Je to rovný rok, co sedlám tohle kolo. Moc jsem toho sice letos nenajezdil, ale občas se mi podaří urvat trochu času a jet to provětrat.:-) Kolo mi sedlo na výbornou, všecko funguje jak má a asi mě ani nenapadá, co jiného by mi geometrií, nebo zdvihama vyhovovalo více.. Nějaké výtky tam jsou, asi by mi nevadil trochu vyšší střed, občas nepěkně zavadím pedálem o kořen, když jedu šlapavej trail, sváry by Giant taky mohl už vychytat lépe ;-) Láká mě i pružina – stávající tlumič je pěkně citlivej, ale v delším bordelu už ztrácí… Tak třebas příští rok ;-)
Fotky jsou z letošní listopadové akce Gruppen Ride – již čtvrtý ročník tradičního poježdění na místním kopečku, kde jsem jako doma:-) Takže kolo v aktuální sestavě a v akci! Ať nepřidávám jen fotky opřeného kola o zeď.. ;-)
V průběhu roku jsem nějaké komponenty obměnil, hlavně teda vyzdvihnu výplety, vše je podrobně popsané a zaktualizované s poznatky u mě na profilu včetně dojmů z Flip Chipu. ;-)
https://www.bike-forum.cz/…-x-29-2-2021
- Poslední fotka je jen ořez té první, jak vypadá kolo samotné. :-) Včetně mě teda.. :-D
(vloženo 23.11.21)
Mirorek2 co takhle těsnění na jehle odskoku. Jinak pokud nevyměníš těsnění v celé patroně tak nebudeš mít jistotu nikdy.
ještě doplním, že o problému u RCT3 Cargeru V2 vím, ale ten prochcával vrchem kolem štelování komprese
to jsem řešil dvojicí těsnění :-) https://www.youtube.com/watch?…
tady mám vyměněný spodní sealhead a utažený měch, nikde to nerosí, jen se to zavzdušňuje
nebo pokud je nějaká větší sada na rc2 charger přímo od rs, sem s ní :-)
mirorek2: Sice nejsem zdejší servisní elita, ale tipuji, že nejpravděpodobnější místo bude spodní těsnění pístnice na chargeru – ten Seal Head? Vím, že první verze Chargeru s tím tady měly problémy, furt to bude asi nejslabší místo, krom měchu. :-) Jak jsem teď měl rozebranou vidli, když se mi dělalo to CSU, tak jsem si řekl, že vyměním v Chargeru olej, bez odvzdušňovací sady… Mno, upletl jsem si na sebe bič :-D J*bal jsem se s tím asi půl hodiny, než jsem dostal všecky bubliny ven. :-) Jinak musím zaklepat, na to, že ta vidle je rok 2014 nebo 2015, charger se vším všudy původní, tak to všecko furt šlape, měch drží, dokonce ani spodní Seal Head neteče, nenasává vzduch… :-) Tak snad jsem to teď nezakřikl..:-)
když tu je bf servisní elita a máme to HW okénko snad nebude vadit dotaz:
kde (proč) se mi může zavzdušňovat RC2 V2 z lyrika? Dopr nechce se mi rozhazovat vršek
Atila: taky by mě zajímalo, když jsem se na to ptal kdysi, jelo to do rodné země :-) ale třeba to tu už někdo zkusil
Mno, tak teoreticky bych se asi rozhodl pro ten RS Super deluxe Coil, kdybych se hecl…:-) Vidina servisu doma mě Láká, s RS střevama co mám ve vidli na pevňákovi jsem taky spokojen, tak by mi to nevadilo mít to doma. :-) Cane Creek u mě odpadá, nedělá se v mým rozměru, alespoň ten levnější model… Ale stejně bych si to nejradši nejprve ozkoušel.:-D
Jinak hoši, udělám tady z vděku neplacenou reklamu zdejšímu uživateli „Concorde“ – přelisoval mi CSU na mojem starším PIKU, ve kterým to křupalo, až to nebylo hezký a nyní je ticho! Super odvedená práce! Tak kdo by řešil tenhle neduh u své vidlice, ať už RS nebo FOX, již po záruce, dávám tip! Jak s cenou, tak s odvedenou prací a domluvou jsem byl velice spokojen ;-) Nové CSU prostě kupovat nechceš…
