Prodal jsem bika, gravela i silnici a chystal se na nákup jednoho XC ultimátu. Ale kdo by odolal Grizlíkovi, když je skladem. :) Za dva dny od objednání byl doma. Sestavení jsem si patřičně užil a na zkušební jízdu vyrazil až když Praha konečně ztichla (takže za hluboké noci). Vinohrady-Vítkov je ideální testovací trasa- prudké sjezdy na kostkách, ostrý stoupák na nejlehčí převod, trailík, nošení, schody, cyklostezka, tunel a nakonec dojezd na nohách, protože se mi uvolnila málo dotažená sedlovka. :) Názorů se mi v hlavě hromadí opravdu kotel, v zásadě můžu říct, že kolo splňuje, co jsem od něj očekával a je s ním opravdu ohromná zábava. Nechávám si ještě vyplést o něco lehčí kola, objednané jsou vložky Pepi's Tire Noodle, řídítka obvykle měním za širší, ale tentokrát zkusím chvíli tovární. Sedlo musím vyzkoušet od Brooks. V zásadě jen rozmary, kolo je super tak jak je. Brzy report a spousta žvanění. :)
(vloženo 23.12.21)
macebo: Mám zkušenost pouze z Topstounu a třeba je tohle mnohem lepší. Proto asi plácám kraviny s ohledem na tuto vidli. Ať to jezdí a dělá radost:)
Skepticismus a konzervatismus v cyklistice je pruda. Rockshox a Sram nevymejšlí blbosti, nemůžou si to dovolit. A zkušenosti jsou víc než polemika. Moje zkušenost je, že vidlice dělá kolo výrazně zábavnější. Pevná vidlice bere jen drobný mikrootřesy, aktivní odpružení je velkej rozdíl, i když jde jen o pár cm. Nejde jen o pohodlí, ovlivňuje to celej jízdní styl. Například vibrace a škubání přední vidlice při prudším brždění je výrazný negativum pevných gravel vidlic. Vyšší hmota a aktivní zdvih tohle do zásadní míry eliminuje, ten přínos je znát i mimo terén.
Ladění problém nebylo, nafouknul jsem podle hmotnostní tabulky a nazdar.
V číslech je kolo asi o 0,7kg těžší a řízení o cca 1,5 cm výš proti pevnému modelu. Nevidím problém.
scalar: Pár kilometrů jsem na té vidlici jel a v kamenech to je poznat, ne že ne. Ale jestli si představíš nějaký máslový chod a krásný odtrh, tak to opravdu nehrozí :). Ale možná to bylo tím, že nebyla zajetá.
scalar: nevyplatí, stejně jako vidle Lefty na Topstonu. Odtrh je doslova šílený a ta kravina je tak tvrdá, že to rozumně naladit nejde. O servisu ani nemluvě. To už mnohem radši tu ptákovinu na Diverge.
To fakt má nějaký smysl vidlice s 3 – 4 cm zdvihu? Jde to vůbec pořádně naladit? Vyplatí se to s přihlédnutím k vyšší hmotnosti, nutnosti údržby?
Melvin: to ano…ale není to žádný drastický rozdíl ve stylu skorosilnicka versus skorohardtail :-D
Já kdybych chtěl karbonovej Grail, ale bez dvouplošníku, tak mi nějaký tři dírky navíc u Grizla a o pár milimetrů větší průchodnost nevadí…toť vše
24.12.21 09:35
Grail je trochu lehčí. Navíc né každý potřebuje takovou průchodnost pláštů a úchyty na přední vidlici. Nedej bože odpruženou vidlici.
Kluci já pořád nechápu, proč děláte takovej rozdíl mezi Grailem a Grizlem
Ty kola jsou geometrií nemlich to stejný
Vel L
Úhel hlavy Grail 72,5° Grizl 72,5°
Reach Grail 412 Grizl 409
Stack Grail 605 Grail 605
Hlava Grail 169 Grizl 164
Chainstay Grail 430 Grizl 435
Rozvor Grail 1047 Grizl 1050
Takže Grail má jen o 5 mm kratší zadní stavbu a o 3 mm rozvor
Lister: Osobně bych nejvíc bral karbonového Graila s klasickými řídítky. To jsme na tom úplně stejně. Ale jinak se mi i Grizl líbí, ale je to už krapet jiná kategorie.
