Takže máme očekávat nové příspěvky v sekci Bazar? :-)
(vloženo 7.2.22)
@miťo Tak to vypadá, že mají na tej Heurece nějakou chybku, jsem klik na odkaz a přesměrovalo mě to pouze na převodník:
Já vykládám zboží s kamionů celý život a když vidím tenhle tak jsem klidný.
@xtonda
ještě včera byly plné noviny že ukradli zboží za 250 mega Kč !!!
8.2.22 11:28
Je to možne že se to opravdu vozí v plachte normálně ale ta částka na převoz v plachtě je brutální, další věc je, že když natáhneš celní lanko, tak jsem z toho nervozní ikdyž mám naložené železo, spousta nenechavců se pak škrábe na hlavě, copak asi veze když má lanko, a jen rozřízlá plachta nasere. Co je fakt a pro mě zarážející že pod plachtou vozíme z Německa a Itálie zbraně. Jsou to sice vždycky cca 3 plt. Ale jsou tam sportovní, lovecké, revolvery, pistole a různé ráže. Žádné požadavky na přepravu nejsou. Jediné co, musí můj šéf hlásit na Policii kdy to auto překročí hranice do CZ a měl bys dostat utajovaný doprovod, ale i to není pravda, protože hlásí falešné údaje, skrz úplatnost. Ale nikdo ze známích od Policie není schopný mi vysvětlit jak je možné že se to vozí v plachtě, na PLT. Zastrečkované černou folii.
Clapci a neni to tim, ze jsou to proste veci na kolo?
Ja nevim, nakolik je moje zkusenost relevantni, ale tady o pul sveta jinde se bikovy prumysl tak nejak teprv rozkoukava a zacina si uvedomovat, ze v tom je hrozne moc penez. Ne, ze by ty penize nejak neumeli vydelavat a uctovat si nesmyslny castky, ale porad to resi, at uz posilani nebo ruzne papirovani kolem toho jak kdyby to byly kola za setinu toho co ted stoji. Napr. jednou mi do shopu zavolal Purolator, a ptali se „nemate tam nahodou nejaky S-Works Levo co jste meli dostat?“, coz sice od prepravce obcas cekas, ale nikdo ve firme nebyl schopny dohledat jestli a kdy to bylo poslany, dokumenty zadny.. Kolo jsme samozrejme nemeli, objevislo se asi o dva mesice pozdeji a nikdo nevedel kde bylo.
Co tim chci rict je, ze to mozna posilaji „jen tak“, protoze to tak delali vzdy a nikdo se nezamyslel nad tim ze to ma neskutecnou hodnotu? Ja si rikam ze to je spis takovy severoamericky problem, ale mozna se ta nechopnost siri :)
No souhlasím s GRU. Někdo to tahal z návěsu ručně? Protože kdyby to bylo profi, tak si vezmu paleťák a přetáhnu do náklaďáku celý palety. Kurtny jsou celý, to jako měli čas to odkurtovat? Pokud by se hrálo na čas, tak to rozříznu a hotovo. To jako „zakopávali“ s čelovkama o ty rozházený palety přes celý návěs? Upřímně nechápu příjemce, že to nenechal v kontejneru, stejně to připlulo v kontejneru a nedotáhnul to na vlaku až do Paskova, kde je to kamionem hodina cesty. A taky borci podlézali s těma bednama uprostřed tu desku? On si toho nikdo nevšimnul? Protože tohle do dvou dodávek prostě nenaložíš. A nakonec, přesně jak říká GRU, speditér dostane jasný požadavky v čem to zboží má jet, tedy, jestli to může být plachta, nebo skříň, nebo frigo.
Je to cele zajimave. Hkavne co pak s tim zbozim. To asi Bazos a Aukro nepojme. A do jine velke firmy bez papiru? Nebo konkurencni boj. Staci kdyz to proste nebudou mit a nebudou vyrabet. No jeste me napadlo ze tady muze byt Cavendish a Aduldinho v klidu, tohle by se u Campy nestalo.
