Po docela rozsáhlé přestavbě jsem se rozhodl udělat nový profil. Nejen kvůli prezentaci, ale hlavně proto, že si to Anthem zaslouží, protože je to parádní kolo!
Oproti původní verzi:
- Teleskop KTM Comp Light – původně jsem měl v plánu střídat s karbonovou sedlovkou, ale jak to člověk jednou nahodí.
- Kazeta Garbaruk 12sp. 10–52 a řetěz Sram X01 Eagle
- Přepletená kola na nové dráty a niple. Při té příležitosti nalepeny nové modré polepy.
- Modré polepy na Foxku
- Elektrika Sram X01 Eagle
- Pedály Shimano XTR
- Trocha růžové na oživení
Po dvou letech používání mohu konstatovat, že jsem vybral opravdu skvěle. Anthem je supr kolo a neskutečně mě baví. Na teleskop si člověk rychle zvykne, že jej časem začne dávat dolů i tam, kde to není potřeba. Bezdrát od Sramu funguje špičkově, nic lepšího jsem zatím nikdy neměl. Pohon od Garbaruku (poprvé testuju oválný převodník) funguje spolu s Sram X01 řetězem naprosto bez problémů a výdrž je parádní. Po delší době jsem opět nahodil Shimano pedály a vyměnil je za původní Ritchey WCS a lehké Zeray, které nefungovaly. Zadní guma Tufo byla trochu z nouze, protože dlouhodobě nikde nebyl béžový Mezcal – nakonec není úplně špatná, je o kousek širší a dají se tak jezdit nižší tlaky. Růžová kabeláž je „jistá dávka chvilkového pózerství“, ale proč tam mít černou, když ji mají všichni? Celková váha sice narostla o 400g oproti původní verzi, ale naštěstí už pomalu dostávám rozum a neřeším to. Jsem maximálně spokojený a s narozením Karolíny si užívám každou chvíli strávenou v lese. Bajku zdar!
(vloženo 11.2.22)
Značka | Giant |
Model | Anthem Advanced PRO |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 10,38 kg |
Rám | GIANT Advanced Composite, celokarbonový (včetně zadní stavby a vahadla), odpružení Maestro, zdvih 90 mm |
Vidlice | FOX Factory 32 SC, Kashima coat, zdvih 100 mm, Extralite pevná osa, lockout DT Swiss 3 position |
Tlumič | FOX Float DPS Performance Elite Remote |
Hlavové složení | Cane Creek, PRO víčko, Extralite šroub |
Kliky | Shimano XT M8100 (P), Shimano XTR M9000 Impeak (L) |
Středové složení | Mortop BB8624S1 |
Měnič | Sram X01 Eagle AXS |
Řazení | Sram X01 Eagle AXS Rocker |
Převodník | Garbaruk Oval Direct NW |
Kazeta | Garbaruk 12sp. 10-52z, xD |
Řetěz | Sram X01 Eagle |
Náboj přední | Acros Nineteen XC straightpull |
Náboj zadní | Acros Nineteen XC straightpull |
Brzda přední | Shimano XTR M9100, kotouč Galfer Road 160 mm, Ti šrouby |
Brzda zadní | Shimano XTR M9100, kotouč Galfer Road 160 mm, Ti šrouby |
Brzdové páky | Shimano XTR M9100 |
Ráfek přední | DUKE Lucky Jack 3K, 28 děr |
Ráfek zadní | DUKE Lucky Jack 3K, 28 děr |
Dráty | aero Sapim CX Ray, niple Sapim Alu |
Pedály | Shimano XTR PD-M9100 |
Řídítka | karbonová PRO Tharsis XC 720 mm, gripy ESI Chunky, špunty Supacaz |
Představec | PRO Koryak, Ti šrouby |
Sedlovka | KTM Comp Light, zdvih 105 mm, páčka Shimano MT800 EV |
Sedlo | Selle Italia SLR Titanium |
Pláště | Vittoria Barzo/Tufo XC12TR 29x2,25", zadní vložka Tubolight, ventilky DUKE/CabTech |
S tou velikostí je to zvláštní. Mám 175 cm a M mám tak akorát. Hádal bych, že pro výšku na 180 cm bude velikost L lepší.
Jinak se příliš nestotožňuji s růžovou (k modré by šla žlutá nebo oranžová), ale i přesto fajn kolo.
Polopol: Měřím 182 cm, střed-výška sedla mám 74 cm a špička sedla/střed představce 56 cm.
Jonti: Přeplétal jsem, protože niple i špice byly na kole více než tři roky a chtěl jsem přelepit ty polepy. Co se týče Acrosů, tak se zadním nábojem jsem loni docela bojoval, ale přední je OK a ložiska jsem v něm za tu dobu neměnil. Jestli jsou lepší než 240 nevím, nicméně na další kolo budu dávat určitě 350s – to je poměr cena/váha/funkčnost momentálně asi nejlepší náboj (aspoň dle mého).
