Tak po Cervelu S5 (https://www.youtube.com/watch?…)
ma svoji autodestrukcni ficuru i Cannondale na Supersix EVO 3:
https://www.youtube.com/watch?…
DaD bude jiste potesen :D
Verim ze tech znacek a typu, co neco podobne maji, bude vice.
Docela rad bych poznal ty lidi, co maji takovydle designy nasvedomi a zeptal se jich, co je k tomudle reseni vedlo :)
(vloženo 8.5.21)
10.5.21 12:12
zirecek: Problem je ten ze specialne u silnicek vyrobci za meziprvek urceny k destrukci casto zjevne povazuji ram … :(
Součástí takových systémů má být meziprvek určený k destrukci, třeba jako má Canyon na MTB. Mně už to jednou zachránilo horní takovou trubku od poškození. Meziprvek jsem dal nový včetně šroubů a vše jako nové.
BTom1: Každý rozumný výrobce dává ha hadice a bovdeny měkkou ochranu aby to nebylo nijak slyšet. Ale třeba Cannondale to má na salámu. Cannondale no…
9.5.21 00:26
Jo a tak dlouhá hadice zase má snahu v tom okolí zbytečně šuchat(nevím jak to jinak říct) při vytočení velkýho rejdu a návratu zpět.
Opět ti budu odporovat. Já stavím kola tak, že zatlačím hadici co nejvíc do rámu. Jednat potom neklepe( je někde opřená vně rámu o trubku) a zadruhé jde potom brzda, alespoň jednou rozpojit a nemusíš dávat novou hadici. Tohle jde tedy obejít ubroušením olivy a zachování délky hadice (sice práce na hovno, ale dá se) Hadice je tedy dost dlouhá i na maximální rejd při kontaktu rodel s rámem.
DaD: možná jsem se blbě vyjádřil.Až po funkci omezení rejdu pro vidlici aby nedošlo ke kolizi s rámem to ano.Podívej se ale když vystupuje hadice z vidlice a vstupuje do rámu-s tím omezením rejdu nemusí být potom hadice tak dlouhá.Takže ten první dúvod je jen jejich konstruktérská blbost že to nevymyslí bez kolize.Ten druhej případ je důležitější možnost kratší hadice zabezpečená dorazem v rejdu.
BTom1: Ne, to dělají proto aby se vidle nepotkávala s rámem při velkém rejdu. Udělat dostatečně dlouhou hadici je ten nejmenší problém. Pokud se člověk ke kolu chová slušně, tak ani doraz, který tam není, není žádný problém. Problém nastává když se na tom smotáš a jde to do sebe na férovku.
Čipera:tak ty dorazy se u těch rámu dělají abys velkým rejdem nepřekrucoval,nepotahoval spíš zadní hadici takže po odstranění určitě klud nebude
Bohužel, za to stejne. Každopádně aspoň vyrekoamuji a příště si na to dát bacha. Já co si pamatuji sem to uriznul, zabrousil a je klid.
DaD: Jasny, taky myslim. Ale cenove se da treba tendle ram sehnat rozumne, SL7 fakt ne.
Cipera: Vyreklamuji ram za nejaky upraveny design? Nebo za to stejne, aby se to stalo zase?
Naštěstí o tomto problému cannondale ví a když se to stane bez keců vyrekoamuji rám.
To by se ti mohla líbit ta SL7, jak píšu v příspěvku o švihu. Tam jdou rodla otočit až do rámu a tak by se, toreticky, nemělo při případné kolizi, nic stát.
Já už si tu stavbu Shiva moc nepamatuji. Ale zrovna jsem sem dal příspěvek, kde to majitel parádně nafotil a popsal. Třeba to tam bude lépe vidět.
Takhle se dělí zrno od plev. Dobrý značky to mají dořešené, tyhle shity mají na kolech značky, co se jako luxus jen tváří.
LM: To vypada, ze je to aspon z tvrde gumy, nebo pogumovane. Treba DaD napise vic, kdyz to stavel.
LM…to byla nadsázka. Je to dost debilní řešení, očekával bych ho na kole za 50, ne za 150. Ale je to podle mě otázka peněz, tahle konstrukce je levná, snadná na výrobu a zřejmě jim nekazí jméno natolik, aby se tím zabývali ekonomicky. U nás je to podobně, dokud to armády kupují, tak se nikdo z finančních mágů nezabývá takovou jemností jako je třeba obtížný servis apod. Hlavně, že vyšlo kešflou, marže a plán.
Tak to máš pravdu, tyhle kraviny na spolehlivosti určitě nepřidají a na klidu nepřidají:(
Ja ted nemyslel primo madonu, ale obecne. U S5 se to stavalo pri beznem pouzivani, tam sel ocelovy klin do steny trubky, nejhorsi co muze byt. Cannondale to ma trochu lepe, ale zase hrozne malou stycnou plochu.
A ono tohle nejsou jedine prehmaty cykloprumyslu. Viz nedavno reseny novy canyon aeroad a jeho ultradementni design sedlovky.
Myslel jsem opravdu nějaký drsnější pád kdy většinou poškodíš i klasický rám bez těchto fičur. Při běžném používání to u Madony nehrozí.
DaD: Hmm, super :/ Pro cloveka co meni kola furt je to asi jedno, pro nas co si to chtej nechat tak dlouho jak jen to jde je to naprd. Jako vysolit 150–200k za takovou jebku :( Dekuju nechci.
deekay: já jim špatného nepřeji přeci?)
Jinak toto má i Madona. Když s ní hodně jebneš, tak se doraz v hlávku ulomí a vidle jde na férovku do rámu. Viděl jsem to na jedné závodní verzi a není to moc pěkný pohled:(
Taky absolutně nechápu jak tohle mohlo projít na sériovou výrobu. Dneska asi prostě musí člověk počítat s tím, že když chce ušetřit 2 watty díky schovanejm kábalům, tak musí počítat s tím, že se mu rozpadne hlavová trubka. Upsie. Proto se vyhýbám integrovaným kabelům obloukem.
Po zapilování budeš mít „doraz“ karbon na karbon – horní hrana vidlice se při zatočení zarazí o spodní rámovou trubku :-)
Deekay:nějak se mi to splašilo.Nic teď nekupuj počkej až se to snad zlepší.Teď měnijou rok co půl rok modely až se toto ustálí tak budou mít čas doladit detaily.
Btom: Njn. me to proste jen sere. Chtej za ty kola uplne nechutny penize a prodavaji navoneny hovna :) Neco dneska vybrat je peklo.
A nedelam si iluze, ze takovyhle rozhodnuti jdou uplne z jinych oddeleni , nez je konstrukce. u
Hele mě to neudivuje a ani bych ty důvody provedení od šéfkonstruktéra znát nechtěl.Protože rozhovor by s ním byl beztak složitej.Spíš by mě zajímalo jestli nemají obavy vzít si na triko sériovou produkci těchto paskvilů asi z toho bude dosti reklamací..