pan ALAN

Přidat foto

zdařilá siluetka

dobrý základ aby to nevrzalo, naštěstí Ital použil BSA

není to tak úplně stará značk

kdyby to místo laku byla opravdová alu spojka byl bych nadšený...na druhou stranu tohle bude lépe držet

pro ty co mi minule vytýkali, že jsem nepoužil KC, ale šetřil jsem, je to jen nerez

ne, není to na počest zdejšího žrouta km a trhače všeho od klik, přes příruby atd...

Je říjen 2020 a já mám po kupě všechny díly na Perryho a poskládanou hrubou stavbu na kolech a už mě chytají choutky na čem, že to vyjedu v létě na silnici. Moje RB RR vydává od středu prapodivné zvuky a nic nepomáhá. Nový střed, pedály, vyčištění sedlovky, nic. Nu což, chce to nový rám. Ale co? Hliník už ne a moderní uhlí se mi nelíbí. Navíc s mojí postavou a tím jak jezdím, je aero design výsměch každému kdo jezdí rychle. Chce to tedy něco netuctového mému oku líbivé a cenově rozumné. Protože můj Cafe Racer ALAN Carbonio je pro mě moc pěkné kolo, porozhlédnu se po něčem v Itálii. 13.11.2021 v 8:32 píši první email do Padovi a k mému úžasu mi tentýž den v 15:23 přichází odpověď od pana Alberta (syn zakladatele značky – ALberto ANnamaria) s cenou. Ta mě úplně nenadchne, ale jak mi později řekne dobrý kamarád „jak tě znám tak už ses stejně rozhodl“. Začíná tedy řešení rámu. Velikost a geometrie je daná a nemá smysl s ní nějak hýbat. Váhový limit je 90 Kg což je na hraně, ale pan Alberto mi napíše, že není problém spoje zesílit, aby mích 93 kg bylo v klidu, a ještě prodlouží sedlovou trubku o 2cm aby sedlovka nebyla tak vysunutá.

Dodací lhůta 4–6 týdnů, což je super. Ta se tedy nakonec protáhne na 3,5 měsíce, ale co, je COVID a na vše se přeci čeká. Rám přivezla UPS, takže bylo vše v pořádku a nepoškozené. Dodávka obsahovala rám, vidlici, hlavové složení, sedlovou objímku, objímku na přesmykač a záslepky do vývodů na bowdeny, kdyby náhodou chyběl přesmyk nebo byla elektrika. V oněch 3,5 měsících čekání jsem z nudy řešil co s osazením. Původní plán byl přeskládat vše krom sedlovky z původního RB. Jenže čím víc jsem na koukal na obrázek, tím víc jsem byl přesvědčený, že tam musí být nízké černé ráfky. Takže co teď, ráfková brzda, černý povrch a nízký profil není úplně běžné. Internet nabídl DT Swiss OXiC. Vypadají super, ale co ta černá vydrží? Zeptat se na B-F na zkušenosti, určitě budou špatné a zkazí mi to radost. No co přečtu zahraniční servery a risku to. U soudruhů z NDR byla kola dostupná a za super peníze. Takže kola mám, co na ně obuji. Má to bít retro, takže světlé boky a GP 5000 jsou super pláště, takže ta ošklivě drahá série TdF bude super. No co na to říci, ty boky jsou světlejší než bych chtěl, ale… Začalo tedy skládání samotného kola. Sadu jsem použil SH 105 5800, jasně, třeba Dura 9000 by tomu seděla lépe, ale je to už víc než jsem chtěl investovat a navíc kliky 53/39 neušlápnu. Sedlovka, řídítka a představec Deda, bowdeny a řadící lanka Shimano. Brzdová lanka Jagwire. Omotávka Supacaz, která se osvědčila z předchozí stavby a barevné hvězdičky ladí k “mistrovským“ proužkům (a ne nestydím se za ty proužky a nechám je tam). Co mě na samotném rámu potěšilo je závitový střed a řešení vnitřního vedení lanek. Trochu mě zklamala kvalita lakování imitace hliníkových spojek a “čistota“ provedení karbonových misek na ložiska hlavového složení. Každopádně po prvních 90 km jsem nadšený a s výsledkem stavby spokojený.

(vloženo 7.6.21)

KUBULA KUBULA
Ohodnoť bajk: (4.4  / 63 hlasujících)
Značka ALAN
Model MITO
Modelový rok 2021
Velikost L
Hmotnost 8
Rám carbonove trubky motané k sobě
Vidlice carbon
Hlavové složení FSA
Kliky SH 105 5800 52/36
Středové složení SH SM BBR-60 Ultegra
Přesmykač SH 105 5800 na navářku + antipadač k-edge
Měnič SH 105 5800
Řazení SH 105 5800
Převodník 52/36
Kazeta SH CS-R8000 Ultegra 11s 14-28
Řetěz SH CN-HG 701 Ultegra
Náboj přední DT Swiss
Náboj zadní DT Swiss
Brzda přední SH 105 5800 + modré špalíky DT Swiss
Brzda zadní SH 105 5800 + modré špalíky DT Swiss
Brzdové páky SH 105 5800
Ráfek přední DT Swiss OXiC
Ráfek zadní DT Swiss OXiC
Dráty ploché
Pedály SH SPD SL PD-R7000
Řídítka DEDA ZERO 100 alu
Představec DEDA ZERO 100 alu
Sedlovka DEDA Superlegera offset 0mm
Sedlo Fizik Ardea versus
Pláště Conti GP 5000 Cream TdF LTD