Mirorek: Vidíš zas třeba u těch x2/38 by asi bylo lepší bejt těžší, protože já na tom nemůžu nakroutit dost rychlej odskok na svůj tlak. Ale zatím jsem na tom jel 2× tak možná ještě nějak naladím, ale domu mi to nesmí :)
Jinak servis CCDB je sice drahej, ale zas jsou to jediný tlumiče kde jsem cítil že to je v něčem lepší, ta citlivost je mega :)
ccdb il vzduch servis u autorizáku teda levný není, kamarád teď dával krásných 4250 :-) nevím co mu tam naůčtovali teda
Duck: a zase, stejně jako u brzd hype se tě netýká, když máš o 30, 40 kilo míň, stejný tlumák mladému na 60 kg chodí libově, já to fouknu a zabiju to
Pokud nejsi příznivce kroutítek, tak bych šel do RS Super deluxe – měl jsem a byl jsem spokojený, dá se sehnat relativně levně. Navíc můžeš vzít verzi s lockem a to se u pružiny vždy počítá. Marzocchi CR stojí stejně, lock nemá a líp se shání náhradní díly na RS. DVO a SR suntor bych se vyhnul kvůli poruchovosti.
Mám doma Fox DHX2 a na ghostu mě vyhovuje víc CCDB Air- je to živější, nechodím tolik na dorazy a můžu si přifouknout pokud jedu třeba na DM zaskákat.
Za sebe bych šel do CCDB IL coil , nebo super deluxe pokud se rozhodneš po pružinu. Ale Schopný vzducháč ala CCDB IL AIR udělá velký rozdíl a můžeš si to poladit jak bude třeba, i když servis taky není za pusu.
Kome: Jako jestli jsi srdcař a nevadí ti si třeba nějaký celkem sofistikovaný nářadí vyrobit tak do toho. Mě se to nevyplatilo ani v shopu natož na doma, ale kde je vůle tam je i cesta :)
benobiker: CC Kitsuma Trunnion se dělá v tom rozměru ale nikde jí nevidím skladem..
K domácímu servisu asi takto. Jediný kdo podporuje servis doma je už jenom Rock Shox a Suntour. Vše ostatní je u nás pro autorizované servisy. Na něco je potřeba fakt hodně přípravků. Tedy naprostý nesmysl pořizovat si to na jeden tlumič.
kOmE: Jasná, no chce to ideálně vyzkoušet, než vzít naslepo. Linearity se trochu bojím, nevím, jestli je Trance X dostatečně progresivní, ani jsem nikde nenarazil na tohle kolo s pružinou, občas něco dropnu a dám těm 135mm vzadu celkem nažrat, nerad bych chodil s pružinou furt po dorazu.. :-) Mno uvidíme, uvidíme, třebas z toho nic nebude.. Ale jak se znám, nevydržím si dlouho neudělat radost..:-D
Mr. Duck: hmm, přes vánoce budu dělat dvě 36, tak jsem si říkal, že zkusím i tu X2, ale asi ji zase hodim do servisu?
Benobiker: pružinu jsem tam nezkoušel, tu jsem měl naposledy na Scott Voltage, tam jsem jezdil Vivid Air a Coil a s pruzinou to na 160 chodilo jako po másle, ale chce to progresivnější rám, třeba Transition Bottlerocket mi přišel lepší na vzduchu, ne že by to líp žehlilo, ale líp to odolávalo dorazům a rám šel hezky do vzduchu a zase Reign X chodil na pružině o mnoho líp než na vzduchu.
kOmE: Ty tu X2 vlastně jezdíš, co? Zkoušel jsi v tom rámu i nějakou pružinu? Kua, zrovna nedávno na mě vyskočil inzerát někde na facebookách, někdo prodával tu X2 v mojem rozměru asi za 8,5K, měl jsem trochu cukání :-)
Kome: Tak měl bys na ně mít vacuum bleeder a na některé tu blbou jehlu na nafouknutí ifp. Absurdní množství nářadí na tlumič co ten servis potřebuje dost často.
