Rozhodl jsem se po roce ježdění přidat nějaké postřehy:
Minulý rok na jaro v době lockdownu a hoblování okolních kopců, jsem zjistil že na fullu se sjezdovými plášti to není do kopců úplně ideál. Pohrával jsem si s myšlenkou postavit nějaký trailový HT na okolní kopce a flow traily. Plán byl jasný, koupit nějaký rozumný rám a co nejvíc věcí na bazaru. Z části se tak povedlo, zbytek postupně obstaraly e-shopy. Takto vzniknul „pro mě“ ultimátní trailový HT.
Něco málo ke komponentům:
- – Rám pobere vidlici v rozsahu 130–160mm, rozhodl jsem se pro zdvih 140mm, což je pro mě naprostý ideál, zdvihu mám fakt nekonečno. Pike je dostatečně tuhý, i když občas má tendenci se propadat do zdvihu (možná je to blbým nastavením)
- – Hlavový úhel 65° je fakt znát a kolo je při sjezdech dost stabilní
- – Z brzd jsem byl ze začátku dost mrzutý, nicméně pomohlo vyměnit desky za Galfer (černé základy) a Hope kotouče, líbí se mi dobrá dávkovatelnost brzd.
- – Sedlovka funguje bez problémů, má fakt minimální vakl, Southpaw páčka mi taktéž vyhovuje.
- – U zaplet. kol už to tak slavné není, dozadu by to chtělo něco tužšího, přeci jen schytává víc ran…
- – V obutí vyznávám styl vpředu byznys, vzadu párty. Rekon docela slušně jede a za sucha i podrží. Ten správný punk však začíná v dešti nebo ve sračkách, tam už o gripu nemůže být řeč.
- – Pedály už jsou taková klasika, podrží za každé situace (kdo jezdí, ví)
- – Jo a lepení rámové fólie byl dost opruz, příště bych to udělal líp a vynechal svary, kde se to odlepuje a chytá bordel.
Závěrem, i po roce ježdění mě to na HT neskutečně baví(víceméně jsem na něm letos strávil 80% času oproti fullu). Do kopce to sice neletí jak XC, ale alespoň to tak nebolí, z kopce to však letí neskutečně. Při běžné jízdě terénem nebo né moc rozbitým trailem ani nepociťuju absenci zadního tlumení. Samozřejmě v prudkých a mordor pasážích dává kolo jasně najevo, že tady to bezhlavě nepůjde a člověk musí ubrat a lépe volit stopu. Kde fakt exceluje jsou flow traily, ty mě na fullu moc nebavily, nicméně s touhle raketou je to jiná dimenze.
PS: barvu rámu nejde tak dobře nafotit, v reálu vypadá líp :)
(vloženo 25.10.21)
Značka | Ragley |
Model | Big AL |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 12.8 |
Rám | Hliník |
Vidlice | RockShox Pike RC 140mm |
Hlavové složení | Nukeproof |
Kliky | Truvativ Descendant |
Středové složení | Sram Dub BSA |
Řazení | Sram Eagle GX |
Převodník | Sram Eagle 34z |
Kazeta | Sram Eagle 10-50z |
Řetěz | Sram Eagle GX |
Náboj přední | Syncros 110x15 mm |
Náboj zadní | Syncros 148x12 mm |
Brzda přední | Sram Guide RS, Hope kotouč 200mm |
Brzda zadní | Sram Guide RS, Hope kotouč 180mm |
Brzdové páky | Sram Guide RS |
Ráfek přední | Syncros Revelstroke 2.0, 29" |
Ráfek zadní | Syncros Revelstroke 2.0, 29" |
Pedály | One-Up composite |
Řídítka | Iridium 3-5 |
Představec | Iridium \ 3 - 5 \ |
Sedlovka | Kind Shock Lev si |
Sedlo | Sixpack Kamikaze |
Pláště | Maxxis DHF 2.5/Recon 2.4 |
Tak tohle je velká paráda, pro agresivní ht mám slabost a tohle bych si klidně pověsil do ložnice nad postel ;)
benobiker: Ok, tohle vypadá na rozsáhlejší téma pro dlouhé zimní večery :D Budu o tom muset něco načíst a nadívat a pak zkoušet. Díky!
LifeIsRide: Jestli budeš ladit ten kokpit, tak si teda ještě krom výšky řidítek pohlídej i parametr zahnutí k sobě, to ti pak právě dost ovlivní potřebnou délku představce. Samotná čísla (stupně zahnutí k sobě / nahoru) ti řeknou maximálně jak ti sedne tvar, ale co se týče vzdálenosti úchopu (bavíme se o stejně širokých řidítkách), tak záleží i jak daleko od konců řidítek se trubka ohýbá k sobě, takže i stejná čísla hodí ve výsledku různej dosah. Třebas já vozím na jednom kole Renthaly 7° k sobě, na druhým Chromagy 8° k sobě a ono ti to klidně udělá rozdíl 5mm v dosahu.
Tím jsem teda chtěl jen říct, že je dobrý si vybrat nejprve řidítka, které ti sednou tvarem a výškou a pak teprve podle toho ladit délku představce.:-D A i pak ten hraje roli, každej je trochu jinak vysokej, navíc když koupíš kratší, snížíš si tím stack, takže zase ladíš podložky pod představcem, je to prostě věda.:-)
Díky všem.
@Pepe72: jsem hobby jezdec, většinu kopců s tím vyjedu a ty které ne, bych nevyjel ani s 32z :)
@LadaMO: víc než jsem původně chtěl, bucket jsem si dal 30k, což byl odvážný cíl, reálně to bylo o dost víc :D
@natureman42: měřím 180cm a je to M-kový rám, takže nějak s délkou představce nemám problém, možná bych o něco kratší uvozil, třeba časem vyzkouším
@benobiker: Díky!, Přiznávám že kokpit je, co jsem doma našel, takže to je ještě otevřené téma. V ladění kokpitu jsem naprostý laik, díky za rady, rozhodně vyzkouším. Ten komín nad/pod přestavcem jsem nestačil zredukovat, nicméně vyzkouším tvou radu a pak to fiknu :). Velikost doplním
Ta barva rámu a fijalový doplňky jsou naprostá pecka! Ostatně i jako zbytek kola. Plnej klobouček! ;-)
Máš to ***** krásný! Ta fialová je prostě boží:-) Trochu mě teda bije do očí ten kokpit, asi bych raději volil řidítka s vyšším zdvihem, než vozit ten komín pod představcem. Ono když to pak posadíš rovnou na hlavovku, prodlouží se ti tím reach. Aby jsi ho zachoval stejnej, jako máš teď, můžeš dát o trochu kratší představec a zase by to vypadalo ještě lépe.:-) Jo a asi by bylo fajn někam napsat, jestli to je 27,5", nebo 29", ať to pak člověk nemusí hledat.:-) Zdvih vidlice na pevňáčka více než dostačující, váha libová!
sice fialová není můj cup of tea, ale takhle proč ne .. takže pěkný a pěkný :-)
.. jen dotaz k představci – přijde mi na trail kolo docela dlouhej – 50–60mm? Vyhovuje ti to? Já mám 50mm a zvažuju zkrácení na 40mm ve prospěch ovladatelnosti..