Aktuální setup do terénu.
Do přehazovačky GRX se mi podařilo nacpat kladky 14 a 16 zubů od KCNC. Pomohly tomu asymetricky umístěné otvory v kladkách, které umožňují nastavit 3, 4 nebo 5 mm offset, takže se kladka dá natočit tak, ze se vejde i tam, kam se na první pohled nevejde :-) .
Původní kotouče Shimano Ice-Tech se světle stříbrným rozměrným chladičem se mi k tmavému Grizlu vůbec nehodily, proto jsem cvičně nasadil méně nápadné Sram Paceline z šuplíku. Ty si s brzdami Shimano překvapivě dobře rozumí, takže tam už zůstaly.
Tufo Thundero 48 mm, láska od první jízdy.
Anatomická řídítka Vision. Běžné berany z kulaté trubky nabízí několik více či méně nepohodlných úchopů, Visiony nepohodlné úchopy alespoň částečně eliminují. K ploutvičkám Ergon GP1 na rovných řídítkách, které nabízejí sice jen jeden, ale pro mě ultimátně pohodlný úchop, doslova balzám na ruce, mají i Visiony stále dost daleko.
Zvonek Canyon v konci řídítek. Výborný vynález zajišťující bezproblémový pohyb po cyklostezkách. Gumička vystřihnutá z duše pod brzdovou pákou slouží při přepravě kola vlakem k chytnutí brzdové páky v zabržděné poloze. Kolo pak drží na místě jako přibité.
Po 22 letech jsem si koupil sériovku. Chtěl jsem se posunout trošku kupředu, ale vyvarovat se kurvítek typu kingpin, future shock apod. Taky jsem se chtěl vyhnout řazení na motorek, ale to je v dnešní době už asi nemožné. Původní převody jsem trošku poladil do lehka a dal sedlo, na které jsem zvyklý. V porovnání s předchůdcem, černým Maxbikem je Canyon o kilo lehčí a o hodně tužší. Jinak projevem hodně podobné kolo. S 48 mm gumami není Grizl žádný divočák, spíše takový rozvážný medvěd, kterého jen tak něco nezastaví.
(vloženo 22.2.22)
Značka | Canyon |
Model | Grizl CF SLX 8 Di2 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,56 kg s plášti Thundero 48 mm včetně košíků, držáků podsedlové brašny, pumpičky a garmina |
Rám | Canyon Grizl CF SLX |
Vidlice | Canyon FK0087 CF Disc |
Kliky | Shimano RX810, převodníky RX600 46/30 zubů |
Středové složení | Token Ninja Lite BB4124 PF86.5 |
Přesmykač | Shimano GRX Di2 RX815 |
Měnič | Shimano GRX Di2 RX815 GS |
Řazení | Shimano GRX Di2 RX815 2x11 speed |
Kazeta | SRAM PG-1170 11-36 |
Řetěz | Sram PC-1130 |
Náboj přední | Zapletená kola DT Swiss GRC1400 Spline db |
Brzda přední | Shimano BR-RX810 |
Brzda zadní | Shimano BR-RX810 |
Pedály | Shimano PD-M540 |
Řídítka | Vision Trimax Carbon 4D Ergo Compact 44 cm |
Představec | Canyon V13 90 mm |
Sedlovka | Canyon SP 43 |
Sedlo | WTB Pure gel |
Pláště | Tufo Gravel Thundero 48 mm |
Tak to si to hochu prefot. Od esteza, kterej hodnotí půlku půlku fotek na BF jako „plesnivy“ (wtf????) bych cek fakt víc.
Cochty: přesný typ sedla netuším. Každý má úplně jiný zadek, výběr sedla je přísně individuální záležitost. Co někomu sedí, tak jinému na 99% nesedne.
5* – kolo parádní, jen ta barva teda nevypadá tak dobře jak na produktových fotkách. No uvidím naživo, stejně už s tím moc nenadělám – brácha v 1by verzi s Ekarem na mě čeká v krabici na Slovensku…
Singlespeed: Moc pěkný kolo. Sis dopřál co,.-)
Teď taky vidím, že nejsou ventilky dole, takže chci opakovat hlasování! :-D))
Čtu tady tu smršť o ventilcích, tak na to koukám ještě jednou – kua, vždyť to nejsou svítící ventilky!
