narozen 7. února 2021...18 palců, 13,3 kg...tatínek zdravý...btw: ty rumy fakt padly...stavěl jsem ale hodně týdnů...všechno vychutnával...jinak Don Papá Negro je frajer...ten Xaman stál dabl, ale Negro víc muziky...aspoň pro mě amatérského alkoholika...
tak tohle byla moje plocha na PiiSii od léta 2020..vlastně stále je...
tady s Bobinou...mojí další velkou láskou...jo, kdo chce malá Bobiňátka...není problém...k odběru v září 2021
v září 2020 přisla krabka z JúKej...
WotÉtoKrasívo...
maličko koketování s přelakováním...šalvěj zůstala a jsem rád...není hezčí barvy...jednou ale british racing green bude...
rozborka...ještě ne úplně kompletní a finální
úchop jsem uchopil fakt zodpovědně...
a nakonec vybral 520 mm solidního aluminia od pana Ričiho...
jednou ji asi vyvezu...s Bobinou navěky...
čtyřpísty tahané drátem...
samodomo zapleteno...
šplouchá tam litr plnotučného...
pár fotek před první testovací jízdou...
alkoholické zátiší...
dostavěno...a hurá ven...
první rajda...
bestofka...
nadhoz...13,3 kg dám...
před pikolou...
na velikosti nezáleží...hlavně že je...
ideální stroj pro dálkové bruslaře...
už nám to taje paní Milerová...
první jarní brázdou...
užitkový vehikl...10 litrů vína by dal v klidu...
Labe pixo...
macek a klacek...
jako ryba ve vodě...Anglán na klacku...
jj...posedlost svítáním... vím...
otužovačka na Malvínách...5 stupňů íkvls 5 cm...tato empirická rovnice přestává ale fungovat kolem 15...
že na tom jako i jezdím...dvojka v Jedovnicích mu chutnala...jen mít ještě teleskop..
jednička v Jedovnicích (po korektuře...díky...:)
první bajkpeking...na bajkpeking míting na Plešivec...
bůh či kdokoliv jiný soudný žehnej tomuto úžasnému stroji...
čistá závist...
ženský by Anglán šlušel...
on visí, já visím ale jedu...
na kafe...
barevně by mu ladil...
to se mu to machruje...
zavěšen...
na česneku dobrý...
s Karlem a Milošem...
na jedno...Pindulínem do Plzně...
tady můžu...
zavěšen pod Zelenou horou...
tvl...ufon...
láska moja...
pomníček na křídě...VELO 5/2021...díky moc Rudo...
poslední tak trochu jiný bajkpeking...
ani náhodou...živýho mě nedostanou...
z cyklu kolik kol je na obrázku..
tvl...leda tak po svejch...
bůh žehnej tomuto kraji...
asi větříček...
Džony Ingliš...
mediální hvězda...
vládce trůnu...
lovec žen...
tvl...ani náhodou...
tak jedem dál...jako fakír...
domů za mámou..
s načipovaným karbonovým kámošem do Bakova na GARPa...
Budiž tedy Stooge Scrambler MonsterXXX…není to žádná voňafka, máme spolu už víc jak půlroční intimní vztah, nehledě na ten prenatální…byl jsem i u porodu…no a pak spolu víc jak 1000 km… a ne úplně bez nehod…
Tak tedy ofiko představení pro všechny z BF…ok…trvalo mi to…čas nadešel jít s barvou ven…hnědí ale už vědí…zvlášť tedy předplatitelé Velo magacínu…
Rám na tento báječně létající stroj jsem pořídil v září 2020, půl roku nechal zrát a sháněl zbytek…pomalu a jistě sehnal přesně to co jsem potřeboval…ať už hydromechaniky JuinTech nebo nedostupné gumáky od Terravailu…v únoru 2021 první výjezd do zasněžené krajiny…s hodně přiblým úsměvem v ksichtíku.
