Tišnovské Stonehenge
Klucanina
kaple Smíření
Ťišnovský šibeniční vrch
Hněv
Lenost
Ještě po desáté byly na zemi v lese zbytky námrazy/sněhu.
Svratka v Březině
z cesty
ohlédnutí na kopce u Tišnova
Kutiny
z cesty
z cesty
z cesty
Luxusní počasí mě vytáhlo na první výlet na Vysočinu. Nad Tišnovem je kopec, na kterém je plno zajímavých věcí. Na mapce v odkazu není moje cesta po kopci vyznačená, úsek mezi body 9 a 10 naplánovat pro silniční kolo lesem nejde.
Od nemocnice jsem jela vyštěrkovanou pěšinou po vrstevnici podél lesa, u hřbitova jsem se napojila na žlutou turistickou značku a u rozcestníku odbočila po modré k rozhledně. Přestože jsem měla silniční kolo s úzkými plášti bez vzorku, jela jsem tak 70% trasy, na mokrém mi to někde prokluzovalo a strmější místa jsem vytlačila.
Rozhledna Klucanina je moc pěkná bytelná stavba s krásnou vyhlídkou na Tišnov a na kopce Vysočiny. Zaujalo mě vnitřní schodiště, kde se co dvě patra mění směr stoupání, s tím jsem se ještě nikdy nesetkala.
Od rozhledny jsem po neznačených cestách sjela/sešla k Stonehenge, pak se napojila na modrou turistickou značku a po ní pokračovala k Hněvu, šibenici, kapli Smíření, a pak dolů pořád po modré k Lenosti a do Hradčan. Po vrstevnicích se dalo jet, prudká klesání jsem vedla.
Trasa přes kopec je tady: https://mapy.cz/s/gohevunohe
Cestu tam i zpátky jsem si naplánovala po malých silničkách, kde mezi kopci nefoukalo, sluníčko většinou svítilo a bylo tam krásně.
(vloženo 27.2.22)
Arduinho, pravděpodobně největší výhoda klipsen je právě ta, že se v nich nikdo nezabije, protože jsou volné. Technické šlapání je rozhodně důležitá věc, ale pohodlí a ostatní výhody zásadně převažují. Samozřejmě hlavně pro cykloturisty.
Přesně tak, kdo neokusí efektivitu šlapání v tretrách a stabilitu nohy, tak netuší oč přichází, právě to cestování nohy mi jako výhoda úplně nepřijde ;-)
Ale každýho volba, já bych se právě zabil s těma klipsnama, vycvakávání kufrů už je grif, samo nečekaný situace jsou trošku komplikovanější, ale to musí být i s klipsnama a kórt dotaženýma řemínky ;-)
Na zimu jsou asi ideál z jedný strany platformy a druhý SPDčka, ale jelikož ve sněhu a ledu nejezdím (nikdy neříkej nikdy), tak mi zatím stačí silniční zimní tretry ;-)
MadMaf, teď mi počasí připadá přímo luxusní, až na ten vítr. Teda, musím vyjet, až přestane mrznout, to bylo v neděli až po deváté… Celý den je pořád stejná teplota (± 5°) a nemusím řeši termoregulaci oblečením a kam přebytečné svršky na kole strkat. Prostě jak se při výjezdu oblíknu, tak jedu celý den, do kopce se trochu zahřeju, ve sjezdu, jak když najdu, na rovince se kochám. Za těch pár měsíců zimy jsem se už aklimatizovala a vychytala vrstvy. V neděli jsem byla venku přes osm hodin a úplně v pohodě.
Honzo, kdo neokusil, nepochopí. Já jsem, na rozdíl od nich s klipsnama, ty SPD i s tretrama (dokonce dvojema, jedny neseděly) koupila, zkusila na tom 30 kilometrů po testovací trati a od té doby to leží na skříni a nikdo to nechce. Se vlastně ani nedivím :-). Efekt ve šlapání proti klipsnám (pro mě určitě) nepodstatný, nedá se v tom normálně chodit a ještě riskovat, že někde na křižovatce nevykopnu, plesknu sebou na asfalt, něco si zlomím a budu mít po zábavě, možná i na furt
Arduinho, ty výhody klipsen zazněly 2, obě dost zásadní, to se prostě s tretrami vyřešit nedá. A třetí výhoda je v tom, že ve volných klipsnách můžu pohybovat nohama, měnit posed atd, zkrátka ulevovat si…
Super výkon a hezký report. V tomhle mrazivém a poslední dobou i větrném počasí to je kolikrát za trest než za odměnu.
