Jeffsy v2.2

Přidat foto

Tak jo, asi nastal čas.

Po tom, co mě skoro tovární verze Jeffsy AL Two 2017 během dvou let pomohla od hobby xc do světa trailu a endura, a jak mě hlava dovolila čim dál tim víc to pouštět čim dál tim náročnějším terénem, jsem dospěl k některým nutným úpravám a mírnému doladění Jeffsynky k obrazu svému. :-)

v2.0: Na sklonku zimy 2020 proběhla rozsáhlá přestavba pohonu, brzd, kol a hlávka. Na místo slabých Guidů R se nastěhovaly Japonci mnohem výkonnější. Řazení 2×11 Sram GX sice řadilo krásně a poskytovalo velký rozsah převodů, ale řetěz mimo hladkých trailů prostě padal a padal stále častěji, a tak ho nahradilo 1×12 Shimano s mnohem silnější brzdou ramínka, kliky RF Aeffect zůstaly, pouze Cinch pavouk na dvouplacku byl nahrazen krásnou 32z šiškou od ukrajinců. A místo úzkých docela obouchaných kol DT M1900 Spline II jsem si Sapimáckou přízí uštrykoval 30mm široké uhlí na klasické 350. Vyjetá hlavová ložiska se v Acros hlávku nedají vyměnit a tak bylo odejito celé, nahrazeno za ověřený CaneCreak 40. A jako bonus, původní Reverb tlačítko utržené pár dní před přestavbou nahradila 1X páčka na uvolněném místě po páčce přesmykače.

v2.1: Změny dosti zásadní mě v terénu dovolily další posun o slušný kus dál, což na světlo brzy vyplavilo nové dosud skryté slabiny – odpružení, v delších enduroidně rozdrbaných sjezdech mě zkrátka hořely nohy a ruce, hlavně chodidla. Po krátkém váhání jsem se v létě rozhoupal k výměně původního vzduchového „xc“ tlumiče za kus poctivého železa a změny jsem nelitoval ani vteřinu, počáteční citlivost a aktivita splnila mnohem víc než jsem čekal, pružina do každé rodiny, pružina na Hrad! Spolu s tím proběhla druhá výměna ložisek, levný noname nahradilo 11 kousků z řady Enduro MAX BO. Brzy se ukázalo, že nastavitelná Sprindex pružina končící 430lbs tuhostí je na mě přeci jen trochu měkká a tak jsem ji nahradil macatou 450lbs klasikou.

Na podzim jsem si řekl, že by mi neuškodilo zlepšit si trochu techniku, naučit se maličko skákat a tak jsem po 8 letech na nášlapech pořídil platformy. Zprvu jak nahej v trní, přes zimu jsem si docela zvykl a až na opravdu rychlé těžce rozmlácené úseky mě nášlapy nechybí. Akorát to docela odnesly chudinky holeně. :-)

v2.2: Výkonnější brzdy a tuhá kola jen podtrhly nutnost vyměnit za něco lepšího i ten podvyživený rozvrzaný Pike, a tak k tlumiči Ježíšek donesl i vidle se zeleně eloxovanýma knoflíkama a stejně jako s Jadem X jsem s Onyxem SC prostě spokojený. Tuhá, v bordelu i pod brzdou sametově chodící, lineárnější projev krásně citlivý a aktivní od spodu s výraznější oporou už veprostřed zdvihu mě prostě vyhovuje. Perfektně žehlivý podvozek doplnila CushCore vložka spolu s drobným snížením tlaku v zadním plášti, teď to kolo levituje jak létající koberec!

Funkčně už tam nebylo moc co vylepšovat, povedlo se mi nalomit jinak výborný plastový pedál Bontrager Line Elite což odstartovalo posun estetické stránky kola. Zeleně eloxované OneUp platformy brzy doplnil představec Unite Components britské výroby. deseti různýma polohama objímek a nespočetnými pády ošoupané původní RF Aeffect řidla jsem chtěl také poslat pryč a trochu jsem se zahleděl do titanových 35mm Kingdom Sparta řídítek, které podle původního plánu měla doplnit možná taktéž titanová stříbrná pružina. Bohužel z řídítek sešlo, dosud nejsou dostupná, a tak je zastoupila uhlíková řídítka OneUp za velmi pěknou cenu. Stříbrný péro nebude, možná bude nějaká černá nebo „patinová“ LS pružina, EXT V2, co? :-), ať to kolo má aspoň pod 15,5kg. Jinak už vážně není moc co vymýšlet, pár zelených šroubků, objímka sedlovky?.. Maličko tam někde vzadu vrtá teleskop s většim zdvihem, mám tam místo na 180–190, ale to jedině že by zdechnul Reverb, a on ne a ne, běhá furt jak po másle.

Dříve na Maxxisu, aktuálně zkouším necelý měsíc Michelin, ale upřímně z něho příliš odvařený nejsem. Assegai je fakt těžké překonat.

