cyklostezka R08
od Bosche na Heroltice
tamtéž, jen o kousek dál
a zase ta estakáda obchvat Velkého Beranova
válející se kolo
Luka nad Jihlavo, foceno od sjezdovky
Tohle opravdu nerisknu, volím dvojfošnu vlevo ;)
i Alfons toho má dost
tady asi není třeba komentář
nad Malým Beranovem
podél D1
rybník U Stěny
tamtéž
stav statistiky, před dnešní jízdou
tady se to stalo, tento stav s tím, co mám už v paměti znamená rovných 6.000 km
na tomto úseku, jsem musel 2x slézt
Dal jsem si na konci listopadu závazek, že dokud nedokončím hranici 6.000 km, tak se nebudu holit. No a když jsem se ráno vykulil z postele a koukám ven, na teploměru –6 a jasno, tak si říkám, že by to šlo. V týdnu mi přišel plášť s hřeby od Schwalbe a dnes se to prostě hodilo. Sundávám i přední synovo kolo (zadní už mám půjčené) a obouvám tuhle libovku. Nazutí šlo úplně bez nářadí, což jsem byl celkem překvapený. Po cca 10 minutách je kolo připraveno k výjezdu. Vzorek budí respekt, ale to je u tohoto obutí účel. Zarostlý, jak poustevník, vyjíždím kolem poledne, vyzbrojen termoskou a dvěma proteinovými tyčinkami. Výjezd na silnici ok, plášť bzučel, hučel, lidi se otáčeli, ale bylo mi to jedno. Vjíždím na uježděný sníh, plášť drží stopu, i brzdy poslouchají. Vjíždím na led, což už tak super, nebylo na ledu se projevuje absence toho druhého. Pak už to šlo, řidítka jsem držel tak křečovitě, že mě po půl hodině začaly brnět ruce, dávám pauzu, pořizuju fotky a takhle ještě asi 5×. Na konci vyjížďky, podél slavné D1 musím několikrát slézt, klouzalo to jak sviňa a na kolo se nedalo ani nastoupit. Na uježděném sněhu jsem si byl už celkem jistej, ale i tak poslední kopec před domovem, který jsem dolů sjel, tak nahoru ne, volím souběžnou silnici a na cyklárnu se napojuju, až na rovném úseku. Dojíždím domů, s dobrým pocitem, že jsem splnil svůj cíl, od teď už je vše jako bonus ;)
Celkem to hodilo 56,2 km a 639 výškových metrů, trasa zde
(vloženo 12.12.21)
Kocour Mikeš – 3bary?!?!? tak to je na tyto pláště ultimátní nesmysl!!! Na sníh a led tak 1–1,5 !!! To je pak jasné, že ti to hrabalo ! V zimě čím méně, tím lépe !!! 3 bary je šílenost v létě, natožto v zimě..... S takovým tlakem to ten plášť ten led fakt nedá…
Adu gumu jsem nafoukl podle doporučení výrobce, který píše max 3,7 bar, tak jsem to foukl na rovné 3 bary a stačilo to.
Jinak pedály mám pořád nášlapné SPD, takže zapomeneš vyndat nohu a ležíš, zámky zalepené sněhem, boty taky, no prostě mazec, chtělo by to platformy, nebo oboustranné a obyč vycházkové boty, teda asi.