Primárně vznikl jako bikepacking stroj, ale je to pro mě v tuhle chvíli jednice na všechno…od cest do hospody, na trhy, pro focení ve válečných zónách, poflakování na vzduchu obecně…čeká nás ještě spousta srandy…letos tedy 24 hodinovka v Sokolově a pak RZty na Gravel Blinduro…
Stooge Scrambler MonsterXXX je stroj postavený z čisté radosti, na nic nehraje, nemá ani žádné ambice, snad kromě jediné…tuto radost pak už v sedle jen násobit.
Kdo si chce přečíst podrobně o stavbě, napsal jsem si do Vela článek (5/2021), tímto velké díky RH.
Anglán má také svoji fotogalerii na gůgl fotkách, link hír…
(vloženo 2.8.21)
Značka | Stooge |
Model | Scrambler |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 18 |
Hmotnost | 13,33 |
Rám | Stooge :: Scrambler, 18inch, wocel |
Vidlice | Stooge :: Biplane Fork |
Tlumič | Stooge :: Biplane Fork + Teravail :: CORONADO 29 x 2,8 + Air |
Hlavové složení | M-Part :: Elite black threadless headset 1-1/8 |
Kliky | Shimano :: FC-MT900 - 1 1x12 (175 mm) |
Středové složení | Shimano :: XTR SM-BB93 |
Přesmykač | nevr... |
Měnič | Sram :: Rival1 Type 3.0 |
Řazení | Sram :: Rival 1 |
Převodník | Shimano :: 34z - Direct Mount |
Kazeta | Sram :: GX XG-1150 (10-42) |
Řetěz | Sram :: GX 12 speed |
Náboj přední | Sram :: 900 6B Boost 15x110 |
Náboj zadní | Sram :: 900 6B XDR Boost 12x148 |
Brzda přední | Juin-tech :: GT-P |
Brzda zadní | Juin-tech :: GT-P |
Brzdové páky | Sram :: Rival 1 |
Ráfek přední | Stan's No Tubes :: Baron MK3, 32d, 29 |
Ráfek zadní | Stan's No Tubes :: Baron MK3, 32d, 29 |
Dráty | Sapim :: D-Light |
Pedály | Čajna :: noname platformy |
Řídítka | Ritchey :: WCS VentureMax XL 520 |
Představec | Burgtec :: Enduro MK3 - 35.0 Stem |
Sedlovka | Merida :: carbon 30,8 |
Sedlo | Brooks :: Cambium C17 Special Saddle |
Pláště | Teravail :: Coronado 29 x 2,8 |
;-)
dneska příprava na víkendové závody… už po páté Sokolovská MTB 24 hodinovka… dám teda jen 12.;)
Opět díky, je vidět, že to máš zmáknutý. Skvělý porovnávač. Už aby bylo to jaro…
kukni sem…dá se i porovnávat…
Ano máš pravdu, na jaře, díky. Doufám, že stále bude prohnutá vidlice, ty rovné moc nemusím. Chtěl bych se tě zeptat jak dlouhý ten scrambler je. V tabulce tento rozměr nemají uveden, teda jestli se nedívám špatně.
diky moc…
no Scrambler by mel zas být dostupný na jaře…
jukni sem…
Moc pěkné kolo, Přesně to bych si přál. Doufám, že nebudu jeden z mnoha, když se zeptám zdali nemáš povědomí kde by se dala tato rámová sada koupit. Pátral jsem dlouho a žádná stopa. Díky za případnou odpověď.
Parádní anglický sluha. 5*
Jen bych se pořád bál někde ho na cestách opřít, zamknout a jít chrápat.
Tak to je velký dobrý!