Tomíku, kdyby různej – čtveratej a kulatej, ale to čtveraté schodiště se chvílu točí doleva a chvílu doprava. Nahoru mi to tak nepřišlo, to jsem šla pomalu a čučela na každém patře z oken, ale při cestě dolů to hrneš s jednou rukou na zábradlí a najednou to nepokračuje… :-))
Báro, u nás je to tak, alespoň teda tam, kudy jezdím já, jsou cesty suché, třeba ze 2/3 zbylé úseky, jsou ač opravený, opět rozježděny lesní technikou, třeba trasa 5090 Popice – Kostelec u Jihlavy a 5215 Ždírec – Rytířsko, tam trasa byla opravená pěkně, ale bohužel už tomu tak zase není ;(
Ano, to je asi jediná výhoda klasických klipsen, že nemusíš vozit extra boty. Ale já beztak radši na tom kole sedím než ho vodím. A když je nejhůř, tak se dá nějakej ten kousek i v těch silničních tretrách, jen se hrozně ničej, ideál je tráva a nebo hlína, šutry nebrat ;-)
Mikeši, je to tak, cesty bývají ještě blátivé. Je to i u nás, na sveerních svazích bláto, po noci led. Osluněné cesty a cesty na jižních svazích jsou už suché. V neděli to bylo severním svahem nahoru k rozhledně, tam to bylo mokré, ale pozvolné. Jižním svahem dolů byly krásné suché cesty a pěšiny, ale místy strmě dolů. U nás v lese je hodně asfaltek a cest vysypaných prosívkou a uválcovaných, po tom se jezdí dobře, není tam ani za deště bláto a je jich tolik, že necítím potřebu jezdit jinudy. Když jedu někam dál, tak stejně volím jízdu po silnicích a nějaké kratší úseky terénem prostě v případě potřeby převedu.
Báro je pravda, že u nás jsou suché silnice, v lese to už taková sláva není, viz fotky, když ne bahno, tak popadané stromy, které nestihl sežrat kůrovec ;( ale jinak, jezdit se dá, jen musíš mít v záloze plán B, někdy i C ;D
Přidala jsem do ext ještě trasy přes kopec. Nahoru vede až k rozhledně sjízdná cesta, místy na ní bylo mokro, to mi klouzalo, ale většinou jsem dokázala jet. Dolů od rozhledny jsou po vrstevnicích pěkné cesty (viz. foto), ale přímé sešupy jsem vedla.
Kocoure s Kotewem, děkuji. Jak jsem psala jinde, tam u vás je ještě zima, jsem si včera troufla jet tím směrem poprvé. A to jenom díky Kožíškovi, že referoval čistotu a sjízdnost cest.
Kožíšku, po žluté jezdí nahoru lidi s kočárkama, je to rodinná naučná stezka. Původně jsem chtěla jít nahoru modrou, ale dobře, že jsem objevila u nemocnice tu cestu ke hřbitovu, tam mě nanavigovali na žlutou. Dolů se dá pak už všudyma, dolů to odsejpá aji pěšky.
Adu, to je ta výhoda klipsen: noha na pedálu drží a můžeš mít boty na normální chození. Samozřejmě, že mám klipsny bezřemínkové, nakopneš a jedeš. Blbé je, že větší boty se do toho nevejdou, takže, když je pod nulou, jezdím bez nich. Včera jsem vyjela kvůli tomu až po deváté, ráno bylo zmrzlo devíti a nahoře ještě i po desáté. Na delší cesty se klipsny vyplatí, na denních pár kilometrů v zimě to bez nich v pořádných teplých botách jde.
Miťo, na čas asi vedu :-) Letos počasí přeje, pořád se dá jezdit a bez pár dnů i po asfaltkách v lese, takže každý den tu jednu až dvě hodiny jedu, k tomu vyšlo i několik delších výletů, takže každý měsíc tisícovku mám.
Pepo, sto je rádius na jednodenní výlet pro mě tak akorát a plno míst v dojezdu. To bych chtěla stabilizovat, aby mi nedělalo potíže. Tentokrát jsem to jela s přestávkou jen dva dny a i poslední brdek za Bíteší jsem jela v pohodě nahoru. Hlavně nesmím spěchat, takže dál to moc možné není už jen z hlediska času :-)
Moc krásný výlet a opět kilo . Super Bára jede :-)))
No znovu dobrá práce Báro. Kolik máš letos natočeno? Mám dojem, že víc než já ;-)
Rozhledna Klucanina rozhodně stojí za návštěvu. Jen je potřeba si k rozhledně vybrat správnou cestu. A co Báro v posledním patře Klucaniny se Vám hlava nemotala z té výšky? Já když jsem tam byl minulý rok, tak mě ztuhlo svalstvo z té výšky po celém těle.
Báro, kvalita a rozsah tvých reportů, neustále nabývá na kvalitě. Krásná práce a klobouk dolů.
Slušná práce, Baru a máš to aj s vejšlapem, na to bych musel vozit extra boty, palec hore! ;-)
Vydařená jízda Báro, fotky perfektní, GJ.