Kapsička na kamínky
2024
- Hayes Dominion A4
2023
- Crankbrothers Mallet Enduro LS
- Kotouče Galfer Shark
2022
- Shimano SM-BB93, XTR
- XT hazka
- XTR řazení
- hliníkový převodník
- Sedlo SQLab 611 2.1
- Alpha páčka k teleskpu
- ASG v 3CG EXO+ // DHR v 3CT DD
2021
Po půlroční reklamaci Spectralu jsem byl rozhodnutý pro nové kolo. Chtěl jsem něco na celodenní výlety co dobře jede nahoru, ale je schopné i směrem dolů. Aby se na tom pohodlně dal zvládat vícedenní bikepacking atd…
Po Ripmu jsem koukal už od doby co vyšla V2. Ale s dostupností to vypadalo téměř nemožně, shodou okolností se mně ho v dubnu podařilo pořídit, i když jsem původně chtěl jinou specifikaci a barvu, ale to jsou nakonec detaily.
Po prvotním svezení a nastavení dle doporučení výrobce, je jasné, že pružení je tady dost jiné než u běžných kol, vysoké sagy hodně do rychla a hodně měkké. Díky tomu je kolo hodně hopsavé a dobře žehlí. Dostat Ripmo do vzduchu jde úplně samo. Zadní X2 je pro mě totální pecka a úplně něco jiného než co byl Monarch na Spectralu. Přední 36ka by asi snesla trochu lepší citlivost. Ale v bordelu to jede fajn.
U Ripma všichni říkali, že jede dobře do kopce, člověk si tak nějak myslel že se nebude houpat, ale to není ten případ. Zadní stavba se přestává houpat pod tahem pedálů čím víc člověk do toho dupe, tím méně se to houpe. Ale pokud se jede pomalinku tak to zase žádný zázrak není. Co je ale absolutně jiná liga, jsou technické stoupání, kde tohle kolo umí doslova zázraky. Asi vlivem toho že tah pedálů tlačí kolo do země, má zadní kolo neskutečné množství gripu a dají se s tím vyjet věci, které by člověka ani nenapadlo zkoušet. Podkoplá vidlice pěkně drží na zemi i do kopce a směrem dolů je to taky pecka.
Protože jsem měl dost problém s bolestí rukou ve sjezdech, pořídil jsem Oneup řídítka a musím říct že to funguje. Další upgrade jsou kotouče od Hope, které dostávají hodně zabrat a výborně fungují.
S kolem jsem po půl roce ježdění spokojený, je to skvělý univerzál co zvládne od enduro závodu po týdenní bikepacking a můžete s ním vyzývat i ty nejnáročnější stoupání.
(vloženo 27.8.21)
Značka | Ibis |
Model | Ripmo V2 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 15.4 kg (včetně pedálů a magnetického držáku lahve) |
Rám | Carbon |
Vidlice | Fox Float 36 Factory Series 160mm, 2021 |
Tlumič | Fox Float Factory Series, X2 with EVOL, 210 x 55, 2021 |
Hlavové složení | Cane Creek 40 ZS44/ZS56 |
Kliky | Shimano SLX M7100, 175 mm |
Středové složení | Shimano SM-BB93 |
Přesmykač | Vodítko řetězu OneUp Bash Guide ISCG05 V2 |
Měnič | Shimano XT RD-M81000 |
Řazení | Shimano XT, SL-M8100 |
Převodník | ZRACE 32z |
Kazeta | Shimano Deore M6100 10-51 |
Řetěz | Shimano XT |
Brzda přední | Hayes Dominion A4, Kotouč Galfer Shark 223mm, fialové Galfer destičky |
Brzda zadní | Hayes Dominion A4, Kotouč Galfer Shark 203mm, fialové Galfer destičky |
Ráfek přední | Ibis S35 Aluminum |
Ráfek zadní | Ibis S35 Aluminum |
Pedály | Crankbrothers Mallet Enduro LS |
Řídítka | OneUp Carbon 35, rise 35mm, 765 mm |
Představec | OneUp 35/35 mm |
Sedlovka | Bike Yoke Revive Dropper 2.0 213mm,TRIGGY ALPHA Short I-SpecEV |
Sedlo | SQLab 611 Ergowave active 2.1 |
Pláště | Maxxis Assegai 29” x 2.5” WT, 3CG, EXO+, Maxxis DHR II 29” x 2.4” WT, 3CT, DD, mléko NoTubes a vzadu Tubolight EVO HD |
Karaya: Celkem ano. Jen chce tu brašnu mít naplněnou tak nějak rovnoměrně. Ten zádový díl co je zapřený o tlumič se jinak umí trochu propadat (nic hrozného).