A to nemluvím že chce vidět při takovém zboží do plachty že maš platný xl kod certifikát, počet kurten, rohů, podložek, a pracovních pomůcek. Ne všude ale při takovém zboží určitě
Za mě je to už nic moc návěs. Můj po 5 letech vypadal úplně jinak, a když jsem vezl Samsung televize, cigara, tvrdý chlast, byl požadavek na skříň. Dostal jsi na nakládce místa kde mužeš parkovat a instrukce kde nesmíš. To vše podepíšeš a ikdyž se to nesmí tak ti okopírují i doklady. Oproti tomudle jsem měl 1A návěs a když jsem dojel na nakládku sekaček a měl jsem říznutou plachtu v jednom místě o podobného vykuka cca fajka 10×10cm, vše profesionálně zpraveno. Tak i přesto mě Němec vyhodil že mě nenaloží. Věřím že Čech naloži zboží v této hodnotě zboží do čehokoliv a komukoliv ale Němec nebo kdokoliv ze západu ani omylem. Čech ti dá plombu do ruky a řekne můžes frčet, ale Němec zkontroluje návěs, lanko, pak tě teprve naloží, potom řekne abys popojel od rampy jen abys zavřel vrata, musíš to celé zavřít, zaplombovat a on to zkontroluje a nafotí. Má zkušenost. Proto mi to celé smrdí
Gru: obyčejně se návěsy s komponenty na kolo nevykrádaj, to spíš elektro. apod. Jestli si to ti zloději nepopletli, slyšel jsem, že Okay elektro má problémy s dodávkami :-D
Gru: Já teda řidič kamionu nejsem, ale vím že nějak takhle vypadají návěsy, do kterých nakládáme přístroje za desítky až statisíce ojro. Nepřijde mi na tom nic podezřelého :D
Taky se mi to nezdá, ty palety jsou divně přes sebe a kde jsou ostatní palety? Přijde mi to naaranžované.
Jako řidič kamionu musím říct že mi na tom smrdí hromada věcí, už jen to jak ten návěs vypadá, je to obyč plachta, a na můj vkus už má nejlepší za sebou. Takže mě zaráží kde s tím návěsem tu pauzu dělal, že si toho jiný kamionák parkující vedle nevšimnul. Navíc to musel být rachot, a všechno zboží v kombíku asi neodvezl. Navíc zboží jako jsou televize, pc, cigarety a zboží podobné hodnoty se převáží výhradně ve frigu, kontejneru a nebo nějaké skříni. Další věcí je, že při vyšších hodnotách a nebo horkým zboží se parkuje puze na hlídaných parkovištích. Což je vyhrazené parkoviště za plotem, pod kamerama občas i hlídačem a perfektně osvětlené( na 11 hodin pauzu cca 10–15 euro, co si pamatuji). Ale když tak koukám na ten návěs ze vnitř, tak vím jistě že by do něj Němec nenaložil ani sekačky na trávu, natož zboži v této hodnotě. Dost věcí mi na tom smrdí. Ale nejvíc zarážející je to, do čeho to zboží bylo naloženo. Ani bych se nedivil, kdyby v tom celém jel řidič s nimi.
Kamión dílu Shimano a byl tam SRAM? To jsou tedy pěkné kur.vy! Jestli v tom nebude nějaká levá :D Jinak ti naprosto rozumím, ale ty jejich krabičky jsou opravdu pěkné, kam se rybáři se.rou..
Dad: No právě že to nebylo, to byla zásilka pro sram shop a nějaký jejich jezdce. Ale to je od tématu, spíš to měl bejt vtip že vyrást takhle kamión sramu, tak tam najdeš dva řetězy nebo tak :)
Tak informace, že ty díly byly „pouze“ v hodnotě 270 tis. € se objevila i zde
https://archiv.hn.cz/…sky-bike-fun
Čili díly za 6,6M blokují dokončení 10k kol za 250M. To vychází jen 660 Kč na kolo, to je jako by to byly samý řetězy nebo pravý řazení.
Mr.Duck: to je ale SRAM balení pro koncáka. OEM Shimano je trochu jinde a posílají to v pytlících :)
Atilla píšeš 300 přehazovaček, znamená to 300 kol, jedno teda za víc než 800 000,–, když mají přijít na tržbách o čtvrt miliardy. Ale asi to bude nějak jinak, třeba tam vezli 10000 spojek na řetěz na 10000 kol po 25 000,– :-)
No jestli to balí jak sram, tak se ti na paletu vejde tak rychlospojka :) Bez nadsázky jsou schopni poslat 10 palet a jak je rozbalíš, zbyde ti půl palety. Bez nadsázky třeba krabice 40×40×50,v ní menší krabice a v ní oliva. Škoda že jsem si to nefotil tehdy :(
Tak to budou OEM díly, takže bez krabiček. Do jedné malé krabice se vejde 50ks XTR přehazovaček. No a na paletu dáš takových krabic kolik? 60? No a máš to za 15mega paletu.
