Libochovka
Cyklista pod viaduktem v Dolních Loučkách
Kopce u Tišnova. V popředí je elektrifikovaná trať z Tišnova do Žďáru (přes Křižanov).
Stezka z Borače do Doubravníka podél jednokolejky z Tišnova do Žďáru (přes Nedvědici a Bystřici)
Most přes Svratku do staré papírny v Prudké
Dřevěná krytá lávka přes Svratku u rekreačního střediska v Prudké
Cukrárna v Doubravníku měla ještě zavřeno...
Nedvědice
p@xova vyhlídka
Dva veterání ve službě
alej u Krčmy
Pro vyjížďku severním směrem na Vysočinu jsem zvolila trasu po známých cestách na Bor vysoko nad Nedvědicí, už jsem tam strašně dlouho nebyla a byla jsem ráda, že jsem dům našla a dobouchala se na vrata.
Z Bíteše jsem to vzala přes Křižínkov dolů k viaduktu v Dolních Loučkách, je to krásný sjezd po pěkné silničce lesem, dolů se jede mnohem líp, jak nahoru. Z Louček jsem pak jela do Nedvědice a úsek mezi Boračem a Doubravníkem tradičně podél Svratky a kolejí přes Prudkou, což se nedá pro silniční kolo v mapách natrasovat, projet se to ale dá. Ve stoupání z Nedvědice na Bor jsem nevynechala p@xovu vyhlídku na hrad Pernštejn, ta stojí za ten výšlap nahoru sama o sobě.
Abych se podívala taky na nějaká nová místa, vzala jsem to domů přes Rožínku a prozkoumala úsek z Meziboří přes Vratislávku do Vidonína, kudy jsem ještě nikdy nejela. Od Jeřábkova mlýna mi to stoupání dalo pěkně zabrat, ale vyjela jsem to. Před Vratislávkou jsem potkala avizovanou skupinu „černokněžníků“ z Dukly, bylo jich asi deset a jeden byl oranžovej, nejspíš velitel. Cyklisty jsem potkávala spíš podél vody v okolí Tišnova a Nedvědice, některé se mi podařilo i vyfotit, dál na kopcích už jen pár jedinců.
Zmrzlinu jsem si dala až na zpáteční cestě na benzínce před Bíteší, točenou smetanovo-vanilkovou, dobrá byla. Celý ten okruh byl samý kopec, ale bylo tam hezky.
Bíteš-Loučky-Nedvědice-Bor-Rožínka-Strážek-Vratislávka-Vidonín-Bíteš
(vloženo 21.8.21)
ee, na chmelu jsem nebyla. My jsme chodili na řepu (jednotit a okopávat). Každej měl svý řádky, a když jsme došli na první okopávku, hned jsem ty svoje už zdálky podle výšky porostu poznala :-D
Na podzim brambory nebo do vinohradu, v létě meruňky… A nezapomenu na rajčata na Jižním Slovensku, ráno jsme došli na pole, před náma kus pole s rajčatama a mlha. Jak se ta mlha zvedala, pole furt nekončilo a za celej den jsme ani nedošli na konec… Ale řepa, ta byla fakt nejhorší, a nespravilo to ani kilo cukru, který jsme pak v naturáliích za to dostali.
Bernie, jsem musela zkouknout klávesnici, co je za písmenka vedle sebe :-) Děkuji za pochvalu, ale se slohem (a pravopisem) už je to horší, měla bych víc cvičit, je neuvěřitelné, jak z toho člověk čím dál od školy vypadává. Zajímavé je, že třeba plavat člověk nezapomene. A s těma fotkama, no snažím se aspoň srovnat horizont, ale člověk prostě na něco buď má talent, nebo musí aspoň nějaký pravidla tvrdě nadřít. Nemám ten talent a nějak se mi už nechce moc dřít :-(
Ty to Nárok prostě umíš: krásný kus světa s pěkným slohem i výtvarným doprovodem.