8.8.21 20:06
Parádní kolo i fotky 5*
Neměl bych pro takové monstrum využití, ale na druhý pohled je to OK a na třetí je už prostě skvělý :-)
Myreczech: Bakov?Tak až budeš mít cestu třeba okolo vostrova:-) . mohl by jsi dát vědět…rád bych to viděl na vlastní oko.Takhle na fotce to totiž vypadá podobně jako kola na 650b…ve skutečnosti to musí bejt obr :-D ale krásnej
jak jsem tak koukal po tech jiun-tech tak jsem nekde na anglicky mluvicim foru zahledl ze snad yokozuma a juin-tech jedno jsou, spekulovalo se tam dokonce ze to dela jedna fabrika na taiwanu a jen se to lisi priznanym brandem…
Asi jim dam sanci a zkusim je na zimaka
Počkej, tys tam fakt nalil to mlíko celý?:D
Díky za trpělivost s vydatnou odpovědí všem. Budu reagovat jen na to, co na co jsem se ptal, a to na brzdy… Tvoje recenze mě tak úplně nepřesvědčila. Tak si říkám, neměl bys na cesty lepší čistou hydrauliku nebo čistou mechaniku? Takhle budeš muset vozit lanka i sadu na odvzdušnění, místo toho, abys měl jen jedno.
tak jsem to tu nechal pár hodin žít a zkusím na jeden delší post odpovědět…
děkuju všem za lajk/kudos/koment…udělalo mi to hezké ráno…díky…
jak už jsem psal…je to kolo na Míru…doslova…já jsem se v něm prostě našel, beru ho sebou jako praktický nepřehlédnutelný zelený talisman…na rychlé i pomalé přesuny krajinou…ani nemyslím, že jsem pozér/hipsta, svéráz ale rozhodně…fósy tu jsou…ze zákazníka bárbršopu na cestě do kategorie Chesus… to, že nežeru králíky je asi každýmu jasný; ty flašky jen dokument toho, že jsem je během stavby všechny vykalil, teď už to používám jen jako ústní vodu…možná to Negro bych poslal i dál…až ho zas dostanu tak to zkusím…:) to že na něčem jedu je jasný, ty stimulanty si už ale vařím samodo a nemusím ani do kuchyně…že by šišinka…? :) No..kolo jsem stavěl fakt jen pocitově a pro gudfíl…proto jsem ho dělal přesně tak jak vidíte…takže per partes na přeskáčku:
Rodla ::
ty široké dropy jsou muss…btw jsou úžasné…čím širší tím lepší, Riči tvarově dokonalý, ovladatelnost parádní; představec mini 35mm po pár týdnech s 45 mm mi bylo jasné že musím zkrátit…jen jsem nenašel hned něco co by se mi tvarové líbilo…ani nový Enve mi neseděl hmotou…chtělo to víc masa…
JuinTech GT-P
byla to sázka do loterie…vůbec jsem nevěděl…co jsem věděl, že nechci plnou hydrauliku…kvůli expedičním plánům…lanko je lanko se všemi klady i zápory…vysněné jsem měl Yokozuny Ultimo, ale cenovka byla výživná…JuinTech jsem našel náhodou…a vlastně mi připadá, že to jsou jen jinak obrendované Yokozuny…s maličko méně sexy logem. Brzdí tak akorát, nezklamou, na to že to kolo má se mnou vík jak metrák tak zastaví úplně v pohodě…i naložené…a brzdy mají dost hydra fííl…jen si asi koupím jedny do zásoby…na expedici do Indie jeden třmen do kapsy…
Rám, vidle, střed
rám je pro BMX rodla (viz. foto hořčice)…je jen pár kousků Scramblera s dropama…ten můj asi mediálně neprofláknutější…i sám Mr. Stooge ho tu a tam vypíchne…už se těším jednou na návštěvu dílny v júkej…vidlica je parádní…vždycky jsem ji chtěl…jako příhradová by byla ještě vetší úlet, ale to mne možná ještě čeká se Spídbólem (modré foto)…hudba budoucnosti…pokud vyhraju něco v té realitní bublinové loterii…excentr vysvětlil fundovaně @kamaro…jen dodám, je to hliník, obrobený, fixovaný dvěma šrouby s 8kou imbusem, které jsou do měkkého hliníku solidně zakousnuté…no mě se hodil, když jsem ladil řetězovou linku…kopnul jsem ho o 3 mm doleva a už to chodí jak má…prostě rybáři na ofset nehrajou…ale umí 24 mm v oceli durch…za to jsem jejich…
