Reflexní prvky na oblečení, na přilbě i na kole.
Doufám, že trubka před 13s video nehodí půlminutovou reklamu :-/
Osvětlení a reflexka jako klíč k přežití v zimě na silnici.
(vloženo 6.1.22)
Tohle je Eintopf! Kolo Dekáče, tyčky z Lidlu a kamioňácká folie.
Já rád disco – disco – disco
miťo- zatím druhým rokem a nic se pod ní nedostalo. Po každé jízdě otírám.
Vozim přední světlo, které má usměrněny rozptyl pod oči protijedoucího. Je to nějaká německá homologace. To co mi vadí tak čelovky s kombinací předního světla. Nikdy se nemůžu zorientovat a rozlišit co se to přibližuje a hýbe. Čelovky oslňují vždy a tak vysoké světlo by nemělo být v vůbec povoleno, respektive jen v oblastech kde dávají lišky dobrou noc.
Cave, pěkné, Dekáč helmice toho snese ;-)
Dvojane, pěknej tunink, já mám „jen“ reflexní tyčinky na drátech ;-)
Dvojan1: „kamioňácká“ fólie ze strukrutou plástve odráží nejvíc. Jen na ráfkách se mi „buňky“, které byly nastřiženy, vyplnily špínou.
7.1.22 09:17
Kmín: :-DD
Kde já tohle už viděl,matně si vzpomínám že jsem před tím opouštěl nějakej lokál.
Co se týče předního světla, mám toto: https://www.led-expert.cz/…nu-d1458.htm a vozím to ještě poměrně sklopené, tak doufam, že moc neoslňuju.
A čelovku teda sebou vozim v létě na delší švihy jako doplněk k přední bludičce, páč nevím, kdy dojedu dom a nechci táhnout toho poměrně těžkého Fénixa ;-)
A když jede proti auto, tak se dívám do krajnice, abych neoslňoval.
Ale pořád lepší trošku oslnit, než všichni ty ninjové, ať už pěší nebo dokonce kolmo, to už vůbec nechápu :-(
Cave, já proti hadrům z Dekáča taky nic mám a opravdu zmiňovaný poměr je supr a pro mě asi lepší volba než Force ;-)
Řepík: u nás v Mechově jezdí spíše stará auta s manuální převodovkou a řidiči stojí na brzdě.
bara2: hezky napsáno, hlavně to o čelovce na silnici. Šmouhy jsou od otření objektivu foťáku rukavicí.
jIrI_: souhlas s tîm kruhovým rozptylem většiny předních světel, to je průšvih. Navíc spousta lidí svítí opravdu „nahoru“. Ale ani auta nejsou bez chyb. Špatně seřízená (postaru nazvaná) potkávací světla, matná optika krycího skla, osleplé reflektory, nebo hloupý řidič, co tam nechá dálková světla…
Libores: když potkám 10 cyklistů s blikačkama a jednoho bez blikačky a sejmu ho, může za to těch předchozích 10 co svítilo?
bara2: Ten druhý odstavec je zcestná úvaha. I 3W světlo dokáže oslnit a smutným faktem je, že oslňuje 95 % všech cyklosvětel na českém trhu. Je to jen a pouze o tvarování světelného paprsku, na které většina výrobců dlabe a nechává svým světlem oslňovat nejen protijedoucí, ale i veverky na stromech. ******* je v tom, že pokud máš to klasické světlo nastavené tak, ať vidíš dostatečně daleko před kolo pro rychlosti dejme tomu do 30 km/h, tak protijedoucím svítí v podstatě přímo do očí, tak jak píšeš.
Přidávám svou oblíbenou ilustrační fotku – vlevo světlo s běžným netvarovaným světelným kuželem (Gaciron V9S), vpravo světlo se světelným kuželem, kterému u výrobce věnovali aspoň trošku pozornosti, byť úplně ideální to není (Fenix BC25R). Obě světla samozřejmě svítí na stejný výkon, tuším že to byl druhý nejnižší (150 lumen).
Zda světlo oslňuje či neoslňuje lze zjistit i bez oslepení při pohledu do rozsvíceného světla. Pokud u vypnutého světla vidím z pozice chodce či řidiče přímo na LED = světlo 100% bude oslňuje. Pokud LED nevidím = na 90 % světlo neoslňuje. Na druhé a třetí fotce si všimni Fenixe vlevo. Druhá fotka – nevidíš přímo na LED, pokud budeš mít oči v pozici fotoaparátu při focení, pak nebudeš oslněna. Ale stačí si trošku čupnout a světlo už bude oslňovat – viz třetí fotka, vidíš přímo na LED. Gaciron vedle bude oslňovat na každý ze svůj režimů, vždy a všechny, včetně řidičů kamionů.
Miťo, to „stání na brzdě“ u aut na semaforech je u nových aut s automatickou brzdou o tom, že řidič na brzdě stát nemusí (auto si tam HOLD po zastavení dá samo) a brzdový světla svítí…
Tak ono to v reálu vypadá jinak, kamera tam dělá světelné šmouhy, které normálně vidět nejsou. Ještě jsem neviděla reflex, od kterého by se mi před očima dělaly „paprsky“, to dokáže jen světlo a ještě ty „paprsky“ jsou jen kraťoučké kolem toho světla. Za mě bílé reflexy dobře doplňují červené a bílé světlo vzadu a krásně vyjasňují, o co se jedná, běžně tuto službu dělají oranžové odrazky v pedálech a oranžové odrazky ve výpletu, ale málokdo tyto oranžové odrazky na kole má, protože nemá pedály a ve výpletu to nevypadá sportově… Miťa má silná světla, ale ti s bludičkama by každopádně měli mít předpisové odrazky (bílou a červenou), protože při nasvětlení, jak na tomto videu, buou ty odrazky vidět stejně/lépe jak (slabá)světla.
