Los Angeles docela raj pro gravel nadsence.. Zadne nudne rovne sotky a polnacky..
(vloženo 24.8.21)
PLATYPUS3 tak nejvic aero je uchop za paky a lokty do praveho uhlu, ale neni totak pohodlne jako v obloukach. Jinak jak rikas. Vsude tam, kde je potreba maximalni kontrola, tak urcite dolni uchop. Takovej Valverde ted na Vuelte perfektni priklad. Tak zkusenej borec a necekanej hrbol na silnici mu vykopne riditka z ruk..
Si ani nepamatuju kdy jsem ve spodním úchopu na silničce jel, teda ve sjezdech ruce přehmátnou automaticky nebo když cítím nebezpečí v podobě předjíždějícího kamionu na těsno nebo silnej vítr, jinak za páky a taky se dá u toho mačkat :-)
miťo nejhorsi jsou sotoliny nebo stare rozpadajici se asfaltky plne der a vetsich sutru. To je neprijemny i na MTB…
A nebo TAHLE jízda, či jízda z Kuksu nebo jiné zimní radovánky
cyklista86: 1+
Spousta silnic 3. třídy je na krosku a ne na silničku. Kdo zná u nás Vysoké Chvojno – Borohrádek, to už není ani na MTB…
Smejči Ja ted prave jezdim teren presne pro gravel na MTB a neni to ono na te silnici bez beranu.. Clovek aby se na tom MTB napolohoval do trochu aero posedu tak mu to bere neskutecne moc energie oproti tomu, kdyz si pohodlne zalehnes dolu do oblouku a letis.. Vsechny me oblibene trasy maji max 10% povrchu, kterej je pro MTB lepsi, takze to jsem schopen protrpet a jet pomaleji na gravelu, abych si tech dalsich 90% uzil mnohem vic.. :)
Zirecek to já vím, že zrovna bydlím bezvadně:-) naštěstí je ten okruh dost velikej (Ráj a Ralsko)…ale taky jsem už jednou psal, že o tom to je…proto má každý to svoje zformovaný trochu jinak.Taky to nikomu nekritizuju…já pochopení mám :-)
Při debatách o tom, který kolo je vhodný na tohle nebo tamto, si vždy vzpomenu na toho dědu co tady máme… jezdí od rána do večera každý den.Vetsinou po silnici, v zimě, v dešti…pořád.Má 26" fulla :-)
Jo a nemá helmu děda jeden
TK 75 „Takové proplétání zarostlejma stezkama s hladkym povrchem jako písek hlína atd tak tam je gravel super, má totiž rychlejší reakce, řízení.“ A kolik máš takových stezek kromě uvedeného videa a Tvého okolí domova? To je velice specifické prostředí, které ty máš za barákem, takže pro Tebe ideál. Ale většina lidí v ČR nemá za humny zvtrdlý písčitý hladký povrch.
Gravel je jednoznačně přínos pro hrubší silničáře, kteří raději opouští hlavní cesty a míří na cesty vedlejší asfaltové, štěrkové, hlíněné. Tam se projeví Tebou zmiňovaný další přínos „zalehnu a letím“. Ale umělé tlačení gravelů více do terénu je jen dočasné pozérství a pouze snaha se odlišit. Nemám potřebu se natřásat ve sjezdech jako ve videu. Na HTčku s 2,3 podhuštěnýma balóna, širokýma řídítkama, vzpřímenějším posedu si užiju více pohody a vnímání přírody než takové natřásání. Což je až ironie, když si vezmu, jak jsem před mnoha lety zastával celopevňáka HT na krosových gumách, :-).
Prdlajs foukne, KOMy se jezdí za náklaďákem, tam ti bajk s 1×12 nestačí (vtip!)
Orm: měl jsem na mysli ČR. Nejlepší je mít ke krosce dva páry kol a pokoušet i silniční KOMíčky (po vyjížďce s rodinou) v lokalitě dovolené ;-)
@miťo: Na to se da spolehnout jen v CR, ale uz na SK to neplati, tam maji cyklotrasy uplne jinou charakteristiku a obcas je to tezko projetelne na MTB :-).
