dva týdny (odolnost teda neposoudim), jsem spokojenej, ale další budou víc do silnice a rychlosti..