Tak opet zase dalsi hrebec do staje…ted uz to vazne nemam kam davat :D
V Nemecku se mi za par korun postestilo koupit UPLNE NOVY Super Vecko…nejdriv jsem si rikal, ze bude do sbirky a ve vitrine, ale to bych musel koupit hodne velkou skrin a aby lezel ve sklepe…to mi prisla skoda.
Tak jsem se rozhodl mu opet dat Retro/Moderni kabat.
Nejvetsi fuska byla s montazi kotoucu, je to sice uz tehdy na ne, ale nejak moc nedomysleli chlaci z USA vedeni kabelaze a adaptery trmenu…no zapotil jsem se.
A nejvetsi zabava bylo dilema s barvou krouzku na trmenech :D a stejne se nebudou libit vsem :D
Dalsi veci jako repas vidle a dalsiho tlumice Alps 5 byla proste a jednoznacne zabava…opet se povrdila jednoduchost a funkcnost tehdejsich veci!
Helky problem se opet vyloupl s prostorem kolem plaste u zadni stavby, ale to uz jsem byl poucen od dalsiho Super V…sice se tam katalogove ma vejit rozmer 2,25…ale ani nahodou! Tenhle 2.2 je max. Perlicka je v top, ze model Xking je stejne vysoky jako prave tento Mountain King prvni generace. A verzi RaceSport jsem dohnal FR Dusi…bohuzel Protectiona uz jsem nikde ve svete nenasel :(
A k fotkam, opet se proste v Pisku neda fotit bez lidi a nektere duchodkyne s uchylnou oblibou porad lezou do zaberu :D :D
(vloženo 25.8.21)
Značka | Cannondale |
Model | Super V 3000 FR |
Modelový rok | 1998 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 13,2 |
Rám | 6061 T6 aluminum |
Vidlice | Marzocchi Z1 Freeride ECC, 130mm |
Tlumič | Fox Alps 5R |
Hlavové složení | Ritchey WCS |
Kliky | XTR FC-M970 |
Středové složení | Shimano XTR SM-BB90 |
Přesmykač | Shimano XT FD-M738 |
Měnič | Sram 9.0 SL |
Řazení | Sram 9.0 SL |
Převodník | Shimano XT/XTR 36,22 |
Kazeta | Shimano XTR CS-M960 11-34 |
Řetěz | Shimano XT |
Náboj přední | Mavic Crossmax XL |
Náboj zadní | Mavic Crossmax XL |
Brzda přední | Magura MT5 |
Brzda zadní | Magura MT5 |
Brzdové páky | Magura MT5 HC 1 finger |
Ráfek přední | Mavic Crossmax XL |
Ráfek zadní | Mavic Crossmax XL |
Pedály | Crank Brothers Egg Beaters SL |
Řídítka | Renthal FatBar Lite |
Představec | FRM Scandium |
Sedlovka | Race Face Turbine |
Sedlo | ISCA Dakar Titanio |
Pláště | Continental TrailKing Protection Apex/Mountain King Race sport + Duse Maxxis FR |
Dopiče to luxus.....
je to hodně zajímavé. nejsem si jist, jestli se mi to líbí, ale zájem to ve mně vyvolává velký :-)
Sedlovku řezat nebudu, jsem zásadně proti zkracování, to uděláš jednou a pak když to budeš po čase chtít použití jinde, tak jsi v řiti. S krkem u vidle je to stejný.
Pridavam se k ostatnim s nazorem, ze je to takovy mismas :/ Kazdopadne barva ramu je paradni…
No teda paráda hodně moc! Jinak mám ještě furt doma kliky RF Turbine 2×10 (40/28z), kdyby tě nápad easyridera oslovil… :D
Já žil v tom, že fenomén freeride a hlavně jeho marketingový uchopení se začalo dít až po roce 2000, ale taď koukám, že první NSX bylo vydaný už v roce 1997, takže to na to marketinkoví manažeři z Cannondalu zareagovali celkem briskně. Jinak 120 vzadu je na tu dobu slušná porce. To je vlastně aktuální dodnes, jen už se tomu neříká freeride :D
Kliky RF by tam sedly no…
26.8.21 08:33
na prvni pohled takovy mixle f piksle ale libi se mi to.. tak nejak to jde k tomu stari.. a mix staryho / novyho.. to me nijak neurazi… jediny co bych tomu vytknul.. pokud uz mas nastaveny sedlo, tak bych riznul sedlovku podle ramu aby takhle nevycuhovala zespodu… takovej drobnej designove „nedodelek“
ahoj, líbí a moc
Hoši souhlasím s vama ohledně tech klik, ty budu do budoucna řešit. Teď jsem neměl na výběr a už se nemohl dočkat.
Původně jsem měl připravené cody tarantula na 2tac, 29/42 ale tahle kombinace mi nejde do nohou :) mám proste rad 22(24)/36(38) měl jsem doma pouze tyhle a navíc je teď docela sranda vůbec něco sehnat.
Časem bych uzel rad sehnal RF Turbine, ale nedaří se…
Freeride už tehdy opravdu bylo, ale sranda je ze u Cannona to znamenalo větší zdvih vzadu 120 a vepredu 100. Apod. S geometrii si moc hlavu nedělali, přední trojúhelník je stejný jako xc verze super v, zadní trochu odlišná (navarky a uchyneci tlumiče 3 typy) ale vesměs to řešili tlumicem.
Každopádně mě jak geomerie tak i chování fakt baví! ;D
Easyrider: Slovo Freeride má zrovna v cyklistice docela zajímavou historii a cannondale tam hraje roli. Dokonce je to jeden z důvodů proč tu značku moc nemusím, ale tohle kolo dokážu ocenit :)
Dokázal bych si to představit bez toho cirkusu a bez těch erkovejch klik. Ale i tak nad tím slintám. CrossMax XL jsem taky jezdil, hlídej si díry pro ventilky zevnitř :) To už se v roce 1998 používalo slovo FREERIDE v cyklistice? :)
Barevny srouby na klikach umi pouzit jen raf a vsude jinde to vyada strasne. Ty prevodniky taky zabiji jinak krasny kliky. Zbytek je cajk, jen nevim pro ne trmeny oranzovy. Barva ramu je nadherna a prvni kolo kam se hodi ty renthaly :-)
Asi to nedocením, je to hrozná splácanina.
Ohledně toho Sramu, 9.0 SL je rozhodne raritnejsi a hlavne super funkční. Xtr M950/2 se da sehnat celkem v pohodě. Tak trochu mi přijde, ze když někdo staví retro mtb, tak tam kazdej očekává prave to xtr 900/952, apod. Já preferuji rozhodne halfpipe. Potom jejich další gripshifty X.0 už staly za vyliz pr…
Vydarene, paci sa mi kombinacia farieb, najma ram a riaditka. Prehadzovacka SRAM sa mi tam nehodi, viac by sa hodila XTR952 alebo XT737, ale chapem, ze nie su prave najjednoduchsie dostupne. Za mna 5* a nech to jazdi :)
25.8.21 22:25
5*