JachymP mrkej treba na tuhle recenzi grizla https://www.bikeradar.com/…rizl-review/ typek taky pise, ze mu vyhovuje ta zdanlive velka velikost a ikdyz ma sedlovku tak zasunutou, tak prej to sedlo posunute ta dopredu ma prave kvuli tomu pruzeni sedlovky, takze to asi pruzi ikdyz je zasunuta na max.. :D
JachymP Me ale treba taky spis vyhovuje mensi vyskovej rozdil mezi sedlem a beranama a spis natazenejsi uchop.. Neco jako profici driv. Ti meli taky hrozne malo vytazenou sedlovku. Sedlo skoro v rovine s riditkama, ale zase ten posed meli natazenej.. DNeska je zase moderni pidi ram a brutalni vyskovej rozdil no.. U kola do terenu je ale spis zadouci vetsi ram, kterej je stabilnejsi..
Tak to je vidět na první pohled že je mu velký, sedlovka je tak zasunutá, že pružící efekt bude minimalizovaný.
No vidis to Canyon ti doporucuje M. :D Ale mas docela vysoko rozkrok na svou vysku, takze L ko ti je v pohode no.. Vyska horni ramove trubky 84cm, takze tam mas krasnou rezervu aby ses nenarazil.. ;)
cyklista86: Bajoko bez treter 87 cm. Vzdálenost sedla od středové osy 77 cm.
Singlespeed Jasne alek azdej ram je jinak vysokej podle delky sedlove trubky an „stand over“ Asi si nekoupis kolo ktere ma stanglu ve vysce treba 80cm, kdyz ty mas vysku rozkorku treba 79cm/ To by sis pokaze kdyz bys nedaval pozor a sesednes narazil kule.. Dalsi vec je ze tam maji nejake maximalni zastrceni sedlove trubky a ja jsem prave presne na hrane. Proto me zajimaly tvoje rozmery no, abych to mohl nejak provonat.. Muzes se pro zajimavost ten rozkrok zmerit prosim? Je to otazka minuty. :D
cyklista86: To vůbec netuším. Ale stačí uvažovat selským rozumem. Pokud mám starý rám 565 mm dlouhý a k tomu 110 mm představec a nový je cca 585 mm dlouhý a k němu 90 mm představec, tak není co řešit.
L na 183cm? A jak mas dlouhej rozkrok?
cyklista86: Oměřil jsem si Maxbika a podle toho vybíral velikost Grizla. Rám v L je trošku delší, ale je to kompenzováno 90 mm představcem. Kdybych vzal kratší M, tak už bych musel měnit představec za delší a nechat pod ním komín podložek. Mám 183 cm.
Singlespeed jak hodnotis tu geometrii. Ze to je delsi a ma to kratsi predstavec? Tady treba prodava borec grizla https://www.bike-forum.cz/…-slx-8-1by-s ze mu to pripada male. Pritom z fotky(podle vysunuti sedlovky) to vypada jako idealni velikost pro nej.. Ja se furt nemuzu rozhodnout jestli S nebo M.. U M se bojim jen toho, ze bude horni ramovka moc vysoko, kdyz sesednu s kola.. :D No zajimve je, ze dotycny s inzeratem ma jeste mensi rozmery nez ja o 2 cm a prej je mu S male. Tak si rikam jak me muze canyon doporucit taky S..
Začínalo pršet, tak jsem s focením dost spěchal. Ty nesrovnané ventilky jsou fatal eerror, jsem si toho vědom :-) .
grafik resit ventilky, kdyz nema retez na velkem prevodniku a kliky ve vodorovne poloze(tu pravou smerem dopredu) je trochu mimo nemyslis grafiku? :))
Když fotíš kolo, tak oba ventilky musí být dole. Se divím, že ti to tu ještě nikdo nenapsal : )
Jinak dáš neo omotávku a máš to úplně nejvíc cajk a budeš alespoň vidět pěkně v provozu! ;-)
Na tohle by sedlo to růžový sedlo :-D Fór :-) Přesně, prdel je základ bez ohledu na vzhled!
Super kolo a dobrý tip na SRAM kazetu. To odstupňování mi přijde lepší než na Shimanu 11–34, takže taky zkusím ještě někde sehnat.
Jen jsem si nikdy neuvědomil, jak moc se mi nelíbí GRX převodníky a kliky, sám mám na Cannonu jejich Spider ring a tohle mi přijde divný :D
To sedlo vozím už bambilion let, pořád se prodává. Bohužel, reálně skladem u dodavatele už byly jen barevné varianty červená, růžová, modrá, bílá a žlutozelená, tak jsem vzal pro mě to nejmenší zlo :-) .
jIrI___ asi tak typek je uplne mimo.. Ja davam na vsechny kola sedlo velo za 250kc. Protoze sem jest nenasel jine, ktere by me tak sedelo..