Báro, jenže dnes se vyrábí všechno tak, aby se to buď podělalo těsně po záruce a nebo aby byly díly, náchylné na opotřebení a případné výměně vyňaty ze záruky a jejich poruchovost nahrazena pekelně drahými náhradními díly, které si ani člověk nevymění sám, taková je zkušenost a jedno, v jakém oboru to je a nemusí se nutně jednat o tebou zmíněný spotřebák, prostě na tomto základu dnes stojí výroba, není v ničím zájmu dělat kvalitní výrobky a pak nemít práci, která pří výrobě náhradních dílů vzniká…
JJ, tuhle jsem chtěl zachytit pasoucíse divoké prase, ale bylo dost daleko, digitální zoom je na prd a blíž jsem se neodvážil, nejspíš bych prchal já nebo ono, takže, ač jsem kvůli němu zastavil, stejně z fota sešlo ;-)
Ony fotky jsou beztak spíš jen taková upomínka, nejvěrnější obraz vykouzlí lidské oko :-)
Zoidbergu, právě, u památek a takových známějších míst si říkám, že nemá cenu to fotit, že to už zachytilo mraky jiných fotografů a můžu se na to podívat na obrázkách. Když, tak to cvaknu jen dokumentačně. Zvláštní věci, pokud to není nic statického, stejně nevyfotím, než bych vytáhla foťák, je to pryč. A tu trpělivost čekat na záběr, jak máš ty, nemám. Takže mi zbývají jen „obyčejné věci“, a když se zadaří, tak třeba i něco zvláštního, co nestačí utéct :-)
Kocoure, těžko říct. Já to spíš vidím tak, že ty dobré kusy prostě přežily/přežijí, a tak vzniká legenda, že to bylo odolnější a trvanlivější. Ale nevíme, kolik bylo těch, nemlich stejných, co nevydržely. Určitě taky hraje roli použitá technologie a materiály. To se rozhoduje už při výrobě, jak dlouhou životnost tomu chceš dát. A určitě i teď se dělají věci, které budou sloužit i za sto let, akorát to asi nebude nějaký módní spotřebák z fórovýho materiálu.
Báro a to je právě ono, to co se vyrobilo dřív, funguje spolehlivě dodnes, sice za cenu komfortu a rychlosti, ale slouží pořád, z dnešních plechovek řízenými počítači, nebude za 50 let fungovat nic…
Perceptio, s kamionem ne, jenom s náklaďákem (Škoda 706). Po silnicích jako spolujezdec, po poli i jako řidič. S konima prožiješ tisíc věcí a zkusíš si prakicky všechno, to je naprosto komplexní sport který vyžaduje celého člověka :-) Teda tenkrát, jak je to dnes, nevím, ale možný je všechno :-D.
Ty bláho Báro, já nestačím zírat :-). Jsi samé překvapení. Nedávno jsem tu četl, že jsi jezdila s kamionem (asi jako spolujezdec předpokládám, nebo že by aj řidič??) a teď rovnou i kombajn :-). Určitě to je plno cenných zážitků a zkušeností.
Aduldinho, já bych stála na focení furt. Ať jedu kam jedu, pořád vidím něco, co se mi líbí. Se víc rozhlížím, jak koukám na cestu. Já můžu, bo nejezdím rychle, ale už jsem přišla na to, že to stejně neumím vyfotit, tak 90% si toho jen „vyfotím očima“. Jinak v těchto kombajnech už byla uzavíratelná kabina a mělo to tam nějaký ventilátory s filtrama, ale stejně jsme měli furt otevřené dveře. Ty vidíš prach, ale ono to pole voní a dýchá a ten stroj je jak živej… SK4 měly jen plátěnou stříšku, jsem viděla jednu na poli ještě loni.
Kocoure, jezdilo jich tam po polích víc, pořád ještě dobře slouží.
Babičáku, jsem byla tenkrát na praxi na kolchoze o žních, bylo to tam zajímavé. Jsem měla papíry na traktor, tak jsem mohla být jako zástupce za chybějícího pomocníka na kombajnu a někdy mě s tím nechali aji jezdit, Opravovat jsem to nemusela, ráno a večer jsem hlídala vlhkost zrní, to určovalo, kdy se může ránovyjet/večer skončit, a záleželo to na rose, někdy se dalo jezdit až do půlnoci, ale zas ráno se vyjíždělo třeba po desáté. Kombajnu se řídí zadní kola, se to pohybuje jinak, jak auto. Ale na poli jedeš většinou rovně, musela jsem hlídat výšku žací lišty, aby nebylo vysoké strniště a na druhou stranu abych nenabrala hlínu. Když to zažiješ, díváš se na ty lidi v neděli na polích úplně jinejma očima.