Jeffsy dospěla do velmi schopného, ale díky malým kolům a ne až tak superenduro geometrii, poměrně hravého tanku, ideální kolo na trail/enduro ježdění formátu 30–45km a 1 až 1,5nastoupanej/na­klesanej. Trošku se mi ale zachtělo i něco lehčího rychlejšího na delší výjezdy svižnějším terénem a na nějaké to ježdění do práce, v plánu mám poslat starý zimák do světa a na cestě je takový xc hardtail na steroidech. :-)

Update červen 2022 – v2.3: Po tom co se na HT vyskytla sedlovka 180, bylo hned jasné že je 150 málo a tak Reverb vystřídala OneUp 210.

Update 17. srpen 2022 – v 2.4: novej RockShox Super Deluxe Coil RC2T + EXT C75×450 pružina

Update 18. srpen 2022 – objevena prasklina zespoda horní rámový hned za svárem se spodní rámovou. :-( 5 let a 4 dny, 12 700km

(vloženo 21.11.21)

novas752 novas752
Ohodnoť bajk: (4.8  / 40 hlasujících)
Značka YT Industries
Model Jeffsy AL
Modelový rok 2017
Velikost L
Hmotnost 15,7
Vidlice DVO Onyx SC D1 27,5" @ 160mm
Tlumič DVO Jade X 230x65 + 450lbs/in pružina
Hlavové složení CaneCreak 40 ZS 44/56
Kliky RaceFace Aeffect 175mm, E13 TRS+ Chainguide
Středové složení Shimano PF
Měnič Shimano XT SL-M8100
Řazení Shimano XT RD-M8100
Převodník Garbaruk Melone 32z Boost Cinch
Kazeta Shimano XT CS-M8100 10-51z
Řetěz Shimano SLX CN-M7100
Náboj přední DT Swiss 350 Classic Boost DBIS
Náboj zadní DT Swiss 350 Classic Boost DBIS Microspline + 54t Ratchet
Brzda přední Shimano XT BR-M8120
Brzda zadní Shimano XT BR-M8120
Brzdové páky Shimano XT BL-M8100
Ráfek přední Nextie NXT27RM36 29mm vnitřek 32 děr
Ráfek zadní Nextie NXT27RM36 29mm vnitřek 32 děr
Dráty Sapim Race
Pedály OneUp AL
Řídítka OneUp Carbon 35mm 20mm rise, 780mm
Představec United Co Renegade 42,5x35mm
Sedlovka OneUp V2 210x31,6mm (není na fotkách)
Sedlo Specialized Henge Comp 143mm
Pláště aktuálně Michelin Wild Enduro Front Magi-X 2,4" + Wild AM 2,6"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Marek.Kv

1.12.21 12:13

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Kaire
Kaire

24.11.21 08:43

Hezký kousek.

Reagovat
hmm
hmm

23.11.21 20:37

Dříve cca 10let, rámy s trojúhelníkem byly hnusné a hle už jsou oblíbené a krásné. Fotky pěkně rozmanité

Reagovat
theedge
theedge

22.11.21 19:23

No máš ho rád :-)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

22.11.21 17:14

Ty to máš teda vymazlený.

Reagovat
novas752
novas752

22.11.21 16:56

@mum-on-bike 140mm vidlice, 64° hlava, 470 reach na nějakym poměrně rychlym xc/trail obutí. Na cesty do práce s poskočenim, delší vyjížďky méně rozmláceným terénem, flowtraily atp.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

22.11.21 16:27

To je radost to číst! Teda rozumím tak jedné desetině (:-D), ale líbí se mi to tvoje zaujetí a že to fakt máš odježděné, to je super. I spousta pěkných fotek, že takovej drak fotí kolo s květem kakostu, to třeba mě dost těší :-)

Btw, co je xc „na steroidech“?

Reagovat
vpa007
vpa007

22.11.21 13:33

Tyjo, pecka tank! A to čtení, wow. Takže plnejch 5 pane!

PS: Na místo slabých Guidů R se nastěhovali Ja­ponci ;-)

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

22.11.21 12:37

novas752: no když to vemu kolem a kolem, tak mě ten radon vyšel na cca 80k (jeffsy v karbonu jsem měl v nabídce za 82k) :) sice já bych za 140 určitě nechtěl hlínu, ale rozumím preferencím.

Reagovat
novas752
novas752

22.11.21 11:26

Neni to zase tak hrozný. Púvodní kolo necelých 60, upgrady cca 70. S tim že sundané díly se dají prodat tak za 25–30. Takže okolo 100 total. Hliníkovej komplet na top osazení se obvykle dá koupit okolo 140–160.

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

22.11.21 09:16

Solidní příběh. Akorát tyhle cesty nepatří mezi ty nejlevnější zrovna :)

Reagovat
TK75
TK75

22.11.21 00:15

Pěkný kolo a dík za zajímavé informace :-)

Reagovat
my_dudesty
my_dudesty

21.11.21 22:19

Parádní bike i celá story kolem :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

tompca 5
galerida 7
romanbmx 6
Napínák 7
malyeifel 3
dominikx 14