Jede se ultra.
Batoh takřka prázdný, vozím ho kvůli přepravě vlakem kde si beru věci k sobě, je dobrý při nákupu proviantu a píva na večer a taky jsem na něj až moc zvyklej. :)
Máme dost
Takhle to má vypadat :)
Na trailu o prázdným nosiči vůbec nevim.
Téměř elegantní.
Od pořízení HT jsem přemýšlel, jak uchopit švihy na těžko. Jezdit a batohem je pruda. Zkusil jsem bikepackové brašny i klasiku, tedy nosič. Obojí má výhody i nevýhody v závislosti na výletu.
Bikepacking je hodně v módě, ale už jsem vystřízlivěl. Obří pytel na řídítkách je na houby, musí se dobře sbalit a upevnit, je s tím zbytečně moc práce, překáží bowdenům, drhne o hlavu a tupí ovládání kola. Bohužel zrovna řídítka jsou prostor kam dát nějaký objem. Mám jiné řešení, spacák na nohu vidlice pomocí Blackburn cage. I přes použití jen na jedné noze nebyl pytel znát a pod řídítka mohlo jít pár těžších věcí, čímž se hmotnost rozložila. Nevýhodu balíku na vidlici jsem zaznamenal až v tahanicích kola přes polomy, tam ale překáží všechno. :) S větší náloží osadím cage i na druhou vidlici, mám zatím jeden. Pořízené mám sice dva
plastové Topeak Versacage, hliníkový Blackburn je ale sympatičtější. Bohužel dlouhodobě nedostupný.
Na zadek nechci dávat ohromnou podsedlovou brašnu, jednak kvůli teleskopce, které ubírají zdvih a druhak opět kvůli dopadům na jízdní vlastnosti. Velký, resp.dlouhý kokon na prdeli prostě výrazně mění hybnost, mává zadkem a tím i řízením. Na podsedlovce bych hodně užil gumicuky k uchycení lehčích věcí, typicky karimatky nebo bundy, zatím si vystačím s páskou od Rastrap, absence úchytů je ale asi jediná nevýhoda Mkové podsedlovky od Ortliebu, kterou využívám i ve všedním dni na cesty do práce nebo jednodenní výlety, jako jediná je univerzální na bika, silnici i gravel, má krátkej sucháč, takže výborná k teleskopce a na materiál je spoleh.
Další milion brašniček na kole má výhody ve snadném přístupu k drobnějším věcem, mít po ruce švýcarák, čelovku nebo sthaovací pásky může být k nezaplacení, lovit to v pytli je pruda. Nevýhoda velkého počtu brašen je, když si potřebujete vzít věci sebou. Například ve vlacích s úschovou zavazadel mi bylo vysvětleno, že přepravované kolo má být dle přepravních pravidel bez brašen. Hm. Každopádně se nevzdám malých pytlíků (silo) na řídítkách, na základní věci je to nejlepší věc. Výbavu na servis kola je taky dobrý mít přímo na kole a jinak může jít všechno do velkých brašen. A tady se osvědčily malé objemky od Ortlieb, jde o odlehčený gravel model 2×15 L na přední nosiče, použitelné samozřejmě i dozadu. Na přespávací cyklo výbavu a oblečení ideální objem. Brašny šly na nosič Topeak Tetrarack, který se upevňuje na čtyři sucháče rovnou na rám, ty se pak stáhnou šroubem na nosiči, celek je pevný jak židovská víra a dá se kdykoliv během pár sekund sundat. Opakovaný nasazení trvá déle, ale nic dramatického. Výtka jde ke šroubkům, jsou dost měkké a už jsem jeden strhnul. Naštěstí se nemusí dotahovat s každým uchycením. Jízda s brašnama byla ok, nevýhoda byla spíš v psychice, bál jsem se aby mi v terénu brašny neuletěly. S každým sjezdem ale přibývalo jistoty že drží. Tohle řešení budu preferovat s větší náloží a pro pohodovější nebo delší výlety. Sbalit tyhle brašny je otázkou vteřin, narozdíl od bikepackových brašen nezáleží tolik na formě sbalení a dají se krásně vycvaknout z nosiče a vzít kamkoliv sebou. A nosič je velmi praktický jako stoleček na odložení třeba piva. :) Nevýhoda je hmotnost nosiče a v terénu to trošku bouchá, když jsou brašny nasazený letmo. Dají se stáhnout, pak se trochu hůř vycvakavají, ale nic není dokonalé. :)
(vloženo 28.10.21)