mirorek2 jj v lese to je v pr.eli. Tam se to hlida blbe ty tepy. :D Zase na silnici jak zacne foukat poradnej vetru proti. Tak clovek skoro nejede a tepy jak kdyby jel do kopce ze sedla, ale zpomalit nejde bo by zacal couvat.. :D
Vsak to tam primo rikali, ze ten test je v podstate cilene priotraveni testovaneho subjektu.
Tak jsem si to pustil ještě jednou a dýchá se směs O2 a CO. Pak se měří CO pro určení množství hemoglobinu.
cyklista jj ale na bajku je to ještě horší, když kopec už pomaleji jet nemůžeš a jdeš do červených tak jako tak :D
K té reportáži na ČT. To tam opravdu je a měří CO v krvi? Nebo tam mělo být CO2? Mo se mi nezdá, aby při dýchání vznikal CO.
mirorek2 ja zjistil, ze nejhorsi je jak mas jenom tachometr bez tepaku. Samotna rychlost je nic nerikajici a jen ti blbne hlavu(ego) takze jestli nejakej budik tak jedine s tepakem pro kontrolu ze to clovek nevytaci do cervenych cisel. V opacnym pripade je lepsi si jen zaznamenat trasu na mobil a nevedet rychlost vubec behem jizdy. Clovek pak snaze jede podle pocitu a neblbne mu hlavu nejake cislo, ktere je irelevantni.. :)
V laborce na UJEPu mám kdysi naměřeno 68. To byl nejspíš životní vrchol (repre, párkrát bedna na MČR, atp. v jiném sportu). Teď už pár let hodinky ukazují 51 přes zimu a 54 přes léto.
Na BF to byl vždy jinej gang :).
Super epizoda toho hydeparku s Dostalem. No popisuje tam presne to co taky delam spatne. Vetsina casu by mel clovek jedit pocitove hodne lehce a k tom usem tam nejake hodne inteznivni intervaly. Vyhnout se tomu stredu, kdy clovek citi, ze jede treba na 80% a takove tempo vydrzi i treba x hodin.. Plno hobyku jezdi prave jenom v te stredni inteznite, aby citili, „ze to jede“ ale to z dlouhodobe hlediska neni idealni ani pro regeneraci a ani pro progres.. Rekl bych ze nejvetsi roli v tom hraje pomerovani s ostatnima, kteri jsou vykonnostne uplne jinde.. Takze nejakej zavodak jede pocitove na pohodu prumerem 30km/h a clovek hur trenovanej chce taky takove rychlosti udrzet, ale ze je to pro neho uz pomalu zavodni tempo to uz neresi.. :)) Ted je otazka jak se prinutit tohle pocitove na pohodu tempo dodrzovat vetsinu casu.. :D
86 ;-) Ne hodinky tedy, ale vyšetření u sportovního doktora před pár lety.
Jak psal Tydlii, vysoke vo2 max automaticky neznamena spickovou vykonnost. Casto je vysoka vykonost a vysoke vo2 max v korelaci, ale neni to nutnost.
Ja jsem mel v 19-ti letech na sportovnim vysetreni na spiroergometru vo2 max necelych 74. A to jsem v podstate sedel na kole poprvne. Delal jsem atletiku (400m), kde to je postavene na kyslikovem dluhu a velikem svalovem hospodareni s kyslikem. Každopádně jsem rozhodne nebyl zadny mistr republiky a vytrvalostni desitku bych tehdy nejspis ani nejak rychle neubehl (jestli vubec).
Na druhou stranu Garmin to meri jinak, rekl bych spis statisticky nez medicinsky. Takze to o vykonnosti opravdu nejspis neco rika…
orm dik poslechnu. Skoda ze Dostal s Haceckym ndava casteji rozhovory hlavne k cyklistice..
Doporucuji dnesni Hydepark Civilizace, kde se k VO2 max. vyjadruje v 30:35, ale stoji za to se podivat na cely ten dil.
obecně vzato se tady mává řadou metrik který izolovaně říkají o výkonnosti pramálo – jako je VO2 max.
Je to klidně možný, ale co to znamená? Často jen „předimenzovanost“ respiračního systému dané osoby. Častý průvodní jev je extrémní přehřívání. Teprve když se to „potká“ s dalšími sytémy v těle, tak sportovec dosáhne vyjímečné výkonnosti.
Jinak na kole bez wattmetru nejezdim.. FTP a vahu mám zadané správně..
Takto jsem našel výpočty
Walking and Pole Walking: Theoretical VO2 (ml/kg/min)=1.78speed16.67[tan(inclination)+0.073]
Running on a Level Ground: Theoretical VO2 (ml/kg/min)=3.5 speed
Running in a Hilly Terrain: Theoretical VO2 (ml/kg/min)=3.33speed+15tan(inclination)*speed+3.5
Cycling: Theoretical VO2 (ml/kg/min)=(12.35*Power+300)/person’s weight
Rowing (Indoor): Theoretical VO2 (ml/kg/min)=(14.72*Power+250.39)/person’s weight
Unit of speed = kilometers per hour (km/h)
Unit of inclination = degrees)(°)
Unit of power = watts (W)
Unit of weight = kilograms (kg)
Klidový tep je jednak danej geneticky – já mám i teď když už netrénuju 38 – a mívala jsem 36 když jsem trénovala. Dále se odvíjí na druhu tréninku – většinou klesá s vytrvalostním tréninkem. VO2 max závisí trošku na něčem jiném. Není to jen o vytrvalostním tréninku ale i na specificky intenzivním. Je to na dlouhou diskuzi. Indurain k tomu měl měl skoro 80 kg, což má taky vliv.
To strtom:
Klidový tep 38 jsem měl taky, a to nejsem nikterak velký sporťák. Teď mám běžně 45, když tady sedím u pc, píšu na b-f a mám hrudní pás, abych to testnul. Klidový tep ovlivníš sportem, ale u mě to bude spíš vrozené.
Jinak mít 77 je „0reálné“, ale to bych tě potom tipnul na hobíka, který dře min. 20tis. km ročně a je vééélký talent. Pro představu – Lance A. nebo Chrise Froome mývali 84…
Bjorn taky v noci svítil :)
Bjorn Daehlie mel prej mimo sezony pres 90 a v sezone 100. Ja mam jenom 50 ted mimo sezony, sezonni neznam
protoze nemam wattmetr :-)
12.2.22 16:17
Pokud je priorita výdrž baterie, ber Endura. Pokud jde o výdrž u F7, tak jedině F7X solar.
VO2 max 77 je u „normálního“ člověka nereálný. Takový výkon mají špičkoví biatlonisti.
Nic přemýšlím jaký Fenix 7 si koupit priorita je největší výdrž baterie.
Indurain měl okolo 80. Pokud toto zopakuješ při lékařském vyšetření tak klobouk dolů. Ale moc tomu nevěřím upřímně…
12.2.22 14:30