Gumy (udělám CTRL+C/V z článku z Vela…snad nevadí)
K šalvějovému rámu mi od začátku ladily pláště s hnědými bočnicemi. Sortiment takových plášťů v „pluskové“ specifikaci není ani příliš velký a jako téměř jediný favorit mi z tohoto mělkého rybníku vyšly pláště Terravail Coronado 29×2,8 palce. Rám je konstruovaný pro kola 29×2,6 či 27,5×3, tak to byla maličko loterie, zda takto obutá kola především dozadu dostanu. Už jsem se začínal bát, že budu muset nechat frézovat zakázkové „ofsetované“ patky, ale 3 mm vzduchu i s těmito balóny vzadu nakonec zbylo. Pláště se samozřejmě nedaly nikde sehnat, dodávky plánované na jaro 2021. Nakonec je ale pan Gůgl našel v malém jednom malebném obchůdku v anglickém Lyndhurstu. Raději jsem tam hned zavolal, zda to, co mají na stránkách, už není dávná historie a měl jsem opět štěstí, poslední dva pláště v Evropě čekaly na mého Scramblera. Kola jsem nakonec postavil na Stanových No Tubes ráfcích Baron, dodatečně zbavených šlechtického titulu horkovzdušnou pistolí, a do amerických nábojů Sram řady 900 je zapletl 32 stříbrnými belgickými ztenčovanými dráty.
No bych s ním chtěl letos dojet zbytek hraniční republiky, kterou jsem minulý rok načal na SuperX…vyjedu z Tešína na západ…jen dojet zas do Teplic po severní hranici…se zastávkou u Kamara na kafe v dílně…;) Uvidíme kam s ním pojedu v 2022…asi domů za tátou Stůdžem do anglického Shropshiru. Mám cukání na titanového Spídbóla…ale to musím nejdřív nějakou kešeň nabýt a pak nabít karty a vyrazit…Pak mám v plánu ještě kolonizovat Indii…to je ale spíš 2023…až se svět vyhrabe z těch koronasraxek…
Takže zatím takto…jinak k projetí je k dispozici…chce to Anglána zažít a pak pochopíte…tu pohodu a hravost tanku…takže Gravel Blinduro na moje narozky, předtím budu zas točit okruhy na Sokolovské 24h…už jsem tam zapsaný se SupeX jako grevl magor, tak letos do třetice to musím zas maličko posunout…Anglán jako ideální mašina pro zařazení do kategorie ultra grevl magor…na ty ksichty a moudré řeči borců s mnoha péry na XC kole se těším…tvl co si těma pérama jako kompenzujete…mě stačí litr mlíka a trocha vzduchu…;) Pís…;)
Kamaro: taky mám ten rozříznutý. Nějak jsem ty fotky nestudoval a je fakt, že ten střed s dvěma červy bych nechtěl. Ničí to ten excentr a deformuje středovou trubku. Mám excentr Niner s vnějšími miskami a jednou dírou na seřizování. Nepotřebuju žádný spešl klíč, používám ohnutou pětku nerezovou kulatinu. Ohnutý konec se zastrčí do excentru a zbytek se opře o misku. Primitivní, ale účinné…:)
drood: Jestli vidím dobře, tak tady není BB říznutá a je pouze přitlačená dvěma šrouby ze spodní strany. Osobně bych měl strach co toto bude dělat když se mezi vložku a BB dostane nějaký bordýlek a jaké zvuky to bude vyluzovat. Když excentr, tak mám raději ten s rozříznutou BB a stažením – obdobně jako je stažený představec kolem sloupku vidlice. Toto je po stažení beze spáry a nevrže to. Na pootočení excentru se používají klíče s dvěma trny (podobně jako se utahuje např. kotouč na flexe), jsou tam na to z boku ty dírky. Ale problém je, že se tam nedostaneš když tam máš střed s vnějšími miskami. Jak jsem psal, každé řešení má výhody i nevýhody. Je třeba to zvážit a dobře se rozhodnout :-) Ideální je toto neřešit, pokud to není potřeba. Je to zbytečná komplikace a možný zdroj problémů.