Smejči: mně na MTB vadí řidítka a Q faktor klik. Proto je pro mě cyklokroska ideální na lítání po lese (v Polabí si stejně MTB moc neužiješ). Když jedu na dovču, je cyklokroska ideální volba. Všechny cyklotrasy na mapách s tím projedeš ;-) Na bajku je to zbytečná dřina.
Smejči no vidíš a já právě kvůli lepší manévrovatelnosti grevlu prodal hardtail.Hatdtail měl totiž navrch až v daleko těžším terénu než je na videu:-) Takové proplétání zarostlejma stezkama s hladkym povrchem jako písek hlína atd tak tam je gravel super, má totiž rychlejší reakce, řízení. Navíc se dá u grevlu o dost líp opřít do pedálů a zalehnout když člověk sviští po cestě nebo silnici domu
Cyklista86: Já se vyjadřuji k tomu videu. To co říkáš ty je jasný. Já třeba úplně proti gravelu nic nemám. Mít na 3 kolo, tak je pro mě idál kolo na dojíždění do práce (Jezdím i na silniččce, ale objíždím to o 5km dál, kvůli cestám). Zvládl bych gravela i na dlouhé cestování s bágly. Je asi spousta možností kde bych ho užil. Já vlastně rozumím tomu, že je to i určitý styl charakterizující toho samotného člověka. Nicméně s tou výměnou plášťů je to stejné, jako když na HT dám nějaké slicky nebo užší gumy. Když jsem neměl na silničku, běžně jsem na HT dal slicky a najížděl zimní km na silnici. Takže si umím představit dát na HT užší gumy a jsem v podstatě na tom samém co na gravelu, jen s vidlí vpředu a mnohem lepší manévrovatelností v terénu.
orm: ja osobne bych se do 120 klidne vratil a jestli to pujde dal, tak se tam vratime vsichni.
Smejci já vidím gravel jako silniční kolo s možností použití širšího výběru plastu. Proč by sis jako neužil jízdu po silnici, kdyz tam dáš silniční gumy? A jistě gravel není do terénu typu kameny a kořeny, ale na polních, lesních. Sotolinovych cestách si to užiješ rozhodně víc než na mtb..
26.8.21 10:14
@KUBULA: Hloupa argumentace. Dost lidi jezdilo ve skoda 120, opravdu se k tomu chces vracet. Podobne je t s gravelama v terenu, ikdyz chapu, ze nektere lidi to bude zvrhle pritahovat :-).
Vyberte správný vzor flanelové košile, navoskujte kníry, natáhněte každou jinou ponožku, utáhněte různě barevné tkaničky a hlavně přestaňte kecat, teoretizovat a začněte jezdit. Pořád se tu kecá, které kolo je vhodné na co a přitom všichni zapomínáte na to že většina z nás začínala na favoritech a eskách a ojela na tom úplně cokoli. Neřešte převody a úchopy jiných a užívejte si jízdu. Také jsem si touto fází prošel ale teď už vím, že důležité je aby kolo sedělo mělo a ne B-F.
Gravel je asi jako bezky combi – muzes jezsit skate i klasiku, ale ani jedno si poradne neuzijes. :-)
Sadu Briana jsem objevil asi před rokem, libi se mi jeho videa, teď ten nový gravel v měsíční krajině, lajk.
souhlasím s TK75, že s gravelem je to v terénu jiný. pro někoho lepší, pro jiného horší… pro mě horší, rozhodně bych si uměl představit pro mě vhodnější kolo na takovéto cestičky (který jsou ale supr, o tom žádná :-))
Orm:nad 180 kotoučem na předek jsem taky už uvažoval… vypadá to že Diverge 2021 to u vidle umožňuje.Teda co jsem tak četl specifikace, ale na stopro si jistej nejsem.Já konkrétně u videa od Kleina mám hlavně rád, že si můžu prohlídnout pěkný kola, on je tam poctivě ukazuje.....Breadwinner, Standert, Soma atd to naživo nemám šanci :-)
Orm hm ale u nás to jsou hlavně rozbité asfaltový sama díra a sutr. To je kolikrát opruz i na mtb ne tak na 35mm plastice s pevnou vidlou. Kolem toho Los Angeles to jsou samé hladké písčité trejly. To u nás moc není. Staci traktor, kůň po dešti a krásná polnacka, lesní cesta je oraniste.