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

29.8.21 21:13

Za napis Mito máš ode mne pět hvězd! Vtip. Je to krásný, i kdyby tam nápis nebyl. 105tka je dobrá volba, chodí skvěle. Ultegra nemá smysl, leda bys chtěl kliky, co se rozlepujou :D

Ať jezdí!

Reagovat
K.a.j.l.87
K.a.j.l.87

11.8.21 14:06

Krásné kolo, šel bych do něj hned. Alan vždycky dělal krásná kola, pořád uměj!

Reagovat
Roman64
Roman64

9.6.21 07:36

Krásné kolo, značka Alan si mi vždy líbila, jeden rám z roku 1986 také čeká na kompletaci.

Reagovat
easyrider
easyrider

9.6.21 06:41

Woow!

Reagovat
Hogy
Hogy

8.6.21 21:57

Logo je stejné jako před třiceti lety. Naštěstí.

Ta 105ka mi tady dost vadí. Aktuální Campa (respektive 2007+) nestojí za nic, takže Shimano a tam jedině Dura. Třeba 9000 a nemusí to být celá sada. FSA nemusím a ten nápis na hlávku nevidím tady moc rád a ty naprosto příšerné podložky Force to jen podtrhují. Třeba Zdeněk Čermák by ti vše mezi hlavovou trubkou a představcem vyrobil z jednoho kusu karbonu. Vypadalo by to opravdu mnohem lépe. A pláště příště celé černé. Převod 52/14 by mě už poněkud dost sral.

Ale jinak moc fajn kolo včetně té omotávky, kterou by mě teda nenapadlo koupit.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

8.6.21 20:54

No pěkné to máš, Kubulo, vážně moc pěkné. Jak jsem měla ke kamerové zkoušce výhrady, tak teď se mi to líbí moc. Černé nízké ráfky a světlé boky plášťů (a vůbec nejsou světlé moc), to nemá chybu. Jen se taky přikláním k tomu, že subtilnější převodník, ideálně stříbrný, přehazovačka taky) by to šoupnul ještě o dvě patra výš. Tak užívej :-)

Reagovat
learita
learita

8.6.21 20:37

Moc se mi to líbí. Věřím, že když kombinujes černé ráfky a černou sadu, pak jsi to přesně tak chtěl a mě se to taky líbí.

Máš na ty ráfky dt oxic špalky? Drží ta černá na rafcich? Kde jsi koupil ty vyplety? Do SZ…

Tohle kolo Vych rád viděl na vlastní oči.

Reagovat
Kubánec
Kubánec

8.6.21 09:57

Bylo by to hezké kolo, nebýt toho strašně ošklivého loga.

Reagovat
jenda78
jenda78

8.6.21 09:27

Pěkný, neokoukaný kolo......zajímalo by mě, zda název modelu MITO je zkratka Milano – Torino, jako tomu bylo před lety u modelu auta od Alfa Romeo…můžu se zeptat na váhu? Díky a ať to jezdí!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

8.6.21 08:56

@KUBULA Šup tam Campu :-) Fór, měj to také, jaké ti to vyhovuje!

Reagovat
KUBULA
KUBULA

8.6.21 08:29

orm: máš pravdu, chvilku jsem i uvažoval že bych z toho druhého sundal tu Athenu a dal ji sem, protože dávat na Itala Japonce je trochu hřích. Jenže co jezdím na silničce tak jsem vždy měl shimano a campa mi prostě nesedí do ruky. No a vzhledem k tomu, že si na tom jízdu chci užívat tak jsem v tomto ohledu styl upozadil.

deekay: s materiály a provedením máš jistě pravdu, ale mám 6800 na cx a že bych při svém ježdění poznal rozdíl v chodu se říci nedá. Takže když to vezmu pohledem laika tak to chodí stejně.

Reagovat
morrows
morrows

7.6.21 21:27

Moc hezké kolo. Kola vypadají nádherně, ještě aby ta černá na nich vydržela. 105 je na tomhle hodně podstřelená, ale funguje stejně dobře, jako Dura. Přimlouval bych se za jiné kliky. Rozhodně to není tuctovka na kotoučích:) Klasika se podle mě nikdy neomrzí. Supr bike pro radost.

Reagovat
siky83
siky83

7.6.21 21:16

Krasny kolo,super profil. 5*

Reagovat
orm
orm

7.6.21 20:38

@KUBULA: Ac jsem priznivec shimana, tak na tomhle bych snesl i nejakou tu campu, napr. stribrna athena, ale klidne i neco novejsiho.