ALU Grizl bych bral asi jen v případě že člověk chce fakt velkou prostupnost pro pláště a nemá rozpočet.
Protože už i karbonový Grizl je stavěny dost do odolná a tím padám těžší.
Osobně bych nejvíc bral karbonového Graila s klasickými řídítky.
Když se objevil zelený hliníkové Grail s AXS, tak jsem byl jeden klik od dokončení objednávky a pak si to bohužel rozmyslel – teď dost lituji.
Adu, nejseš v tom sám, já si taky nevšiml, zajímavá kombinace, kolo se mi moc líbí ;)
Lister – jednopřevodníky jsou na gravelu slepá ulička, zbytečně omezujou potenciál kola a navíc je s nima nuda. Dvoupřevodníkový GRX sady v terénu pracujou skvěle, řetěz nepadá, tak k čemu jen jedna placka?
Canyon už dávno představil AL modely Grizlu, vypadaj skvěle. Na sport a druhý kolo vedle MTB bych ale taky zvažoval asi víc Grail.
TVL, já si nějak ani tej vidle nevšiml, tož to je takový malý mínus :-)
Krste pane vono to ma berany a vodpruzenou vidlu. Spalte to!!!
Melvin: Vidím to podobně jako ty. Grizl už je takový ten model, kdy mezi ním a HT už není žádný velký rozdíl. Co ti dává rychlostně trochu nahoru je posed, resp. hlavně berany (úokud to ovšem někdo nezabije rozčapenými 520 mm rodly…). Pláště se vejdou jak bikové 29×2,1", tak užší třeba 35 mm a nevypadá to tak nepatřičně jako na HT :)
Parádní kolo.
Model s dvojprevodnikem a odpružením, to se moc nevidí, všude se tlačí 1×.
Osobně hodně moc zvažují, že bych si ho taky pořídil. Nebo ALU Grail jako ekonomickou variantu.
Melvin – každej gravel srovnatelný úrovně bude mít vždycky rychlostně navrch proti biku prvotně díky poloze jezdce, tedy díky geometrii rámu a možnosti zalehnout na berany. Gravel pláště určitě nejsou bikový, mají jiné rozměry, vzorek, a hmotnost je klidně na půlce závodního XC pláště. Sebeširší berany pak budou vždycky víc aero než flat bary.
Pěkné fotky. Jako univerzál místo několika kol to dává smysl. Jen nechápu jak může být gravel, kde jsou bikové pláště a široké řidítka rychlejší než bike.
Aduldinho – terén je zábava, rychlost je taky zábava. MTB bylo dlouho č.1, ale jeho potenciál se vyčerpal. Gravel jako je Grizl má ten potenciál mnohem širší, asfaltový přejezdy tě nevysosaj a do lesa pořád můžeš. Soustředit prostředky do jednoho univerzálu nakonec dávalo racionální smysl. Což neznamená, že mi bike nebude chybět. :)
TK75 – žejo? Asi protože nebývá vítr. Nebo se vlivem změny teplot srazí trochu vlhkosti na asfaltu, což snižuje tření a zlepšuje valivý odpor? Každopádně to jede jak z praku. :)
Parádní fotky parádního stroje, ať to líce, chápu tvůj zápal a radost z nového stroje! A cesta jednoho stroje je ideálka, pokud se na nějakou z cyklodisciplín vyloženě nespecializuješ :-)
tunel zde, parádní stezka trochu skrytá u Hlaváku, ale krátká.. https://en.mapy.cz/s/gekehozega
Noční jízda, noční Prahou – dost dobrý, už se těším na ten obsáhlejší fotoreport ;)