Jkcz: excentr je rozhodně jednodušší. Povolíš dva šrouby, nasadíš inbus nebo kousek ohnuté pětky kulatiny, pootočíš, dotáhneš dva šrouby a jedeš.
Samozřejmě plnej a samozřejmě plno komentů. Neokoukané kolo co každého nějak zaujme, není fádní a o to jde. Osobně bych hodně ocenil i tu výdrž při shánění a bastlení. Tak mnoho šťastných km, krásných fotek i zážitků s Anglánem!
Bomba bajk. Vypadá super a je promyšlené. Hodnotil bych jej jako jednoduchý stroj na vše. Rozhodně spestří dnešní dobu. Vše je podobné a moc všední. Přeji hromadu super zážitků na zelené bestii. Tak bych jej pojmenoval já :-)
Parádní tank, taky by mne zajímala recence juin-tech třmenů, já kvůli singlespeed hydraulikám stavěl na rámu s canti pivoty na véčka, protože trp hylex nebyly k sehnání za nějaký rozumný peníz.
A juin-tech hybridy by byla pro mne více low cost cesta pro zimáka na discích.
Tak doufám, že někdy v září, až bude pořádně anglický počasí dáme nějakej ten bikepack do Koko. Tam je jeho revír.
To je tak uchylny, az se mi to libi. Osobne bych tedy dal riditka viz, prilozena foto. Absolutne nechapu berany s sirkou kolem 500, pro me se to neda rozumne a stabilne drzet v zadnem uchopu.
Pak bych to i jako kolo chapal a asi by me to na blbnuti bavilo.
Tohle by se dalo označit jako nebinární kolo, protože nikdo neví „co to sakra má bejt“ :D
Čtu větu, že hnědí vědí a mladej zrovna dva hnědý udělal do nočníku :-D
Super psaní u fotky. A ty si rád něco dáš, viď? ;-)
Fotek požehnaně, příběh parádní, takže za 5*, i když obrněnec to je tedy náramnej :-)
To je něco. Taky přesně nevím, kam bych na tom jezdil. Asi všude, nebo nikam:) Ale líbí se mi kolo i ty srandovní fotky.
Zajímala by mě nějaká menší recenze brzdových třmenů. Mám stejné páky, jak s nimi brzdí? Máš srovnání s jinými mechanikami?
jkcz: Jde to více způsoby, každý má své výhody a nevýhody. Já to mám na svém kole řešeno zadními patkami, ale excentr je taky řešení. Každý způsob má své výhody i nevýhody a těch řešení je více.
To sem se pobavil u fotek. Je vidět, ze jsi zabouchnutej až po prdel :D
To mas fotku s rybama, bez ryb, za sloupem, před sloupem…atd :D
To je hotova love story!!!!
Ale kolo zajímavé!
kamaro:dik. A neni jednodussi to resit na zadnich patkach? Nebo u nabojove prevodovky by to tak technicky neslo? Jen dotaz.
Ani náhodou na kolo (od voliče Spolu), Pyrat je hnus . to souhlas, králíka bych si klidně dal, ale fotky jinak pěkný:)
jkcz: Ten „vložkovaný střed“ je tzv. excentrický střed. A umí to různým pootočením té vložky měnit vzdálenost středu od zadní patky a tím vypnout řetěz – např. když se podobný rám osazuje nábojovou převodovkou (ať už s řetězem nebo řemenem).