Podle fotky to vypadá na čtyři a kus palety ukradenejch součástek. Tak to musely bejt asi ty nejvyšší top sady, když z toho měli postavit kola za čtvrt miliardy :-)
Zloděje bych pověsil vzhůru nohama na vysokou větev do průvanu.
Aduldinho – pokud to vzali hnědočeši stačí zajet do nejbližšího sběrného dvora :D
Ta jestli to bylo puvodne ne e-biky, tak nekdo udelal dobrej skutek ;-)
7.2.22 13:01
prodáš předem komponenty v době totál nedostatku, pak si vystříkáš kamion hasičákem a kasíruješ pojišťovnu.
Chybí tam Kobra 11!
Taky to mohlo být 10 000 spojek na řetěz ;-)
7.2.22 11:55
Takže má původní věta je pravdivá, ale novinářské dezinformace mě nakonec totálně zmátly… Takže asi tak co se týče úrovně v místním zpravodajství. :-D
xtonda: aha vida. Se mi zdálo, že jsem někde podobnou formulaci zahlédl…
Mazec! Organizovanej zločin i kvůli cyklokomponentům?? Svět se v p r d e l obrací :-(
Není to krádež za 1/4 miliardy, ale byly ukradeny díly potřebné k dokončení kol za 1/4 miliardy. Některé noviny tu tiskovku kreativně zkrátily, případně neopravily podle upřesnění z BFI. Viz článek v magazínu.
iRozhlas celkem kreativně krátil článek, na iDnes zase jasně píší, že
„Samotné díly mají hodnotu podstatně menší, nicméně bez nich nejsme zmíněná kola za 250 milionů v doporučených cenách schopni vyrobit,“ uvedl Butala.
Co myslíte, že je v těch krabicích, který v kamionu zůstaly? Přesmykače?
Jelikož všechny komponenty v cyklistice celkem rychle morálně zastarají, není moc času je upotřebit. Leda by si krádež objednal jiný výrobce (?)
Tak tady už je napsáno, že se jedná o díly za 250 miliónů. proč to nejde napsat takto srozumitelně hned napoprvé… :-D
Honza03: tak pak je ta věta dosti nešťastně formulována… :-) Každopádně průměr 25000 na kolo? Z portfolia RM a Superior? No nevím nevím. to by to musely být samé motory a baterky, protože když vezmu průměrné osazení, a nákupních cen dílů? Nevím no…
Honza03: taky si myslim, navic nekde psali ze to byly dily na ebiky, ty jsou drahe a 25k za ebike je malo. Takze bych se nedivil, kdyby to fakt bylo jen za ty dily. Nevim ale, jestli se do jednoho kamionu vlezou dily na 10000 ebiku :D byt jen motory.
Divím se že ještě někdo nepřišel s tím že je to pojistný podvod a ty díly tam nikdy nebyli.
goofy: To je asi blbost píšou o 10 000 kolech to by vycházelo na 25k na jedno kolo to zas tak unreal nebude.
iron.hide: 250 milionů není cena nákladu, ale kolik by ceníkově stály finálně smontované kola…
Taky mi nepřipadá 250 milionu jak běžný náklad. Jinak když si představím, že to jsou tisíce komponentů, tak pochybuji, že to někdo bude prodávat po pár kusech na bazaru.
250 mega mi teda prijde uz docela slusny naklad :) sice nevim jak drahe veci vozi bezne, ale ani dvoupatrovy naves plny novych mercedesu nema takovou hodnotu.
MrtweyUbrus: On to zase tak drahej náklad není, to by muselo po Evropě pendlovat spousty kamionů se dvěma řidiči. A to se nikomu platit nechce :D
No myslim že to žádnej extra drahej náklad neni, vzhledem k tomu, co se normálně vozí :-)))
U takhle drahého nákladu bych předpokládal dva řidiče aby se mohli prostřídat a jet bez zastávky nebo doprovodné vozidlo.