Reagovat
nooski
nooski

7.6.21 20:24

Zajímavé kolo, super příběh.

Reagovat
deekay
deekay

7.6.21 20:21

kubula: Sedelo by mi tam neco s klasickym BCD 5×110 a nejake subtilni prevodniky. Takhle me tam ta velka beztvara placka rusi, specialne kdyz jsi zvolil nizke rafky (ktere tomu teda mimoradne slusi a to jsem zastance vysokych).

Jinak 5800 vs 6800. Taky jsem si myslel, ze je tam jen par drobnosti v cem se lisi… nez jsem mel obe doma vedle sebe.

6800 ma jine materialy (napriklad telo brzdovych pak je u 6800 plast plneny uhlikem, u 5800 ne), jina konstrukcni reseni nekterych casti (treba cepy brzd), nektere dily, co vpadaji na prvni pohled stejne, ale jsou vyrobene u 5800 levnejsi a mene presnou technologii. Osobne bych pod 6800 uz nesel. Ale chapu, ze u 5800 je pro spoustu staveb vyhoda cerne barvy (pripadne stribrne) misto divne Ultegra sedive.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

7.6.21 19:45

kuba: to je dobře, že jsi nadšený a líbí se ti i ta omotávka :-)

s klikama… jelikož asi chceš integrovanou osu, tak mi napadaj jen dvě možnosti – middleburn nebo rotor agilis. ony to jsou tak nějak obecně jedny z mála pro mě hezkých klik s integrovanou osou… nebo myslíš, že by byly až moc subtilní k rámu?

Reagovat
KUBULA
KUBULA

7.6.21 19:24

orm: ja vím, ale jak jsem psal, Dura je dost přes limit a navíc ji ani nevyužiji, 6800 je technologicky stejná jen lehčí a 7000 nebo 8000 se mi nelíbí.

mr.nikdo: kotouče? proč? rám mě zaujal i proto že je to klasika na ráfkové brzdy

Nimrod a deekay: jsem sadysta, tudíž mám rád když jsou na kole celé sady. Navíc jaké kliky by podle vás byly vhodné? Ne že bych na vás dal :-D ale zajímá mě co by tam šlo.

Nimrod: já vím že jsi designový konzervativec, tudíž chápu že ti tam ty hvězdičky nesedí, ale já jsem nadšený.

Reagovat
gersa
gersa

7.6.21 19:17

Líbí a moc. Plusové body za za klasické brzdy a že jsi měl u stavby vlastní hlavu

Reagovat
grafik
grafik

7.6.21 19:16

Ach, ten mobil. Máš tam za 5 hvězd : )

Reagovat
grafik
grafik

7.6.21 19:15

Sem myslel, ze

Miťo ma novějších stroj.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

7.6.21 19:01

vypadá to suprově, jen mi to kazí kliky a ty hvězdičky na omotávce, nějak mi to tam neštymuje ani k těm proužkům

Reagovat
Zoidberg

7.6.21 18:42

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
DaD
DaD

7.6.21 18:23

Fajné!

Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

7.6.21 17:55

Kdyby to melo kotouce :)…

Moc pekny stroj.

Reagovat
orm
orm

7.6.21 16:03

Jedine co mne tam nesedne je ta sada, ale o tom uz pises sam. Vzhledove paradni.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

7.6.21 15:45

DejfSejf: Co je RB netuším. Prasklinu jsem nenašel. Teď to přeskládávám na výletní kolo tak uvidím co se bude dít. Třeba to byl jen zásah z hůry abych šel do nového.

deekay: geo není custom, možná to z textu špatně vyznívá, ale vyhovovala mi jejich standardní.

Reagovat
deekay
deekay

7.6.21 15:40

Paradne jsi k tomu dosel :) takze geo je na miru? to je skvele .) Mohu poprosit o cenovku do SZ? Ne ze bych to chtel kupovat, ale abych vedel za kolik se da custom geo poridit.

Kola tomu dodaly stavu, dobra volba. Jedina piha na krase jsou ty kliky, sluselo by tomu neco klasictejsiho. Ale verim ze ti to neda a casem vymenis. Zaklad mas super.

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

7.6.21 15:33

Super nadhera:-)

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

7.6.21 15:25

KUBULA a co je s tím RB rámem je někde prasklý?

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

7.6.21 15:23

Barevně sladěné kolo, taková decentní silnička za mě super 5 bludišťáků.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

7.6.21 14:41

Velká paráda, to můžu, i Miťovi by to slušelo :-D

Reagovat
cyklista86
cyklista86

7.6.21 14:06

Kostitrasy na rafkovych brzdach uz nemusim, ale asi bych se nechal prekecat, abych se na tomhle projel.. :)

Reagovat
vpa007
vpa007

7.6.21 13:51

Mnooo to by jako ale šlo! ;-)

Reagovat
esmo
esmo

7.6.21 13:46

To je super, to se mit jakože fakt hodně líbí. Jen jsem si celou dobu říkal, proč máš na rámu Miťu :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 14
krus 6
Jurgennn 7
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 12