Ložiska byly bez koroze. K přenosu krotícího momentu slouží drážkování ořechu. Matice drží pouze kazetu pohromadě a nemá šanci udržet kroutící moment, jinač by tam to drážkování nemuselo být. Proto Dt začalo vyrábět ocelové nitridované ořehy pro elektrokola a Hulky. Ale setkal jsem se stím že některé duralové závěrné matice se nataholaly a nebo se vymačkáva čelo duralového unášeče největších pastorků. A často se musela kazeta dotahovat až nešla utáhnout. Třeba Shimano xt 80… a jiné.
Což není tento případ.
Třeba málo dotažená kazeta způsobí protočení pastorků, ložiska tak brzo odejdou, pokud se do nich dostane voda a bordel, což je většinou způsobeno nevhodným mytím wapkou…
Krabica co chceš na tom náboji servisovat? Kromě vyčištění a namazání ráčny tam nic není.
To bude chyba v servisu/údržbě, DT350 vydrží mnohem víc i při těžším zacházení.
Původně ty 350 ky byly určené je pro xc-trail. Dnes už to nepíšou. 11 a 13 zubové pastorky se na duralovém HG ořechu protočily. Jsou tedka více namáhány převodníkem 1× 30 .....zubů. Na dvoutácu se malé pastorky tolik nezátěžovaly.
Ložiska jsou jen obyč radiální.Snesou menší zatížení jak ložiska s kosoúhlým stykem.
Náboj byl zatězován tak, až se 12 mm osa ohýbala.
Jináč na xc-trailu a u lehčích jezdců by měl vydržet
Proč umřela ložiska už po 1500Km? A proč nový ořech a rozpěrka? To je nějak brzo na opotřebování ne?
Na lehčí ježdění používám RX 2030 Enduro a 2027 trail . V provedení bezduše bez problémů.
Náboje Shimano xt M8010 pravidelný servis a bez problémů.
Na drsnější terén a skákání mám Dt swiss 350 a ráfky Dartmoor cruiser . Špice dt champion 2 mm.
Na dt 350 mám po 1500 km nové ložiska, nový ořech a novou rozpěrku.
Dneska bych sáhl po náboji DT 350 hybrid.
Je tu hodně kladných na 2027 a tohle je stejný ráfek, jen o 3mm širší. Na WER 523 je tu dost negativních
Ješte můžes zkusit tenhle
cav: cituji odpověď:
„Bohužel, tento náboj nemá momentálně ani oficiální dovozce do ČR.“
cav: to vypadá dobře, zkusím, ale obávám se, že nebude :-/ Zkoušel jsem tu DT 350 přes známýho, kterej by mi dal cenu co se neodmítá, ale bohužel není..
Kup novou osu, Pokud není ,tak náboj FH-MT400-B a máš i náhradní díly. .
Nové XT tu nemá moc dobrých recenzí. Hodně často jde teda o MC ořech, ale i tak. Jestli se ti rozletělo robustní Deore, tak XT asi nepřežije o moc déle. Ale mě třeby konusy fungovali dycky lépe jako průmyslová ložiska. Nemyslím si, že je to mínus.
U náboje bude ale bohužel asi rozhodující dostupnost… Pokud chci 12×148, centerlock, HG ořech a 32 děr a ještě koukám, co je skladem (jakože skoro nic), tak se ten výběr dost zužuje a čím dál víc to směřuje k XT, bohužel opět na konusech :-/ Pro mě je s mou váhou asi rozhodující odolnost ráfku a tuhost výpletu. Jelikož neumím skákat a nic nedoskakuju, tak to trpí. Poslední ráfek Octane One po roce a půl ježdění (a to ne nějak moc častýho) na výměnu – patka trefená na několika místech tak, že se nemá cenu ani pokoušet to rovnat. Předchozí WTB i29 (což je vlastně to samé) totéž – rok a půl a to jsem byl s váhou cca o 10 kg níž.
Kup si nějaký odpovídající Novatec a předělej ho na CrMo osu. K tomu nahoď ráfek Remerx 2030 a je to.
brundibar: Aby to nestálo ranec a ty sem vpálíš náboj za 4500 a ráfky za 2000 :)
Naboje dt swiss 350 a rafky dt swiss ex 471 nebo 511 a podobny veci uz resit nebudes
Vítej v klubu prasklých os Shimano. Před 15ti lety jsem měl dva páry kol na nábojích Deore a na každé nábě z těch čtyřech kusů mi praskla osa.