Ty plotny jsou i teď, ve stínu zapadané prašanem (včera byly) je to o ústa, ale dal jsem to! Zjistil jsem, že pro jízdu ve sněhu platí podobná, ne-li stejná pravidla, jako pro jízdu na sněhu autem, prostě nesmíš hrábnout :D jinak ležíš…
Mamko, ono s tím ježdění v zimě to není špatný, jen ty prvotní investice jsou vyšší ;( dík za toho kocoura, nikdo mi v mém okolí od základky neříká jinak. Zimní ježdění není špatný, je odlišný, ale zase ne tolik. Za holení, se omlouvat nemusíš, i když jsem nečekal zrovna takovouto reakci xD Děkuju za povzbuzení, jsem tam, kde jsem jen díky Vám borcům a borkyním na BF, kteří mi ukázali cestu 8-)
Mamko, aby ti z toho rouhání nenarostl plnovous :-D
JJ, Olda frčí, obdiv, já si na to prostě netroufnu, jedině taky pořídit ty hřeby a dát obyč pedály, pač na silničních Lookách se v tomhle fakt nedá :-)
Loni cca v březnu mě překvapily místy ledové jazyky ve žlebu a fakt jsem měl bobany a párkrát si málem ustlal, když jsem se stihl sic vycvaknout a skočit na volnou nohu, ale ta mi díky hladké podrážce a plastovým kufrům šla taky do smyku :-)
Tyjo, dobře ty! Gratuluju Oldo a padá mi brada, jak se z výletníka jen po suchém a rovném stal pořádnej kocour s drápama ;-))) Pěkné poježdění, pěkný nájezd, jen tak dál ;-)
To neholení mě pobavilo, jako motivace dobrý! Že bych taky.. :-DDD (sorry, nešlo odolat ;-))
Kali, když už jsem si koupil ten ohřebíkovanej plášť, tak ho přeci nenechám ležet…To dá rozum, ne? Jo, je to docela chytlavé, ale sedřenej jsem ještě teď. A nastoupat 100 km? No nevím, nevím to se mě asi týkat nebude. Letos mám téměř 60 a do těch 100 je ještě moc velký skok ;(
13.12.21 06:26
Báro děkuju, ježdění na Vysočině, není zadarmo, i když tvoje čísla jsou někde jinde. Ty hřeby budu zkoušet a uvidím, jestli budu pořizovat i druhej. Jen pro zajímavost, těch výškových metrů je zatím 58.864, takže to vychází na poměr víc, než deset. S tímto výsledkem jsem spokojený ;D
Krásné zimní fotečky s některými známými místy. Ten most je fotogenickej, taková dominanta. Teď v zimě to vychází pořád na stejné trasy, ale co už, hlavně, když se jezdí. Fajn, že ti to s hřebama jede, u vás si jich užiješ, dobrý volba. Vzdálenost na takovém terénu svědčí o tom, že to fakt jelo.
Gratuluji k 6000km, pěkný nájezd, zvlášť na Vysočině, kde je hodně výškových metrů. Já se tady můžu jedním směrem ulejvat :-)
Adu máš pravdu, je to polovičaté řešení, bylo to v podstatě jen na vyzkoušení, ano funguje to i takhle, ale má to svoje limity. Holé silnice, jsou holé silnice, bylo by to samozřejmě lepší. Tu oblevu vyhlížím taky, snad to povolí a bude to zase na normální Smart Samku ;)
Paráda, když už bych do toho šel, tak asi na obě kola, takhle se mi to zdá takové polovičat~ řešení, třeba se po oblevě taky trošku svezu, uvidíme ;-)
Kožíšku, tam kde byl jen ujetý sníh, tak pohoda, tam, kde sníh povolil a znovu zmrzl, už to pohoda nebyla a odpovídá tomu i čas, jinak bych tuhle trasu dal minimálně o půl hodiny rychleji, ale tyhle čísla, pro mě dnes nehrajou žádnou roli.
Mě to připadá cesty na pohodu i bez těch hrotů.
Jo budu, ale až zítra, dnes už na to kašlu, jsem utahanej, jako kotě ;D
Koubíku ano, zima se mi zalíbila, ale chtělo by to bydlet na už tolikrát zmiňované chalupě. Jinak pláště bzučí a hučí, nicméně jsem nepociťoval snížení přilnavostí na asfaltu, takže ok. Měl bych je mít teda zajeté ;)
Takže se konečně oholíš a budeš zas člověk :-)
Koukám na bike24.de a píšou tam :
Důležité informace o pneumatikách Schwalbe Ice Spiker
– Pneumatiky by měly být zajeté cca 40 km po asfaltu, aby bylo zajištěno trvalé držení hrotů.
– Vyhněte se prudkému zrychlování a brzdění.
– Hroty lze jet po běžných asfaltových silnicích, ale způsobují zvuky při jízdě
– Hroty na jízdních kolech nejsou zakázány, s výjimkou S-Pedelec (zvláštní předpis pro motorová vozidla)
– Hroty Schwalbe mají jádro z extrémně odolného tvrdého kovu (karbid wolframu) a vydrží několik tisíc kilometrů
– Pneumatiky s hroty dosahují svých limitů také v hlubokém sněhu
Koubíku, ne mám jen jeden. Je pravda, že kdybych měl oba, nemusel bych býval slézat. Díky za gratulaci, dnes to vyšlo ;)
Taky gratuluju! Takže pořídíš stejné obutí i dozadu? Že se ti ta zima začíná i líbit, že jo? :-)
Nimrode díky, byl to výkon se sebezapřením, tempo volnější než volné průměr 15,7 km/h, ale na tohle jsem dnes nehrál, šlo mi o vzdálenost.