Favorit F11 1959

Přidat foto

Závodní kolo FAVORIT model F11 jest dokonale stabilní i při jízdě na nerovném terénu, v zatáčkách a při prudkých sjezdech. Výška rámu jest vhodně volena a ke stavbě jest použito vnějškem letovaných bezešvých ocelových trubek vysoké pevnosti. Všechny spojky rámu jsou hluboce vykrajované. Klínkový střed ze speciální oceli je vylehčený, misky našroubovány do středové spojky, pravá má levotočivý závit, levá zajištěna pojistnou maticí. Kliky délky 171 mm jsou spojeny třemi rameny se šrouby s převodníkem o počtu zubů 51 ke kterému jest z vnitří stany šesticí šroubků připevněn menší o 47 zubech. Soustružené hlavové složení o plném počtu kuliček zaručuje lehké řízení kola. Přední vidlice správného tvaru, zhotovená z materiálu vysoké pevnosti, má sloupek o průměru 25,4 mm. Řídítka mají oblouk o průměru 22 mm, nejoblíbenějšího tvaru, uložený ve svorkovém ocelovém představci, jehož délka je úměrá výšce rámu. Čelisťové brzdy ráfkové mají spolehlivý chod a jsou opatřeny širokým držákem ruční páky pohodlného, moderního tvaru. Náboje jsou moderní, ocelové kombinované s duralaluminiovými přírubami pro dosažení nízké váhy s počtem děr 36, zadní má závit s namontovaným volnoběžným čtyřkolečkem o počtu zubů 14–16–18–20. Měnič převodů dovoluje účelným řešením lehce vyjmouti zadní kolo, dá se velmi dobře regulovati jeho funkce I napnutí řetězu a působí dostatečným obvodovým opásáním čtyřkolečka řetězem tak, že nedovoluje jeho přeskakování. Křídlové matice z ze slitiny hliníku v kombinaci s ocelovými přítlačnými podložkami mají účelný a ladný tvar. Závodní ocelová šlapátka s namontovanými třmeny a patentními řemínky jsou dokonale osvědčená. Sedlo má ocelový spodek s koženým potahem nejvýhodnějšího tvaru. Ráfky galuskové ze slitiny hliníku mají 36 děr a jsou na nich nalepeny galusky rozměru 28×1 ¼. Řetěz úzký, závodní rozměru 1/2×3/32 má 106 článků a jest vybrané jakosti. Na sedlové trubce přimontovaný pákový přesmykač pro přehození řetězu z menšího na větší převodník a opačně pomocí účelně tvarovaného vodítka. Hustilka dlouhá, závodní s našroubovaným nástavcem k přímému huštění galusek jest držena na horní rámové trubce přivařenými držáky. Rovněž držák páčky zadního měniče převodů a úchytky pro zadní bowdenovou spirálu a vedením pro lanko měniče převodů jest přivařen. Chromování středu, klik, hlavového složení, sedlového sploupku, nábojů, šlapátek, třměnů, měničů převodů tvoří harmonický soulad s kovově modrým smaltem rámu s obtisky a štítkem FAVORIT.

(Použitý text pochází z návodu pro model F6 a jest autorem příslušně upraven pro model F11)

(vloženo 22.7.21)

Pilane Pilane
Ohodnoť bajk: (4.9  / 51 hlasujících)
Značka Favorit
Model F11
Modelový rok 1959
Velikost 58
Hmotnost 11,8
Rám Ocel Favorit
Vidlice Ocel Favorit
Hlavové složení Favorit
Kliky Ocel Favorit 171 mm
Středové složení Eska
Přesmykač Favorit pákový
Měnič Favorit pružinový s řetízkovým táhlem
Řazení Union
Převodník ocel 51/47 zubů
Kazeta Velo 14-16-18-20
Řetěz Favorit Super NOS
Náboj přední Eska E
Náboj zadní Eska E s širokou přírubou
Brzda přední Favorit s bočním tahem a vyraženým logem
Brzda zadní Favorit s bočním tahem a vyraženým logem
Brzdové páky Favorit
Ráfek přední Favorit galuskový 23 mm
Ráfek zadní Favorit galuskový 23 mm
Dráty Favorit 1,8 mm
Pedály ČZ lodičky
Řídítka Dural 40 cm
Představec Pájený ocelový Favorit
Sedlovka Ocel 25,7 mm
Sedlo Favorit 53
Pláště Galusky Barum silniční 3/4 protektor

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Pilane
Pilane

27.7.21 16:31

Děkuji zúčastněným za pozitivní komentáře..

@Mojcek – motýle se dávali duralové od r. 58 s příchodem duralo/ocelových náb. Možná i o něco dříve..

@Marek.kV – fajn nápad, zkus požádat admina o vytvoření této kategorie..

@walrus – kusů s jednim obtiskem na spodní rámové se fakt moc nevidí..,, výskyt ročník 59–60, existuje ale i opačná kombinace – původní nápis na spodní rámové a nový obtisk na sedlové trubce

Reagovat
learita
learita

26.7.21 18:38

Walrus – to s těmi obtisky jsem docela přehlédl.

Marek kv- díky za názor. Něco si z něj určitě vezmeme.

Reagovat
walrus
walrus

26.7.21 16:36

Tohle je docela zajímavost. Přechodový ročník, kombinace staršího a novějšího obtisku. Ještě jsem ho na bf neviděl. Je fajn že si tu můžeme zase rozšířit obzory.

Reagovat
Marek.Kv

24.7.21 22:16

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Annaxc7

24.7.21 18:38

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Alojs01
Alojs01

23.7.21 14:27

Nadhera! :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.7.21 11:39

Retrokrasavec, za 5 hvězd!!

Reagovat
vpa007
vpa007

23.7.21 10:02

Teda to je fakt paráda, třešínka je ten doborý text! Fest pobavilo, potěšilo. Tak ať i tobě dělá jen radost :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

23.7.21 08:39

Máš to parádní, jako vždy.

Reagovat
aktuality
aktuality

23.7.21 08:05

Celé je to výborné :)

Reagovat
learita
learita

23.7.21 07:10

Krásně zpracované kolo, parádní fotky, super popis.

Ty sis zase vyhrál. Každý šroubek dvakrát v ruce, vše prelestit a dokonale sestavit. Líbí se mi tvá F11!

Reagovat
mojcek
mojcek

23.7.21 05:23

Pěknej stroj,akorát si nejsem jist těmi motýlky. Myslím ,že mají být ještě kovové.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 8
Greyhound 25
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5