:-)
Včera jsem v rychlosti viděl u tchána ve Velu. Zaujal mě tam mj. ten vložkovaný střed, má to nějaký důvod? Jinak celkově mám pro takovýto „divnostroj“ pochopení (jezdím i v létě na fatbiku). Krásně nafoceno a je vidět, že tento typ přibližovadla má u tebe uplatnění.
mum-on-bike: Tak Pyrat, za ty prachy, je docela spatny piti, o tom zadna. Ale na sebevrazdu to snad jeste neni :P
Mirečkůůů, ty musíš bejt bezvadnej chlap!! A tvoje kolo tomu odpovídá :-))
Tomu rumu já rozumím, umocnění prožitku, to je jasný. Cos u toho plození v pc poslouchal?
Tak dík za bezchybný rozsvícení z(a)tracenýho pondělního dopoledne v práci (a venku zase katalogová fototapeta, kruci), dávám pět palců nahoru, dva na rukou, dva na nohou a jeden si někde vypůjčím :-D
smysl mi to nedává:), ale je to krásný stro a evidentně tě baví, takže SUPER!
vůbec tomuhle kolu nerozumím. netuším, k čemu by mi takový stroj byl, ale ošklivý rozhodně není a ty fotky z venka jsou prostě nádherný :-)
2.8.21 10:03
Tvl pláště 2× širší než vozim na enduro, ale jinak samozřejmě pecka na cestu kolem světa
Sice taky uplne nechapu smysl kola „gravelfatbike“ kazdopadne projekt krasnej a urcite udela hodne radosti, takze plnej a vic takovejch kutilu na BF
Je to hrozně divný kolo, ale zároveň má strašně něco do sebe 5* a tý zábavy při stavbě :)
U fotky s králíkem jsem napřed četl „není problém…k obědu v září 2021“ :-)
Kolo zajímavý, pěkný. Největší smysl vidím asi v tom použití s brašnama. Ačkoliv bych se o něj asi trochu bál, nechat ho někde zamčené u stromu v kempu nebo před obchodem.:-)
Moc hezký fotky. Tedy zcela vyjímečně souhlasím s Jiřím, ty fotky s flaškama jsou trochu hloupý, zbytečně sráží mimořádnost tvého kola, stačila by bohatě jedna ;)
TK75: Zajímavé by bylo, kdyby se ta kola dražila jako pěkná kompletní sbírka k tomuto „závodu“. By mě zajímalo kam by se to vyšplhalo. To jsou takové krásné vraky…
Ale ať to tu neplevelím. Je to moc pěkné kolo a dokážu si představit jak to jezdí. Asi jako tank. Ostatně mám něco podobného a dokonce to mám ještě o 3 kila těžší, heč…
Trošku mi uniká smysl takového stroje, ale vypadá neobvykle a svým způsobem i pěkně. Fotky fajn, škoda že se na těch interiérových válí tolik láhví od chlastu, moc nevím co tím chtěl fotograf říci.
Kamaro:Jo… hack bike derby tam je jeden šperk vedle druhýho :-)
Myreczech: pěkná a povedená práce (s venturemaxama atd) a pěkný fotky :-)
Tohle je naprostá pecka! Nevím na co bych to měl, ale projel bych se na tom rád.
Ty asi nejis kraliky co. :D
2.8.21 07:50
2.8.21 07:48
díky Haryku…korektura zapracována…:)
není to kousek pro každého…je jen jeden a je to totální svéráz jako sám šťastný majitel…:)
Jak by řekl Švejk:"Ten je tak vošklivej, až je krásnej… ". Máš to za 5. Za to povídání a fotky podtrženou a s hvězdičkou. A jen na okraj: jsou to TY Jedovnice.
Moc pěkný