Je to moje první stavba kola v životě z jara 2020. Kolo jsem stavěl na ježdění a ne na okrasu, takže jsem zvolil relativně moderní, levné komponenty v černé, které asi moc neladí k ocelovému rámu a chromování. Ocel mě mile překvapila. I na 23mm pláštích se na kole dá poměrně pohodlně jezdit po rozbitých cestách, kde ocel krásně tlumí. V kombinaci s koly Miche je kolo na svoje poměry i relativně tuhé. Kolo je pěkně svižné a i přes celkově vyšší váhu se s ním díky lehounkým kolům dobře jede do kopce. Na kole jsem bez problémů absolvoval několik delších výjezdů o délce 100 až 200 km. Např. z Olomouce na Praděd nebo do Beskyd a zpět. Letos se kolo bohužel moc neprojelo. Co jsem na jaře 2021 pořídil MTB a postavil gravel, už se na něj jen práší. Zvažuji, že ho pošlu dál do světa.
Fotky vznikly dnes na procházce s dvouletým synem, takže kulisy dětského hřiště a okolí a nic moc dokonalého:)
P.S.: Pedály jsou jen aby nějaké byly. Silniční pedály i boty jsem už rozprodal.
(vloženo 10.11.21)
Značka | Štěrba |
Model | Team Serie |
Velikost | 56 |
Hmotnost | do 10 kg |
Rám | CrMo Štěrba (asi nějaký Columbus) |
Vidlice | CrMo |
Hlavové složení | Campagnolo |
Kliky | Shimano Sora |
Středové složení | Shimano 105 Octalink |
Přesmykač | Shimano Sora fd-3500 |
Měnič | Shimano Sora rd-3500 |
Řazení | Shimano Sora st-3500 |
Převodník | 50-34 |
Kazeta | 11-28 |
Řetěz | Shimano hg-93 |
Náboj přední | Miche |
Náboj zadní | Miche |
Brzda přední | Shimano 105 br-5700 |
Brzda zadní | Shimano 105 br-5700 |
Ráfek přední | Miche Syntium Axy 622-15c |
Ráfek zadní | Miche Syntium Axy 622-15c |
Dráty | Sapim Aero 18F 24R |
Pedály | Provizorní |
Řídítka | Deda Piega 26 |
Představec | Cycloman Italy |
Sedlovka | Karbon z Číny |
Sedlo | Karbon z Číny |
Pláště | Maxxis Dolomites 23mm + Maxxis Fuse 23mm |
Ty barvy jsou povedený, ale je to komaxit ty nálepky ani nejsou pod lakem, takže se odlepují. Chtěl jsem nechat udělat nové, ale nedostal jsem se k tomu.
Ten rám je nějaká základní verze od Štěrby pro hobíky. Nějaká základní Campa by byla fajn, ale jak jsem už psal, byl to nízkonákladový projekt bez ambicí dělat z toho leštěnku, natož to na tom něco vydělat. Práší se na něj v kolárně, tak mi je ho líto:)
Rám pěkný, styl poplatný době a la Italy. Mix komponentů to dost srazí pro případný prodej. Nějaký fajnšmekr by ten set možná koupil, ale i tak za dost směšné peníze tipuju :-(
Krásná barva, hezká klasika. Kombinace se stříbrnou vidlicí a zadní stavbou je povedená. Taky myslím, že by si to zasloužilo stříbrné komponenty
Já bych se ho taky nezbavoval, ale já su silničár, takže já bych poslal do světa radši bajka :-)
Děkuju za ohlasy. Jsem rád, že se kolo líbí. Mě se také líbí vlastně i s těmi černými komponenty:) Ale se stříbrnými by to bylo bylo dokonalé (a jiné), jak píše Honza.
Le Corbusier: To jsem mohl uvést do popisu. Od začátku to byl nízkorozpočtový projekt více méně na zkoušku a abych se to naučil. Naprostá většina komponentů až na spotřebák je bazarová. Vychytal jsem za dobré ceny díly v pěkném stavu a nakonec se vešel do 10 tisíc. Přesně jsem to nepočítal. Jinak sedlová trubka má vnitřní průměr myslím 26,6. Já tam mám sedlovku 25,4 s objímkou.
Mě se to líbí. Zajímal by mě konečný rozpočet, ale ten asi s ohledem na plánovaný prodej nezveřejníš co?:) A co průměr sedlovky – rám měl 27,2?
Za mě, ta černá tomu sekne jako celek moc hezká stavba sic to neni žádnej “highend” dávam plnej
Přihmouřil jsem oko nad černými komponenty, tak řeknu, že na mě kolo působí s lehkou poetikou, neumím to popsat…máš tam všechny hvězdy.