Dejv0 jo na ziletce jezdí sebevražedný sjezdy. Staci vic písku na silnici v zatáčce a je po něm jak po zabe. :-)
@TK75: Pekne video, ale i tak by tam byl bike lepsi :-). Minuly tyden jsem byl na Sumave a v Krkonosich. Oboji narodni parky, takze tam muzes jen na cyklotrasy, coz jsou vetsinou sotky nebo lesni asfaltky. Chvilku jsem premyslel, zda nebylo lepsi si vzit gravel, ale po tydnu jezdeni jsem usoudil, ze ne. Hlavni duvod byly prevody. Na Sumave bych to s 40–42 neuslapal do kopce. Druhy duvod byla jizda z kopce, protoze na gravelu bych musel jet pomalu a to at uz kvuli plastum, pevneho kola, tak hlavne pro me nedostatecnych brzd. Na mtb mam xt ctyrpistky a 180mm kotouce a i tak predni brzda dostala docela cocku.
Jinka nevim proc lidi tak plesaj nad USA gravel videama, kdyz u nas jsou pro gravel super tereny v podobe znacenych cyklotras a je tim protkana, pomerne huste, cela republika.
Toho Kleina právě vůbec nemusím. Mám rád takovej klidnější projev a i styl točení videi. Nesnáším když tam někdo má 20 střihu za půl minuty a jede mu huba jako kulomet a do toho ještě nějaká otravná hudba..
86: já mám radši videa od Dustina Kleina https://youtu.be/SmXuCkE3Ofw
Pěkná hudba u toho a v Portlandu je ta gravel scéna velká.Neni to profi závodník… co pamatuju tak když začínal měl Ritchey Ascent, ale protože ty kola neprodává tak má teď v garáži x gravel bajků různého nastavení :-)
Cyklista86: Mám tu jeho profil puštěnej jako křoví celý dopoledne, takže díky :D. Jinak týpek jezdí minimálně 3 různá kola včetně bika, takže ten nemá problém vzít podle nálady/terénu. :)
Orm me to taky jede z kopce. Na jednom kopcu tady nemám o tolik horsi čas na MTB oproti profiku, ale jak je to kopec, kde se musí do všech zatáček hodne brzdit a pak akcelerovat, tak tam mají podle stravy profíci avg speed jako já × 2. ;-)
25.8.21 11:09
Orm: Nesmyslná kombinace …byl jsem se projet se Scramblerem (díky M.) ten má berany a 2,8" pneumatiky.A super!…není to těžký, jede to bezvadně a je to zase něco jinýho:-) To já právě to, že on je to prostě jinej druh zážitku, dokonce i když tam jsou mtb pneumatiky.Já bych nemohl říct, že s ht je to v terénu lepší.Neni..je to jiný, ten gravel je takovej hezky ovladatelnej, mrštnej a živej…to mě vyhovuje.
Ale Scrambler opravdu klame tělem…fakt to jede :-)
Proč nejezdí rovnou na mtb. Protoze hi nebavi projet vsechno na tanku bez nějaké námahy v sedle jako pytel brambor a hlavne jezdí často mix silnice a terénu. Na to co jezdí je gravel idealni. Mrkněte i na jiná videa, kde ten terén kombinuje s asfaltem. To by na mtb byla prostě těžká pruda..
Super je ta možnost, že si každý nejdeme to svoje, mezek u mě zatím na pohodu, plní to co jsem po něm chtěl :-)
Orm: mám 44 slick na zadním kole a 47 se vzorkem na předním…to opravdu není jako mtb (aspoň to současné) a jede to bezvadně :-)
@TK75: Ano, mohu si dat na gravel MTB plaste, abych to mel jako pohodlne (porad ti bude chybet min. vidlice), ale proc uz rovnou nevzit MTB, stejne tvoje reseni na asfaltu uz nepojede a v terenu se to MTB take nevyrovna. Uplne nesmyslna kombinace.
Orm: pustit to jde úplně v pohodě, ale krom techniky jízdy, je třeba mít taky kolo udělaný na svoje proporce a styl.Jestliže někdo má 70kg a pneumatiky bezduše 43 mm, tak je jasný že když má někdo třeba o dvacet nebo třicet kilo víc, tak je toho objemu potřeba víc aby se dostal na tlaky kdy to funguje podobně.To mi přijde, že se dost přehlíží.. já mám na sobě vyzkoušený, že 44 mm pneu je moje minimum, kdy to funguje … mám skoro 90 kg :-)
Takže přesně vím jakou zkušenost asi může mít člověk na 40 mm vážící také víc.