Proc si prepletal kola na nove draty a niple? Naboje vydrzi bez vymeny lozisek sezonu? Jsou lepsi nez DT240? Vzdy jsem se tech lehcich naboju bal.
Celkove je to super kolo.
Jj, růžová mi tam taky nijak nevadí , spíš by mě zajímala zkušenost té řadící páky axs rocket a standart. Snažím se přijít i na to, proč sady axs s rocket jsou o nějakou tisícovku levnější
Presne, ruzovy bowdeny top, jeste k tomu treba ruzovy cepicky :)
Mně se ty bwdeny líbí a je moc pěkná kombinace s modrými koncovkami, malý a pěkný detail, bowdeny kolo hezky rozzářily..
Jakou máš prosím tě výšku, že máš emko anthema? Byl by na 182? Mám možnost mít ho za dobrou cenu právě jenom v emku. Výšku sedla od středu mám cca 80 cm. Diky
Vidím, že růžová tady nedá spoustě lidem spát – přitom nechápu proč. Jsou to bovdeny, které se dají vyměnit za půl hodiny, když není člověk největší blbec na světě. Neříkám, že to bylo cílem, ale je potřeba trochu rozvířit vody místního osazenstva.
Lachtis: nejde, výchozí pozice na kole je lock, takže bych musel překopávat tlumič i vidlici a to se mi nechce. Já fulla prakticky nezavírám (řekl bych, že ze dvou třetin jezdím prostřední polohu), ale občas se to prostě hodí, když z toho chceš udělat pevňáka. A hlavně kdybych to opravdu sundal a předělal, tak by mě tam absolutně evokoval bovden k teleskopce a musel bych si koupit AXS Reverba :-)))
Nádhera, jen ty růžové blbosti, s tím souhlasím s ostatními. Váha suprová na fulla s pedály a teleskopem. No a jak ostatní píšou ohledně těch mnoha bowdenů… pouvažuj o nutnosti locků. Měl jsem na BMC taky ten lock od DT swiss k tlumiči a vidli a zjistil jsem, že to nepotřebuji. Virtuál funguje skvěle a zamykání nebo utlumení jsem řešil čím dál míň, až to jednoho dne definitivně sundal a jezdím bez locků přes rok a rozhodně mi nechybí. Tak to někdy taky vyzkoušej a hlavně si zkus udělat porovnání časů a uvidíš, že skoro žádnou ztrátu mít nebudeš. Teda pokud nepojedeš jen silnici :-), tam to asi trochu znát bude.
Máš to parádní i když ty růžový bovdeny bych asi vynechal.Modrá by byla fajn si myslím. Růžový Esi nesmysl.Po týdnu ježdění hnus.
Jasná 5☆
Jak se mi strašně Anthem rámy nelíbí, tak tohle je jako celek hezké :) 4/5
Jak jsem psal výše, růžová je tam kvůli tomu, aby tam nebyla černá. Jasně, chtělo by to ještě pár růžových prvků, ale růžový řetěz se nedělá, vosk tam dávat nechci a růžové Chunky nejsou nikde skladem. Jakmile mě to přestane bavit, vyměním to za černou/modrou a je to. AXS s Garbarukem chodí fakt luxusně, ostatně to chodil Garbaruk už i s mechanickým XTR. Ovál jezdím chvíli, mám na tom tak 500 km, takže na nějaké soudy je ještě brzo. Jirko, kotouč super, ale jak to sjedu, budu dávat 180 mm. XTRka jsou lehké brzdy, ale jak brzdí, to sám víš. Davide, o hadici vím, krátit se určitě bude, ale je to teď s časem na štíra…
Máš to moc pěkné. Karlíku a stačí ten 160 kotouč na předku? Zvažuju že bych si to dal na lojzu.
Na to že to nemá přesmykač a má el. šaltr tam je na mě těch drátů nějak moc vidět.
Hlavně ten co vede od tlumáku, ještě jak je růžovej…
No proti gustu žádnej dišputát, každý ať si kolo „vyzdobí“ k obrazu svému.
5 za vylazenej cirkus s ruzovou:))
Pekny.
Jak chodi kombinace garbaruk s axs?
12.2.22 07:49
12.2.22 05:58
líbí se mi barevně, ale tu žůžovou by to chtělo ještě někde (třeba náby), takhle je to trošku nevyvážený. ale jinak supr
Chvíli jsem ho jezdil a je to opravdu skvělé kolo. Na tu růžovou bych ale švih, co švih, opravdu koukat nechtěl:) I tak jasná 5*
Sladil jsi to do detailu, opravdu moc hezká práce. Dávám pět hvězd, víc nejde :-) a také pochvala za fotky.
Fantastický kolo, v každém detailu.