A nepotřebuje to nějakej šílenej tool na ladění shim stack nebo tak? Už nemám přístup ke katalogu Fox tak si nepamatuju jestli to bylo na vidle nebo tlumiče…
kOmE: Hehee:-D Jo, nastartoval jsi to tady, díky! :-D
Mr.Duck: Jestli si u Marzocchi neudělám servis sám, tak taky škrtám ze seznamu.:-) Cane Creek vypadá hezky, co jsem slyšel od kolegy servis není drahej, ale nedohledal jsem můj rozměr. :-) Mno, nebránil bych se tomu RS, ani DVO, líbí se mi prostě ta jednoduchost oproti vzduchu, nemusím to foukat :-) hlavně si chci servis dělat ideálně sám. Jestli pružina chodí lépe, než lepší vzduchové tlumáky jako třebas Fox Float X2 nedokážu posoudit, neměl jsem možnost je porovnat na jednom a tom samém kole proti sobě. Udivím příští rok, třebas na bajka budu mít ještě méně času a tak se na to vyseru, ponechám stavajícího FOXe. :-) Na tom mě sere hlavně to, že si ten servis neudělám sám a stojí to celkem ranec, alespoň tedy u Švece…
Benobimer: já jen chtěl rozhýbat debat o kole, což se mi vlastně povedlo
benobiker: Tak to je orezany Fox zejo, servis si taky doma neudelas a zadnej zazrak bych od toho necekal. Snazim se experimentovat at nejezdim porad jen RS, ale krome CCDB me zatim nic neprislo lepsi, u Foxu spis horsi (Zeb Ultimate vs 38 Factory a SD Ultimate vs Float X2 Factory).
Vozim teda vzduch, ten hype kolem pruzin nejak nechapu, na Demu mam TTX22 a ze by to oproti CCDB Air chodilo nejak lip nemyslim :)
mum-on-bike: Hehee:-D Díky mamko! :-D
mirorek2: FOX jsem zavrhl hned, ale zaujal mě tedy ten Marzocchi Bomber CR co nadhazoval Radus. Jedna komprese a odskok mi stačí, nejsem zrovna moc velkej nadšenec do kroutítek. :-)
Já se teda drze vklíním do téhle technické debaty s takovým tím příspěvkem mimo mísu.. :-D
Tvoje kolo je pro mě prostě full, tím moje rozlišovací schopnost končí :-D, tak spíš koukám na tebe a je to radost, když někdo takhle umí. Jinak jako foto mi přijde dobrá dvojka, má to drajv. Z pětky se mi dělá špatně :-D Super!!
Mám aktuálně odzkoušeno dhx2 a SDeluxe ult. No že by v tom byl rozdíl 15t to říct teda nemůžu, zas ale mám 650 pera (už to dostává kouř jen tím tlakem no), to foxácké SLS chodí asi o chlup lépe, nastaveno dobře až na Madonně, na Enduru mi to nechodilo, nebo jsem blbě klikal.
RS servis udělám sám, to je zas výhoda, asi bych šel do něj zas
Všichni kolem mě řeší tlumáky podobně :-), jakákoli značka umí pozlobit i držet.