K pozámce o oslnění si myslím, že pokud si stoupnu ve tmě 10m před/za kolo s rozsvícenýma světlama a vidím něco v okolí, ne-li přímo na tom kole, tak nikoho oslňovat to světo nemůže. Oslnění je o něčem jiném, to prostě nevidíš lautr vůbec nic, a to se mi na chvilku stává běžně při míjení protijedoucích aut ve tmě, prostě nevidím nic a jedu pár metrů poslepu, jak na kole, tak i v autě. Zkušenost mi říká, že kulantě řečeno „někteří, ne všichni, řidiči“ mají při pohledu na světlo hodně bílé barvy na jízdním kole zafixováno, že je to oslňuje. U bílého předního je to blbost už z podstaty, protože aby je hodně soustředěný paprsek toho malého výkonu (3W) oslnil, musel by jim svítit přímo do očí, a tak nikdo světlo na kole seřízené nemá, bo by mu k ničemu nebylo. Oslnit může čelovka (cyklista se podívá přímo na to auto), ale myslím, že se tady shodujeme v tom, že to není světlo pro cyklistu na silnici a nikdo by to na silnici na kole používat opravdu neměl.
Co se týče zadního červeného světla, tak ani to nemá žádný extra výkon, o 3W si většinou můžem nechat zdát. Co může být nezvyklé snad je, že ho někdo má moc vysoko, ale s brzdovým světlem auta se to intenzitou nedá srovnat ani náhodou, oslnit nemůže, může být otravné, to jo, ale to jsou pro cyklistu všechna auta na silnici a taky si nestěžuje. „Oslněným“ (od cyklistů) řidičům hlavně cyklisti na silnici prostě vadí, nedej bože ještě po tmě a už vůbec je pro ně nepředstavitlné, že se tam ti cyklouni drze projíždí i za špatného počasí!
Adu: Hadry z Dekáče jsou poměrně slušný kus oblečení. Minimálně poměr cena/výkon je luxusní. Takže se mu moc nedivím.
Zimní reflexmodel 2018: https://img22.rajce.idnes.cz/…8_190220.jpg?… :-D
miťo: Detaily neznám a popravdě se mi ani nechtějí hledat. Já na ty předpisy pro kamiony narazil při hledání reflexní pásky s co největší odrazivostí a jen se mi to vrylo do paměti :)
Hezký, ale v mlze no lepší jak nic.
Já tě vidím, takže za mě dobrý :-) GJ
U nas som uz videl cyklistu, co to mal minimalne dvojnasobne – reflexky asi ako ty plus este asi 10, a k tomu vpredu dve silne svetla, vzadu 3 silne blikajdy
Libores: stačilo by, aby ses věnoval řízení a nepřehlédneš nic.
jIrI_: takže vnitrostátní kamionová přeprava to nemá?
Libores: stačilo by, aby ses věnoval řízení a nepřehlédneš nic.
jIrI_: takže vnitrostátní kamionová přeprava to nemá?
Já o cyklistech a ty o cisternách a kamionech:D Vůbec netvrdím, že bys někoho oslňoval, brzdi fantazii. Podle mého názoru, pokud potkám během věčera deset poutových atrakcí a pak jednoho normálně osvětleného, tak budu mnohem více náchylnější ho přehlédnout, než kdyby bylo všech jedenáct osvětleno úplně stejně. To je celé.
miťo: Kamiony to olemování skříně mají povinné dle evropských předpisů https://www.konkys.cz/…_znaceni.pdf
Vzal jsem po rozpadu Mavic Bundy s normovanými reflexními prvky jedinou další dostupnou https://www.decathlon.cz/…_/R-p-304786?… a řekl bych, že to funguje velice dobře. Nosit plandající reflexní vestu se mi fakt nechce.
Libores: tak to jsi mě dojal :D
Kdyby reflexní materiály byly oslepující, nevyráběly by se z nich dopravní značky a směrové informační tabule s plochou jako kráva :D Vezmi si třeba, jak jsou zezadu polepené kamiony a cisterny. Mimo zákonem daných světel a odrazek mají polepený obrys skříně. Za volantem to u nich vnímám jako plus.
Na Varii používám za tmy mód peloton. Žádné oslňování se nekoná. Na rozdíl od aut, kde řidiči na semaforu stojí na brzdě a praží to těch za nima červené světlo ;-) Ale chápu třeba, že v mrazu tahat za ručku je nemysl.
Oba extrémy, ninja i pouťová atrakce jsou v zásadě špatně. Pro přehlednost v provozu by všichni měli být osvětleni +/- stejně. Nereálné, vím…
Potkat tě, tak na tebe tak upřeně čumím co jsi vlastně zač, že bych tě ve finále stejně sejmul:)
Jiří: kvůli čemu jiného? Po silnici jezdím jen když se naprosto bezpečně sjízdná a jezdím při kraji. Sem kvalitně osvětlený a opatrný. Stejně se najde *****, kterýmu se to nelíbí.
Tron Legacy
Super to máš!
Ty voe UFO.
Je to jako trailer k filmu „Elektrický jezdec“ s Redfordem…Ale jasný – účel světí prostředky.