P@xi, asi to tak je, jak píšeš. My máme chalupu až dál u Jimramova na samotě, na ten společenský život nejsem zvyklá..
22.8.21 21:26
Báro, skvělé. A Tvoje obsluha kombajnu zní až neuvěřitelně, zvládnout takový kolos. Dnes jsem potkal starého Matesa plného zrní, v krásném stavu, taky veterán.
22.8.21 19:47
A k těm veteránům, tyhle stroje jsem včera viděl hned dva, vybavil jsem si plechovou kavalerii ;) Soused na chalupě měl kombajn z padesátých let, bez kabiny, to je teprv retro! Obdivuhodné bylo, že ještě v roce 2016, než umřel s ním normálně fungoval, byl to borec a byla s ním sranda ;)
Báro, velký respekt! Obdivuju tyhle výkony, já zatím jen plánuju nové trasy. Na kolo teď nemám čas, za srpen ujeto nula nula nic, takže alespoň koukám sem a inspiruju se ;)
Jinak ta žací mlátička je hodně retro, s tím jezdíval při žních chudák strýc a byl nadýchaný prachu a samá osina, kam se hrabou dnešní klimatizované stroje ;-)
A taky jsem si vzpomněl, jak jezdíval trambusem pro zrní a teď je to samé DAF :-)
Baruš, se divím, co toho stihneš nafotit, já se teda včera na Hané neměl moc šanci schovat, naštěstí se občas zatáhlo na obloze a ochlazoval mě větérek ;-)
Včera jsem moc nefotil, Kroměříž už mám nafocenou horem dolem. Ale přece jenom jsem ulovil jednu cedulovku, jen k obědu tam nic neměli a tak jsem zahryzl alespoň přibalenou tyčku :-)
Nějak jsem to odklepla brzo, tak ještě ty aleje. Bylo to všecno obsypaný ovocem, letos je úrodný rok. Nebo nádherné vysázené aleje v obyčejných stromů, aji v horku jedeš většinou ve stínu.
Kožíšku, zmrzlinu jsem si dala hned u 1.brněnské, jak jsem sjela do města, byl tam nějaký šraml, ale já na takový akce nikdy ani nechodila. Já mám radši příjemnou zahrádku, kde je klid.
P@xi, tak Alpy to nejsou, ale buď rád, že tady propaguju Tišnovsko, budou tam jezdit lufťáci a vyplatí se tam provozovat nějakou palušu. By sis nikde ani ten škopek nedal.
Kotewe, díky :-)
Perceptio,jsem s takovým kombajnem před víc, jak čtyřiceti lety aji jezdila! Teda předpokádám, že je to E512, E516 měly šestimetrovou lištu. Tento na fotce má domovskou stanici v Deblíně, tam kdesi u Rožínky byl na výpomoc.
Miťo, děkuji, ale o švihání nemůže být ani řeč, Aji s kopce brzdím. Tomu říkám „výlet“, to víc obpovídá mému tempu. Ale vydržím delší úseky, tak už dál dojedu, byť pomalu, nemám tolik prodlev. A když vylepším techniku ve sjezdech, zas ujedu víc :-)
Aduldinho, tam je to celé jedno panorama, ale nějak se mi ty fotky nedaří, vůbec to na nich není vidět, přitom je to takový oku lahodící kraj… A těch nádherných alejí kolem cest. A zas z toho nic moc nebylo :-(
Pěkný panorámata, pěkný výkon, já se včera flákal vesměs v nížině kolem Kroměříže, až na ten návrat dóm přes Drahaňák ;-)
Super výkon. Ti veteráni, to je hezká fotka. Jak ale stále dobře slouží, že.
Parádní trasa, fotky super Báro.
22.8.21 07:05
Od příštího týdne se má ochladit, taky jsem vyjel. Ve Velké Bíteši byl tuto sobotu u Kulturního domu Guláš fest 2021, ale já jsem se kvůli vyjížďce nemohl zúčastnit, jak se říká něco za něco.