Proto je tahle debata nesmysl, každý řekne A, ale to B. už tam právě nezazní… váha, tlaky, objem, styl technika :-)
Pohoda
stejne nechapu v cem je lepsi jezdit takove flow traily na beranech a uzkych plastich nez treba na 29HT, se kterim se da pripadne projet i o dost horsi pasaze…
samozrejme mit techniku jako JF, tak to projedu i na vratech od garaze, ale fakt v tom nevidim ten pozitek…
Přihodím můj čerstvý pohled o gravelu. Díky němu jsem si vzpomněl na útrpné právo z konce devadesátých let, kdy jsem drncal na cr-mo rámu s pevnou vidlicí a toužil aspoň po elastomerové RST :-D) když jedu nějakou trasu na mezkovi a pak ji projedu na MTB, tak si uvědomím, jak je MTB kolo v les super. Jako jo, pro mě zatím ideál silnici a občas výlet mimo jako zkratka cesty, pokud je cesta rovná tak super, ale jak přijde drncačka, tak mě to už tolik neba :)
p@X: moc to řešíš :-). Já už jsem s převodama spokojenej (50,34:11–36), vhodný tlak už taky mám a oproti 28 mm gumám s duší jsou 35 mm bezduše na rozdrbanejch okresních cestách pomalejší jen trošku (cca –1 km/h průměrka), ale pohodlí je mnohem lepší…
@kandik psi zub: Chapu ze lidi jsou ruzni a maji masochisticke sklony, ale to video jasne ukazuje, ze to kolo neni delane do toho terenu. U gravelu je fajn, ze kdyz uz pri sve jizde narazis na tento druh terenu, tak to nemusis otocit, ale nejak to projedes, ale to je tak vsechno. Sam jezdim oboji, gravel vice. Kdyz vezmu svoje mtb ht na nejakou rozbitejsi cestu, klidne i sotkovy sjezd, tak si clovek uvedomi, ze mtb je nekde jinde.
to by ale chtelo pochopit, ze pro spoustu lidi zabavnejsi nerovna se nutne rychlejsi.
25.8.21 09:06
Na videu je krasne videt, ze to kolo se do tohohle terenu vubec nehodi. Ano, jde to projet, podobne jako na trekovem kole, ale to je tak asi vsechno. Zabava nula, pustit to vubec nemuzes. Jakykoliv bike by udelal lepsi sluzbu.
86: jo tak to přesně je…ale chce to čas a dostat to do ruky.Přeci jen jezdíš všude a ten mix vyžaduje rozdílnej přístup.Hele ale dobrý je, že fakt se to dá i v terénu naučit tak, že nemáš problém na celopevnym kole..ale sedět jak pecka člověku neprojde :-)
Tady jde hlavně o tu kvalitu tech jeho videí + oba mají mikraky na hrudi aby je bylo slyšet co si říkají a SAFA ma mikrak i u prehazovacky. :-) Jinak jeho videa mi vždycky připomenou proč gravela a ne čistě žiletky. Ta možnost si užít V JEDNE JIZDE jak rychlou jízdu po silnici, tak nějaké blbnuti mimo asfalt. Ano nejede to po silnici jako aero žiletky na 25 mm Galuszka h a nejede to jako MTB v terénu, ale zato to není nuda ani na silnici a ani v terénu. Což na mtb nuda na silnici je a na žiletky je zase clovek omezen jen na asfalt..
JFtryall: A někteří na gravelu dokonce chtějí dvouplacku, Sodoma Gomora!
25.8.21 06:18
miťo aha ja mma to premium youtube bez reklam a muzes si stahovat videa.. Prvni 2 mesice zadarmo a pak tusim 170kc za mesic. Na youtube jsem nejvic casu, takze pro me se to fakt vyplati. Uz zadne nervy s reklamama.. :)
Neprodáváš náhodou svoje kolo?
Stopáž 18:45 natažená o reklamy. Já to v kuse nedal. Moc dlouhé, ale záběry pěkný.
24.8.21 21:12
24.8.21 21:05