Máš to parádní ;) Já mám nově pružinu a teda po dvou dnech (zatím) mě udivuje, jak to s ní jede horekopcom, vůbec ji nezamykám a drží výborně oporu. Taky jsem měl obavu, že z toho udělám mini-DH, ale to se teda nekoná ;) Ve spojení se 170 vepředu. Raději jsem to ale nedával na váhu…
Krasavec. Líbí se mi, že tu někdo přemýšlel a u kola této kategorie šetřil raději na pohonu než na důležitých věcech, jako je odpružení.
Lister: Nojo on FOX 2021 není žádné pírko, + Bash Guide, nudle, těžší sada, větší kotouče, hodně mlíka a kilo tam máš hned. Mám na tom i InvisiFRAME fólii to taky nějaký gram hodí.
Teda máš to těžší nez já na hliníku ;-)
U sedlovky bych myslel na jednu věc – že se vleze nad rám neznamená, že se vleze do rámu. Se 185mm BY mám mezi koncem sedlové trubky rámu a maticí sedlovky cca 4 cm a do rámu jsem to skoro nenacpal. Ale je to hlína, karbon ta může mít místa víc.
Hoši Kashima sedlovka mě vůbec nebere, nelíbí se mi její vzhled, chod taky nic moc a navíc je moc krátká. :D BY má teď tu 213 mm, která by se tam taky měla vejít.
Pružinu bych klidně zkusil, ale X2 mi dost sedí hlavně netvrdne ve dlouhých sjezdech a má super citlivost. Viděl jsem asi všechny videa a nemyslím si že by to pro mé použití bylo přínosné.
Jinak díky!
Krásný Ibis. Já osobně bych zachoval DVO, které mají jinak jako factory osazení. Musíme říct, že Onyx SC D1 a Topaz T3 Air jsou bomba kombo, neměl jsem nic lepšího. Možná jak píše TJK zkusit pružinu, taky mě láká JadeX ale dle mě to z tohoto all mountain biku udělá spíš kolo dolekopcom… Nebo?! Mě se na AFku osvědčilo zvednout předek na 170mm. Líp žehlí a o 0.5° se položila hlava. K tvojí barvě jde parádně DVO green ;0)
Ještě mě láká custom link od cascade components, ale to je dalších 6000,– které si zatím ani sám sobě neobhájím. Uvádí zvýšení zdvihu na 151mm a zvýšení progresivity z 19 na 35% takže se nemusí vložkovat tak moc air tlumič no a pro pružinu je to jak ušité…asi to jakoby nahrazuje použití progresivní pružiny. A taky to vypadá parádně, bo je to samozřejmě CNC opracování…
Tak ať slouží!!! 10/10
A proto to TJK prodal:DDDDD on nechce mit dobre kolo:DD
K tvymu kolu. Naprosto bez kompromisu… Az na to nestastny shitmano:D Na kashimu u sedlovky srat na kashimu, bike yoke jsem tam mel 2 roky a ted mam nove oneup 210. Oneup trosku vaklicek ma ale BY bylo fakt bomba.
At slouzi je to fakt paradni bajk… Tesim as az ibis vymysli tak diru v ramu, protoze to je pro me velka pomoct na kratsi vyjizdky. Batoh ani ledvinka pak netreba…, takze az az to vymysli zase se vratim!:)
Pěkné kolo, ale chtělo by to učesat hadice. A taky mi k tomu karbonu a kashimě nejde ten levnej pohon, chtělo by to něco lepšího, ale je mi jasné, že někde se šetřit muselo. Do vidlice bych ještě pořídil ten originální blatník kvuli ochraně kluzáků. Černá sedlovka mě nijak neuráží, hůř bych snášel mít kashimu jenom na tlumiči a vidli ne, jako kolega vedle.
S vyjezdy souhlas, zaklad je nezamykat a nechat to zehlit. ta trakce je pak neuveritelna a fakt to jede neskutecne. I v otevrenym modu pomalu to jede, to ze houpe neznamena ze nejede ;) a to si tenhle ram jeste nezkusil na kvalitni pruzine ;)
Hezky pěknej stroj! A povedenej profil. Jen teda, a vím, že tu nejsme češtinářský fórum, ale nešlo by mezi větama nadělat nějaký čárky (aspoň před „že“) a spavit shodu podmětu s přísudkem „všichni říkaly“, páč pokud to byly holky (a to si moc přeju) tak by to bylo „všechny říkaly“ :D. Bajku zdar, ať lítá, drží, nepraská a dělá jen radost! ;)