macebo: Zbavovat se sedícího sedla a zkoušet nespočet nových jen kvůli tomu, že nové sedlo by vypadalo lépe, mi připadá takové, no, řekněme zvláštní. Ale celkem pěkně to ilustruje dnešní dobu :)
Se sedlovkou a zajížděním teda problém nemám. Zajela mi jen jednou, napoprvé po sestavení, kdy byla nejvíc namazaná a nejspíš nedotažená. Sedlo jsem si na Grizla koupil nový, ale vycházející z modelu, který mám ozkoušený. Když už dám desítky tisíc za nový bike, co má sloužit X let, stojí mi za to poladit věci okolo. Až si koupíš za deset let další bike, asi tam nedáš zase stejný sedlo. Pokrok je všechno nebo nic. :)
Tak za mě je future shock asi ta nejlepší inovace na tomhle typu kola,ale když je člověk konzerva,tak se nedá nic dělat.
Peslezedirou :D
Také se mi nelíbí ta žlutá na sedle (tedy ani to sedlo:) ale jinak je to parádní kolo. 5*
Chtěl jsem dát jen čtyři hvězdy, ale pak jsem si všiml čepiček na ventilky a ty to zachránily, takže za pět :-)
vili za me tvar sedla ok. Spis ta barva k tomu nesedi..
tu svitivou zelenou si to kolo nezaslouzi, jinak super
zirecek: je to tzv. římský most přes Ludinu pod dálnicí.
Nechapu co to je za modu tohle reseni uchyceni sedlovky. Co je na tom lepsiho nez klasicka objimka. Pak tam musi davat ruzne gumove serepaticky mezi ram a sedlovku, aby tam nezatikalo a pod.. Gumicka za rok praskne a co s tim.. Kvuli tomu sem se vzdal koupe CUBE Nuroad Pro. Vsichni na ten nesmysl se dvouma sroubkama nadavaji..
Pokud zajíždí sedlovka, stačí vložit kousek smirkového papíru. A je po problému i bez pasty.
Kolo bezva, ať to jezdí.
Máš to pěkný, líbí se mi barvy a ty skinwally k tomu. Sedlo k tomu barevně nejde, ale to není směroplatný. Ať to lítá, 5*
Kolo parádní! Trochu bizár je ten kontrast mostu s dálnicí, či nějakým přivaděčem..
Palec, klobouček.
To je parádní kladivo na horské štěrkové cesty, :-).
Kde je to foceno, kde je ten kamenný most?
Líbí se mi to, hlavně ty úpravy správným směrem (sedlovka, převody, sedlo). Ať to dělá jen a jen radost!
Tomu teda říkám upgrade. Jinak myslím, žes vybral dobře a na to tvoje ježdění po horách to bude ideální stroj.
Taky jsem na to čuměl, že vzals seriovku. No čo už. Ale malinký upgrade tam je.
Moooc pěkný stroj! Oproti tomu dvojplošníkovému bratříkovi co tu byl nedávno nebe a dudy aspoň pro mě tedy! Jdu ti tam kliknout pětečku!
22.2.22 15:46
Parádňácký to máš!
To samoštelování smyku je u Di2 jedna ze základních vlastností, pro mě jedna z nejdůležitějších… Každopádně i tak je potřeba ho mít dobře seřízený.
Jinak díky za inspiraci s tou sramáckou 11–36. Třeba časem ze Shimana 11–34 povýším, každý zub dobrý.
cyklista86: Páky jsou poměrně velké, drží se dobře, pocit při brzdění taky výborný. Mechanické Apexy mi ovšem padly do ruky ještě možná o fous líp. Pružení sedlovky je otravné jen na úplném začátku, pak si člověk zvykne a nevadí to.
Jirka: tu průchodku řeším s výrobcem, chyběla už od začátku, jen jsem nevěděl, že tam má být.
Překvapils a tou elektrikou obvzláště :) Kolo parádně vybavené. Sedlovky se neboj, mám ji (origo Ergon) už pátým rokem a je to absolutně blbuvzdorné (žádné vrzání nanastalo) a krásně funkční. Jinak dvojitou omotávku vozím na krosce taky.
Celkově super.
S tou sedlovkou to je zajímavé. Používám teda klasické sedlovky, ne tuhle pružící, ale když je utáhnu na 5 Nm, tak nepotřebují ani pastu a polohu drží bez ztráty kytičky i pod mým takřka metáčkem. A to jak hliníková (XLC), tak karbonová (origo Canyon). Líbí se mi ty elekropáky, oproti klasice to nejsou takové bambule větší než celá řidítka :)
Vzhled tech elektrickych GRX pak fakt zeru. Jsou na uchop tak dobre jak vypadaji? :) Jinak co ta sedlovka neni to pruzeni otravny, kdyz dupes do pedalu vic frekvencne?
Nádhera . To bude ježděníčko :-)