Bratrovi krom dětí roste i žena, lépe řečeno její přes dvacet let staré kolo už přestalo stačit době. A když má mladej nové, tak mamka bude mít taky. Krosové, protože horské by bylo moc těžké a ona do terénu nejezdí. A velké kola, protože jedou. A hlavně aby tam byl jednopřevodník, protože je to jednodušší.
Fajn, něco poskládám, ale nevzdával bych se širokých gum, kdyby náhodou – i dlažba je terén. Takže nakoupím díly, využiju brzdy co mi nepasovaly na klukově kole, no a asi horský rám na široké gumy. Pak přistála na foru jobovka že Force s rámy končí (měl to být Force Galateia). E-shopy prázdné, žádné rámy, co teď. Tak se koupí levná hotovka, něco se použije, něco se vymění, prostě nejdražší možná cesta.
Dopadlo to tak, že jsem v místním krámu vytipoval šest kousků, z nich tři byly skladem a tak si budoucí majitelka mohla vybrat. Děvětadvacítky byly moc dlouhé, nebylo to ono – nakonec vyhrál Author Vertigo ASL, zařazený u výrobce v kategorii „Cross 29“. Donést domů, hodit na váhu – 15,4 kg včetně pedálů přesně odpovídá katalogové hmotnosti, což je hezké, ale ta hmotnost samotná už tak hezká není. Po odtučnění kolo shodilo dvě a půl kila, kilo a čtvrt zase přidaly blatníky, stojánek atd.
Koho by zajímaly odtučňovací rozdíly, tak 0,75 kg vidlice (origo RST Gila má 2,95 kg, tam se odlehčuje dobře), 0,25 kg představec (původní stavitelný hmotí 367g), 0,4 kg přesmykač a řazení (o páčku míň), 0,4 kg pohon (původně kliky a osa čtyřhran + ocelový trojpřevodník, zato menší-lehčí kazeta), 0,4 kg ubylo na kolech (původní kola 2,35 kg, nové 1,95 kg), a zbytek dá v součtu skoro 0,5kg (brzdy a kotouče, řidítka, výměna duší za lehčí – nechápu proč do 1,75" plášťů dali duše pro 1,9–2,35"). Rezerva je určitě v pláštích, které teď váží skoro třičtvrtě kila kus, uvidíme jak jedou, drží a vydrží.
Je to moje první zkušenost s jednopřevodníkovým systémem, 11s Deore sází kvalty rychle a přesně, seřízení samotné přehazovačky je o dost jednodušší než ladit polohu klece smyku aby fungoval a neškrtal. Co se mi nelíbí je chod řetězu na některých pastorcích (18z, 24z) a dílenské zpracování převodníku. Vypadá to že výroba komponentů pouští do světa i druhou jakost, aby měly obchody co prodávat. Tak jsem zvědavý na životnost.
Gripy Ergon GA3 jsou z o poznání měkčího materiálu než původní Authory (které nešly sundat z řidítek bez řezání, a protože origo řidítka jsou ocelová trubka, tak to šlo pryč komplet i s pákama jako jeden kus). V záloze je ještě výměna původního sedla za Ergon ST Gel Women – uvidíme co se bude majitelce zamlouvat.
(vloženo 30.9.21)
Značka | Author |
Model | Vertigo ASL |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 15,4kg z obchodu, 12,9 kg po odtučnění, 14,1 kg s blatníkama, stojánkem atd. |
Rám | Author Cross 29 ASL, Dural |
Vidlice | Suntour NRX Air RLR |
Hlavové složení | Token TK011A |
Kliky | SLX M7000 170 mm |
Středové složení | BB52 |
Měnič | Deore M5100 |
Řazení | Deore M5100 |
Převodník | SLX CRM70 34z |
Kazeta | Deore M5100 11-51z |
Řetěz | HG601 + spojka |
Náboj přední | Novatec 791, 15x100 + redukce RU |
Náboj zadní | Novatec 792, RU |
Brzda přední | Deore M6100 + 160 mm SM-RT76 |
Brzda zadní | Deore M6100 + 160 mm SM-RT76 |
Brzdové páky | Deore M6100 |
Ráfek přední | Mach1 Neo Disc |
Ráfek zadní | Mach1 Neo Disc |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | Author plast |
Řídítka | Bontrager Crowbar 620 mm |
Představec | Force 80 mm |
Sedlovka | Zoom |
Sedlo | Author Area |
Pláště | Author SpeedMaster 29x1,75 |
26.11.22 22:13
Opravdu pěkný a funkční kolo pro všechny příležitosti
Ok, to beru. Výhodou by byly nohy 32mm, ale to myslím křehká žena neocení.
Rozdíl zdvihu je sice 17 mm (80 vs 63) ale rozdíl délek jenom 10 mm (490 vs 480) a po započtení sagu nějakých 6 mm. Hrubým odhadem rozdíl 0,3 stupně hlavového úhlu – pozná to někdo?
Mi se tyhle author cross 29 líbí a i tvá přestavba. Škoda jen té vidlice. Rám je dělaný na 80mm, vidlice nrx je myslím jen 60mm.
Kupoval jsem tyhle SKS https://www.cycology.cz/…60-p1185649/ po dobré zkušenosti se stejnýma v 26" verzi + RaceKing 2,2" – viz Force stavba v profilu.
Ještě se zeptám, co to je za blatníky…? Takový by se hodily ženě na kolo.
Jo, tohle se mi líbí. Decentní vzhled a přitom funkční úpravy. A že jich bylo koukám…
Jasný, si jen říkám, že by to ještě 3 fotky zvládlo, taky dělám takový ty standartní, jedna zleva, druhá zprava, jedna přes sedlo dopředu a druhá od rodel dozadu, žádný umění, jen dokumentace :)
Diky. Ono tam není moc co fotit, komponenty vesměs obyčejné, rám taky nemá extra vychytávky. Zkusím jestli mě napadnou nějaké detaily. O čepech vím, pořád přemýšlím že je využiju na nějakou podkovu na světlo ať je blíž zemi, nebo něco podobného.