u RS tě pero stojí 20E , tak klidně kup dvě varianty
Sruntour nemám rád, přijde mi to takové všechno nedomrlé vevnitř…
Radus: A hele! O tomhle jsem vůbec neměl šajna! :-) A cenově ještě lákavější! :-) Jen mě trochu děsí, jak se to kolo s pružinou bude chovat, aby to nebylo moc lineární a já pak nezabřednul do finanční tísně s laborováním tvrdostí pružin, případně s progresivní variantou. :-D
mirorek2: Jop, je pravda, že mě tam teda láká i ta servisovatelnost. :-) Budu potřebovat 185×55 Trunnion, co jsem tak zběžně pohledal, tak vyhovují od RS SUPER DELUXE COIL RCT a od DVO Jade X. Je nějaká další alternativa? Levnější? :-D
teď jsme to řešili třeba u sentinela je to na pi*u kvůli linearitě chodu, musel by jít cascade k pružině :D to máš další desítku
a to se nebavme o foxu nebo nedejbuch o ext :DDD
embi: myslíš svěťák? s těmi se teda rovnat ani skilem ani zázemím ( servis X2 třeba 3× za víkend:) srovnávat nehodlám
jinak u santů? to bylo chvilku myslím kvůli kroucení tlumiče, kde se vzduchem byla vyšší pevnost…
mirorek2: Jako láká mě to no… Většina kluků okolo mě ji má a chrochtají si :-) Když jsem si sednul na kámošovo Habbita co má vzadu taky jen 130mm ale na pružině, tak je to boží :-) Mno, nechce se mi teď vytasit cca desítku, tak uvidím ten příští rok.. :-) Ale jako, vypadala by ta moje Trancka s pérem víc smysluplně :-D
jinak samo dobře nastavené ***** (pružina) bude vždy v bordelu lepší a posune to víc do DH
proc spousta lidi teda vozi vzduch na dh?:-)
jinak samo dobře nastavené ***** (pružina) bude vždy v bordelu lepší a posune to víc do DH
beno: kolo furt… vzdyt ty muzes jezdit na cemkoli, pojedes porad ve stylu, jen te budou vice(xc,ht) ci mene(en) brnet pracky :D
Pepe72: Jsem to pochopil tak, že to tam mám fajné – ty traily.:-D Díky! :-D
kOmE: Jsem čekal, kdo se ozve jako první! :-D Tvl, bohužel to nezmizelo… Ale ani se to nerozšiřuje :-D
Jsem to psal , máš to tam fajne, bo kolo vidět není ale to nejdůležitéjší tam je :-)
mirorek2: Jsem tak nějak doufal, že se tu rozjede technická diskuze ohledně bajku a tak, mno nic.:-D Ale jo, traily tu máme pěkné. :-) Přikládám tedy videjko z celé akce ;-)
adam320: Hehee:-D je ta fakt jen zkreslená perspektiva.:-D
Atilla: Na fotce č.3 oblíbená pasáž jednoho trailu co jsme prohrábli s kámošem. Ono to takhle na fotce kort zepředu vůbec nevypadá, ale je to dobrej sešup dolů v bordelu a mezi skalkami, jak tam člověk najede, už nezastaví, až dole.:-) Alespoň teda ta těžší lajna… Borce přede mnou – Rybíze, to tam zrovna vytrestalo. :-) Taky mám tyhle věci nejraději…
Aha ted jsem si to priblizil a je to jen zkresleni tim fotakem, me to zadni kolo prislo sisaty:))) proto jsem se zeptal
Pepe72: Hmmm, ani očkovanej nejsem… To abych se začal schovávat. :-)
Benobiker: jsi na černé listině a jestli nejsi očkovaný tak nevím. :-)
hubert.d a embi: Aha :-D Tak zatím dobrý, nevšiml si toho.:-) Fotka č. 5 nevyšla tak pěkně jako mému trialovému kolegovi Puffimu, co to taky sjížděl stylem „postavit na předek a pustit dolů po hlavě“ :-) Zrovna z tohodle mám ale radost, není to moc příjemný se koukat hlavou dolů napřed a naklánět se víc a víc, než to přepadne. :-)
Jj, zahráváš si se životem, jezdíš nebezpečně a případně se budeš léčit z peněz poplatníků! Styď se! :o)
Parádní fotky a skill. To 5. foto je pěkně zachycené.
adam320: Jop, čtvrtá fotka přisvícena bleskem, ale ostrá zrovna moc není.:-) Co se týče zadního ráfku – DT EX511 je zcela ok, ale nemohu ještě moc soudit, žádnou větší bombu nedostal, jezdím ty výplety chvíli…
Ta ctvrta fotka je super, to svetlo tam v tom dopadu je bezva. Zadni rafek ok?